User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: boost controler takmak

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 barın üzerine istesenizde çıkamaz maf 1.5 u okuduğu anda kelebeği kapatır arıza moduna geçer. O yüzden arabanızın basıncı 1.4 barsa kurcalamayın. Üzerinde yazılım var ve enjektörler açık demektir. Sen basıncı düşürüp içeriye daha az hava daha çok yakıt yollamayı düşünüyorsun. Sekmanlar zarar görebilir ve en önemlisi fazla yakıttan dolayı motor çk ısınacaktır. Su sıcaklığın belki artmaz ama motor kısmı ciddi anlamda ısınır. Kalibrasyonsuz büyük enjektör yüzünden bu sorunu yaşadım ve inan bütün cam silecek hortumları hamur gibi oldu.
    Enjeksiyon sistemi neden var? motor ici basinci veya yukunu olcup ongorulen yakiti puskurtmek icin..

    Basinci kismanin bu aracta sizin dediginiz gibi bir etkisi olmayacak.. Sistem basinci ne ise uygun yakit hesaplanip puskurtulecek.. Sizin ornekte hesaplanan enjeksiyon suresi degismiyor ama buyuk enjektor takildigi icn tum motor yuklerinde fazladan yakit puskurtulmus oluyor. Bu ornekte basinc dusunce hesaplanan surede dusecek negatif bir durum olmayacak.

    1.5 bar konusunda tamamen katiliyorum, tjetlerde veya multijetlerde kullanilan map sensor 1.5 bar kadar olcebiliyor ama ihtiyac basinc acmaktan cok basinci dusurmek burda..

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjeksiyon sistemi sadece belirli aralıkları tolere eder. Onun dışında sizin yaptığınız yazılım doğrultusunda hareket eder. O nedenle yazılım sırasında wideband istenir ki hem fakir kalmasın hem de zenginse kısılsın diye. Dediğim gibi Yoksa yazılım yapılırken kimse wideband kullanmazdı. Sizde de afr direk 10 u çakacak ne kadar zengin olduğunu ölçemeyeceksiniz benden söylemesi.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #22
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 barın üzerine istesenizde çıkamaz maf 1.5 u okuduğu anda kelebeği kapatır arıza moduna geçer. O yüzden arabanızın basıncı 1.4 barsa kurcalamayın. Üzerinde yazılım var ve enjektörler açık demektir. Sen basıncı düşürüp içeriye daha az hava daha çok yakıt yollamayı düşünüyorsun. Sekmanlar zarar görebilir ve en önemlisi fazla yakıttan dolayı motor çk ısınacaktır. Su sıcaklığın belki artmaz ama motor kısmı ciddi anlamda ısınır. Kalibrasyonsuz büyük enjektör yüzünden bu sorunu yaşadım ve inan bütün cam silecek hortumları hamur gibi oldu.
    yanlış
    öyle düşünen yok, istesede yapamaz ki
    o sadece turbo basıncını düşürmek istiyor
    peak 0.6 bar yaptı diyelim, enjektörlerde o oranda yakıt püskürtecek (yani 0.6 bar lık kadar)
    yani aracın gücü düşecek
    bunda bir gariplik yok

  4. #23

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kendi westgate `ini kullanıyorum ve hamann boost controlerde 2 giriş var biri westgate diğeri ise turbo hava çıkışına bağlanıyor,orjinali ise 3 lü , birde hava hortumu üzerinde boost controlere gelen var ,bu hortumu körleyeceğizmi yoksa kendi westgate ine bağlımı bırakacağız

  5. #24
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksiyon sistemi sadece belirli aralıkları tolere eder. Onun dışında sizin yaptığınız yazılım doğrultusunda hareket eder. O nedenle yazılım sırasında wideband istenir ki hem fakir kalmasın hem de zenginse kısılsın diye. Dediğim gibi Yoksa yazılım yapılırken kimse wideband kullanmazdı. Sizde de afr direk 10 u çakacak ne kadar zengin olduğunu ölçemeyeceksiniz benden söylemesi.
    Bilmediğimden soruyorum. Bu arkadaşın aracında boost mapi ayrı değilmi yakıt mapinden?

    Yani bu araçla sen 1. viteste 3000 rpm de iken tam gaz verdiğinde 1 bar basınç basarken 4. viteste tam gazda aynı devirde 1.4 bar basacaksın. Bu aradaki değişken basınç durumlarına göre ecu yakıtı nasıl ayarlıyor bu araçta?

    Benim ECU'mda yakıt ayrı avans ayrı boost ayrı nos ayrı her biri ayrı map, ecu bunları duruma göre aynı anda yönetiyor. Örneğin basınç her 1 psi arttığında %4 yakıt aç 1 derece avansı retard yap gibi.

    Normalde de bu şekilde olması lazım yoksa sürekli değişen basınç, tps ve rpm e göre nasıl yakıt ve avans ayarlıyor ecu?

  6. #25

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmediğimden soruyorum. Bu arkadaşın aracında boost mapi ayrı değilmi yakıt mapinden?

    Yani bu araçla sen 1. viteste 3000 rpm de iken tam gaz verdiğinde 1 bar basınç basarken 4. viteste tam gazda aynı devirde 1.4 bar basacaksın. Bu aradaki değişken basınç durumlarına göre ecu yakıtı nasıl ayarlıyor bu araçta?

    Benim ECU'mda yakıt ayrı avans ayrı boost ayrı nos ayrı her biri ayrı map, ecu bunları duruma göre aynı anda yönetiyor. Örneğin basınç her 1 psi arttığında %4 yakıt aç 1 derece avansı retard yap gibi.

    Normalde de bu şekilde olması lazım yoksa sürekli değişen basınç, tps ve rpm e göre nasıl yakıt ve avans ayarlıyor ecu?
    aslında siz benim sormak istediğimi özetlemişsiniz, ben orijinal boost controleri iptal edip manuel bağlayınca sonuçta ecuyle bağlantıyı iptal etmiş olmuyorum mu? bu ecu nun aptallaşmasına sebep olurmu

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmediğimden soruyorum. Bu arkadaşın aracında boost mapi ayrı değilmi yakıt mapinden?

    Yani bu araçla sen 1. viteste 3000 rpm de iken tam gaz verdiğinde 1 bar basınç basarken 4. viteste tam gazda aynı devirde 1.4 bar basacaksın. Bu aradaki değişken basınç durumlarına göre ecu yakıtı nasıl ayarlıyor bu araçta?

    Benim ECU'mda yakıt ayrı avans ayrı boost ayrı nos ayrı her biri ayrı map, ecu bunları duruma göre aynı anda yönetiyor. Örneğin basınç her 1 psi arttığında %4 yakıt aç 1 derece avansı retard yap gibi.

    Normalde de bu şekilde olması lazım yoksa sürekli değişen basınç, tps ve rpm e göre nasıl yakıt ve avans ayarlıyor ecu?
    üzerinde kendi ecusu olduğu için 2. viteste 1bar 3. viteste 1.4 bar bas gibi bir programlama yapabileceğini sanmıyorum.

    Arkadaşlar mbc nin görevi nedir yazılım yapmadan ucuz yollu olarak ecu yu yanıltarak motor içine giren havayı arttırmak veya azaltarak güç elde etmek ya da kısmaktır. Burada enjeksiyon map i boğazdan geçen havaya göre çalışmıo maalesef. Örnek veriim S40 T4 de kullandım. 0.2 bar açtığımız halde afr değeri değeşti. 4000 rpm den sonra 10.2 iken mbc sonrası 11 lere geldi. Alfa GTV 2.0 Turbo da aynı şekilde değer 0,4 bar basınç sonucu 12 lere geldi. Megane da mbc kullanmadık. Yazılımla afr yi istediğimiz gibi düzenleyebiliyorduk aynı basınçta. Yani demek istediğim şu enjeksiyon sistemi belli bir yere kadar tolere eder onu da beyin akım yollayarak yapar. Sistemi evc ile karıştırıyorsunuz bence.
    IN BOOST WE TRUST

  8. #27
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Harika faydali bir konu.Peki bir soruda benden boost controllerlarda vuruntu algilayip elektronik olarak basinc kisabilme yetenegi var mi?Bilmiyorum elektronik olanlarin ismi evc mi oluyor biraz anlatabilirmisiniz?

  9. #28
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beynin daha doğrusu yazılımın durumu önemli değil mi bu durumda? yani beyin atıyorum 1 bara kadar ateşleme ve yakıt düzeltebiliyordur siz 1,5 açınca sorun olmayacak mı? ben mesela yazılımı yaptırdım Vtanju Volkan abi dedi ki 1,6 bara sorun olmaz ama safe olarak 1,4 e ayarla, bende EVC-S var onunla 1,6 ya peak 1,4 cont olacak şekilde ayarlıyorum, ama dediğim gibi yazılım buna izin veriyor... zaten manuel boost controller tanımlamasına katılıyorum, ben de taktım zamanında, sadece boost açıyor ya da kapatıyor bildiğiniz vana, kontrol kısmı yok... kaliteli bir boost controller çoğu işinizi yapar, peak atar geri çeker, basıncın hangi devirlerde gelebileceğini ayarlar, peak üzerine anlık yüzde kaç artış olacağını ayarlar vs vs...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksiyon sistemi sadece belirli aralıkları tolere eder. Onun dışında sizin yaptığınız yazılım doğrultusunda hareket eder. O nedenle yazılım sırasında wideband istenir ki hem fakir kalmasın hem de zenginse kısılsın diye. Dediğim gibi Yoksa yazılım yapılırken kimse wideband kullanmazdı. Sizde de afr direk 10 u çakacak ne kadar zengin olduğunu ölçemeyeceksiniz benden söylemesi.
    Basinc 0 dan 1.4 e atlamiyor sonucta, belli bir hizda artarak maksimum basinca cikar (tam gaz), tam gaz yapilmazsa basinc maksimuma cikmayabilir. bu durumda arabalarin sacmalamasi lazim ama sacmalamaz.

    Cunku maf yada map sensor ile motora giren hava olculur, beyinde tanimli tabloya girede yakit puskurtulur..

    Basinc acinca afr dusmesi olabilir tamamen beyindeki tablonun tanimlamasina bagli.. basinc 0.8 bardir normalde, 1.2 ye cikmamasi gerekiyordur, zorla basinc acilirsa beyinde uygun afr li bir karsiligi olmayabilir.

    Basinc acarken biseyler ters gidebilir ama normal calisan bir sistemde basinc kismanin negatif bir etkisi olmaz

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmediğimden soruyorum. Bu arkadaşın aracında boost mapi ayrı değilmi yakıt mapinden?

    Yani bu araçla sen 1. viteste 3000 rpm de iken tam gaz verdiğinde 1 bar basınç basarken 4. viteste tam gazda aynı devirde 1.4 bar basacaksın. Bu aradaki değişken basınç durumlarına göre ecu yakıtı nasıl ayarlıyor bu araçta?

    Benim ECU'mda yakıt ayrı avans ayrı boost ayrı nos ayrı her biri ayrı map, ecu bunları duruma göre aynı anda yönetiyor. Örneğin basınç her 1 psi arttığında %4 yakıt aç 1 derece avansı retard yap gibi.

    Normalde de bu şekilde olması lazım yoksa sürekli değişen basınç, tps ve rpm e göre nasıl yakıt ve avans ayarlıyor ecu?
    Her zaman tam gaz basincla kullanmiyirsunuz arabayi.. Motor ici basinc degisken.. Bu durumu ya map ya maf sensor motor ici basinci/giren havayi olcer ve yakiti + atesleme derecesini belirler..

    tablonun bir tarafi devir diger tarafi motor yuku (map veya maf), hangi devirde hangi motor yukunde isen tablodaki degere gire enejktor calisiyor veya ateslemenin ne zaman yapilacagi belirleniyor..

    Turbo veya atmosferik her aracta sistem bu..

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üzerinde kendi ecusu olduğu için 2. viteste 1bar 3. viteste 1.4 bar bas gibi bir programlama yapabileceğini sanmıyorum.

    Arkadaşlar mbc nin görevi nedir yazılım yapmadan ucuz yollu olarak ecu yu yanıltarak motor içine giren havayı arttırmak veya azaltarak güç elde etmek ya da kısmaktır. Burada enjeksiyon map i boğazdan geçen havaya göre çalışmıo maalesef. Örnek veriim S40 T4 de kullandım. 0.2 bar açtığımız halde afr değeri değeşti. 4000 rpm den sonra 10.2 iken mbc sonrası 11 lere geldi. Alfa GTV 2.0 Turbo da aynı şekilde değer 0,4 bar basınç sonucu 12 lere geldi. Megane da mbc kullanmadık. Yazılımla afr yi istediğimiz gibi düzenleyebiliyorduk aynı basınçta. Yani demek istediğim şu enjeksiyon sistemi belli bir yere kadar tolere eder onu da beyin akım yollayarak yapar. Sistemi evc ile karıştırıyorsunuz bence.
    Yaniltmak diye birsey yok..

    Sadece beynin basinc kontrolune mudahale etmis olunuyor, sistem hala normal fonksiyonunda calisarak motor ici yuku olcerek gerekli yakiti puskurtuyor

    Basinc kontrolu yapan valfin hortumlarini sokup valfi bypass edelim basinc duser (wastegate basincina) ama araba normal olarak calisir..

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kendi westgate `ini kullanıyorum ve hamann boost controlerde 2 giriş var biri westgate diğeri ise turbo hava çıkışına bağlanıyor,orjinali ise 3 lü , birde hava hortumu üzerinde boost controlere gelen var ,bu hortumu körleyeceğizmi yoksa kendi westgate ine bağlımı bırakacağız
    Normalde yapmak gereken basinci kontrol eden valfin hortumlarini sokup bu iki hortumu t ile baglamak.. T nin bosta kalan ucunu hortum ile mbc ye baglanacak

    Mbc de de bir giris bir cikis var, giris T den gelen hortum, cikisi da orjinal valfin ucuncu hortumuna baglanmali

  14. #33

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beynin daha doğrusu yazılımın durumu önemli değil mi bu durumda? yani beyin atıyorum 1 bara kadar ateşleme ve yakıt düzeltebiliyordur siz 1,5 açınca sorun olmayacak mı? ben mesela yazılımı yaptırdım Vtanju Volkan abi dedi ki 1,6 bara sorun olmaz ama safe olarak 1,4 e ayarla, bende EVC-S var onunla 1,6 ya peak 1,4 cont olacak şekilde ayarlıyorum, ama dediğim gibi yazılım buna izin veriyor... zaten manuel boost controller tanımlamasına katılıyorum, ben de taktım zamanında, sadece boost açıyor ya da kapatıyor bildiğiniz vana, kontrol kısmı yok... kaliteli bir boost controller çoğu işinizi yapar, peak atar geri çeker, basıncın hangi devirlerde gelebileceğini ayarlar, peak üzerine anlık yüzde kaç artış olacağını ayarlar vs vs...
    yazılımımız 1.4 bara kadar destekliyor ve biz bunu aşmayacağız, bizim yapmak istediğimiz gerektiğinde daha kısık basınçla yürümek, üst limit açılmayacak

  15. #34

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde yapmak gereken basinci kontrol eden valfin hortumlarini sokup bu iki hortumu t ile baglamak.. T nin bosta kalan ucunu hortum ile mbc ye baglanacak

    Mbc de de bir giris bir cikis var, giris T den gelen hortum, cikisi da orjinal valfin ucuncu hortumuna baglanmali
    cevaplar için teşekkür ederim ama çözemedim işi; şimdi orijinal boost controlerde 3 bağlantı var,hamann boost ta ise 2 tane. biz turbo dan geleni ve westgatinkini manuel boost a bağladık, hava borusundan kendi boost controlere gelen ne olacak, westgate turbonun kendi westgati
    ayrıca kendi boost controlerinin elektronik bağlantısı var, biz manuel takınca bu iptal oluyormu, yani beyin ile bağlantı kopması olurmu,

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı t-jet ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevaplar için teşekkür ederim ama çözemedim işi; şimdi orijinal boost controlerde 3 bağlantı var,hamann boost ta ise 2 tane. biz turbo dan geleni ve westgatinkini manuel boost a bağladık, hava borusundan kendi boost controlere gelen ne olacak, westgate turbonun kendi westgati
    ayrıca kendi boost controlerinin elektronik bağlantısı var, biz manuel takınca bu iptal oluyormu, yani beyin ile bağlantı kopması olurmu,
    Turbodan gelen ve wastegate i hirdavatcidan alacagin T ile baglayacaksiniz.. T nin ucuncu agzida hortum ile mbc nin girisine baglanacak.

    Mbc nin cikisinida, orjinal valfin bosta kalan hortumuna baglayin.

  17. #36
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hicbirsey olmaz. Istedigin basinc kisabilirsin arabani yaziliminin boost upper ve lower limitlerini ayarlayarak. Aracin hicbirsekilde fakire yada zengine dusmez. Uzerindeki ecu gayet basarili ve istenilene izin verebilen bir ecu

  18. #37

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbodan gelen ve wastegate i hirdavatcidan alacagin T ile baglayacaksiniz.. T nin ucuncu agzida hortum ile mbc nin girisine baglanacak.

    Mbc nin cikisinida, orjinal valfin bosta kalan hortumuna baglayin.
    teşekkür ederim ,anladım

  19. #38

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile

    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hicbirsey olmaz. Istedigin basinc kisabilirsin arabani yaziliminin boost upper ve lower limitlerini ayarlayarak. Aracin hicbirsekilde fakire yada zengine dusmez. Uzerindeki ecu gayet basarili ve istenilene izin verebilen bir ecu
    anladım , siz bu araçlarla baya uğraştınız detaylı bilgi sahibisiniz uygulayacağım teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •