User Tag List

Sonuçlar: Kurallar ili ilgili Dusunceleriniz Nelerdir ?

Katılımcı sayısı
301. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Kurallari Begendim

    228 75.75%
  • Kurallari Begenmedim

    56 18.60%
  • Kural Aciklamalari yeterli degil

    17 5.65%
Sayfa 19/22 İlkİlk ... 91718192021 ... SonSon
410 sonuçtan 343 ile 361 arası

Konu: 2013 İstanbul Oto-Drag kupası Kurallar ( İstanbul Park )

  1. #343
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erdem bişi sorucam yarış sistemini anladınmı hacıabi ?

    Örneğin senin sınıfın

    FI AWD Sınıf 5
    4 çeker çekiş sistemine sahip otomobiller
    58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
    (gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
    68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
    58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1600kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    Nos uygulaması serbest
    Yakıt serbest


    Bu araçların hepsi aynı sınıf.
    Birbirleri ile denkgelecek yarışıcaklar ordaki kilolar da olabilecekleri minimum kilolar .

    Yani turbo ve 4 çeker ise bu araçların hacim turbo vb. özellikleri ne olursa olsun hepsi aynı sınıf ve gurupta . Aralarındaki tek fark kilo handikapı .

    Bu guruptan turkiyenin en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Erdem başkan sanırım yanlış anladığın biyerler var .Biz bundan fikir soruyoruz kilolara bakın fikirlerinizi yazın bu gurup hakkında diye ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  2. #344
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 34GUN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi onu yazicaktim ama polemik olur biri cikar sok vs.isine gelmiyosa git kumda oyna felan Yazar boyle diyaloglara girmemek icin yazmadim zaten ben kapiyi bacayi soksem yine dusmez
    Yahu yazın ama kiloyla sınıfla konuşalım bukadar sayfa geçti konu daha yeni yerine geldi konuşalım yazışalım kim derse ben çizerim nickini anında sen yaz fikirlerini gerçekten merak ediyorum bu konudaki kilolar ile ilgili fikirleri.
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  3. #345
    vtanju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    56
    Şehir
    turkiye istanbul
    Mesaj
    202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siniflari okudum ve ufak tadilatlar ile uygun hale gelir, sinif 4 haric, bence sinif 4 hacim, turbo boyutlar, ve kg oturup tartismak gerekebilir. onun haricinde cok basarili bir calisma ulkemizin bulundugu sartlari goz onune alirsak.

    tartisilmasi gereken birkac hususu belirtmek isterim;

    ---simdi bizim ulkemizde yaris sonrasi detayli muayene mumkun degil ve ortada bir odul olmadigi icinde pek onemli degil, bunu goz onunde bulundurursak boyle bir gruplandirmayi arac sureleri ile entegre ederek gruplar icerinsindeki araclari belirlersek daha adil olur.

    ---asiri beslemeli FWD and RWD gruplarinin orantilarinin iyice gozden gecirilmesi.

    ---guvenlik cok onemli, ama baska ulkelerin tum kurallarini uygularsak, yarismaci bulunamiyabilir. ornek: 9.9sn alti araclar icin sanzuman bahtaniyesi vsvsvs

    Bugrayi tebrik ederim ve basarilarini dilerim

  4. #346
    drahte1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Tc / Ist
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erdem bişi sorucam yarış sistemini anladınmı hacıabi ?

    Örneğin senin sınıfın

    FI AWD Sınıf 5

    Bu guruptan turkiyenin en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    erdem başkan sanırım yanlış anladığın biyerler var .Biz bundan fikir soruyoruz kilolara bakın fikirlerinizi yazın bu gurup hakkında diye ...
    Yanlis oldu;

    Bu guruptan, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Aslinda en dogrusu;

    Bu guruptan, Outlaw classmanindan daha hizli bir 4 ceker cikmadigini dusunursek, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Ayrica draglarda "en hizli" araba cikmaz, "en cabuk" araba cikar...

    Hizli araba 345 Km/Hr yapar, cabuk araba 9sn...

    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sponsorlarımız ile görüşmelerimiz devam etmekte internet üzerinden yayın düşünmüyoruz ancak sponsorlarımızın bu tipde bir isteği olur ise değerlendirebiliriz .
    Simdi ABD'de Avrupada'da boyle dediniz, Turkiye degil, Dunya standartlarina yazdiniz buraya kadar, Tamam.

    Ama ozaman;

    Bu "Sponsorlar" kimin sponsoru olacak ? Yarisanlar sadece "Kupa'yi" mi alacak ? Yoksa yarisanlar, en azindan podyum gorenler bu sponsorlarin verdiklerinden alabilecek mi ? Yoksa adam butun sene baskasinin billboardi olmak icin araba yapacak ustune piste girerken para mi verecek ?

    - Yapmasin ! Vermesinler !.... Biz kimseyi zorla yaristirmiyoruz.

    - Tamam.
    Dunya standartlarini konusuyorsak. Kim ne alacak bunlarida konusmak lazim...

    Seni biliyoruz, sen cebinden para koymaya razisin spor gelissin diye, ama "Profosyonel Drag" dedin mi, sponsor dedin mi, Dunya'da bu isler hep para ile oluyor 60 feet trailer'i herkez cebinden para verip almiyor...

    Piste 2 tane tulumlu mekaniker aliyorum diyorsun da mekaniker tulumu kac para biliyormusun Bugra ?

    Yarisa donersek;

    Foto finish mi olacak yoksa zaman olculecek mi ? Zaman olculecek ise ne tur bir sistem kullanilicak ? Reaksiyon zamani ayri olarak olculecek mi yoksa sadece E.T. mi ?

    402mt duzlukten sonra ne kadar daha duzluk mevcut olacak ? Her kalkistan sonra belli bir hiz limiti ile pist bir tur donulucek mi yoksa pit yolu yada benzeri bir guzergahtan mi geri mi gelinilicek ? Araba 402mt kostuktan sonra durmadan once kac metre daha surulucek ve sogutulucak ?

  5. #347
    34GUN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    858
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle sizin için deðil ama okuyup yazmaktan çekinenler için birkez daha yazýyým . Her tip geliþtirmeye fikre açýðýz. Yeterki bu iþi daha iyi yapabilmemize önayak olan eleþtiriler gelsin .

    Bu noktada direk olarak sýnýf üzerinden konuþalým aþaðýdaki gurupta nasýl bir kilo dengesi herkez için bundan daha dengeli olabilir direk olarak saðýna bir - koyarak yazarmýsýnýz . Fikir almamýz açýsýndan bize gerçekten bunlar gerekli .

    FI AWD Sýnýf 5
    4 çeker çekiþ sistemine sahip otomobiller
    58.9mm ve aþaðýsý sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    59mm-67.9mm arasý sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
    (gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
    68mm-72.9mm arasý sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
    58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1600kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    Nos uygulamasý serbest
    Yakýt serbest

    Teþekkürler.
    Simdi Ben kendi katagorim icin konusayim aracim 1470kg soksem 100kg sokerim en fazla 1370+93surucu=1463 kg minimum 1050kg benim bu kg yaklasabilmesi imkansiz benim gibi aracini guncel olarak kullananlar icin. Yani bunu dusunerek girmeyecek bicok kisi olabilir.
    Tabi bunlarin katilmamasi organizasyonun yapilmamasina manimi hayir ama katagorileri esit birbirine daha yakin tutarsak cekismeli ve finish e kadar kafakafaya giden daha heyecanli yarislar olur
    Mustafa GüNeŞ
    BZ S3UPERMAN

  6. #348
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drahte1905 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlis oldu;

    Bu guruptan, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Aslinda en dogrusu;

    Bu guruptan, Outlaw classmanindan daha hizli bir 4 ceker cikmadigini dusunursek, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Ayrica draglarda "en hizli" araba cikmaz, "en cabuk" araba cikar...

    Hizli araba 345 Km/Hr yapar, cabuk araba 9sn...



    Simdi ABD'de Avrupada'da boyle dediniz, Turkiye degil, Dunya standartlarina yazdiniz buraya kadar, Tamam.

    Ama ozaman;

    Bu "Sponsorlar" kimin sponsoru olacak ? Yarisanlar sadece "Kupa'yi" mi alacak ? Yoksa yarisanlar, en azindan podyum gorenler bu sponsorlarin verdiklerinden alabilecek mi ? Yoksa adam butun sene baskasinin billboardi olmak icin araba yapacak ustune piste girerken para mi verecek ?



    Dunya standartlarini konusuyorsak. Kim ne alacak bunlarida konusmak lazim...

    Seni biliyoruz, sen cebinden para koymaya razisin spor gelissin diye, ama "Profosyonel Drag" dedin mi, sponsor dedin mi, Dunya'da bu isler hep para ile oluyor 60 feet trailer'i herkez cebinden para verip almiyor...

    Piste 2 tane tulumlu mekaniker aliyorum diyorsun da mekaniker tulumu kac para biliyormusun Bugra ?

    Yarisa donersek;

    Foto finish mi olacak yoksa zaman olculecek mi ? Zaman olculecek ise ne tur bir sistem kullanilicak ? Reaksiyon zamani ayri olarak olculecek mi yoksa sadece E.T. mi ?

    402mt duzlukten sonra ne kadar daha duzluk mevcut olacak ? Her kalkistan sonra belli bir hiz limiti ile pist bir tur donulucek mi yoksa pit yolu yada benzeri bir guzergahtan mi geri mi gelinilicek ? Araba 402mt kostuktan sonra durmadan once kac metre daha surulucek ve sogutulucak ?

    Muratçım Tüm sorularına cevap vereyim sıra ile

    Ayrica draglarda "en hizli" araba cikmaz, "en cabuk" araba cikar...

    Hizli araba 345 Km/Hr yapar, cabuk araba 9sn...


    Drag Yarışı için konuştuğumuzdan rolling vb. bir konudan bahsetmediğimiz için 402 metrenin en hızlı otomobilinide zaten burada ortaya koyabiliriz bunda türkçe açısından bir sakız durumu olsada neticesinde doğru bir tespitte vardır .

    Yanlis oldu;

    Bu guruptan, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .

    Aslinda en dogrusu;

    Bu guruptan, Outlaw classmanindan daha hizli bir 4 ceker cikmadigini dusunursek, benim duzenledigim organizasyonda ki en hızlı 4 çeker aracı ve pilotu çıkacak .


    Öncelikle bilmen gereken Ölçümü ile kuralları ile resmi bütünlüğü (Tosfed ve neticesinde FIA ) sağlanmış bir organizasyon olarak TÜRKİYENİN en hızlı sı sözünü en itibarlı ve en olması gereken şekilde kullanabileceğimdir .Sınıf 7 yanı Outlaw kısmı konusu 4 çekerle ilgili değil direk olarak En hızlı ile ilgilidir .


    Simdi ABD'de Avrupada'da boyle dediniz, Turkiye degil, Dunya standartlarina yazdiniz buraya kadar, Tamam.

    Ama ozaman;

    Bu "Sponsorlar" kimin sponsoru olacak ? Yarisanlar sadece "Kupa'yi" mi alacak ? Yoksa yarisanlar, en azindan podyum gorenler bu sponsorlarin verdiklerinden alabilecek mi ? Yoksa adam butun sene baskasinin billboardi olmak icin araba yapacak ustune piste girerken para mi verecek ?


    Evet şuan için bu bu şekilde 1 günde 200 bin tl ve üstünü gözden çıkartmış olan ben şuan için 0 sponsora sahibim ve organizasyon ile ilgili görüştüğüm sponsorlar ile anlaşamasamda bu yarışı yapıcağım. Anlaşmalarını imzaladığım yarış ve şuan için sadece görüşmede olduğum sponsorlar için sponsorların yarışmacılara birşey katıp katmayacaklarını bilemiyorum . Anlayacağın şuan için sponsorda benim . Ayrıca kimsenin kişisel sponsoruna karışmıyoruz isteyen istediği sponsor ile katılabilir yabi aracında belirgin noktalar (Tosfedin kural kitabında olduğu kadarı ) organizasyon sponsorları tarafından kullanılabilir .



    Piste 2 tane tulumlu mekaniker aliyorum diyorsun da mekaniker tulumu kac para biliyormusun Bugra ?

    Tulumun özelliklerini nerede gördün merak içindeyim tulum dedim homologasyona sahip tulum demedim birkez daha okumanda fayda var benim istediğim mekaniker tulumunun 100 tlden pahalı olacağını sanmıyorum .

    Yarisa donersek;

    Foto finish mi olacak yoksa zaman olculecek mi ? Zaman olculecek ise ne tur bir sistem kullanilicak ? Reaksiyon zamani ayri olarak olculecek mi yoksa sadece E.T. mi ?

    402mt duzlukten sonra ne kadar daha duzluk mevcut olacak ? Her kalkistan sonra belli bir hiz limiti ile pist bir tur donulucek mi yoksa pit yolu yada benzeri bir guzergahtan mi geri mi gelinilicek ? Araba 402mt kostuktan sonra durmadan once kac metre daha surulucek ve sogutulucak ?


    Zaman ölçülecek amerikada kullanılan sistemin satın alması ile ilgileniyorum şu ara RT da buna dahil olacak FS de.
    Toplam düzlük viraj öncesi uzunluğu 740 metre ve sola doğru 30 metre genişliğinde bir viraj var ardında .
    Pist dönülmeyecek (5.2 km) sadece pite girilip öndeki güvenlik aracı hızında fast line dan pitte geçiş yapılıp starta gelinecek

    bir drag aracının kalkış anı sonrası tekrar kalkışa gelmesi için geçiricegi mesafe aşağıdaki gibidir.

    Kalkış ve yarış 402 metre
    Fren ve duruş 338 metre
    Duruş ile start noktası pit içi dönüş 1230 metre

    Yarış dahil Toplam 1970 metre


    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  7. #349
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    murat gene dolduruşa gelmişssin glmeden yaz o yazıları cnm
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #350
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up

    Alıntı 34GUN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Simdi Ben kendi katagorim icin konusayim aracim 1470kg soksem 100kg sokerim en fazla 1370+93surucu=1463 kg minimum 1050kg benim bu kg yaklasabilmesi imkansiz benim gibi aracini guncel olarak kullananlar icin. Yani bunu dusunerek girmeyecek bicok kisi olabilir.
    Tabi bunlarin katilmamasi organizasyonun yapilmamasina manimi hayir ama katagorileri esit birbirine daha yakin tutarsak cekismeli ve finish e kadar kafakafaya giden daha heyecanli yarislar olur
    sınıfın tablosunda her sınıfın rakamını herkez için (hızlısı yavaşı modlusu modsuzu ) daha adil bir düzenleme önerirseniz gerçekten bende çok memnun olurum fikriniz nedir bana rakam olarak onu yazın sonuçta bir araç için değil tüm araçları etkileyecek bir durum ***** . Aşağıda bulunan sizin sınıfınızın yanına olması gerektiğini düşündüğünüz kiloları yazabilirmisiniz .

    Yapıcı yorumlarınız için ayrıca teşekkür ederim .

    FI AWD Sınıf 5
    4 çeker çekiş sistemine sahip otomobiller
    58.9mm ve aşağısı sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    59mm-67.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
    (gt35-37-40serisi,precision 62-64-67serisi)
    68mm-72.9mm arası sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
    58.9mm ve asagisi Twin Turbo Otomobiller surucu ile birlikte alt limit 1600kg
    (Gt28-30serisi,Precision 55-58serisi)
    Nos uygulaması serbest
    Yakıt serbest
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  9. #351
    34GUN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    858
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abicim koltukların tanesi 45 kilo Tlettler bakarsqn 3 kilo sadece koltuktan saten okadar kilo attın gözünün yağını iyeyim
    Zaten bende 100kg dedim koltuklar jantlar zaten
    Mustafa GüNeŞ
    BZ S3UPERMAN

  10. #352
    Levent Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.049
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde aklıma şu geldi, mesela ben launch control ile kalkarsam diğer insanlara haksızlık olmaz mı? Sonuçta ben hep aynı şekilde kalkış yapmış olucam ve hiç kaçırmıycam ama diğerlerinin her tur da ki süreleri az da olsa farklılık göstericek... Bu konuda ne düşündünüz merak ettim.

  11. #353
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Levent Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde aklıma şu geldi, mesela ben launch control ile kalkarsam diğer insanlara haksızlık olmaz mı? Sonuçta ben hep aynı şekilde kalkış yapmış olucam ve hiç kaçırmıycam ama diğerlerinin her tur da ki süreleri az da olsa farklılık göstericek... Bu konuda ne düşündünüz merak ettim.
    Bu bizim konumuz değil isteyen istediği gibi kalkabilir.

    Teşekkürler
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  12. #354

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle şunu söyliim, kurallar ne olursa olsun beğenmeyen çıkacak, mantıksız bulan çıkıcak çünkü herkes kendi mantığının doğru olduğuna inanıyor. yanlış demiyorum sadece herkesi memnun etmek imkansız.
    Aslında bizim sorunumuz kurallar değil. normal şartlarda kural bu kardeşmi der geçersin kimse ağzını açamaz beğenmeyen girmez ama ülkemizde ölmüş olan drag sporu diriltilmeye çalışılıyor. malesef genetiğimiz bu, bizim sorun DNA larda. bi avuç insan olduğumuz için malesef katılımcı olsun spor gelişsin diye kurallar yarışmacılara sorulmak zorunda kalınıyor.
    Arkadaşlar arasında roll yapılsa bile sonunda ne kadar kavga olduğunu bu forumun üyeleri iyi biliyor. Bu mantalite ile gelişmek imkansız. Gönül isterki uluslararası kurallarla yarışalım kendimizi aynı şartlar altında onlarla kıyaslayalım ama şu anda ülkemizde bu imkansız görünüyo.
    USA de defalarca kez draglara gittim. Belli başlı araçlar hariç bi yarışanı bidaha görmedim. Burda böle bi durum olmadığından podyum garantisi olmayan yarışa girmek istemiyor. Şöle bi örnek veriyim, burda Dyno Shootout yapsak, allah aşkına kim gelir? USA de Real Street Performance bu ay Dyno Shootout yapıyor. Yerel bi dükkan. Florida eyaletindeki 100lerce Tuning Shop dan biri. Katılım $100. 20 araba katılıcak en yüksek hp ye $2000 ödül var ve katılım listesi doldu. Bi düşünelim ülkemize uyarlayalım, EcuFast de Dyno Shootout yapıcaz. Kim gelir? Kimse gelmez çünkü kazanamicak biliyo neden katılsın ki. 3 araba falan katılır burda. Orda durum böle diil. Adamın dükkanının 5 dk ötesinde dükkan var orda yapılan arabayı bilmiyor. Dyno Shootout günü bi geliyo bilmediğin bi ton araba 1000+ tekerde çıkarıyo. O kadar çok araba varki kimin kazanıcağı belli değil. Burda böle yapamıyosun malesef kimse kaybetmeyi göze almıyor riske girmiyo. Girsin girsin 3 araba girer
    Bencede kurallara biraz tedavi gerekiyo mantıksız bulduğum yerler var. Buğra, biraraya geldiğimizde konuşuruz bunları zaten. Ama genel olarak ilk haline göre baya iyileşti.
    Elimizde Drag Pisti yok, son nimet Istanbul Park, yapılabileceğin en iyisi yapılsın diye uğraşıyo Buğra. Bence nasılsa kazanamam diyip katılmamak mantıksız. Bu şekilde 10 sene önce çektiğimiz körfezdeki egzoslu yazılımlı GC8 lerin Evo 6 ların kalkışlarının videolarını izleriz. Unutmayalım ki katılım ne kadar çok olursa rekabet te o kadar fazla olur.
    Bu sene ilk olucak. Sponsor bulmak zor. Katılım olursa seneye sponsor sorunu da olmaz, herşey daha güzel olur

    Yazdıklarım kimsenin mesajına istinaden değil genel bir bakış açısıdır. Lütfen kimse üstüne alınmasın.
    BATIKAN

  13. #355

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Levent Y. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde aklıma şu geldi, mesela ben launch control ile kalkarsam diğer insanlara haksızlık olmaz mı? Sonuçta ben hep aynı şekilde kalkış yapmış olucam ve hiç kaçırmıycam ama diğerlerinin her tur da ki süreleri az da olsa farklılık göstericek... Bu konuda ne düşündünüz merak ettim.
    Slick li araba daha iyi tutunucak lastiği olmayan daha çok sarıcak. Düz vites daha yavas vites atıcak DSG daha hızlı. Böle sayabileceğin 100 tane farklılık var arabalar arasında. Düz vites arabada her seferinde aynı hızda atamazsın ama DSG de atarsın. Bunun organizasyon ile hiç bir alakası yok. Katılımcının launch control ü yoksa ve bunu bi eksiklik olarak düşünüoysa arabasına beyin taksın ve launch koysun.
    BATIKAN

  14. #356
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Orjinal Nickli Üyeden Alıntı
    N/A FWD Sınıf 1
    Önden çeker atmosferik otomobiller
    0-1600cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
    1601-1800cc sürücü ile birlikte alt limit 950kg
    1801-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
    2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
    2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1150kg
    2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1250kg
    Alıntı Önerim Nickli Üyeden Alıntı
    N/A FWD Sınıf 1
    Önden çeker atmosferik otomobiller
    0-1700cc sürücü ile birlikte alt limit 900kg
    1701-2200cc sürücü ile birlikte alt limit 1000kg yada 975
    2201-2400cc sürücü ile birlikte alt limit 1050kg
    2401-2600cc sürücü ile birlikte alt limit 1100kg
    2601cc ve uzeri sürücü ile birlikte alt limit 1200kg
    Sadece eleştirmek yerine beğenmedim olmamış demek yerine bence yarışmayı düşünen herkes fikrini belirtirse bir orta yol bulunabilir bence. Yapıcı olmakta her zaman fayda var. Yukarıda sizin taslak kurallarınız ile benim önerimi alt alta koydum.

    Ufak rektefiye sırasındaki büyük pistondan dolayı oluşan farklar ile vede küçük stroker operasyonu ile yapılacak farklar için özellikle 106gti ve 1.7-1.9 stroker vtecler için diğer 2.0 makinalar için bence bu tarz bir liste belki düşünülebilinir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #357
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaw benim anlamadığım kurallarda bir araç diğer aracın turbasundan yada başka birseyinden süphelenirse araç daha sonra kontrole alınacak yazılmış.böyle bir durumda her rakibine geçilen araç sahibi mutlaka süphelenecek ve kontrol isteyecek o zaman araçlar sahipleriyle aksam eve gidemeyecek böyle bir durumun da çözümü yargıtayın işinden de zor olacaktır

  16. #358
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga900 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaw benim anlamadığım kurallarda bir araç diğer aracın turbasundan yada başka birseyinden süphelenirse araç daha sonra kontrole alınacak yazılmış.böyle bir durumda her rakibine geçilen araç sahibi mutlaka süphelenecek ve kontrol isteyecek o zaman araçlar sahipleriyle aksam eve gidemeyecek böyle bir durumun da çözümü yargıtayın işinden de zor olacaktır
    Dünya üzerindeki tüm yarışlarda itiraz serbesttir ancak itiraz için bir para yatırırsınız .
    Örneğin bu rallide Motor itirazları için 3000 tl tamami ile otomobile itiraz ediyorsanız 10 000 tl gibi rakamlardır .

    İtirazınızda haklı olmanız durumunda paranız iade edilir aksi halde bu yatırmış olduğunuz bedel yanar .

    Bu nedenle yersiz itiraz edemez ederseniz ancak kendinize edersiniz
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  17. #359
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diyelim adam para verdi diğeride acil eve gitmem lazım annem hasta dedi doğru yada yanlış arabayamı el koyacaksın ne yapacaksın fia kurallarımı uygulayacaksın ayrıca kimsede kolay kolay rakibinin aracına bakılması için ücret yatırmaz kurallarda teknik olarak etkisiz kalabilir bence inandırıcı gelmiyor

  18. #360
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.701
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolga900 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    diyelim adam para verdi diğeride acil eve gitmem lazım annem hasta dedi doğru yada yanlış arabayamı el koyacaksın ne yapacaksın fia kurallarımı uygulayacaksın ayrıca kimsede kolay kolay rakibinin aracına bakılması için ücret yatırmaz kurallarda teknik olarak etkisiz kalabilir bence inandırıcı gelmiyor
    Aracına el koymama gerek yok motorsporları ile ilgili güvenlik ve itiraz kurallarını okursanız fikir sahibi olursunuz .
    Yarış alanında ölçülebilecek bir birim ise orada değil ise motor mühürlenerek cekici ile gidiceği servise cekilir .
    Yarış organiztörüve direktörü ayrıca itiraz eden kişi bir araya gelir gerekli ölçümler yapılır ve sonuç ortaya çıkar .
    kontrol ettirmem de diyebilir ve o halde diskalifiye olur zamanları silinir sportif lisansı ile ilgili federasyona bilgi verilir birdaha yarışa giremez bukadar basit.

    Bu arada bundan seneler önce ulusal yarışlarda o ücretleri yatıran hatta bu şekilde diskalifiye edilen yarışçılarımız oldu bu gayet normal bir prosedür
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  19. #361
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok basit bir konu gibi konuşuyorsun ama yarıştan sonra görelim bakalım itirazlarda tamamen bu prosedür uygulanabilecekmi o kadar kolaymı uzatmaya gerek yok bence

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •