User Tag List

Sayfa 10/11 İlkİlk ... 891011 SonSon
199 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: Typer aranıyor ROLLiNG!!

  1. #172

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2004 Subaru WRX, Bolt-Ons, 280whp/278tq, COBB AccessPORT | Evans Tuning Dyno Database


    şu modifiyelerin aynısını yap 19psi bas 14 yerine (şuanda 14psi daörnek bulamadım) stock wrx turbosuyla ne çıkartabilirsin? vf39 la çıkan linkte yazıyor ztn. Şu gücü yakalaman imkansız...
    abi std wrx turbosu üst devirlerde 19 psi a çıkamaz zaten, kapasitesi yetmez

    ama vf39 ile 19 psi a çıkabiliyorsun..

    ama basıncı 12 psi da tut (0,8 bar) bu durumda her iki turboda 12 psi a ulaşır ve sabit kalır..

    bu durumda büyük turbo daha fazla hava üfler demek hatalı.. çünkü motorun o basınçta alabileceği hava değişmiyor.. bu durumda da turbo wastegate ile hızını dolayısıyla debisini ayarlıyor..

  2. #173

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok uzamiş
    sen şimdi
    subaruma 18g takarım sökerim 30r takarım aynı beygirmi olurum diyorsun ?
    her iki turbo için 0,5 - 1 bar gibi düşünürsek yakın olacaktır diye düşünüyorum hala..

    ama yüksek basınçlar için ikiside basıncı tutabilirmi emin değilim o yüzden yorum yapamam..

    Bi de senin yorumunu rica ediyorum

    wrx e sti turbosu taktım, güç artarmı.. basıncı mekanik yada elektronik değiştirmiyorum.. sadece turbo..

    ya da 150 lik 1.8 t ye , 225 lik 1.8 t taktım

    güç artar mı ?

  3. #174

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya nası yetmez 1.5 bar basıyorduk gc8 turbosuyla gümbür gümbür forumda 1.3-1.4 basan insanlar vardır wrxlerine
    peak basınçtır o üst devirlerde düşer..

    dyno ölçümü yapıyorsun, maksimum gücün çıktığı devirde basınç ne oluyordu? 1.5 bar deme bana..

    0.9 - 1 bara kadar düşer oem gc8 turbosu ile...

  4. #175
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa arkadaşım anlmadığın şey suuuuuu 1 er barda herifler yazmış o CFM LER 1 barda üflediği cfm ler maximumlar değil insanları israrla yanlış bilgilendirme ikisindede 1 bar basip aynı beygirimi alıcaksın ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #176

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaa arkadaşım anlmadığın şey suuuuuu 1 er barda herifler yazmış o CFM LER 1 barda üflediği cfm ler maximumlar değil insanları israrla yanlış bilgilendirme ikisindede 1 bar basip aynı beygirimi alıcaksın ?
    bir cevap lütfen:

    wrx e sti turbosu taktım, güç artarmı.. basıncı mekanik yada elektronik değiştirmiyorum.. sadece turbo..

    ya da 150 lik 1.8 t ye , 225 lik 1.8 t turbosu taktım

    güç artar mı ?

  6. #177
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir cevap lütfen:

    wrx e sti turbosu taktım, güç artarmı.. basıncı mekanik yada elektronik değiştirmiyorum.. sadece turbo..

    ya da 150 lik 1.8 t ye , 225 lik 1.8 t turbosu taktım

    güç artar mı ?
    artar bu 1 ikincisi beyin programı yapmaz isen fakire de gider avansta vurur çünkü içeriye soktuğun hava dinamik sıkıştırmanı yükselttiğinden dolayı fakire gidiceksin ve avans vurucaksın

    1.8t nin turboları aynı olabilir bilmiyorum değilseaynısı onnun içinde geçerli

    Gt30 takıp beyin programı yapmassan eskisinden kötü olur araban...

    Sen sunu karıştırıyorsun gibime geliyor küçük turbo çok dönüyor daha iyi basıyor
    büyük turbo daha az devir dönüyor olmuyor diyorsun ama sunu düşün arka pervanesi dierinden büyük onun 1 turu seninkinin 2 turuna eşitolur farzı misal üstüne önüde büyük bunun ee oda azdönüyor diyorsun ama olay su seninkinin 2 turbo dönüp çektiği ve bstığı havayı bu belkide yarım turda basıyor doal olarka dieride ona kar kalıyor en basiti aynı bile üfleseler dierine göre biri daha soğuk üfleyecek imkansızı kabul etmemizzi bekliyorsun
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  7. #178
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne alakası var arkadaşım ya..

    benim o yazdığım en başından beri savunduğum şey,

    farklı turbo aynı motor hacmi aynı basınçta aynı gücü üretir diyorum..

    anlamadan etmeden yorum yazıyosun sende..

    Beğenmiyorsan benim yazdıklarıma cevap yazma.. selametle
    Vf22 li bi gc8 30r lı gc8 i aynı basınçta geçer diyosun,millet sana başka bi yeriyle gülmediğine dua et bence

  8. #179

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaa arkadaşım anlmadığın şey suuuuuu 1 er barda herifler yazmış o CFM LER 1 barda üflediği cfm ler maximumlar değil insanları israrla yanlış bilgilendirme ikisindede 1 bar basip aynı beygirimi alıcaksın ?
    özgün hocam..

    mekanik otomotivle sınırlı değil..

    ben önceki işimde kompresörlü makinalar ile uğraştım..

    mekanik pompalarda debiyi değiştiren basınç değildir, debiyi değiştiren pompanın dönüş hızıdır..

    Turboda bir pompadır ve hızı değişirse debisi de değişir..

    O tablolar turboların maksimum kapasitesidir..

    Turbonun üflediği havayı dönüş hızını kontrol ederek kontrol edebilirsin..

  9. #180

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vf22 li bi gc8 30r lı gc8 i aynı basınçta geçer diyosun,millet sana başka bi yeriyle gülmediğine dua et bence
    böyle bir deneme yaptın mı sen hiç? heriki araçtada basıncın aynı olduğunu garanti edebilirmisin?

  10. #181
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özgün hocam..

    mekanik otomotivle sınırlı değil..

    ben önceki işimde kompresörlü makinalar ile uğraştım..

    mekanik pompalarda debiyi değiştiren basınç değildir, debiyi değiştiren pompanın dönüş hızıdır..

    Turboda bir pompadır ve hızı değişirse debisi de değişir..

    O tablolar turboların maksimum kapasitesidir..

    Turbonun üflediği havayı dönüş hızını kontrol ederek kontrol edebilirsin..
    senin mantığın sudur ozaman Demek istediğini söylüyorum superchargerım var kasnağı değiştirirsem olayı bitiririmmi düyorsun ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #182

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin mantığın sudur ozaman Demek istediğini söylüyorum superchargerım var kasnağı değiştirirsem olayı bitiririmmi düyorsun ?
    öle olmuyormu zaten?

    küçük kasnağı niye takıyor insanlar? deviri dolayısıyla debiyi arttırıp basıncı arttırıyorlar..

    küçük kasnak takınca

    1 videnın devri artar
    2 vidanın debisi artar
    3 sistemin basıncı artar

    yanlışım var mı?

  12. #183
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öle olmuyormu zaten?

    küçük kasnağı niye takıyor insanlar? deviri dolayısıyla debiyi arttırıp basıncı arttırıyorlar..

    küçük kasnak takınca

    1 videnın devri artar
    2 vidanın debisi artar
    3 sistemin basıncı artar

    yanlışım var mı?
    SC de doğrusun AMMa ben minicooperdaki M52 yi söküp m62 takarsam aynı beyirimi kazanırım aynı kasnak ile ? totalde 4mm büyük dielim sc
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #184

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    SC de doğrusun AMMa ben minicooperdaki M52 yi söküp m62 takarsam aynı beyirimi kazanırım aynı kasnak ile ? totalde 4mm büyük dielim sc
    m52 nin giriş kasnağının çapı m62 ile aynımıdır?

    eğer aynı ise aynı hızda döner, dolayısıyla daha fazla hava üflersin motor içine

    tabi TC deki gibi wastegate yok sistemde diye düşünüyorum..

    bu örnekte güç a/f karışımına bağlı artar mı azalır mı ben bilemem, ama motora daha fazla hava gireceğine eminim..

  14. #185
    BaDCaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    prochager aynı setup corvette d1sc ile 770whp çıkıyor F1R ile 922whp çıkıyor 427ci lsx 10:2:1 cr aynı setup ile...Dallas Performance'in videosu vardı..ikiside 93 octane 13psi..

  15. #186
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    m52 nin giriş kasnağının çapı m62 ile aynımıdır?

    eğer aynı ise aynı hızda döner, dolayısıyla daha fazla hava üflersin motor içine

    tabi TC deki gibi wastegate yok sistemde diye düşünüyorum..

    bu örnekte güç a/f karışımına bağlı artar mı azalır mı ben bilemem, ama motora daha fazla hava gireceğine eminim..
    tmm anladım şimdi ben seni.

    ikisinide süper sekidle aynı titizlikle tune edildiğini düşünelim buda aynı işte

    WG senin söylediğine göre (aynı şeyi söylüyoruz) hızı kontrol ediyor yani turbo basıncını kontrol ediyor.

    bunda aynı mantık senin karıştırdığın olay su kardeşim daha az devir dönücek diyorsun evet daha az dönücek 1 bar için amma


    VF_xx = 1 barbasmak için 11.000 dönüyor =11.000 dönerken içeriye = 5 litre hava sokuyor
    GT_xx = 1 barbasmak için 8.000 dönüyor =8.000 dönerken içeriye = 7 litre hava sokuyor (nedeni PErvane Çapı tek turda çekip üflediği hava oranı dierine göre %20 fazla)

    bundan dolayı beygir kazanıyorsun
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #187

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tmm anladım şimdi ben seni.

    ikisinide süper sekidle aynı titizlikle tune edildiğini düşünelim buda aynı işte

    WG senin söylediğine göre (aynı şeyi söylüyoruz) hızı kontrol ediyor yani turbo basıncını kontrol ediyor.

    bunda aynı mantık senin karıştırdığın olay su kardeşim daha az devir dönücek diyorsun evet daha az dönücek 1 bar için amma


    VF_xx = 1 barbasmak için 11.000 dönüyor =11.000 dönerken içeriye = 5 litre hava sokuyor
    GT_xx = 1 barbasmak için 8.000 dönüyor =8.000 dönerken içeriye = 7 litre hava sokuyor (nedeni PErvane Çapı tek turda çekip üflediği hava oranı dierine göre %20 fazla
    abi içeri soktuğu havanın 5 litre - 7 litre gibi farklı olması açıklanabilir değil ama..

    çünkü motorun emebileceği hava belli..

    atmosferik basınçta nasıl belliyse basınç altında da belli..

    atmosferik basınç 1 bar mutlak basınç, 0,6 bar basınç da 1.6 bar mutlak basınç demek..

    dolayısıyla sen kapağı, valfleri, manifoldları değiştirmeden motora 0,6 bar basınçta (yani 1,6 bar mutlak basınçta) sokacağın hava bellidir değişmez..

    ha şunu diyebiliriz, turbo eksoz manifolduna bağlı olduğundan hava geçişine engel teşkil eder, dolayısıyla farklı turbolarda farklı eksoz verimliliği oluşabilir ama bu ne kadar etkilidir?

    wrx turbosu ve sti turbosu birbirine yakın, motor ej20, basınç ta örneğin 0,8 bar ise her iki turboda aynı litrede havayı üfler..

    ama küçük turbo daha hızlı dönmesi gerekir..

    Bu hız ayarıda oransal olarak wastegate tarafından yapılır.. zaten basınç wastegate te ayarlı olan seviyeye gelince dalgalı ilerler, biraz artar, biraz azalır ama o çizgide ilerler..

  17. #188
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    NAsıl belirlediğin söylermisin Mutlak basınc altında Dip gazbasarken sölediğin mantık dip gaz değil yarım gazken evet ama dip gaz iken nasıl yapıtyorsun bunu ?



    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi içeri soktuğu havanın 5 litre - 7 litre gibi farklı olması açıklanabilir değil ama..

    çünkü motorun emebileceği hava belli..

    atmosferik basınçta nasıl belliyse basınç altında da belli..

    atmosferik basınç 1 bar mutlak basınç, 0,6 bar basınç da 1.6 bar mutlak basınç demek..

    dolayısıyla sen kapağı, valfleri, manifoldları değiştirmeden motora 0,6 bar basınçta (yani 1,6 bar mutlak basınçta) sokacağın hava bellidir değişmez..

    ha şunu diyebiliriz, turbo eksoz manifolduna bağlı olduğundan hava geçişine engel teşkil eder, dolayısıyla farklı turbolarda farklı eksoz verimliliği oluşabilir ama bu ne kadar etkilidir?

    wrx turbosu ve sti turbosu birbirine yakın, motor ej20, basınç ta örneğin 0,8 bar ise her iki turboda aynı litrede havayı üfler..

    ama küçük turbo daha hızlı dönmesi gerekir..

    Bu hız ayarıda oransal olarak wastegate tarafından yapılır.. zaten basınç wastegate te ayarlı olan seviyeye gelince dalgalı ilerler, biraz artar, biraz azalır ama o çizgide ilerler..
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #189
    ardacngns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozgun hazir sana sorulari cevapliyorsun turbo arabalarda hep 11 ,11. 5 , 11 .7 afr de ayarliyorsun aem wideband uzerinde 13 afr de de yesil isikta yuruyor araba ve motorun icine giden benzini tam yakmis oluyor ve daha hizli gidecegini dusunuyorum benim arabamida 11.9 gibi ayarladin 13 ayarlasak nasil olur
    S2000 turbo

  19. #190
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Panpiş s2000 zengin sever ahahahahha

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •