User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
65 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Avans -rötar - oktan ilişkisi ?

  1. #20
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onur Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orj haritasini atip log aldiniz mi iat vs ne durumda avans vuruntusu var mi

    orijinal kendi haritası gerçekten berbat arabanın afrsı bile çok sacma 5000 devirden sonra afr zengine geçiyor mesela close loop mu dneiyor buna bu aracın aldıgım logları okuyamıyorum log.0 diye bir dosya alıyor bir kac dosyadaha onun yüzünden video çekiyorum böyle anlık

  2. #21
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baya bir araştırma yaptım aracımla la ilgili intake temple alakalı 80 derece bu değerlere bakılırsa çok normal gibi geliyor volvonun snabb denen tuning firmasının fmic intercooler karşılaştırması ile stok cooler ı karşılaştırması var araçç stok coolerla 101 iat görüyor


  3. #22
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baya bi araştırma yapmışsın ama yetersiz.

    https://www.google.com.tr/search?q=f...arO8iuUduag7AD
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #23
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baya bi araştırma yapmışsın ama yetersiz.

    https://www.google.com.tr/search?q=f...arO8iuUduag7AD

    anlamadım burdaki derece birimi fahrenheit mi ? degrees cabtigrat diye biliyordum ben

  5. #24
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orijinal kendi haritası gerçekten berbat arabanın afrsı bile çok sacma 5000 devirden sonra afr zengine geçiyor mesela close loop mu dneiyor buna bu aracın aldıgım logları okuyamıyorum log.0 diye bir dosya alıyor bir kac dosyadaha onun yüzünden video çekiyorum böyle anlık
    Cok buyuk risk aliyorsun kurcalayarak. Onerim bu isi profesyonelce yapana git.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  6. #25
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok buyuk risk aliyorsun kurcalayarak. Onerim bu isi profesyonelce yapana git.
    Ulaşabildiğim en profosyonel firma volvo adına ARD Tuning yazılımı da onlar yapıyor burda zaten butun yazılımcılar ugraştı ve ıstenılen gucu cıkaramadılar

  7. #26
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [IMG][/IMG]

    aracın hava filtresi ve emişi ...benım aldıgım logda degerlerde fahrenheit olabiliri mi volvonun orijinal programı sonuçta programa baktım ama birim olarak bir bilgi vermiyor

  8. #27
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yolldağın video'yu cehennemde çekmedilerse bütün değerler Fahrenheit. Ambient sıcaklığın 61 derece Fahrenheit değil de Celcius olduğunu düşünsene

  9. #28
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yolldağın video'yu cehennemde çekmedilerse bütün değerler Fahrenheit. Ambient sıcaklığın 61 derece Fahrenheit değil de Celcius olduğunu düşünsene
    benim aldığım logdaki değerler de fahrenheit olma ihitimalı varmı ?

  10. #29
    boostbomb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    92
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aldığım logdaki değerler de fahrenheit olma ihitimalı varmı ?
    neden olmasın eğer emme sıcaklığı sorunu varsa bunu emme manifoldundan methanol püskürterek soğutabliliyosun.

    kitleri var ayrıca araçtaki yakıtın oktanınıda artırıyor.

    su ile birlikte kullanıldığında emme subablarını soğutup silindir içindeki basıncı artırıyor

    metanolde yanma odasına ulaşıpta yanarsa hem oktanı yükseltip avans açabilmenizi sağlarken

    aynı zamanda egtyi düşürüyor
    Bugün bizim için 11 Kasım 1938 dir

  11. #30
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ulaşabildiğim en profosyonel firma volvo adına ARD Tuning yazılımı da onlar yapıyor burda zaten butun yazılımcılar ugraştı ve ıstenılen gucu cıkaramadılar
    Belkide istenilen guc gercekci degildir?

    Tamam madem kendin kurcalamak istiyorsun o zaman dogru yapalim su isi. Once alt yapi gelir. Closed/open loop nedir, bir aracin orjinal yazilimi 5000 devirden sonra neden zengine ceker, benzinin en verimli yanma orani, motorun kaldirabilecegi iat/egt degerleri, avans yakit iliskisi ve bunun gibi bircok konuda bilgilerin tam ve dogru olsun, ondan sonra ugrasmaya basla. Yazdiklarindan anladigim konu hakkinda yetersiz bilgiye sahip oldugun ki yazilim isi ile ilgilenen ister amator ister profeyonel kim okusa bu yazdiklarini ayni seyi dusunur ve soyler bu konuda. Once teorik sonra pratik. Okudugun rakamlarin Fahrenheit mi Celcius mu oldugunu bile tam anlayamiyorsun su an, bu da konuya olan mesafeni gosteren bir baska detay.

    Bunlari senin icin yaziyorum, eger alinganlik yaparsan bir adim ilerleme gosteremezsin bunu da unutma.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  12. #31
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/asir...tml?highlight=

    Güneş hocam fazla bulaşma bence, daha önce çok yol yordam göstermeye çalıştık ama arkadaşın tarzı konudaki gibi maalesef...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #32
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turboya göre değişmiyormu basınc benim kullandıgım şuanda td04hl 19t ? gt30 takılmışlarıda oem beyin mesela 20g takılmaşlarıda
    onu takmışlar bunu takmışlarla götürmeye çalışıyorsun, forumdan farklı bilgi gelirse de hemen itiraza geçiyorsun, aracın yapısı kaç bar turbo basıncı kaldırabilir diyorum, o turboyla alakalı değil mi diyorsun... turbon 3 bar bassa da olur yani?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #33
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belkide istenilen guc gercekci degildir?

    Tamam madem kendin kurcalamak istiyorsun o zaman dogru yapalim su isi. Once alt yapi gelir. Closed/open loop nedir, bir aracin orjinal yazilimi 5000 devirden sonra neden zengine ceker, benzinin en verimli yanma orani, motorun kaldirabilecegi iat/egt degerleri, avans yakit iliskisi ve bunun gibi bircok konuda bilgilerin tam ve dogru olsun, ondan sonra ugrasmaya basla. Yazdiklarindan anladigim konu hakkinda yetersiz bilgiye sahip oldugun ki yazilim isi ile ilgilenen ister amator ister profeyonel kim okusa bu yazdiklarini ayni seyi dusunur ve soyler bu konuda. Once teorik sonra pratik. Okudugun rakamlarin Fahrenheit mi Celcius mu oldugunu bile tam anlayamiyorsun su an, bu da konuya olan mesafeni gosteren bir baska detay.

    Bunlari senin icin yaziyorum, eger alinganlik yaparsan bir adim ilerleme gosteremezsin bunu da unutma.

    Evet arac hakkında cok bılgıye sahıp degılım degerlerı ıcın ama bılgıyede ulasamadım araştırmalarım sonucu.Celius mu fahreheit mi bunu yazılımcılarada sordum onlarda cevalayamadı burdakıler tabikiçünkü böyle bir iat olması imkansız diyolar log aldıgım volvonunprogramında ne yazıkkı fahrenheit veya celius diye bir birim götermiyor yurt dışındakiler genelde fahreheit olarak okuyorlar değerleri.Fmic ve metanol kit yapacagım bu hafta iattada bir gerileme olacagını düşünüyorum çünkü aracın stok collerı radyatörün arkasında ve hava almıyor düzgün.Kafamı kariştiran herkesin başka birşey söylmesi bazıları diyor avans acılması lazım bazıları avans kısılması lazım aracında şimdi hanigisi net bir bilği ben burda sadece teoriyi ögrenerek daha stabil bir araç yapmaya çalışıyorum.Hedeflenen güç 280 hp tekerde krankta 330 hp gibi bir değer kullandıgı turbo ile.Burda Mustang dynoda tekerde 255 hp alındı ama arac stabil değildi yurt dışından aldıgım yazılımla ise araç stabil ama 240 hp yi geçemedim ama firmanın vaad ettiği değer 280 hp tekerde.

  15. #34
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onu takmışlar bunu takmışlarla götürmeye çalışıyorsun, forumdan farklı bilgi gelirse de hemen itiraza geçiyorsun, aracın yapısı kaç bar turbo basıncı kaldırabilir diyorum, o turboyla alakalı değil mi diyorsun... turbon 3 bar bassa da olur yani?
    Aracın orjinal td04hl 16t ile stok basıncı 0.8 bar şuanda turbo ile td04hl 19t ile 1.3 cont yürüyor benım söylemek istediğim turbo ile alakalı değilmi td04hl 19t ile gt 30 1 barı aynı mı ? aynı olmadığı için turboya göre değişmiyormu diye soruyorum

  16. #35
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracın orjinal td04hl 16t ile stok basıncı 0.8 bar şuanda turbo ile td04hl 19t ile 1.3 cont yürüyor benım söylemek istediğim turbo ile alakalı değilmi td04hl 19t ile gt 30 1 barı aynı mı ? aynı olmadığı için turboya göre değişmiyormu diye soruyorum
    bar elbette ki aynı, ister GT40R ister tdo4 1 barı aynıdır, o değer basınçtır, aynı basınçta içeri sokulan hava miktarı ise turbodan turboya değişir... senin limit değerlerini bilmeden bu tarz uygulamalara girmen karanlık odada anahtar aramaya benziyor, insanlar dikkat edersen seni hep doğru yere yönlendirmeye çalışıyor, sen ise yaptıklarının doğru olduğunu savunup sorunlarının gerçek çözümlerini yanlış yerlerde arıyorsun...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #36
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bar elbette ki aynı, ister GT40R ister tdo4 1 barı aynıdır, o değer basınçtır, aynı basınçta içeri sokulan hava miktarı ise turbodan turboya değişir... senin limit değerlerini bilmeden bu tarz uygulamalara girmen karanlık odada anahtar aramaya benziyor, insanlar dikkat edersen seni hep doğru yere yönlendirmeye çalışıyor, sen ise yaptıklarının doğru olduğunu savunup sorunlarının gerçek çözümlerini yanlış yerlerde arıyorsun...
    Aracimim stok internalle tekerde 300 hp ye kadar dayanabiliyor 300 hp den sonra kollar egilme ihtimali var sanzumanim iste geartronik denen bir sistem tekerde onunda 300 hp 400nm tork a kadar limiti var aracim stok s60lardan 20 boya yakin iyi suanda cussesine gore iyi gidiyor.ama aracta bu zamana kadar baya yol kat ettim bu ikinci volvo benim.Bu yaz sonuna kadar stok binip durumumu ayarlarsam daha iyi bir setup a gecicem malzeme topluyorum suanda.Volvo ornegi olmadigi icin cok zorluk cekiyorum .yurt disindaki yazilimi aldigim firma araci birebir gormediginden cok fazlada zorlamiyor arabayi ama onemli olan benim teoride birsryler ogrenip onlari ona gore yonlendirebilmem.

  18. #37
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dilimin döndüğü, kafamın bastığınca anlatayım.

    Öncelikle avans ne?

    Hava yakıt karışımını tutuşturduğunda, belli bir sürede yanma gerçekleşiyor. Bu yüzden biz sıkıştırma esnasında spark'ı veriyoruz, tam yanmanın tepe noktadan sonra gerçekleşmesini hedefliyoruz. İdeal'den daha evvel yakarsan, pistonun sıkıştırması esnasında pistona ters güç uyguluyor, hem güç kaybediyorsun hem de zarar veriyorsun. İdeal noktadan daha ileride yakarsan, kompresyonun en yüksek olduğu noktada yakmamış oluyorsun, güç kaybediyorsun.

    İdeal nokta ne?

    Bunun cevabı allah bilir olmalı. O anki silindir içi sıcaklı, hava sıcaklığı, yakıt kalitesi vs flame speed'i değiştirirken, pistonun o anki hızı da verilen derecenin ne kadar süreye denk geldiğini değiştirdiğinden baya karmaşık ve önceden kestirmesi imkansıza yakın birşey benim anladığım. Herkes deneye yanıla, pingletene kadar avans verip, sonra birkaç tık azaltıyor benim takip ettiğim kadarıyla. Ya da dyno üstünde tork eğrisini izliyorlar. Avans vere vere bir yere kadar tork yükseliyor, sonrasında biraz düz gidip düşmeye başlıyor. düz gitmeye başladığında bahsettiğimiz ideal noktaya yaklaştıklarını anlıyorlar.

    Unutmamak lazım ki ideal nokta ideal şartlar altında geçerli. Şartlarımız ideal olmadığından dolayı, idealin berisinde güç kaybettiğimizden, ötesinde ise motoru kaybettiğimizden berisinde kalmayı seçiyoruz. Veya, bilumum sensör vasıtasıyla motor bizi daha beriye itiyor. Mesela knock duyduğunda makina kendini güvenli tarafa zıplatıyor.

    Mesela hangi sensörler?

    Ecu'dan ecuya değişir. IAT olur, knock sensörü olur, yağ sıcaklığı olur, map verisi olur, load limit olur ....

    Senin loglarda gördüğün avans ne?

    Anlık avans'ın değeri. O devirde ve loadda, haritada ne değer girilmiş bilmiyoruz. Rötar var mı yok mu orda uçuşan rakkamlardan anlaşılmaz bence. Benim impreza'ya taktığım ecu da haritanın üstüne eklediği rötarı görebiliyordun. Şu anda log aldığın platform çok ilkel, devir bile gözükmüyor. Bence ilk adımda araç hangi araç, üzerinde ne motor var, ne ile log almaya çalışıyorsun onları bir yaz bilelim. Belki biz buluruz google'dan log tutmanın daha düzgün bir yolunu.

  19. #38
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kabaca bir arama yaptım. Vida ile kullandığınız Dice'a şu program ile de bağlanmak mümkünmüş, ve log alıp kaydedip geri oynatma özelliği mevcut :
    ScanXL Standard - Palmer Performance Engineering, Inc.

    Demosunu indirip bir deniyebilirsiniz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •