veya atmosferik olarak m44-m42 motorlarin 300+hp cikabildiklerini benzer sekillerde :)
aslinda bmw motorlari cok verimli ama pek yaygin diil 2 elin parmaklarini gecmez NA projeler :o
Printable View
honda accordlarda bulunan f18-f20-f22-f23 kodlu honda motorlarında bulunan tum manuel şanzımanların tr ye sadece otomatık gelen 97-99 h22 doch vtec motorlu prelude lere tam olarak uydugunu fakat sanzıman oranlarının uzun oldugunu.....ve yıne s2000 volantının h ve f serısı manuel sanzımanlarınkı ıle aynı oldugunu..
özffgür neden dewamli taşak halindesin ?
genel bölüm olduğu için burada yayınlayabileceğimi düşünüyorum..
App plakanın adının needen geldiği (gereksiz bilgi)
Delinin biri kuyuya taşı atar kırk akıllı çıkaramaz ya hani Ben de bu aralar APP plakanın yasallığını araştırırken aynen böyle bir durum gördüğüm için paylaşayım istedim. Bir forumdan Sefa Çelik isimli bir hayırseverin yazdıklarından alıntıdır :
''Anlaşılan APP plakanın ne olduğunu açıklamak bana kaldı
2 sene yurt dışında yaşamış ve orada Nissan Primera ve daha sonra Peugeot 406'ya sahip olmuş birisi olarak anlattıklarımın doğruluğuna güvenebilirsiniz.
Konuya teğet geçtiği için şu ön bilgiyi vermek isterim. Yurtdışında sıfır araba alındığında o ülkenin trafiği aracın plakasını belirler ve ruhsatı alan kişi üzerine çıkarır. Bizde de olduğu gibi her ülkenin kendisine has plaka sistemi vardır (mesela bizde 34 AB 1234). Benim yaşadığım ülkede araba el değişince plaka değişmiyordu. Çünkü orada plakalar şehiri değil model yılını belirtiyor. Örneğin sıfır bir arabaya bir plaka tahsis edildi. araç 20 sene sonra hurdaya çıktı ve bu süre içinde 8 el değiştirdi. İşte bu 8 el değiştirmede ülkenin hangi şehrinden birisi tarafından alınmış olursa olsun ve hurdaya çıkıncaya kadar (mesela 20 sene boyunca) plakası hiç değişmez. Tabiki ülkemizde de olduğu gibi plakada şehir belirtilen yurtdışındaki diğer ülkelerde plaka değişiyor. Fakat ülkenin plaka sistemi haricindeki, mesela isim yazılı plakaları nasıl alıyorlar?
Konumuza biraz yaklaştık sayılır Yaşadığım ülkede normal plaka sistemi şöyleydi. 2 harf, bitişiğinde 2 rakam, ayrı olarak 3 harf. Örneğin MJ54 PRN. Fakat trafikte ülke sisteminin dışında şöyle plakalar gördüm. T4 RIK (tarık) ve YA51 N (yasin). Türk oldukları nasılda belli değil mi? Ülke sisteminin dışına nasıl çıktılar? Özel harf rakam kombinasyonlarını nasıl aldılar?
Şimdi gelelim APP plakaya, yani namı diğer PLATE APP ye. Satın alınan bir aracın plakasını özel harfler topluluğu ile değiştirmek isteyen kişi önce bir başvuru formu "application form" doldurur. Ve doldurulan bu plaka başvuru formu ile gerekli müracaatlar yapılır. Bu başvuru formuna PLATE APPLİCATION yada kısaca PLATE APP denir. İngilizce bilenler app nin aslında application (başvuru) demek olduğunu bilirler.
T4 RIK plakasının sahibi ile şöyle bir konuşma yaptığınızı farzedin. "Yaa birader, plakada konuşuyo haaa. Takmışın App plakayı, havanı atıyon!"
Bu plakalar özel başvuru sonucunda alındığı için de isimleri APP PLATE olarak kalmıştır. APP plaka olarak ta Türkçemize girmiştir. Aslında mesela "34 Ali Kasımpaşalı 001" türü plakalar APP tanımına uyar fakat o tarz plakalar özel plaka olarak çoktan isimlendirilmişlerdir. Bu sebeple APP plaka türkçemizde gerçek manasını kaybederek güzel ve dolgun yazılı, aracı hoş gösteren plakalara söylenir olmuştur.''
Alıntıdır...
inanilmaz derecede eglenceli heryer ogreten adamlarla dolu bende bayilirim biseyler ogrenmeye bilgi payla$iyoruz :)
chiplenemez die bilinen obd2b honda beyinlerinin aslında chiplenebildiğini fakat boş eprom 400$ olduğu ve 128 bacaklı bir epromu yazabilecek delikanlının tuning işlerine prim vermeyeceği için dünyada yapılmış örneği olmadığını biliyormuydunuz???
topu topu bukadar mı hepsi :)
garrett gt 15 egzoz sekmanının mhi td04 ün egzoz sekmanı ile aynı olduğunu
suzuki f8b motorlarının f6a turbo ile aynı egzoz manifold flanşları yani f61 turbo manifidonu direk f8bye takıldığını biliyormuydunuz
sevgili user . tamam faydalı bilgiler verdin , veriyorsun kabul ama yoruluyorum okurken depresif panik ataklar geçirdim o porş konusnda neden benim yok dercesine saatlerde dimam durdu böyle .... bilmiyorum anlatabildimdi :)
hondaların arka cam sileceklerinin birebir megan hb lerdekinden oldugnu biliyormuydunuz . bende bilmiyordum kovboy reşit ten ögrendim hahah
d serisi motorların d12den d17ye piston çaplarının 75 mm olduğunu kapaklarının %90 şanzuman parçalarının % 80 birbirine uyduğunu bloklar aynı gibi görünse de bazı sohc bloklara bazı kapaklar taktığında 4 derece avansta sente olduğunu bazınlarının tevzilerini ters olup insanı kanser ettiğini d16 motorlara b16a kolları 1g-gte (supra mark2 twin v.s. ) pistonlarını takarak 9cr turbo ile 18 psia dayandığını gx pistonlarıyla integra ls kollarını uyduğunu
b18c1/5 kollarının 137.8 mm olup 45 kol yatakla yine d motora uyup strok kazandırdığını ve sadece 307gram olduğunu d17 krankın uyduğunu bu ikisiyle cbr1000rr pistonunun d16 blokda olabileceğini hesaplamaya çalıştığımı :) gaz kelebeklerinin %100 uyduğunu pm3k (pg6b) pistonla zc dohc da 10.5 cr çıkabileceğini ama i es e takarken kapağın içinin işlenmesi gerektiğini yoksa çarptığını tofaşlarda bile yağlama sorunu olmazken d serisinde bu sorunun olduğunu %90 stock parça kullanımıyla doğru lego sonucu 150whp alan hayvanların olduğunu biliyormuydunuz :D
serencebey burak'ın dediği şekilde toyotalarında sinyal ve silecek kolları 88-97 arasındaki yıllarda özellikle olmak üzere birbirine birebir olarak uyar :)
benim aslında pug düşmanı ama 106 sevdalısı oldugumu biliyormuydunuz :D
Subaru :
2.0 lt Subaru sti forged krankı sadece ufak bir işlemle 2.0 gc8 bloklarına takılabilir
2.5 lt ej25 bloğuna 2.0 kapakları sorunsuz takılabilir.
2.5 lt high flow cosworth yağ pompası 2.0 bloklara direkt takılır.
Wrx'lerdeki thumble valfler iptal edilerek yüksek basınçta sorunsuzluk elde edilebilir.
Wrx'lere sti enjektör , sti intercooler ve sti turbo (vf35) ile 300+ hp sorunsuzca alınabilir
Sti baskı ve balatası ufacık bir işlemle Wrx ve GT'lere takılabilir
Sti intercooleri Gt ve WRX'lere takılır. Gt (gc8) ufak bir işlem gerekir.
Alfa Romeo :
2.5 v6 makinesi 3.7 litre hacime kadar stroklanabilir.
166 lardaki 2.5 v6 makinesi ile 3.0 v6 makinelerinin otomatik şanzımanları aynıdır.
166 lardaki 2.5 v6 yazılımı ile 156 2.5 v6 yazılımı farklıdır. 166'ların yazılımları kasa ağırlığınndan dolayı düşük devirde ateşlemeyi avansa çeker.
2.5 v6 makineyi krank ve kapak değişimi ile 3.0 v6 yapabilirsiniz.
2.5 v6 makinesi üzerindeki emme runnerlarını 3.0 v6 emme runnerları ile değiştirirseniz 10 hp alırsınız.
2.5 v6 makinesi ve 3.0 v6 makinesi üzerindeki emiş silencer'ini iptal edip , taa farın arkasındaki maf sensörünü kelebeğin 5 cm önüne aldığınızda response hızlanır, emiş sesi artar. Rivayete göre 5 hp burdan gelir. (maf'dan geçen havanın sıcaklığı değişmeyeceği için, normalde far arkasında iat 35 okunurken, emişe girene kadar 45 dereceye ısınır , ama maf emişe ne kadar yakın olursa maf'ın okuduğu ısı ve içeri giren ısı aynı olur)
Alfa Romeo 155 q4 ve Lancia Delta İntegrale ve Lancia Theme Turbo i.e'nin makineleri aynıdır, lancia thema bosch jetronik ile yürür , q4 ve integrale Marelli iaw ile yürürler.
Alfa 75 Turbo ile Efsane twin charged Lancia Delta s4'ün blok ve pistonları aynıdır, kol ve yatak değişimi ile twin charged uygulama basıncını kaldıracak duruma gelir.
Alfa 166 2.5 v6 , Alfa 156 2.5 v6 için Ecu kalibrasyonu :
Bosch me2.1 kullanan Alfa 2.5 v6 24v makinelerde kutup başı çıkarıldıktan sonra boğaz kelebeğinin kalibrasyonu kaybolur.
Araba devirlenmekte sorun yaşar , 4000 devirin altında hiç yürümez , inanılmaz fazla yakar.
Semptomları genellikle MAF ile aynıdır ama ecu reset ve kalibrasyonu denenerek MAF mı bozuk yoksa kalibre mi olmamış anlaşılır.
Ayrıca LTFT'yi de düzenlemek için düzenli aralıklarda 2.5 v6 24v DBW (Drive by wire) makinelerde bu işi yapmak lazım.
1- Akü kutup başlarını sökün , + ve - uçları birbirine değdirin tam reset olsun. (aküyü sökmeden teyp radio code'unuzun elinizde olduğuna emin olun :) )
2- Kontak kapalı iken kutup başlarını takın.
3- Kontağı açın , gaza basmadan , hiçbir elektrik aksamını çalıştırmadan 90 saniye bekleyin.
4- 90 saniye dolduğu anda kontağı kapatın 90 saniye daha bekleyin.
5- 2. 90 saniye dolduktan sonra kontağı açın. tüm ışıkların sönmesini bekleyin (ecu - enjektör vs. vs.) ve aracı gaza basmadan çalıştırın.
6- Normalde 90 derece sıcaklığa gelene kadar veyahut 10 dakika hiç gaza basmadan aracı durduğu yerde boşta çalıştırın.
7- Süre dolduktan sonra motoru kapatın, sonra yeniden çalıştırın.
Hayırlı uğurlu olsun, aracınızın gidişinin iyileştiğini, yakıtınızın düştüğünü göreceksiniz. Yaklaşık 1500 km boyunca ECU long term fuel trim'i oturtacaktır, bundan sonra bir daha ki resete kadar bu ltft ile gidersiniz.
Bir de kötü benzin alırsanız ve motorunuz knock görüp ecu bunu algılarsa ateşlemeyi rötara alır , ateşlemeyi yeniden normal hale almak için de bu yöntemi kullanabilirsiniz.
diyene de bak döktürmüş kendi :hahaha: alfa cad. 156.ncı sk. 33/ gc8 ej25 apt. di sizin adres di mi :hahaha:
adamlar gözümün önünde 13 14 sec yapıyo N/A sohc 1.5 1.6yla asvalt dedik yakıt dedik demekki başka şeyler var diye araştırdım azıcık abartmış gibi görünüyo olabilirim ama bazılarına göre çok geriyim halen
Opel Z20LET turbo motorun ECU sunun gariban Z12XE motorun aynı olduğunu çıkma alıp westgate için çok az modifikasyonla + Z20LET mapları flashlanarak direk kullanılabildiğini
C20LET turbo opel motor unda SFI C20XE emme egzantriği kullanarak ve ciddi bir timing ayarıyla dinamik sıkıştırmanın değiştirilip sanki düşük kompresyonlu pistonlar takılmış gibi sonuçlar alındığını
Dede C20LET motorun 750 + hp ye 2,0lt hacimde ulaşabildiğini
Torun Z20LET in silindir kapak contasının dede C20LET e iyi geldiğini
Z20LET in alt yapısının Z20LEH ten görece zayıf olduğunu
C20LET pistonları kullanılarak silvertop 1,8 ford motorunun 2100cc ye çıktığını
kompresyonunda 7 li değerlere düştüğünü
Skoda favorit/forman/felicia 1,3 motorun Fabia 1,4 68hp motorun aynısı olduğu uzun stroklu krank ve daha uzun piston kollarının kullanıldığını biliyormusunuz.
Kanka sen geriysen biz napalim:)
güzel bilgiler paylaşım için ve emek için teşekkürler.
Benim Arabamın 100-200 Km/h Hızlanma Değerinin ∞ sn Oldugunu biliyormuydunuz? :hahaha: Driftbox ile olcmek lazım dbn atmak lazım buraya
(200 yapmıyor cünki düzde)
Brodway pistonlarını, fairway pistonlarınla değiştirince 1,6 olduğunu...
1.6 twinspark'a 2.0 twinspark baskı balatası takılınca tekerleğe aktarına güçün hissedilir şekilde arttığını. Ve nedeni bilinmez 2.0 selespeed debriyaj balatasının tutunma yüzeyi manuel 2.0 debriyaj balatasından daha az olduğunu eminim burada bilen yoktur =))
ee bi güncel diyelim... : )
eski bmw lerın akışmetrelerinin elektronık akışmetre ile değişip arızanın sıfıra ındıgını ve gaz tepkısınız asırı artıp beygırınde 3-10 hp yukseldıgını :)
M3 lerin akslarının 1200 € oldugunu ve almanyadan 300 ytl ye getırıp sadece ask kafalarının değiştini :=)
e30 325 lere opel pıstonu dızel grankı ve 320 kolu takarak 2998cc oldugunu :)