Bağlantıları söküp mü temizledin?
Toprak bağlantılarının altında boya var mı?
Printable View
Yine daha önce yaşamış benim çektiğm sıkıntıları çekmiş yada benzerini yaşamış arkadaşlar abilerim yardımlarınızın devamını bekliyorum.
Burdaki amacım bir inat yada uyuzluk değildir burdaki amacım senelerdir 205 GTi kullanıcısı olarak bu arabaya olan aşkımdandır verdiğim bütün bu savaşlar hee ilk defa başıma böyle birşey geliyo buda çözülücek geçicek iyi günler gelicek ve unutulucaktır.
Ayrıca şunuda belirtmek istiyorum sitedeki benden yaşça büyük olan abilerim örnek erkut abi gibi adamlar seneler önce bu araçlarla uğraşmış oynamış swaplamış artık kapısında koleksiyonluk tutan bana evlat gibi olan adamlardır şuan bazı arkadaşlarımız bu araçları swaplıyorlar birde karşısındaki kişilerle dalga geçiyorlar benimde büyük 2 abim var ve onlar bisiklete binerken abilerim bu araçları doldurup biniyorlardı hatırlıyorum örneği erkut abi gibi adamlar ve eminim ki adanadan bi abimiz var kırmızı araçlı ve bir kaç abimiz büyüğümüz daha var böyle reklam yapmayan ve bende sevmiyorum altımdaki 300HP'lik bi 205 bile olsaydı yine yapmazdım beni sadece yolda görsünler maksat 205 GTi sevdamız ve bu allah nasip ettiği sürecede böyle gidicek.
İsteyen istediği yorumu da yapabilir uçan tabut yada cenaze arabası olarak ben vtec seven bi insan değilim honda'nın çoğu kasasından hoşlanmam ama üzerinde varsa emek varsa bi savaş saygıyla karşısında durur tebrik ederim önemli olanda budur zaten modifiye olarak adlandırdığımız adın altındayız hepimiz haa büyük haa küçük farketmiyor düzceden arkadaşlar var buraklar azmettiler ve GTİ-6 projelerini hayata geçirdiler fiberden kaput bagaj kapağıda yapmadılar yada arabanın içini dışını koltklarını torpidosunu panilzotlarınıda sökmediler orjinalliği bozmadan yapılan projeleri için onları tekrar kutlar allah nazarlardan saklasın dileklerimide sunarım...
o zaman benım onları kontrol etmem gerekıyor benım aklıma hıc gelmemıstı ama şöyle bısey söylebılır mıyım sımdı normaldede zaten aracın hıc boyanmasa topraklamayı çıkardığım yer yıne boyalı şu konuya açıklık getırebılır mıyız acaba
Gittiğin ustalar bu arabaların içinde büyüdüler. Nasıl senin işini yapamadılar inanamıyorum. Mutlaya eksik bir anlatım var.
GTİ6 projesi veya s16 projesi ne dersen de. bu zaten 1993 yılında yapılmıştı. Buna azmedecek bir şey yok. yani ilk değiller. Çok gözünde büyütme.
bu araba şu anda en kolay araba. sorun yaşamak zor olanı sen sorun yaşıyorsun.
bakın baştan tekrar alarak anlaıyorum bu araba ilk başlarda benzin gelmiyordu torpidoda beyının yanında duran rolenın bozuk oldugunu bulup sorunu hallettık
sonrasında ateşleme gelıyordu tetik gelmıyordu bu sefer tetık gelıyordu ateşleme gelmıyordu bu sorunuda çözdük şimdi ikiside geliyor.
sonra bunların hepsını çöztük araç çalışıyor ama tekleyerek stop edicekmiş gibi çalışıyor dengesiz yani bununla birliktede arkadan yanı eksozdan müthiş şekilde duman atıyor göz gözü görmüyor
sorunum bunlardan ibarettir elektrikçim kötü demiyorum adam sabah akşam uyumuyo çalışıyo sadece şöyle bir sorun var ayık çalışamıyor yemek yemez bir tek çorba içer viskisinide sek içer alıyorum viskiyi bittikçe çalışıyo neyse elektrikçim çok iyi ama daha önce bu aradan 1 kere yapmış onuda elektrikçi elektrikçi gezmişler kımse yapamamış bu adam yapmış
onunda bana dediği şu araba da eksik birşey yok hersey yerlı yerınde ama neden böyle çalışıyor acaba mekanik bir problemi olabilir mi dıyo bende arabanın motoru toplanan ustaya yanı paris oto da enver usta, dursun usta ,murat usta arabada mekanık hıcbır problem olamıyacagını soyledılr ve o yuzdende elektrıkcıye yuklenıyorum bırada nazımız gecıyo benım 5 yasında çocuklugumu bılır ...
yani eksik birşey yok hersey anlattıklarım ile başlayıp bitiyor...Eksik yada yalnış birşey yazdığımı dşünmüyorum eğer öyle ise kusura bakmayın...
Yani motoru enver topladı.
bu toplama konusunda enver veya diğerleri motorun bir kısmınımı yoksa her şeyini mi yaptı.
Eğer her şeyini envere yaptırdı isen git envere arabayı çalıştırır. Mutlaka eksik bir anlatım var. bu araba zor bir araba değil ki kapı kapı dolaşıp yapacak birini araman gerekmez.
Daha önce dediğim gibi ya bir şeylere yeteri kadar masraf etmedin yada kendin yapmaya çalışıyorsun.
bu arada araba çok buji seçer illa kendi bujisini ister hani birde onlara baksan derim.
valla yalnış anlamayın ama öyle bir konuşuyorsunuz ki sanki yalan söylüyorum 'ya birşeylere yeteri kadar masraf etmedin yada kendin yapmaya çalışıyorsun' dolapdere gencerler var halil abi inanmayan yada yalan söyledıgımı dusunen abılerım kardeslerım varsa açsın halıl abının manyak mısın oglum dedıgı parcaları bıle fransadan gelmesını bekledım motoru a'dan z'ye sıfırladım alınan parçaların lıstesı fıyatlarıyla bırlıkte onda var benım elımde bı fatura var kaporta malzemelerını de sayarsam 13.250 tl sadece 5 ay ıcersıınde parça almısım kı ıvır zıvır saymıyorum butun motor parcalarını sıfır aldım yanı enver abı bıle toplarken arabayı öyle bır iştahla topladılar çünkü herşey sıfır hatta kendısınde söyledı boyle adamların arabalarını daha bi zevkle yapıyoruz diye ...
tamamen mekanik ve motor parçaların hepsi sıfırdır krank da daildir buna benım parçalarım çalıştığı halde sıfır olsun kafam rahat olsun dedım ve herseyını sıfır aldım zaten dedım ya halıl abıde bılır ondanda var örneklerı en son 3 takım buji kablosu istedim lazım olur bişey olur diye 3 gün önce allah razı olsun kargo ile yolladı ayrıca da kendım yapmaya calısmıyorum o kadar üst düzey bilgilerim yok sağolsun ustamız yapıyo kendü dükkanında yapıyo kendım yapmıyorum yanı ...
enver usta,murat usta, dursun usta motorun her kısmını kendı ellerıyle yaptılar volant beyenmedıler kendılerı taktılar emırhan sıkıntı cıkarır dedıler tamam abı dedım sanzımanı yaptırdılar abı bakın dedım sanzımancıya baktıralım dedıler ve ayrıca elımde sanzımanın iç kısmına ait bütün dişlileri parçaları var ve sıfır hepsi motor yapıldıktan sonra elime ulaştı yani hiçbir yerinden kaçınmadık en iyi şekilde toplamaya çalıştık aracı o yüzden aklımda bir soru işareti yok ... Çünkü devamlı onlarlada iletişim halindeyim en son çare onlara götürücem arabayı...Teşekkür ederim kullandığınız kelimeler için...
205 adami tamirci yapar:) reklama gerek yok tabiki 205 asktir. Bu 3. 205im. 3ününde plakasi 205 di:). Kardesim sorunun hallolur merak etme sen. Acele etme
acele etmiyorum az önce kerim abi ile konuştum sağolsun 1 saat flan konuşmuşuzdur erkut abi ve kerim abi baya yardımcı olmaya çalışıyorlar allah razı olsun onlardan
Umarım faydam olur. Sen resimdekini soruyordun herhalde....
[IMG]http://k1311.hizliresim.com/1h/b/udyg6.png[/IMG]
Arabanın sıfırdan bir farkı yok yeni gibi duruyor.
içide böyle
[IMG]http://m1311.hizliresim.com/1h/b/udyjf.jpg[/IMG]
evet aracım bugün itibari ile çalıştı ancak yine problem üstüne problem çıkararak ...
ilk önce bir tane daha disbiritör aldım sıfır buldum şans eseri...Sonra disbiritörü takıp tps müşürü ile oynadım ve daha sonra disbiritörün sentesini buldum ve yerine oturttum daha sonra arabayı bikaç ustayla beraber senteye getirdik ve paris oto sente ayarını yalnış yapmış ve bir kaç hata daha yapmış.
hortumları yalnış takmış,yağ müşürü sıfır almıştım takmamışlar,karter civatalarını sıkmamışlar ve aynı şeyi şanzımandada yapmışlar...
neyseki bunları düzelttim ve arabanın marşına bastım birşey yok tıkır tıkır çalışıyo ama yağ çubuğundan yağ veriyor neyse arabayı kapatıp yağ çubuğunu çektim yağ var ama yağla birlikte benzinde kokuyo şaşırdım sonra aklıma arabaya biz o kadar çalışmadığı halde marş bastık ve enjektörle haliyle benzin işedi bu benzinde araba çalışmadığı için karterde birikti.
Sonra gittim 10 kilo yağ aldım benzin yağ filtresi aldım ve arabadaki bütün yağı boşalttım ve yağ filtresinide söktüm sonra tekrar dandik yağ koydum ve filtreyi takıp marşa bastım bu sefer de yağ konulan haznenin debimetreye giren hortumundan yağ veriyo arabayı öyle çalıştırmaya devam ettim ve TPS müşürüyle oynadım ve baya farketti ne hikmettir bilmiyorum normalde alakası yok ama düzeldi
sonra tekrar komple yağı boşalttım yine dandik yağ koydum ve bir daha yağ filtreini değiştirdim oda dandik marka 10 liralık filtre ve yağı koyup tekrar marşa bastım ve sıkıntısız çalışmaktaydı yağ yok su yok hiçbi sıkıntı yok arabayı öyle bir saat kendi haline bıraktım ve çalışmaya devam etti ancak bu seferde yağ müşürü sönmüyordu.
Gittim yağ müşürü buldum sıfır 205 içinmiş ve montajını yaptım müşürüde söndürdüm.Ve artık haftalardır uğraştığımız bu arabayı artık düzeltmiştim ve tabiki burda akıl veren abilerimden çok teşekkür ederim isimleri lazım değil kendileri biliyolar saatlerce telde yardımcı oldular.
artık hazırdı araba ama bu akşam dükkanda bıraktım ki yarın eksiklerine gediklerine bakıp son kontrolleri yapıp öyle alıcam ve dandik yağ ile kullanmaya biraz daha devam edicem 10,15 km kadar sonra 10/60 yağ koyucam içine komple boşaltıp.
Yalnız şimdi de şöyle bişey sorucam ben debimetre hortumu kullanmadım kendim yaptım ve yağ koyma haznesinden debimetre hortumuna giren kablo dışarıda duruyo bunu nasıl yapsam iyi olur ne yapmam gerekir...?
Bırak açıkta kalsın. Fakat debimetre ile emme klapesi arasında delik yok değilmi??
Emirhan;
Sanırım sen ara hortumu kendin imal ettin aynı K&N deki gibi. Normalde 2 delikli rekor yapılır. Bu deliklerden birisi yağ dolum kapağının havalandırmasıdır, diğeri ise jigleye gider jigleden çıkanda emme manifoldunun altına girer.
Boşta kalan hortumunun ucuna ya bir ufak filtrelerden koymalısın. Yada bir yağ tankı alacaksın. Normalde yurt dışında da o kısım iptal edilir hafif yağ terletmeleri emmeye gelmesin diye. Bunun artı yönleri olduğu gibi eksi yönleride mevcuttur. Öğrenmek istediğinde konuşuruz, detaylı.
Arabayı çalıştırmana sevindim. Umarım problemsiz, kullanırsın.
hayırlı olsun kardeşim darısı bana :D
yok abi dalga geçsem keşke yada ayıp oldu yaa neyse inan kendımde degılım bu aksam eve arabamla gıdıcem dedım dukkandan cıkardım kapıda bıraktım saga sola falan gıtmıstım sonra bıraktım gıttım marşa bastım almıyo tık yok arabada dönüyo ama gidip gelen yok yeter dedim soktum dükkana atladım taksiye döndüm geri sinir sistemimi deniyor...
Ama sonuçta çalıştı bir yerde bir temazsızlık vardır muhtemelen ve arabada ilk işim MS sistem yaptırıcam ... Çünkü uğraşılmıyo bu debi ile disbiritör ile
oerjinalmi beyinin ?
Araba çalışmıyorken bujilere ateşleme geliyormu ?
Benzin geliyormu ?
abı daha hıcbırıne bakmadım sebebı cok sınırlıydım o anda aracı benzın döküp yakmak istedim yarın bakıcam ınsallah sapıtıyo kendı kendıne kullandım oysakı bugun saga sola gıdıp geldım test amaclı ama neden son anda boyle yaptı..
Birde çok çabuk benzın yiyo arabaya 1 haftadır 200TL ' lik benzin aldım yaa içinde gram benzin yok arabanın çok yiyo neden olabilir...?
orjinal beyin yaa bende bir depo dolusu 205 GTi parçası var ve orjinal olmayanların dışında hiçbir parça yok kullanmamda zaten ama arabayı normal olarak çalıştırıp döşeme işlerini falan bitiriyim MS geçicem şu 1 aydır araba beni maddi olarak çok sarstı toplamam lazım kendımı işi gücüde bıraktım onunla ugrasıyorum dıye
yavru bugün yuvaya döndü ve bende bi pasta cila yapıyım dedim...
http://i41.tinypic.com/2lvha1x.jpg
http://i41.tinypic.com/1o117q.jpg
http://i44.tinypic.com/669oqo.jpg
http://i40.tinypic.com/4vo5te.jpg
http://i44.tinypic.com/29wmt5f.jpg
dün çalışmamasının sebebi CTN müşürlerinden mavi olaı yani hararet müşürü arızalı ve kısa devre yapıyo bugün soketini çıkardık ve tek marşta çalıştı ve evimize geldik artık bundan sonrası yavaş yavaş çünkü baya işimiz var yine...
ctn müşürü ufak ama can yakar :D
problemı halletmene sevındım darısı benım 205 ın basına
benım bır sorum olacak hazır burada konu sıcakken bılgısı olan arkadaslara
ebuy dan sıparıs verdıgım 205 1.9 gtı aracımın debımetresı yerıne 0280 202 006 gondermısler.maıl attım vs aradım adam cvp vermıyor...elımde patladımı acaba
LE2-JETRONIC (XU9JA)1.9........................ BOSCH - 0 280 000 359 beyın ıle
0 280 202 006 debımetre uyum saglarmı
peugeot 205 1.6/1.9 gti parça numaraları
XU5J = GTi 1.6 105hp
XU5JA = GTi 1.6 115hp
XU5J/A = XU5J et XU5JA
XU9JA = GTi 1.9 130hp NON catalysé
XU9J1 = Gentry/CTi 105hp catalysé
beyin (ecu) torpido gözünde
LE2-JETRONIC (XU5J) 1.6 .................... BOSCH - 0 280 000 321 (a)
LE2-JETRONIC (XU5J/A) 1.6 ................ BOSCH - 0 280 000 340 (b)
LE2-JETRONIC (XU9JA)1.9........................ BOSCH - 0 280 000 359
LU-JETRONIC (XU9J1)1.9........................................ ........ BOSCH - 0 280 230 345
benzin pompa rölesi topido gözünde
LE2-JETRONIC (XU5J) ................... BOSCH - 0 280 230 010 (a)
LE2-JETRONIC (XU5JA) ................. BOSCH - 0 280 230 006 (b)
LU-JETRONIC (XU9JA) .................................. BOSCH - 0 280 230 0
LU-JETRONIC (XU9J1) ...................................... BOSCH - 0 280 230 006 (b)
benzin filtresi
XU LE2/LU JETRONIC ............................................ BOSCH - 0 450 905 104
benzin pompası
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ...................................... BOSCH - 0 580 464 993 (a)
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ...................................... BOSCH - 0 580 464 998 (a)
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ...................................... BOSCH - 0 590 453 910 (b)
LE2-JETRONIC (XU9JA) ....................................... BOSCH - 0 590 453 910 (b)
LU-JETRONIC (XU9J1) ......................................... BOSCH - 0 580 453 910 (b
benzin basınç regülatörü
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ...................................... BOSCH - 0 280 160 226 (a)
LE2-JETRONIC (XU9JA) ....................................... BOSCH - 0 280 160 226 (a)
LU-JETRONIC (XU9J1) ......................................... BOSCH - 0 280 160 225 (b)
enjektör
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ................................... BOSCH - 0 280 150 211 (a)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 702 (e)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 762 (b)
LE2-JETRONIC (XU9JA) .................................... BOSCH - 0 280 150 782 (b)
LU-JETRONIC (XU9J1) ...................................... BOSCH - 0 280 150 725 (c)
LU-JETRONIC (XU9J1) ...................................... BOSCH - 0 280 150 734 (d)
debimetre
LE2-JETRONIC (XU5J/A)................................................ . BOSCH - 0 280 202 056
LE2-JETRONIC (XU9JA) ................................................. BOSCH - 0 280 202 109
LU-JETRONIC (XU9J1)........................................... ......... BOSCH - 0 280 202 097
otomatik jigle
LE2-JETRONIC (XU5J) ........................................ BOSCH - 0 280 140 175
LE2-JETRONIC (XU5JA) ...................................... BOSCH - 0 280 140 182
LE2-JETRONIC (XU9JA) ...................................... BOSCH - 0 280 140 182
LU-JETRONIC (XU9J1) ........................................ BOSCH - 0 280 140 182
ctn müşürü
LE2-JETRONIC (XU5J/A) .................................. BOSCH - 0 280 130 025 (a)
LE2-JETRONIC (XU9JA) ................................... BOSCH - 0 280 130 026 (b)
LU-JETRONIC (XU9J1) ..................................... BOSCH - 0 280 130 026 (b)
kelebek şalteri
LE2-JETRONIC (XU5J) : .............................. BOSCH - 0 280 120 321
LE2-JETRONIC (XU5J/A) ............................ BOSCH - 0 280 120 310
LE2-JETRONIC (XU9JA) .............................................. BOSCH - 0 280 120 310
LU-JETRONIC (XU9J1) .................................................. . BOSCH - 0 280 120 310
disbiratör
XU5J avant n° de série 5 520 364 ...…................ BOSCH - A 237 041 026 14
XU5J .................................................. …............. BOSCH - 0 237 009 031 (a)
XU5J .................................................. ..…........... BOSCH - 0 237 009 040 (b)
XU5J après n° de série 5 520 363 ............…..... BOSCH - 0 237 009 046
XU5J .................................................. ....……........ BOSCH - 0 237 009 047
XU5JA jusqu'à 12/89 ...........................…....…...... BOSCH - 0 237 009 063 (c)
XU5JA jusqu'à 12/89 ...................................…... BOSCH - 0 237 009 076 (d)
XU5JA à partir de 12/89 ................................…. BOSCH - 0 237 009 085
XU5JA à partir de modèle 91 ..........................… BOSCH - 0 237 009 086
XU9JA .................................................. .........….. BOSCH - 0 237 009 066
XU9J1 .................................................. ........…... BOSCH - 0 237 009 051 (e)
XU9J1 .................................................. .....…..... BOSCH - 0 237 009 074 (f)
XU9J1 .................................................. ..…........ DUCELLIER 2525678B ((g)
ateşleme bobini
LE2/LU JETRONIC .................................................. ........ DUCELLIER - 520 015 (a)
le2/LU JETRONIC .................................................. ........ BOSCH - 0 221 122 313 (a)
LE2/LU JETRONIC .................................................. ........ DUCELLIER - 520 065 (b)
LE2/LU JETRONIC .................................................. ...... BOSCH - 0 221 122 317 (b)
XU LE2/LU JETRONIC .................................................. ....... DUCELLIER - 520 073A
XU LE2/LU JETRONIC .................................................. ....... LUCAS - DLB 205
ateşleme modülü
LE2-JETRONIC (XU5J/A) .............................. BOSCH - 0 227 100 123
valeo .................................................. .....521 008------521 013-------594 525
bujiler
XU5J/A jusqu'à 87 .............................................. BOSCH - H6DC (a)
XU5J/A et XU9J1 jusqu'à 87 ............................... BOSCH - H7DC (a)
XU5J/A jusqu’à 87 .............................................. CHAMPION - S279YC (a)
XU5J/A jusqu'à 87 .............................................. PEUGEOT CC8
XU9J1 jusqu'à 87 ............................................... CHAMPION - S281YC
XU9J1 jusqu'à 87 ............................................... PEUGEOT CC10
XU9J1 jusqu'à 87 ............................................... EYQUEM - C62L JS
XU5J/A jusqu'à 87 ............................................. CHAMPION - S7YCC (a)
XU5J/A jusqu’à 87 .............................................. NGK - BP6EFS (a)
XU5JA 88 et après ............................................. CHAMPION - RC7YCC (b)
XU5JA 88 et après ............................................. CHAMPION - C7YCX (b)
XU5JA 88 et après ............................................. EYQUEM - FC 58LS
XU5JA 88 et après ............................................. PEUGEOT - CF10
XU5JA 88 et après ............................................. NGK - BCPR6ES (b)
XU9JA .................................................. ............. CHAMPION - RC7YCC (b)
XU9JA .................................................. ............. CHAMPION - C7YCS (b)
XU9JA .................................................. ............. CHAMPION - C7YCX
XU9JA .................................................. ............. EYQUEM - FC 58LS (c)
XU9JA .................................................. ............. PEUGEOT - CF10
XU9JA .................................................. ............. NGK - BCPR6ES (b)
XU9J1 .................................................. ............. CHAMPION - C9YCX (b)
XU9J1 .................................................. ............. EYQUEM - FC 52LS
XU9J1 .................................................. ............. PEUGEOT - CF11
XU9J1 .................................................. ............. NGK - BCPR5ES (b)
bu tabloya gore uyusmazlık var .aracım ızmırde 15 ay oldu elımı surmedım .izmire donuyorum haftaya deneyıp gorucez ınsallah ..
Bu arada parca kodlari icin tskler. Bilmeyenlere guzel kaynak
Oooo bütün 205 ciler toplanmış yine dayım ,Erkut döktürmüşsünüz yine ,
masallhh Emirhan araç cok güzel güle güle kullan ,:icon_tup:
teşekkür ederim bir çok eksiği giderildi çoğu yapıldı bir araç ile daha uğraştığım için ikini ile birden uğraşmak zor oluyo fotolar paylaşacağım
ayrıca şuan bir kaç parça bekliyorum elime ulaştığı zaman bi swaplama projesi olucak bir kaç parça elime ulaştı çoğunluğunu bekliyorum inş türkiyedeki en hızlı 5, 205 GTi araçlardan biriside benim ki olucak...
ayrıca elimde 205 GTi ait bir çok parça var kaporta olsun mekanik olsun isteyen abilerime kardeşlerime verebilirim bilginize örnek ( bütün camları orjinal kahverengi,tampon vs vs mekanik ve motor parçaları bunların içinde disbiritör ve debimetre içindedir hatta beyinli araçlar için disbiritör söküldükten sonraki flanş bile 3 adet mevuttur ... )