XSi Nickli Üyeden Alıntı
abi içeri soktuğu havanın 5 litre - 7 litre gibi farklı olması açıklanabilir değil ama..
çünkü motorun emebileceği hava belli..
atmosferik basınçta nasıl belliyse basınç altında da belli..
atmosferik basınç 1 bar mutlak basınç, 0,6 bar basınç da 1.6 bar mutlak basınç demek..
dolayısıyla sen kapağı, valfleri, manifoldları değiştirmeden motora 0,6 bar basınçta (yani 1,6 bar mutlak basınçta) sokacağın hava bellidir değişmez..
ha şunu diyebiliriz, turbo eksoz manifolduna bağlı olduğundan hava geçişine engel teşkil eder, dolayısıyla farklı turbolarda farklı eksoz verimliliği oluşabilir ama bu ne kadar etkilidir?
wrx turbosu ve sti turbosu birbirine yakın, motor ej20, basınç ta örneğin 0,8 bar ise her iki turboda aynı litrede havayı üfler..
ama küçük turbo daha hızlı dönmesi gerekir..
Bu hız ayarıda oransal olarak wastegate tarafından yapılır.. zaten basınç wastegate te ayarlı olan seviyeye gelince dalgalı ilerler, biraz artar, biraz azalır ama o çizgide ilerler..