User Tag List

Sayfa 10/12 İlkİlk ... 89101112 SonSon
211 sonuçtan 172 ile 190 arası

Konu: piggyback beyin

  1. #172

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wasted spark da silindirler çift olarak ateşleniyor.
    direct fire kullanılan coplar da teker teker
    silindirlerin çift ateşlenmesi durumu ile teker teker ateşlenmesi durumu arasında ne fark var peki? krank milinin hareketei değişir mi bu ikisine göre?

  2. #173
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    silindirlerin çift ateşlenmesi durumu ile teker teker ateşlenmesi durumu arasında ne fark var peki? krank milinin hareketei değişir mi bu ikisine göre?
    wasted spark'da cam sinyaline ihtiyaç kalmıyor sanırım. tüm cycle'ın tamamlanması için krank'ın 720 derece harekete ihtiyacı var. crank positionla 360 derece algılanırsa 4 silindir için 2 defa ateşleme sağlanıyor.
    direct fire için camshaft sinyaliyle 1.silindir belirlenmesi gerekiyor

  3. #174
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coil on plug : Bujilerin üzerindeki bobin demek.Bunlara tek tek ateşleme sinyali gönderilir.

    Wasted spark: bobinlerin 2 li olarak ateşlemeye dahil edilmesidir. Ancak 1 silindir patlatma zamanındayken aynı anda ateşlenen 2. silindir egsoz zamanındadır. 2 inci silindirdeki ateşleme boşa yapılır. Bu yüzden wasted spak denilir ( Bu bilgi eksik olabilir)


    Edit : wasted spark ta boşuna ateşlemeler olduğu için kullanılan ateşleme malzemeleri daha çabuk eskir.
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  4. #175

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Direct fire içinde sırasından ziyade hangisinin ilk silindir olduğunun belirlenmesi ve o silindirin konumun belirlenmesi için cam mili sensörü kullanılıyor. Aksi halde normal şartlarda sıralı püskürtme ve ateşleme yapamazsınız.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #176

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coil on plug : Bujilerin üzerindeki bobin demek.Bunlara tek tek ateşleme sinyali gönderilir.
    Wasted spark: bobinlerin 2 li olarak ateşlemeye dahil edilmesidir. Ancak 1 silindir patlatma zamanındayken aynı anda ateşlenen 2. silindir egsoz zamanındadır. 2 inci silindirdeki ateşleme boşa yapılır. Bu yüzden wasted spak denilir ( Bu bilgi eksik olabilir)
    Edit : wasted spark ta boşuna ateşlemeler olduğu için kullanılan ateşleme malzemeleri daha çabuk eskir.
    malzemelerin çabuk eskiyeceğini tahmin etmiştim zaten.

    ancak aklıma şu takıldı. şimdi wasted spark ta atıyorum 1. ve 4. silindirleri ateşleyeceğiz. o zaman bu iki silindirin de aynı zamanda olması gerekmez mi? bence ikisi de patlama zamanında olacak ama birinde yakıt olmadığı için patlama olmayacak. patlama olan piston krank milini çevirecek 2. ve 3. pistonlar patlama zamanına gelecek, ama sadece 2 patlayacak. krank mili tekrar dönecek 1 ve 4 gelicek ama bu sefer 4 patlayacak. eğer bu şekilde olacaksa wasted spark da pistonların 2 kat hareket etmesi ve krank milinin 2 tur dönmesi gerekir gibi geldi bana. fazla mı düz mantık düşündüm

  6. #177

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E zaten otto motorda 720 derecede bir ateşlenir . Bunun anlamı krangın iki turunda bir kez ateşleme olduğu...

    Bujilerin değişimi 40 binde bir.. Siz normalde kaç km de bir buji değiştiriyorsunuzki? Çabuk eskime bence pekte geçerli bir söylem sayılmaz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #178

    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E zaten otto motorda 720 derecede bir ateşlenir . Bunun anlamı krangın iki turunda bir kez ateşleme olduğu...

    Bujilerin değişimi 40 binde bir.. Siz normalde kaç km de bir buji değiştiriyorsunuzki? Çabuk eskime bence pekte geçerli bir söylem sayılmaz.
    benim aracım 5 yaşında ve 34.000 km de. geçen ay değişti bujiler.

    peki sıralı ateşlemede 360 derecede bir ateşleme oluyor o zaman öyle mi?

  8. #179
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    F4R de cam sensörü olmadığını biliyorum, 60-2 ye dişli de yani volanda çentik var ve wasted ateşlediği için de cam sensörüne ihtiyaç duymuyor. Başarılar diliyorum, umarım MS i bağlayabilirsiniz, herhalde dünyada MS bağlanan ilk RS olucak

    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coil on plug : Bujilerin üzerindeki bobin demek.Bunlara tek tek ateşleme sinyali gönderilir.
    Coil on plug lar da wasted çalışabiliyor megane rs gibi (yanlışım varsa düzeltin), bobinden cop a swap yapanlar da mecburen wasted çalıştırıyorlar.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  9. #180

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmetgurlek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aracım 5 yaşında ve 34.000 km de. geçen ay değişti bujiler.

    peki sıralı ateşlemede 360 derecede bir ateşleme oluyor o zaman öyle mi?
    Hayır her 180 derecede bir kez sadece hangi silindir o an patlama evresindeyse onda ateşleme oluyor. (4 silindirli için konuşuyoruz tabi)

    Wastespark olmasının diğerlerinden bir farkı yokki. İster coil on plug olsun isterse toplu bobin olsun. Bobinlerin aynı yerde toplanmış olmasıyla her bujinin başına bir bobin koymak arasında bu anlamda bir fark yok.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #181
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bana biri bobin + kablo sistemine karşı cop un avantajı nedir açıklayabilir mi?
    ?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  11. #182

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne zaman ateşlediğine neden takıldınızki?
    Krangın her 2 tur dönüşünde bir silindir ateşleme yapar. Eğer 4 silindirli ise 720/4=180 derecelik açılar var demektir. 6 silindirliyse 720/6=120 derece fark var demektir. Derece olayına boşa takılmayın.. Otto motorun presibini dikkatlice okursanız daha kolay anlaşılır sanırsam.. Kısaca özetlersek;
    İlk 180 derece;
    - 4 zamanlı bir motorda piston en alt noktadayken, emme süpapları açık, ve silindirin içi temiz hava+yakıt ile dolu. Piston en üste geldiğinde de ateşleme yapılır. (avans yada retard yok varsayıyoruz.)
    - Yakıt hava karışımı bujinin kıvılcımı ile patladı ve oluşan patlamanın etkisi ile piston aşağı doğru itildi.
    Krang bu an 360 derecelik dönüşünü tamamladı bile.

    - Daha sonra egzost süpapları açıldı ve pistonun yukarı doğru hareketi ile gaz oradan dışarı atıldı. Bir 180 derece daha gitti. Toplam 540 derece etti.

    - E temiz hava alma zamanı. Egzost süpapları kapandı ve emme süpapları açıldı. Aynı esnada piston tekrar aşağı doğru hareket etti ve silindirin içine temiz hava tekrar doldu aynı esnada yakıtta enjektörlerden pülverize halde yakıt püskürtüldü... Ve bir 180 derece daha gitti.. Toplam 720 derece dönmüş oldu krangınız ve gene en baştaki pozisyona geri döndük.

    4 silindirli 4 zamanlı araçlarda böyle.

    Şimdi wastespark ateşlemeye sahip araçlarda hem ilk 180 derecede hemde 3üncü 180 lik periyotta ateşleme yapılır. İlkinde patlamayı başlatırken ikinci ateşlemede hiçbir işe yaramaz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #183

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bana biri bobin + kablo sistemine karşı cop un avantajı nedir açıklayabilir mi?
    ?
    COP yüksek ateşleme akımına ihtiyaç varsa anlamlı. Buji kablosunun üzerinde kaybolan güç sorunun olmuyor. Standart bir araçta amanda aman bir katkısı var demek doğru olmaz. Ama COP oldu diye wastespark değil demek değildir. Diğer tek yerde toplanarak bobinlerde 4 silindi riçin 4 tane bobin var sonuçta.. Örneğin fordların üzerindeki bobin tek parçadır ama içinde 4 ayrı bobin var aslında. Aradaki fark kablonun üzerindeki kayıp sadece. COP ta kablo olmadığı için kabloda kaçak oldu da ateşleme düştü misfire oldu cart curt gibi şeylerin olma riski daha düşük.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #184
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım ben normal ford bobiniyle kullanıcam aracı.. 250+ bir güç için yeterli our diye düşünüyorum..
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  14. #185
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya üfffff şimdi gene tartışıcaz tek tip sensor vargibi konuşmayın



    al hade yaptır nasıl yapıcaksın bunu 1 turvda onunden kaç kere geçicek ? napıcak ne edicek ?

    Crank sensor girişi yokmu bu aletin ne salak bir alettir bu ya peki bukadar firma salakmı ? neden cam sensor koyuyor bana bunu açıklarmısınız ? Fabrikalar yani cam sensorsuz araba göemedim desem yeridi r

    benim kanımca ilk çalışırkende olsun hepsi ateşlerkende olsun camdan bakmasıda çok iyidir benim kanımca Kaymaları düzeltir direk

    sizin sölediğinizle tehlikeli bir sistem bu hoşuma gitmedi
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #186
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    COP yüksek ateşleme akımına ihtiyaç varsa anlamlı. Buji kablosunun üzerinde kaybolan güç sorunun olmuyor. Standart bir araçta amanda aman bir katkısı var demek doğru olmaz. Ama COP oldu diye wastespark değil demek değildir. Diğer tek yerde toplanarak bobinlerde 4 silindi riçin 4 tane bobin var sonuçta.. Örneğin fordların üzerindeki bobin tek parçadır ama içinde 4 ayrı bobin var aslında. Aradaki fark kablonun üzerindeki kayıp sadece. COP ta kablo olmadığı için kabloda kaçak oldu da ateşleme düştü misfire oldu cart curt gibi şeylerin olma riski daha düşük.
    üzerindeki kayıp , düşük beygirlerde yaklaşık 5 beygirdir ne bekledin ki yüksekgüçlü arabalalrda labloda olsa başka bişeyde olsa Miissss fire yapar igniter ister cop ile olay bitmiyor işte
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #187
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bana biri bobin + kablo sistemine karşı cop un avantajı nedir açıklayabilir mi?
    ?
    bobin li sistemde sorun yok yada kablolu sorun su limitler var

    Örneği ewodan vereyim sana

    Bu ewo 9 un bobin sistemi Wasted Spark1-3 ile 2-4 aynı anda ateşler Yani 1-3-4-2 ateşleme sırası olan bir arabada 1 in sırasındayken 3de 4 ün sırasında 2 de ateşlemiş olur anladınmı Boş ateşler ama ateşler

    NOrmalde hks Dli diye bir Ateşleme bobinlerine 300 beygirlik bir bobine 450 beygirlere kadar çıkmasını sağlar bir newi anfidir Cop a geçilsede cop unda belirli bir güç dağırcığı vardır belirli zaman ve beygirden sonra cop da yetmemeye başlar ozaman cop un igniterını değişrmeniz gerekir. yada wasted spark derseniz wasted sparkın driverını değiştrmeniz gerekir Kİİİİ saten 600 dolardan başlıyorlar ms kadar

    COP sistemde bütün silindirlerin ayrı üstlerinde ateşleeme bobini olduğunu düşün hepsi sırayla ateşleme sırasına göre kontrol edilir Ama bu boboinlerin her boboinde olduğu gibi driverları olması bazı bobinlerde igniter i içindedir bazılarında değil olmayanı bağlarsan beyinin çıkışlarını direk yakarsınız




    Bu wasteed Spark.Sistem

    BUda Coil on plug COP System
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #188

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya üfffff şimdi gene tartışıcaz tek tip sensor vargibi konuşmayın



    al hade yaptır nasıl yapıcaksın bunu 1 turvda onunden kaç kere geçicek ? napıcak ne edicek ?

    Crank sensor girişi yokmu bu aletin ne salak bir alettir bu ya peki bukadar firma salakmı ? neden cam sensor koyuyor bana bunu açıklarmısınız ? Fabrikalar yani cam sensorsuz araba göemedim desem yeridi r

    sizin sölediğinizle tehlikeli bir sistem bu hoşuma gitmedi
    Özgün gene karıştırıyorsun. Eğer "sıralı" sequential yakıt püskürtmek istiyorsan en kolayı kam sensörü kullanmak. Ateşlemede şart değil. Ateşleme sıralı olsa ne olur olmasa ne olur? O kadar firma yakıt püskürtmesini sıralı yapabilmek için kam sensörü kullanıyor. En kolay yolu da o. İstersen MS in bir portunu bu iş için kullanabilirsin.

    O tehlikeli sistem dediğin şeyin (wastespark) şu an üretilen standart aile arabalarının %80 inde standart olarak kullanıldığını biliyorsundur eminim.. Tehlikesi neresinde anlamadım ama salak olmayan fabrikalar bunu kullandıklarına göre bence farklı bir durum sözkonusu...

    Ayrıca senin dedğin gibi röno RS i üretirken ECU konusunu fazla ciddiye almamış olabilir
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #189

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üzerindeki kayıp , düşük beygirlerde yaklaşık 5 beygirdir ne bekledin ki yüksekgüçlü arabalalrda labloda olsa başka bişeyde olsa Miissss fire yapar igniter ister cop ile olay bitmiyor işte
    Düşük güçlü bir arabada (100-120 hp gibi) 5 hp kayıp falan oluşturmaz. Kablon bozulursa 15 hp bile oluşturur ama normalde ı-ıh...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #190

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    NOrmalde hks Dli diye bir Ateşleme bobinlerine 300 beygirlik bir bobine 450 beygirlere kadar çıkmasını sağlar bir newi anfidir Cop a geçilsede cop unda belirli bir güç dağırcığı vardır belirli zaman ve beygirden sonra cop da yetmemeye başlar ozaman cop un igniterını değişrmeniz gerekir. yada wasted spark derseniz wasted sparkın driverını değiştrmeniz gerekir Kİİİİ saten 600 dolardan başlıyorlar ms kadar
    Bak MS in bir güzelliği daha ortaya çıktı. Başkalarının 600 dolardan başladığı bir COP modifikasyonuna taş çatlasa 30-40 dolara elde edebiliyorsun..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •