User Tag List

Sonuçlar: tork mu güç mü?

Katılımcı sayısı
199. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • kırmızı - turbo

    158 79.40%
  • mavi - atmosferik

    41 20.60%
Sayfa 5/11 İlkİlk ... 34567 ... SonSon
201 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: tork mu - güç mü?

  1. #77

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oy kullanmayı da ihmal etmeyin bari.
    atmo 20 yi bulsa bari 100 olmadan toplam oy

  2. #78

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim 3.20 d'nin 236 maks. sürati var. oyle bie surat oyle bi motor gücü için nasıl mumkun oluyor? bence aero ile. bertone asta vardı. 190 hp 245 maks. sürat. o da aero manyagı bişeydi. onun gibi heralde.

    dolayısıyla uzunda sadece motor gucu ile değil aerosu iyi oldugu için geliyordur bmw
    normal abi bence bu vectra 2.5 ler vardı 170 bg di heralde son hız 230 civarıydı,bmw ninde sanzıman vs daha verimli tabi

  3. #79
    ceyhun737 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Antalya/İstanbul
    Mesaj
    1.674
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E coupe aero harikası bakın son hızına çok etkileyici

  4. #80

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben daha en başta yazdım tayyarcılar yazsa diye ama atmocular bile tork yarış kazandırır vs yönünde yorum yazıyor.
    tabi shelby de oyle bişey dememiş ayrı konu


    onlarda sasirmis arabanin neden gittigini bile bilmiyolar herhalde

    bu sozde nerden cikmisssa shelbymidir nedir bi laf etmis slogan gibi, 5000 de hayat durur vtec baslar gibi bisey

    bu ARADA kisa sanziman torku arttirir
    bununla beraber celiskili durumlar var
    e46 m3
    k20 10 bin devir 343 hp diyelim, ikiside dumduz egri

    belirli agirligi yenene kadar torklu olan gecebiliryani belli hiza kadar araclar 600 700 kg deilse,, (AYNI SANZIMAN DEDIK tabiki yoksa cok kisa sanzimanla torksuz araci dengeleyebiliriz..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  5. #81

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bu iki araca örnek grafik çizseydim aslında herşey daha açık olacaktı.
    ust devirlerde turbo aracın grafiği atmonun altına düşecek ve herkes kolayca yorum yapacaktı.
    ama neden grafik çizmedim çünkü günlük hayatta yapılan yorumların çogunda da grafik olmadan konuşuyor insanlar.
    mesela vatandaş diyebiiliyorki " benim aracımın gücü daha az evet ama arabamda da şu kadar tork var, her şey güç değil, torkuda göz ardı edemezsin" vs vs vs

    aslında bal gibi de edersin. neden, çünkü:
    eger senin aracının gücü diğer araçtan az ise senin aracın üst devirlere o torku taşıyamıyor demektir. onemli olan aracının ne kadar maks tork urettiği değil, üst devirlere ne kadar çok tork taşıyabildiği. ha denilse ki benim aracım 5800 devire kadar 270 nm tork uretmeye devam ediyor, o zaman bunun bi anlamı olur ve bu bi fikir uyandırır insanda . yok eğer senin aracın 2500 devirde 380 değil 580 nm uretse ne olur. roll yaparken 2500 devire düşülüyormu hiç. hep belli bir devrin ustunde kalınıyor.

  6. #82

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabi bi de şu var.
    aracı ileri götüren şey tork evet doğru.
    ve aracın torku ne kadar fazla ise özellikle yuksek hızlarda o kadar daha rahat ilerleyebilir.
    ama gücü fazla olan araç zaten üst devirlerde fazla tork uretiyorki
    bunu göz ardı edip maksımum torku fazla olan aracın sanki o devirlerde de daha fazla tork ureteceğini düşünmek insanı yanıltıyor.
    ha başta dediğim gibi o devirlerde aracın ileriye gitmesini sağlayak torku kim daha fazla uretebiliyor, tabi ki gücü fazla olan.

    sonuç:
    aynı ağılıktaki ve şartlardaki araçlardan her zaman gücü fazla olan geçer torku olan değil. bu 0-100 de de boyle maks suratte de.
    aracı son vitese alır 1000 devirden itibaren basılırsa o zaman torku fazla olan arayı baya bi açar ama belli bir devirden sonra işler değişir ve gücü fazla olanın torkunun da fazla oldugu devire gelindiğinde gücü fazla olan yetişmeye başlar.

  7. #83
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıyı guzelde turbo aracta daha uzun sanzuman kullanılıyor.

    3000 devırde max torku verıyosa 4000 devırde vıtes atıyo max torkla ılerlemeye devam edıyor.

    bızde devır cevırecez dıye ugrasıp duruyoruz.

    bız 4. vıtes 7000 devırde 190 kmd de ıken turbo arac 5. vıteste 3000 devırde bızım sahıp oldugumuz torktan daha fazlasını kullanıyor.

    7-8 vıtese cıkardılar olayı devamlı tork kulanmasını saglıyolar aracın.

    ıstedıgımız kadar hesap kıtap yapalım 184 hp 380 nm bır arac aynı kıloda atmo flan dınlemez.

    sanzumanı konusmuyorum tuboda ve atmo aracta aynı oranda sanzuman olmaz . cok zor bı ıhtımal kıloları esıtleyebılırız ıste.

  8. #84
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabi bi de şu var.
    aracı ileri götüren şey tork evet doğru.
    ve aracın torku ne kadar fazla ise özellikle yuksek hızlarda o kadar daha rahat ilerleyebilir.
    ama gücü fazla olan araç zaten üst devirlerde fazla tork uretiyorki
    bunu göz ardı edip maksımum torku fazla olan aracın sanki o devirlerde de daha fazla tork ureteceğini düşünmek insanı yanıltıyor.
    ha başta dediğim gibi o devirlerde aracın ileriye gitmesini sağlayak torku kim daha fazla uretebiliyor, tabi ki gücü fazla olan.

    sonuç:
    aynı ağılıktaki ve şartlardaki araçlardan her zaman gücü fazla olan geçer torku olan değil. bu 0-100 de de boyle maks suratte de.
    aracı son vitese alır 1000 devirden itibaren basılırsa o zaman torku fazla olan arayı baya bi açar ama belli bir devirden sonra işler değişir ve gücü fazla olanın torkunun da fazla oldugu devire gelindiğinde gücü fazla olan yetişmeye başlar.
    Bence bu şekilde değil.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  9. #85

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıyı guzelde turbo aracta daha uzun sanzuman kullanılıyor.

    3000 devırde max torku verıyosa 4000 devırde vıtes atıyo max torkla ılerlemeye devam edıyor.

    bızde devır cevırecez dıye ugrasıp duruyoruz.

    bız 4. vıtes 7000 devırde 190 kmd de ıken turbo arac 5. vıteste 3000 devırde bızım sahıp oldugumuz torktan daha fazlasını kullanıyor.

    7-8 vıtese cıkardılar olayı devamlı tork kulanmasını saglıyolar aracın.

    ıstedıgımız kadar hesap kıtap yapalım 184 hp 380 nm bır arac aynı kıloda atmo flan dınlemez.

    sanzumanı konusmuyorum tuboda ve atmo aracta aynı oranda sanzuman olmaz . cok zor bı ıhtımal kıloları esıtleyebılırız ıste.
    bi ust vitese geçmek avantaj mı değil mi??
    sen bir üst vitese geçtiğinde örneğin 1 den 2 ye geçtiğinde tekere ilettiğin torku yarı yarıya düşürüyorsun aslında. ama adam neden ust vitese geçiyor çünkü torku o kadar düşüyor ki o daha kolay çevirebilecek alt vitesi bile çeviremiyor ve ust vitese geçmeyi yegliyor. ama senin aracın ust devirlerde daha fazla tork uretebiliyorsa alt vitesin avantajından o kadar daha fazla yararlanabilirsin.

    senin dediğin mantıkla hareket etsek aracı 6. vitesten hızlandırmak en iyisi. hep maksımum torkun olugu bantta ilerler durursun. hep o bantta kalırsın.

  10. #86

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence bu şekilde değil.
    daha çok log alman lazım

  11. #87
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maximum peak tork için konuşmuyorum ama , sürekli veren bir tork.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  12. #88

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ıyı guzelde turbo aracta daha uzun sanzuman kullanılıyor.

    3000 devırde max torku verıyosa 4000 devırde vıtes atıyo max torkla ılerlemeye devam edıyor.

    bızde devır cevırecez dıye ugrasıp duruyoruz.

    bız 4. vıtes 7000 devırde 190 kmd de ıken turbo arac 5. vıteste 3000 devırde bızım sahıp oldugumuz torktan daha fazlasını kullanıyor.

    7-8 vıtese cıkardılar olayı devamlı tork kulanmasını saglıyolar aracın.

    ıstedıgımız kadar hesap kıtap yapalım 184 hp 380 nm bır arac aynı kıloda atmo flan dınlemez.

    sanzumanı konusmuyorum tuboda ve atmo aracta aynı oranda sanzuman olmaz . cok zor bı ıhtımal kıloları esıtleyebılırız ıste.
    sana garanti ediyorum aynı kiloda 190 hp lik bir bmw getir 0 dan kalksınlar dizel 184 lugu gecer

  13. #89

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maximum peak tork için konuşmuyorum ama , sürekli veren bir tork.
    abi ben 380 nm sürekli verilıyor dedim mi. maks torku dedim sadece.

    sen bana şunu soyle 190 hp lik aracın mı ust devirlerde torku fazladır 184 lugun mu?

  14. #90

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya da soyle soyleyeyim 190 lıgın dondugu deviri donebilir mi 380nm 184 ps lik araç

  15. #91
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi ben 380 nm sürekli verilıyor dedim mi. maks torku dedim sadece.

    sen bana şunu soyle 190 hp lik aracın mı ust devirlerde torku fazladır 184 lugun mu?
    Demem oki 380nm devamlı demiyorum ben , 190 lık aracın tabiki fazladır. İlk postumda belirtmiştim olayı zaten.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  16. #92

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hacimler de aynı olduğunu ve aynı devirleri çevirdiğini varsayarsak tabiki tork ve turbo diyorum.

    Artı olarak ;

    Turbo olan araç 7000 devirde 184hp olduğunu varsayarsak = 186 nm tork üretir . Yani 380nm den başlayan 186 lara kadar düşen bir grafiği olur.

    Benzinli araçta 7000 devirde 190hp olduğunu varsayarsal = 192 tork tork üretir. Yani 223nm den başlayan 192 lere kadar düşen bir grafiği olur.

    Bu demek oluyorki maximum torkun üretildiği devirlerde basılırsa torkdan dolayı her türlü turbolu araç alır gider diyorum.
    bu postunda bahsetmiştin dimi?

    tamam maksımum tork da basıldı . turbo one atladı arayı açtı diyelim.
    sonra belli bir devir sonra ne olacak? turbonun tork iyice düşmeye başlayacak ve mecburen tekrar o verimli oldugu banda dönebilmek için üst vitese geçecek.
    e peki atmo ne yapacak. aynı viteste kalmaya devam edecek, çünkü üst devirlerde torku diğeri gibi düşmüyor. alt viteste kalmanın avantajını devam ettirecek. çünkü devir çevirebiliyor.
    yani turbo olan 2. vites dişlisini dondurmeye alışırken o sure zarfında atmo olan 1. vites dişlisini dondürecek. 1 ve 2. vites oranları arasında kaç kat fark varsa atmo olan o kadar kat fazla kuvvet uygulayabilecek tekere.

  17. #93

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neyse bi gayret 20 yi bulmuş atmo

  18. #94
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman leon cupranın 2 de 80 yerıne 3 te 80 de basınca nasıl daha ıyı yurudugunu açıklayalım

  19. #95

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman leon cupranın 2 de 80 yerıne 3 te 80 de basınca nasıl daha ıyı yurudugunu açıklayalım
    şanzıman oranlarını ve tork eğrisini koyarsın heralde ,
    ben grafik koymadım diye başımın etini yediniz ,sizi de görelim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •