User Tag List

Sayfa 5/11 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
199 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Typer aranıyor ROLLiNG!!

  1. #77

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbonun buyuklugune gore degisir.Daha dogrusu turbonun buyumesiyle dogru orantıda basınc farklılıgına gore beygir değişimi motor verimine gore + veya - olarak degisir.Senin hatan turboları esdeger olarak gorup basinctan yola cıkman fakat turbolar aynı olmadigindan kazanılan degerler farklı olur.Gidip standart 1.6 iese 35 -40 arası takıp diger araca k03 takıp 0.6 bar da aynı güçleri beklemek hayal olur.
    turboyu büyütünce basınç değişmezki ama, basıncı sınırlayan bir regulator var sonuçta.. yeterli basınç oluşursa gelen fazla hava wastegateden çıkıp gider..

    turbolar eşdeğer davranıyor çünkü aynı motorun farklı turbolar ile 0.6 bardaki hava geçirgenliği turbo ile alakalı değil.. motorun devri, silindir hacmi ve silindir kapağının hava geçirgenliği ile alakalı

    sen büyük turbo taktın diye motora daha fazla hava sokamıyorsun, tabi izin verilen basıncın değişmediğini varsayıyorum.

    basit bir örnek: wrx ile sti lar arasında turbo farkı vardır sti motoru daha güçlüdür, neden turbosu büyük diye mi? hayır basıncı daha yüksek diye.. std basınç seviyeleri farklıdır..

    büyük turbo yüksek basınca imkan tanır, ama basıncı değiştirmiyorsan güç değişirmi?

  2. #78

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biz zaten neden turbo büyütmek diye bişey çıkarmışız ki basalım 1.4hdi turbosuylan 5 bar basınç olsun bitsin 1000 hp olalım
    turboyu büyütenler hep daha yüksek basınca çıkar hocam, aynı basınçta kalarak gücü arttırdım demez kimse..

    ben basıncın sabit olduğu durumdan bahsediyorum..

  3. #79
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turboyu büyütünce basınç değişmezki ama, basıncı sınırlayan bir regulator var sonuçta.. yeterli basınç oluşursa gelen fazla hava wastegateden çıkıp gider..

    turbolar eşdeğer davranıyor çünkü aynı motorun farklı turbolar ile 0.6 bardaki hava geçirgenliği turbo ile alakalı değil.. motorun devri, silindir hacmi ve silindir kapağının hava geçirgenliği ile alakalı

    sen büyük turbo taktın diye motora daha fazla hava sokamıyorsun, tabi izin verilen basıncın değişmediğini varsayıyorum.

    basit bir örnek: wrx ile sti lar arasında turbo farkı vardır sti motoru daha güçlüdür, neden turbosu büyük diye mi? hayır basıncı daha yüksek diye.. std basınç seviyeleri farklıdır..

    büyük turbo yüksek basınca imkan tanır, ama basıncı değiştirmiyorsan güç değişirmi?
    Benim yazılarımı yanlış yorumluyorsun.Ben turbo degistirince basınç artar gibi birşey demedimki.Hala tam anlatamıyorum sana.Bütün turbolar eşdeger davranamaz.1200cc motora gt60 turbo taktıgında 0.5 psi da k03 ile aynı verimi alacagına savunuyorsun. Bu tamamen yanlış birşey.Buyuk turbo takınca basıncı da ona gore degistirmen motorun izin verdigi kosullarda gerceklesir, gerceklestiremediginde turbonun buyuklugu sana negatif olarak doner demek istiyorum yukarda.Benim yazdıklarımla oldukca farklı yazmissin ;

    Görsel olarak bi daha bakmanı tavsiye ediyorum;

    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  4. #80
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbonn inleti palleri bile aynı degilki aynı basıncta ayni miktarda hava uflesin
    wrx ornegide yanlıs
    wrxde td0419t stida vf35 var eski kasalar gore konusuyorum
    ikiside 1 bar basıyor hp farkı turbonun buyukluguyle dogru orantılı..
    sizin mantuga gore ben 30da taksam 35 de taksam htta 60da taksam 1 barda atıyorum 600cfm uflucek hepsi





  5. #81

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim yazılarımı yanlış yorumluyorsun.Ben turbo degistirince basınç artar gibi birşey demedimki.Hala tam anlatamıyorum sana.Bütün turbolar eşdeger davranamaz.1200cc motora gt60 turbo taktıgında 0.5 psi da k03 ile aynı verimi alacagına savunuyorsun. Bu tamamen yanlış birşey.Buyuk turbo takınca basıncı da ona gore degistirmen motorun izin verdigi kosullarda gerceklesir, gerceklestiremediginde turbonun buyuklugu sana negatif olarak doner demek istiyorum yukarda.Benim yazdıklarımla oldukca farklı yazmissin ;

    Görsel olarak bi daha bakmanı tavsiye ediyorum;
    1200 cc ve gt60 çok uç bir örnek olmuş ama.. 1200 cc nin çıkaracağı eksoz gazı gt60 ın pallerini döndüremeyeceği için saçma bir uygulama olur.. motor ve turbo olarak birbiriyle uyumlu seçeneklerden örnek verelim

    mesela

    wrx motora sti turbosu takılsa ve basınç değişmese son durum ne olur?

    yada 1.8t motora ko3 (150 hplik motorun turbosu) çıkarılarak k04 (225 hp lik motorun turbosu) takılsa ve basınç değişmese, ne olur?

    güç artar mı azalır mı?

  6. #82

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbonn inleti palleri bile aynı degilki aynı basıncta ayni miktarda hava uflesin
    wrx ornegide yanlıs
    wrxde td0419t stida vf35 var eski kasalar gore konusuyorum
    ikiside 1 bar basıyor hp farkı turbonun buyukluguyle dogru orantılı..
    sizin mantuga gore ben 30da taksam 35 de taksam htta 60da taksam 1 barda atıyorum 600cfm uflucek hepsi


    wastegate ne işe yarar biliyorsun değilmi? sadece turboyu düşünmek yanlış, motoru da düşünün..

    motora 1 bar basınçta ve xxxx devirde giren hava sabittir.. bunu turboyu büyüterek değiştiremezsin ki..

    turbo fazla hava üflemeye çalışsa bile fazla hava wastegateden dışarı atılır.

  7. #83
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wrx motora sti turbosu takılsa ve basınç değişmese son durum ne olur?
    güç artar mı azalır mı?

    wrx e sti turbosu vf35 takarsan 1 barda 218hp yerne 265hp olur. guc artar


    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wastegate ne işe yarar biliyorsun değilmi? sadece turboyu düşünmek yanlış, motoru da düşünün..

    motora 1 bar basınçta ve xxxx devirde giren hava sabittir.. bunu turboyu büyüterek değiştiremezsin ki..

    turbo fazla hava üflemeye çalışsa bile fazla hava wastegateden dışarı atılır.

    wastegetalge compressor flowun hicbir alakası yok. volumetric efficiencyi arastrın derim.

  8. #84
    arteus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul - K.çekmece
    Mesaj
    1.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman bende şöyle sorayım bende 75 lik corsaya 95 liğin turbosunu taksam güç artışı olurmu yani 75 bg iken 95 olurmu?

  9. #85

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wrx e sti turbosu vf35 takarsan 1 barda 218hp yerne 265hp olur. guc artar
    wrx in basıncı 1 bar değildir, yanlış bilgi..

  10. #86

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arteus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman bende şöyle sorayım bende 75 lik corsaya 95 liğin turbosunu taksam güç artışı olurmu yani 75 bg iken 95 olurmu?
    dizellerde farklı bir durum var..

    basınçla birlikte gönderilen yakıtda gücü arttırıyor..

    basıncı arttırmadan sadece yakıtı arttırarak güç arttırmak mümkün..

    dolayısıyla dizelleri karıştırmayalım şu anda..

  11. #87
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wrx in basıncı 1 bar değildir, yanlış bilgi..
    wrx 0.8 bar 14.7 psi yanlıs yazmısım ama senin turbo hakkındaki bilgin komple yanlıs azcık arastırın...VE compression charts turbo flow rate google

  12. #88
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    suan benım kafa ıyı karıstı ılk yazdıklarımdan sonra cem'ın yazdıkları ve dıger arkadasın koydugu test mantıklı geldı bana ama xsı'ın dedıgı gıbı butun setup aynıyken motorun cekecegı havada aynı olmalı esıt devırlerde.boyle oluncada farklı turbolarla aynı devırlerde alacagın guc aynı olması lazım.ılk basta sacma gelebılır bu ama mantıklı dusunursek ,mesela standart bır 1.8t k03le 0.6bar cıvarı tutabılıyor 6000 devır cıvarında.daha fazla basınc ıstesende basamaz o devırde.1 bar ıstıyorsan k04 takacaksın ,1.3 ıstıyorsan gt28 takacaksın hatta ben 6000 degıl 7500 donucem ve 1.5bar basıcam dersende gt35 takıcaksın.cunkı turbo buyudukce cfm verımı artıyor ,arttıkca daha ust devırlerde daha fazla basınc tutabılıyorsunuz.

  13. #89

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wrx 0.8 bar 14.7 psi yanlıs yazmısım ama senin turbo hakkındaki bilgin komple yanlıs azcık arastırın...VE compression charts turbo flow rate google
    14.7 psi 1 bar eder, 0.8 bar değil..

    birim çevrimleri için google dan yardım alabilirsin..

  14. #90
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    14.7 psi 1 bar eder, 0.8 bar değil..

    birim çevrimleri için google dan yardım alabilirsin..
    ne oldugunu biliyion hala rakamlara takılıyosun biyandan pes oynuorm biyanda az birazz bisey ogren diye acıklama yapıorum benim bindigim arabayı benden dahamı ıyı bilicen

    al cok merak ediyosan

    BAR (1 bar = 14.50326 psi)
    PSI (1 psi = 0.06895 bar)
    KPa (1 psi = 6.8948 KPa)

  15. #91

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne oldugunu biliyion hala rakamlara takılıyosun biyandan pes oynuorm biyanda az birazz bisey ogren diye acıklama yapıorum benim bindigim arabayı benden dahamı ıyı bilicen

    al cok merak ediyosan

    BAR (1 bar = 14.50326 psi)
    PSI (1 psi = 0.06895 bar)
    KPa (1 psi = 6.8948 KPa)
    sen google ı baya iyi kullanıyosun , bide arabanın std basıncını öğren.. ondan sonra konuşmaya devam edelim.. selametle..

  16. #92
    UnnAmeD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    TR-Ankara/Marmaris
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada ıkonun alıntı yaptıgı grafıge bakınca 6500 devırde 2 turbonunda verdıgı guc aynı gorunuyor ,daha sonrasında gt35 egrıyı yukseltırken gt30da dusmus.pekı o grafıkte 7500 yada daha ustundekı devırlerde 2 turboda 32psı basmaya devam edıyor mu ? yoksa gt30 basınc kaybetmeye mı baslıyor ? grafıktekı en son devır olan 8900'a kadar her ıkı turboda 32 psı basmaya devam edıyorsa benım bılgılerım yanlıs kabul edıyorum

  17. #93
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okumadım hemen bir acıklama yapayım yanlış yazarsam afffola
    Örnek vermek isterim hemen anlaşılması için


    Gt30 57 mm Pervaneye sahiptir iç çapı 57 dış çapı 76mm dir bunun üflediği hava Sallıyorum Dakikada 30 litre olsun

    Gt35 61mm iç çapı ve 82mm dış çapa sahiptir burda Dakikada 35 litre üflüyor olsun


    Nasıl aynı olabilirler ? yani 1 stoke edip sıkıştırırken havayı içeri 3 litre biri sokuyor diğeri 3.5 litre sokuyor Nasıl aynı olabilir?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #94

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UnnAmeD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    suan benım kafa ıyı karıstı ılk yazdıklarımdan sonra cem'ın yazdıkları ve dıger arkadasın koydugu test mantıklı geldı bana ama xsı'ın dedıgı gıbı butun setup aynıyken motorun cekecegı havada aynı olmalı esıt devırlerde.boyle oluncada farklı turbolarla aynı devırlerde alacagın guc aynı olması lazım.ılk basta sacma gelebılır bu ama mantıklı dusunursek ,mesela standart bır 1.8t k03le 0.6bar cıvarı tutabılıyor 6000 devır cıvarında.daha fazla basınc ıstesende basamaz o devırde.1 bar ıstıyorsan k04 takacaksın ,1.3 ıstıyorsan gt28 takacaksın hatta ben 6000 degıl 7500 donucem ve 1.5bar basıcam dersende gt35 takıcaksın.cunkı turbo buyudukce cfm verımı artıyor ,arttıkca daha ust devırlerde daha fazla basınc tutabılıyorsunuz.
    IKO nun verdiği grafikte uç bir nokta var..

    32 psidan bahsediliyor..

    yaklaşık 2 bar eder.. oldukça yüksek rakam.. bu tür yüksek basınçlarda turboların VE leri de ön plana çıkar tabi..

    ama birbirine yakın turbolarda VE ler de yakın olduğundan

    aynı basınç var ise aynı güç üretilir..

    konunun en başındada 0.6 bar denmiş zaten..

    0.6 barda k03 yada gt30r dünya kadar farketmez..

    anlatmak istediğim budur, farklı yönlere çekilmesin..

  19. #95

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okumadım hemen bir acıklama yapayım yanlış yazarsam afffola
    Örnek vermek isterim hemen anlaşılması için


    Gt30 57 mm Pervaneye sahiptir iç çapı 57 dış çapı 76mm dir bunun üflediği hava Sallıyorum Dakikada 30 litre olsun

    Gt35 61mm iç çapı ve 82mm dış çapa sahiptir burda Dakikada 35 litre üflüyor olsun


    Nasıl aynı olabilirler ? yani 1 stoke edip sıkıştırırken havayı içeri 3 litre biri sokuyor diğeri 3.5 litre sokuyor Nasıl aynı olabilir?
    patron wastegate açılıyor ve turbo hızı sabitlenerek üflenen hava aynı kalıyor.. (basınç aynı)

    büyük turbo daha düşük hızla dönüyor, küçük turbo daha hızlı dönüyor..

    üflenen hava aynı..

    turbonun kapasitesi var ama wastegate açılınca üfleyemiycek ki? tam kapasite çalışamıycak.. pervane hızı artmıycak basınç artmadığından..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •