1544v çok narin . kendi basınçlarında zaten sıkıntı yaşatıyor. ki 1.7 basmak bile bile lades. oem turbo bildiğim kadarıyla 1.4 peak atıp 1.2 devamlı basıyor.
Printable View
1.5 üzeri fön makinası
2.0 tdci mk4 mondeolar dw10 mu? Transit temelli mi yoksa psa grubu c5/407 vs temelli mi? Nasıl güçler çıkar?
Var mıdır kronik dertleri?
dw10 psa grubu 2012 sonrası 163 hp 2007- 2011 e kadar 140 hp ...
90 ve 109hp bosch enjektörlerin teknik verilerini bulabileceğim bir site, döküman var mıdır?
DW10BTED4 olanını 18 ay 34 bin km kadar kullandım. 138 binden 172 bin km ye kadar.
136 hp 340 nm tork. Bendeki araç c5 idi. Yağ filtre bakımı haricinde birşey yapmadım. Kronik bir sıkıntısı yok,
c5 grubunda kullanan arkadaşlarımız var onlardan da kronik bir sorun duymadım.
turbosu arka kısımda ulaşması biraz zor. Antipollution fault hatası verir bol bol yakıttan ötürü.
yazılım, downpipe turbo büyütme ve büyük intercooler ile 180 hp ler rahat alınır diye düşünüyorum. Ben yapamadan satmak zorunda kaldım.
Aşağıya 2 video ekliyorum yürürü hakkında fikir verir. c5 oldukça ağır bir araba bu arada.
Genelde sakin kullanırım bu denemeler harici çok yüklendiğim söylenemez.
YouTube
YouTube
arkadaslar selamlar.
citroen c2 p1351 ve p0402 hatasi var. Biraz arastirma yaptim egr ve kizdirma bujisi deniyor cogu yerde ama burada tecrube etmis olan mutlaka vardir.
Bilgi verebiliecek olan var midir?
Herkese merhaba. C30 1.6 D aracım var son günlerde aracımda ara ara performans kayıpları var ve bu durum gerçekleştiği anlarda zengine çekiyor kendini. Aynı zamanda tam olarak ısındıktan 1-2 dakika sonra fan açmaya başladı. Yakıt sarfiyatı da bariz bir şekilde arttı. Acaba sorun maf ta mıdır? Yaşayan veya fikir verebilecek var mı? MAf sensörünün fişini çekip denemek var aklımda ama pahalı da bir parça sıkıntı yaşamaktan korkuyorum.
MAF'ın en kolay anlaşılacak kısmı rampa bir yerde kaldırmaya çalış arabayı eğer düzgün kalkıyor ve hızlanıyorsa sağlamdır. Eğer kalkmıyor hızlanmıyorsa geçmiş olsun. Fişi çekip denemek daha mantıklı gibi ama aracınızı bilmiyorum arıza lambası taktıktan sonra bile sabit kalabilir sildirmeniz gerekebilir bu yüzden son çare olsun.
Rampalarda biraz zorlanıyor özellikle klima açıksa baya bir zorlanabiliyor. Sadece anlamadığım kısım neden ara ara yapıyor. Çok sık Beylikdüzü - Ümraniye arası gidip geliyorum. Yolun yarısında gayet normal seyrindeyken yarısında bu şekilde hareket ediyor. Bunun olduğunuda gazda ayağım sabitken hız sabitleme açıkken gazı sanki pompalıyor hissiyatı oluyor verip çekiyor gibi veya anlık tüketim açıksa bu olmadan önce anlık tüketim bir anda fırlıyor.
Bence başka bir yerde sıkıntı var gibi. Cihaza bağlayarak kontrol edilmeli. Çünkü MAF arızalanırsa hep yapar bunu. Ama denemek isterseniz yine fişi çekip deneme yapılabilir.
Daha önce 2 aracımda da MAF arızası yaşadım biri 1.4 hdi c3 diğeri 1.3 multijet dobloydu kesinlikle kavradıktan sonra tam gazda bile araba yokuşta kalkımıyordu.
Enjektörler kızdırmalar orjinalleriyle yeni değişti. Turbo en son 2 ay önce kontrol edildiğinde gayet sıkıntısız durumdaydı. Partikül ise yine aynı bakımda bakıldı durumu iyiydi. Aklıma başka bir şey gelmiyor. Hortumların durumuda iyiydi. Haftaya bakıma girecek maf ı temizleticem yine yaparsa başka bir yol bakıcam.
Son günlerde havalar soğumaya başladı.Soğukların başlamasıyla dikkatimi çeken bi durum oldu.Aracım 307 1.6 hdi 90 hp 73 bin km de.Sabahları ilk çalıştırmada 1 dk boyunca çok yoğun olmamakla beraber beyaz duman atıyor aynı zamanda hafif bi egzoz kokusu da var ısınınca kesiyor. 2 ay önce kontrol amaçlı bosch serviste cihaza bağlatmıştım p1351 kızdırma bujisi hata kodu verdi onun haricinde herhangi arıza kaydı yoktu. Bu arada antifirizde ve yağda gram eksilme yok. Sebebi ne olabilir?
Merhabalar
2005 1.4 dizel fiestam var.Rolantide bosta durur vaziyette iken motordan titreme sesi gelmeye basladi gaz pedalina hafif dokunca titreme kayboluyor gazdan ayagimi cekince tekrar basliyor ve bu ses sadece arabanin icinden duyuluyor yardimci olabilecek varmidir
Ben sana en küçükten en büyüğe beyaz dumana neden olabilecekleri sıralayım
1.kızdırma bujilerini değiştir geçmesse
2.Enjektörün fazla işiyor olabilir eğer memelerinde büyük sıkıntı yoksa temizleme ve kalibrasyonla kurtarılabilir. Eğer yine geçmesse
3. Arabanın yağını en az 1000 km kontrol et eksilme olacak mı az da olsa eksilme olursa, subap lastikleri gevremiş ve pistona yağ indiriyor olabilir.
Bakıma gireli 3000 km yi geçti özellikle takip ediyorum yağ eksiltme yok. Dediğin gibi hocam ilk iş kızdırma bujilerini değiştireceğim inşallah onunla çözülür enjektör işin içine girerse biraz sıkıntı. 1.6 hdi de kaç tane kızdırma bujisi var hepsini değiştirmek gerekir mi yoksa bilgisayara bağlanınca hangisinde arıza olduğu ortaya çıkar mı?
Yol bilgisayarında hangisinin arızalı olduğu çıkmaz. 4 tane var. Beru marka işini görür bosch biraz pahalı tanesi 70 lira, beru marka tanesi 20 lira.
1.6 hdilarda enjektörler kolay sökülüyor zaten eğer kızdırma değilse enjektöre baktır, temizlenip kalibrasyonuna en fazla 350-400 alırlar o da en fazla
Araç kaç model kaç kmde ?
Erken değil normal bence, bilgisayarda enjektörün işediğini göstermez. Sen önce kızdırma bujilerini değiştir. Geçmesse enjektörlere baktır. Eğer sorun enjektördeysee ve memeler kurtarırsa temzlik+kalibrasyon kurtarır. Memelerin işiyor ve kurtarılmazsa değişecek ortalama 1000-1500 arası maximum tutar. Enjektör temizliği ve ayarı yapılırken mazot ve hava filtresini de değiştir. Sonrasında arabanın dünyası değişir.
1.6 tdci 90lığa 110luk enjektör ve hibritli 1544 turbo vntli takan var mı ?
http://www.techturkey.com/forum/dize...liriz_-17.html
GTD serisini tavsiye ederim. Enjektör 160 hp lere kadar yetiyor. Baskı yetmiyor ama kesinlikle 300 torkları açınca kaçırma başlıyor.
1549 takıcam hibritli 1544 , Gtd olarak bahsettiğini anlamadım. Benim enjektörleri pompacı büyütebiliyormuş 110luk larla aşşağo yukarı aynı mg püskürtme oranı yakalıyabiliyormuş.
Cooler konusunda focus2bhr 5 litre düşünüyorum ama ucuz yollu öneriniz nedir ya cooler takıcam yada Bosphorus stage 1 methanol basıp yoluma devam edicem
kıvrak olmayan adam gibi bilgidiniz bir citroen ustası var mıdır? düzgün işini layıgıyla yapacak. anadolu yakası olursa sevinirim vallahi.
1.4 hdi tdci motorda yüksek setup deneyimi/tecrübesi olan var mı ?
Araç 1.6 hdi 307. Hararet bu şekilde kalıyor daha da yükselmiyor normal şartlarda 90 da sabit kalması gerekirdi akla direk termostat arızası geliyor. Konuştuğum 307 sahipleri normal diyor hepsi bu şekilde dediler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/yGQyda.jpg[/IMG]
Arkadaşlar aynı motor Focus 2, 2005 model, 110 luk. Bugün ısıtma bujilerini değiştirelim dedik,1. söktük sorunsuz taktık. 2. sökerken ucu kırıldı,kaldı içinde. Bi kaç yere sordum, silindir kapağı sökülmesi lazım dediler. Akrabam olan bi ustaya bıraktım,daha önce crdi,hdi ve multijet motordan sökmüşler tornacıyla. Uğraşıp bakacaklar haber verecek. Benzer durum başına gelen oldu mu?
Uzun süredir vw kullanıyorum hala diğer aracım 1.6 tdi golf hiç bu şekilde bir hararetle karşılaşmamıştım o yüzden şaşırdım. Kaloriferi açtığımda sıcak var ama bu sıcak yoğun şekilde değil bu da bana motorun tam ısınmadığını düşündürüyor. Bazı kullanıcılar da termostatı değiştirdim düzeldi diye söyleyince bende termostatın arızalı olduğunu düşündüm.
Bence normal değil termostat ta sorun var.