wastegatela housingin ne alakası var????? inlet paller aynmıda aynı miktrada uflesinn
Basınc aynı evet Ama debi neolacak ? 3mm bir delikten 5 barlık suyumu Bosaltmak aynıdır ? yoksa 10m borudanmı ikiside aynı andamı dolar? lar ?
yada çok basit bir mantık sölyleyeyim sana
enjektorun 1000cc %50 çalışıyorsun 1 pompa ile sonra gidip 2.pompayı takıyorsun %80 e düşüyor bunun mantığı nedir söylermisin bana ?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
o grafigi ben yayınladim konuyu ben açmıştım burdan bakabilirsiniz;
http://www.techturkey.com/forum/maka...igh-boost.html
Ayrıca
6500 rpmde yaklasık 30 hp fark var bi kere kafadan sadece kesişme noktaları 6000de aynı güç var.Neden peki diger butun devirlerde güçler farklı ?
Orda basınçlar ve diger butun etkenler aynı , neden iki turbo karsilastirmasinda buyuk turboda düşük devirlerde güç düşükken büyük turboda güç farklı ?
ikisininde aynı devirde aynı gücü alması lazım size göre
dyno aşşagıda daha nasıl anlatılabilir bilmiyorum ;
![]()
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
ozgun kısaca soyle sorayım en ozet olacak sekılde , hersey aynı olsun ; motor aynı ,setup aynı ,havanın turbodan cıkıp yanma odasına gıdene kadar gectıgı hacımde aynı ,turbolar farklı.aynı devırde ve aynı basıncta yanı mısal 1.8t bır arac 6000devırde 1bar basıyor 2 farklı turboyla.alınan hp cok degısırmı ?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
hocam, wastegate basıncı sınırlar.. dolayısıyla aynı basınçta farklı büyüklükteki turbolar aynı hızda dönmez.. farklı hızlarda dönerek aynı havayı üflerler..
zaten turbonun üfleyeceği havayı motora girebilecek hava belirler.. kapasitesi büyük olsa bile her motorda aynı şekilde davranmaz..
aynı basınçta küçük hacimli motorda turbo daha az hızda döner, büyük motorda daha büyük hızda döner..
sen büyük turbo takıp, sistem basıncını aynı tutarsan motora giren hava değişmez..
Vay arkadas konu nerden nereye gelmiş temizlik istiyorum lutfennn typera dewam edelim
C R M performance
değişir cunku ozgunde yukrda demis pal capı farklı inlet farklı atıroyum biri 7cm digeri 8cm pal dizaynı farklı vsvsvsvsvs
senin mantıga gore subarucularım turbo buyutmesi manyıksız nasılosa kazan saglmıcak bosyere vf22 34 35 48 vs takmaya gerek yok aynı basıncta aynı hp vericek zaten
o zaman tamamdır ,benım bıldıklerım yanlıs dedıgın gıbı.bılgılendırme ıcın cok tesekkur ettımben aynı devırde motora daha fazla hava sokamayız dıye dusunuyordum ama senın soyledıgın sekılde olunca artan debıyle beraber aynı devırde soktugumuz havada artıyor ve gucte artmıs oluyor o zman.
farklı devirlerde dönsesler aynı basıncıda basssalar içeriye aynı litreyi kesinlikle basmazlar
++ su şekilde bir sıkıntın var söyle sölyeyeyim 1 turbo 1 barda aynı turbo her arabada aynı döner devir sayısı aynıdır sadece devir döndüğü zaman değişir devir olarak yani şunu söyleleyim sana 1500 litre ile gt30R 10.000rpm e ulaşmak için motor devrini 6000 yapıyorsa
5000cc de 10.000 rpm i 3000motor devirinde yakalaya bilir
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
abi bak az önce bir örnek verdin..
bir hortum düşün çapı 5 cm, bir hortum düşün çapı 15 cm.. ama ikisininde ucunda 5 mm delik var ve hortumların içindeki basınç aynı..
her iki hortumun ucundan çıkan su miktarı aynı olmaz mı?
aynı araç farklı turbo, turbo dönüş hızları aynı mı olur?
turbosu dağılan basıncı açılmış araçlar çok yüksek hızda döndüğünden rulmanı dağıtmaz mı?..
aynı turbonun büyüğü yükseltilmiş basıncta daha düşük hızla döndüğü için dağılmadan dayanır..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)