Orjinal tertemiz bir görüntü için Gri yi tercih ederdim ben.
Blok boyanırken çabuk atmaması için nelere dikkat etmek lazım acaba ? Isıya dayanıklı boyalardan kullanılır herhalde ama altına astar atmak gerekiyor mu ? Statik boya dayanıklı olur mu ?
Orjinal tertemiz bir görüntü için Gri yi tercih ederdim ben.
Blok boyanırken çabuk atmaması için nelere dikkat etmek lazım acaba ? Isıya dayanıklı boyalardan kullanılır herhalde ama altına astar atmak gerekiyor mu ? Statik boya dayanıklı olur mu ?
araç ile aynı renk olmuyorsa bende gri derim..
Abi bu arabanın orjinal fabrika çıkışında hangi renk kullanılmışsa motorda onu kullanmanı tavsiye ederim gri olabilir muhtemelen, illa renkli olsun diyorsan arabanın rengi ile aynı rengi kullanmanı tavsiye ederim çünkü araç baştan aşağı orjinallik abidesi kaputu açınca mavi veya yeşil gibi cırtlak renklerin çıkması hoş olmaz hee eğer orjinalindede, senin paylaştığın resimdeki gibi yeşil kullanılmışsa ona diyeceğim birşey yok o renge boya tabiki
![]()
Motor bloğu konusunda naçizane fikrim turuncudur. Bence koyu bir yeşilin içinde o parlak yeşil hiç hoş olmaz bütün ciddiyeti alır götürür. Mavinin bu konuda bir problemi yok ama o da sanki biraz pasif kalıyor koyu bir renk sonuçta . Bu yüzden bazı amerikanlarda olduğu gibi turuncu kullanmanızı tavsiye ediyorum hem yeşil kadar cıvık durmaz hem de ciddi ve güçlü görünür. Ama bu iki renkten biri olacak diyorsanız Mavi derim.
bence de mavi veya açık yeşil çok sırıtır bu orjinalliğe.
blok siyah ,diğer aksam metalik gri olabilir. veya blok gri olabilir.
harici çok sırıtır bu araçta.
bu arada havuz ve alt çok iyi olmuş
Bu arada belirtmem gerekir ki Ford orjinailinde Mavi kullanıyor araçlarında (hatta benim eski motor da maviydi hatırlarsanız).
Yeşil de benim beğendiğim.
Orjinal ve yeşil arasında kaldım yani![]()
Blok için özel boyalar var, ısıya ve genleşmeye dayanıklı oluyorlar. Tam olarak adı sanı ne bilmiyorum ama. Ustalar yapıyor ben ödüyorum
Astar atılıyor mu emin değilim şu an ama sanırım hayır.
Arkadaşlar,
genel olarak diyebilirim ki motor rengi orjinalliği bozmaz, o nedenle rahatım. Kullanılan parça ve malzeme orjinal sonuçta. Kaldı ki boya malzemeyi de koruyacak. Konu tamamen görüntü ile ilgili diyebiliriz. Ford mavi kullanıyor dediğim gibi ama ben pek sevemedim. Önceki sayfalarda benim 1.6 motora bakacak olursanız mavi rengi görürsünüz.
Aracın rengine de düşünmüyorum. Bence aracın kaportası ve mekanik aksamı aynı renk olmamalı. Çok sıkıcı olur.
Amacım aracı gereksiz renklendirmek değil kesinlikle. Örneğin travers gibi birçok boyanacak aksamı siyah yaptırıyorum.
Kaputu açınca özenle elden geçirilmiş ve yenilenmiş hissi uyandırsın istiyorum. Yeşil bana en yakın renk gibi geliyor. Hatta açık yeşil çok hoşuma gitti. Örnek resimlere tekrar bakacak olursanız o motorların da çok ciddi araçlara ait olduğunu anlayacaksınız. Hatta koyu yeşil olan 1930-40' lara ait bir otomobilin motoru.
Yani renk ciddiyeti bozar diye düşünmüyorum ben.
Subap kapaklarını vs. de kromlatmak istiyorum. Hatta mümkünse eğer altın kaplama yapmayı düşünüyorum. Bir arkadaşım bahsetmişti bana, çok düşük ayarda altın oranıyla kaplanıyor ve kromlamadan çok da fazla olmuyor fiyat diye?
Ya da altın rengine kromlamak. Bu konuda fikir sahibi değilim henüz ve fikirlerinize açığım.
mavinin aracın rengiyle hiç uyumluluğu, yok bence de yeşil..
Arkadaşlar dün arabamın camlarını da sipariş verdim.
Cam imalatı için Başkent Cam ve Dora Glass ile görüştüm ama maalesef her ikisi de ilgilenmedi.
Şaşmazda Süleyman Amca diye birine yönlendirdi Dora Glass. Bu işin gurusu imiş meğer. Süper bir amca
Camları tamamen orjinal,ne uygun imal edecek. Aracım yeşil olduğu için yeşil ton yaptırıyorum camları. Örneğini yeşil bir araç üzerinde gösterdi ve muhteşem duruyor.
Fiyat beklediğimden pahalı oldu ama yine de çok mutluyum![]()
Abi aracın rengini tam olarak görmek adına, başka araç üzerinde falan yokmudur örnek resim. Tahmin ettiğim yeşil tonu mu diye merak ettim
Konuyu ilk sayfasından sonuna kadar tek tek inceledim, tamamını okuyamadım ama bütün fotoğrafları inceledim, bazı yorumları okudum... Çocukluğum gözümde canlandı, Almanya'da iken babamın hem fast back hem de sedan olmak üzere iki tane Taunus'u vardı, sedan olanı GXL ve ailecek kullanırdık, fastback olanı ile de günlük işe gelip gidiyordu... Ayrıca; bir yerde örnek olarak verilen Ford Consul'un sıfır alınmışı da vardı, o başka bir şeydi...
Bu hobi/merak/sevda/hastalık artık ne dersek diyelim bünyende barındığı için seni sonsuz derecede tebrik ediyorum... Aracın her santimetre karesi ellerinden geçen ustaların ve çalışanların ellerine emeklerine sağlık...
Takipteyim...
Boya kendinden sedefli zaten. Altın parçacıkları varmış gibi. Güneşte anlatılmaz bir görüntü oluyor
Bu güzel mesaj için teşekkür ederim.
Bu arabalar bizim gibi Almanya kökenli insanların içine işliyor herhalde. Çocukluk günlerimize götürüyor, o eski güzel ve saf günlere...
Benim halleerimden biri de Consul Fastback yapmak. Babamın da vardı
Ama yapmaktan vazgeçtim. Maalesef Alman arabalar çok zor oluyor. Ne parça bulunuyor ne de yapmak isteyen Usta. Ben zar zor bu Ustayı buldum.
Son iki yıldır bu araba yüzünden ne hayal kırıklıkları, ne üzüntüler ve ne öfkeler yaşadım bir bilsen.
Ama yine de vaz geçilmiyor. Onun bitmiş halini hayal edince her şey unutuluyor ve gülümsemeye başlıyorsun![]()
Ford Racing Hava filitresi kabı ve filitresi ve daha da önemlisi Weber/ Motorcraft V6 karbüratörü buldum.
Hem tamamen orjinal Ford hem de çok güzel görüntü yakalamış oldum bu sayede.
![]()
OO çok iyi bir secim olmuş , konu zaten y.dışı konusu gibi maşallah![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)