User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Çapraz fren sistemi nedir ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Çapraz fren sistemi nedir ?

    Çapraz fren sistemi nedir arkadaşlar elektronik bir sistemmidir (abs gibi) yoksa mekanikmidir ? Gerçekten bir etkisi varmı ve fren sistemi çapraz olmayan bir aracın sistemi çapraza çevrilebilirmi ?

    Biraz araştırma yaptım kafam karıştı, ağzı olan konuşuyor mantığıyla herkes bir şeyler yazmış yarım abs diyen var, ön sağ ile arka sol bir ön sol ile arka sağ bir çalışır ama önce ön sol ile arka sağ sıkar daha sonra ön sağ ile arka sol sıkmaya başlar diyen var.

    Nedir tam olarak bu sistem ?

    Ayrıca aracımın fren sistemi çapraz değil ana merkezimde iki çıkış var.Her çıkış ikiye ayrılıyor birinci çıkış direk önlere gidiyor ikinci çıkışta arkalara gidiyor ve aracımın frenlemesinden hiç memnun değilim.Çapraz fren sistemi uygulasam frenime bir katkısı olurmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABS olmayan her araçta çapraz fren sistemi vardır galerici ağzıyla sağ ön ve sol arka teker sol ön sağ arka teker birbirine bağlı bu yüzden kaymaz(mış)
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki çapraz fren sistemi olan bir aracın ana merkez çıkış basınçları eşitmi olur ?

    Benim aracımda çapraz sistemi yok ana merkezimde iki çıkış var ve aralarında basınç farkıda var biri %65 oranında diğeri %45 oranında çalışıyor.Bağlantı ise şu şekilde %65 lik çıkış direk ön sağ ve sola gidiyor %45 lik çıkış ta arka sağ ve sola gidiyor.

    Aşağıdaki gibi ;

    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim golfün sistemi çapraz gayet başarılı duruyor ki arka koltuk stepne sökük arkası hafif yani.
    RACE WERKS

  5. #5
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en güzel yararı virajda fren yapablmen
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle bir döküman buldum ;



    1. Nolu Durum : Ön-arka dağılımı : Ağırlık merkezi taşıtın ortasında veya arkaya doğru olan taşıtlar için uygundur. Basit ve ucuz bir şekildir. Fiat, Ford, Opel gibi markalarda uygulanmaktadır.

    2. Nolu Durum : Diyagonal dağılım : Ağırlık merkezi taşıtın ön veya ortasına doğru olan taşıtlar için uygundur. Bu dağılım şekli kullanıldığında, bir devrenin arızalanması halinde aşırı direksiyon momentlerinin ortaya çıkmaması için ön tekerleklerin yuvarlanma dairesi yarıçaplarının negatif olması şarttır. Basit ve ucuz bir şekildir. Uygulamada Audi, Saab, Volkswagen gibi markalarda kullanılmaktadır.

    3. Nolu Durum : Ön aks, arka-ön aks dağılımı : Yalnız ağırlık merkezi önde olan taşıtlar için uygundur. Ön tekerlek frenleri ikişer silindirli olduğundan 1 ve 2 numaralı dağılımlardan daha pahalıdır. BMW marka otomobillerde uygulanmaktadır.

    4. Nolu Durum : Ön aks, arka tekerlek - ön aks, arka tekerlek dağılımı : Ağırlık merkezi ortada veya öne doğru olan taşıtlar için uygundur. Ön tekerlek frenleri ikişer silindirli olduğundan 1 ve 2 numaralı dağılımlardan daha pahalıdır. Volvo marka otomobillerde kullanılmaktadır.

    5. Nolu Durum : Ön ve arka aks - ön ve arka aks dağılımı : Ağırlık merkezinin yerinin önemi yoktur. Teorik olarak ideal dağılım şeklidir. Konstrüksiyonunda yerleştirme sorunu çıkarmaktadır. En pahalı uygulamadır. Rolls Royce marka otomobillerde kullanılmaktadır.

    Bu tiplerde hangisinin kullanılacağı ise ;

    - Aracın tipi
    - Aracın ağırlığı
    - Yüklü ve yüksüz duruma göre ağırlık merkezinin konumunun değişimi
    - Tekerlek askı sistemi

    belirler.

    Kaynak : Taşıt Frenleri (Ali Göktan, Ahmet Güney, Murat Ereke ; İTÜ Makina Fakültesi Otomotiv Anabilim Dalı ; Ocak 1995)

    Sayfa No : 75
    Şu an aracımdaki mevcut sistem birinci uygulama.Merak ettiğim birinci uygulama ile ikinci uygulama arasında ne kadar fark var yada hangisi daha iyidir ? Çapraz sisteme çevirsem bana kayda değer bir katkısı olacak mı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha kisa mesafede durmak istiyorsan abs'yi iptal edip limit fren yapmayi ogrenmeni oneririm.

    Limit fren yapiyorum ama hala kisa mesafede durmak icin ne yapabilirim dersen, cift ana merkez ayarlanabilir oranli bir pedal box alabilirsin. Bu sekilde asfalta gore on arka dagilimini deneye deneye en iyi orana getirebilirsin ama bunlarin hic birini sehir icinde gunluk kullanilan araclara yapmani onermem, zaten yapsanda faydasini goremezsin asfaltin surtunmesi surekli farklilik gosteriyor sehir ici yollarda...

    ABS'yi iptal etmeninde panik aninda tehlikeli ve kotu sonuclar dogurma ihtimali cok yuksektir. Herkes kendini pilot sanir "aabi bisey olmaz yeea" der ama o isler oyle olmuyor maalesef, onune kedi atladi mi frene dibine kadar asilip kaya kaya nereye carpacaklarini bilemezler...
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi aracımda zaten abs yok ama frenlerimde gariplik var durmasına duruyor tabi ama güven vermiyor halbuki sistem de her şey yeni ve olması gerektiği gibi.Bende artık sorun aramaktan vazgeçtim aracın fabrikasyon fren karakteristiğinin böyle olduğunu düşünüyorum yani eldeki malzeme bu marifeti de bu kadar.

    Çift ana merkez uygulaması yerine başka bir aracın daha büyük ana merkezini kullansam katkısı olurmu ? Çift merkez uyarlamak tek merkezi uyarlamaktan daha zor ve meşakatli olur herhalde.

    Bu arada limit fren dediğin tekerin kızaklamak ile kızaklamamak arasında kaldığı tutunmanın son limitte olduğu durum herhalde ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Limit fren aynen dedigin gibi dogrudur.

    Merkezi buyutmek daha iyi fren anlamina gelmeyecek onun hesabini yapmak lazim, kullanilan kaliperin piston capindan hatlarin kalinligina kadar hesabi var, uzun is yani.

    Sen ne sorun yasiyorsun frenle onu tam izah et ona gore cozum uretmeye calisalim bence. Guven vermiyor dedigin nedir mesela?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pedal seviyesi çok aşağıda mesela bilmeyen biri aracı kullandığında anlık heyecan yaşıyor fren tutmuyor diye.Pedalı ne yaptıysak yukarıya alamadık ha alınıyor tabi ama 2 - 3 km gidince frenler şişmeye başlıyor frenler sıkıyor yani.

    İkincisi fren pedalım çok sert, sert bir fren için pedala abanmam gerekiyor resmen.Ayrıca araçta 4 - 5 kişi ile dik diyebileceğimiz bir yokuştan inerken sıkıntı yaşıyorum duracakmı durmayacak mı diye tedirgin oluyorum.Fren sistemimle ilgili sıkıntılarım bunlar.Ama diğer yönden westinghouse, fren ana merkez, teker merkezleri, balatalar ve diğer incik boncuklar geçen sene değişti sıfırlandı.

    Ama değişen bir şey yok tüm o saydıklarımı değiştirmeden önce de durum böyleydi değiştirdikten sonrada böyle.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi senin fren böyle boşluklu gibi demi basıyosun tam dibe gelince sert bi yere geliyo ve ondan sonra tutmaya başlıyo aşırı sert. Benimde şu an aynı sorunum var westinghousedan oluyor dediler arabam rolanti ayar tutmuyor yüksek çalışıyor aşırı yakıyor. Frene basıyorum o sert yere gelene kadar tutma çok az var o sert yere gelip aşırı yüklendiğimde anca tutuyo.

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet aynı problem dediğin gibi pedala basıyorum önce bayağı bir boşluk oluyor onu aldıktan sonra (pedal iyice aşaya indikten sonra) sertleşip fren yapmaya başlıyor.

    İki frenci ye gittim çözemediler sorunumu önceden onu değiş bunu değiş deyip duruyorlardı bende ne var ne yok değiştirdim yeniledim durum hala aynı.

    Ayar tutmamazlık çok yakmak gibi bir durum bende yok westinghouse da yeni zaten.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Ben de bir soru sorayım, bildiğim kadarı ile yorum yapacağım da

    Fren diskleriniz veya kaliperleriniz orjinal boyutta mı yoksa daha büyük mü? Mesela Kadett B dir siz son nesil Kadett GSi diski kaliperi balatası kullanıyorsunuzdur, westinghouse yetmiyordur..

    Ana merkezi yani wh'u daha büyük çapta olanıyla değiştirince o sorununuz çözülecek gibi geliyor bana, çünkü dediğiniz gibi yeni ise direk bu ihtimal geldi aklıma. Daha büyük disk kaliper vs kombinasyonu kullanınca fren yine tutar ama dozlama olmaz dipteyken tutar benim bildiğim.

    Veya basit ama göz ardı edilebilecek bir ihtimal, sistemde hava olma olasılığı nedir?

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren sistemim fabrikasyon herhangi bir değişiklik yok, hava olayı olacağınıda sanmıyorum ilk bunun kontrolü yapılmıştı çünkü.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pedal seviyesi çok aşağıda mesela bilmeyen biri aracı kullandığında anlık heyecan yaşıyor fren tutmuyor diye.Pedalı ne yaptıysak yukarıya alamadık ha alınıyor tabi ama 2 - 3 km gidince frenler şişmeye başlıyor frenler sıkıyor yani.

    İkincisi fren pedalım çok sert, sert bir fren için pedala abanmam gerekiyor resmen.Ayrıca araçta 4 - 5 kişi ile dik diyebileceğimiz bir yokuştan inerken sıkıntı yaşıyorum duracakmı durmayacak mı diye tedirgin oluyorum.Fren sistemimle ilgili sıkıntılarım bunlar.Ama diğer yönden westinghouse, fren ana merkez, teker merkezleri, balatalar ve diğer incik boncuklar geçen sene değişti sıfırlandı.

    Ama değişen bir şey yok tüm o saydıklarımı değiştirmeden önce de durum böyleydi değiştirdikten sonrada böyle.
    Dik yokusta 4-5 kisi ile inerken frene dip basinca lastikleri kilitleyebiliyor musun?
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  16. #16
    Dctrlprn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    328
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi bence westinghouse, hortum ve rekorlarını komple bi elden geçir 1 sene olmuş nasıl patladıgı anlaşılmıyor. Büyük bir ihtimal westinghouse olabilir. Çünkü anlattıklarının birebirini yaşıyoruz.

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dik yokusta 4-5 kisi ile inerken frene dip basinca lastikleri kilitleyebiliyor musun?
    Kesinlikle hayır abi nerdee, hatta ani durmak istesem bu bile mümkün olmuyor aheste aheste yavaşlayarak durabiliyorum


    Alıntı Dctrlprn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bence westinghouse, hortum ve rekorlarını komple bi elden geçir 1 sene olmuş nasıl patladıgı anlaşılmıyor. Büyük bir ihtimal westinghouse olabilir. Çünkü anlattıklarının birebirini yaşıyoruz.
    Aracın fren sistemini yenilemeden önce de durum buydu çözüm bulamayınca komple yeniliyeyim dedim ama durum hala aynı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle hayır abi nerdee, hatta ani durmak istesem bu bile mümkün olmuyor aheste aheste yavaşlayarak durabiliyorum
    Tamam simdi biraz daha iyi anliyorum sorunu, eger disklerin, balatalarin ve caliperlerinde herhangi bir sorun yoksa senin frenine muhtemelen ana merkez yetmiyor. Ama su var ki eger yetmeyen ana merkez ise eskiden de yetmiyor olmasi lazim. Brake boosterin (wastinghouse dedikleri) sorunsuz calistigindan emin misin? Bi hortumunu cekip dener misin frenaj nasil fark edecek diye
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliperlerim yeni değil ama orjinal delco tamir kiti ile frencide bakımını yaptırtmıştım.Değişmeyenler sadece ön diskler ve kaliperler bunların dışında ne varsa yeniledim.

    Westinghouse iptal edilince frenler iyice sertleşiyor, taş gibi oluyor abi ayrıca wg yeni sayılır geçen sene yenilemiştim diğer aksamlarla birlikte.Ana merkez yetmiyorsa ne yapılabilir peki ? Bir de şu var ana merkezi yerli üretim almıştım orjinal (fabrikanın taktığı) Delco marka olanıda vardı ama çok pahalıydı diye almadım yan sanayi merkez yüzünden bunu yaparmı ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •