maşallah çok güzel gidiyor yalnız temizleme köpüğünü merak ettim HD orange yazmışınız resmi yada varsa tam adı onu soracaktım
maşallah çok güzel gidiyor yalnız temizleme köpüğünü merak ettim HD orange yazmışınız resmi yada varsa tam adı onu soracaktım
Bosna belki uzak ama gene bı watsaptan yaz amca ufaktefek parça lazım olursa(duruma göre büyükte olur)
- K -
________
Dr.Ecu
Amin kardeşim teşekkür ederim.
Eywallah kardeşim. Güzel bişeyler çıkacak inşallah.
Teşekkürler kardeşim. Arkdaşım türkiye dist. de çalışıyor bugün öğrenmeye çalışırım.
Teşekkür ederim. Daha iyileri sizlerin olsun inşallah.
Teşekkürler.
Teşekkür ederim. Bende başlarken kendimden bukadar emin değildim.
Eywallah kardeşim. Ufak ufak ilerliyoruz.
Teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.
Halk arasında "kirpi" denilen parca, normal ismi kalorifer kazanı rezistansı.
Bozulduğunda karşılaşılacak problem ise, kaloriferin kuvvetli üflememesi. Yani, siz fan derecesini artırsanız dahi bu parça bozuk yada bozulmaya yakınsa üfleme kuvveti az olur.
Yansanayisi randuman vermez. Eğer parça orjinal degilse hazır sökmüşken orjinali ile değiştirin derim. Çıkma olarak 100-150tl ye temin edebilirsiniz. Çıkma alabilirsiniz kolay kolay bozulan parça degildir. Bozulmasına sebep ise polen filtresiz kullanımlar ve kalorifer açıkken marş basmak.
Uzun zamandır yaptığım işlmeleri paylaşamıyordum. ***** yaz geliyor biraz hızlanmak lazım.
Taban halısı arayışları devam ederken bagaj bölümüne geçmeye karar verdim.
Bagaj halılarının tamamını söktüm.
Bagaj halıları normalde gri renkte fakat bagaj havalandırmaları açık kaldığı için tümü tozdan ve kirden kahverengiye dönmüş.
Temizleyici olarak HD ile devam ettim. Önce elektrik süpürgesiyle tozlarını çekip ardından 3 kere ıslak ve kuru olarak sildim.
Daha sonra kurumaya bıraktım.
Bifor en aftır.
Bagaj halılarının altı ve bagajın hali
Bagaj bakalitleri tek tek temizlendi
Akü ve yuvası
Havalandırmaları arka tamponu söktüğümde söküp komple yıkamayı düşünüyorum. Ve daha sonra sağlam bir izolasyon malzemesiyle oraları kapatıcam.
istepneyi henüz temizlemedim ama oda fena durmuyor
![]()
İç taraftada boş durmayalım dedim.
Kırmızı emniyet kemeri nezamandır aklımdaydı bu arabaya kısmetmiş.
Kemer mekanizmalarını söktüm. Tabi üçü güzel çıktı ama sonuncusu çıkmamak için direndi
bende sökmeyi kafaya koyduğum için bakaliti kırdım ve yuvasıyla birlikte çıkardım.
Zaten bakalitinde tavandaki kumaş gibi kaplanmış olanını bulmuştum. Onuda almak farz oldu.
Bu sökülmeyen somunumuz.
buda sağlam hali.
Arabayı neden bukadar söktün diye soran arkadaşlar için geliyor.
Emniyet kemeri bakalitlerinin arkası...
Tweeter takılmak için delinmiş olan dikiz aynası kapaklarınında yenilerini buldum. Onlarıda değiştirdim.
Emniyet kemerlerimiz ve bakalitlerimiz geldi.
Kemer işlemini maslak sanayideki AutoVizyon da yaptırdım. Sağolsun çok temiz bir işçilik çıkartmış. Ellerine sağlık.
Kemerlerin takılmış hali.
![]()
Ve nihayet 1 ayın sonunda halımızı bulduk
Halıyı da aynı şekilde önce elektrik süpürgesi ve ardından hd ile 3 kez sildim ve 1 gece kurumaya bıraktım.
Halının montajı öncesi aracın son hali.
Tek kişiyle çok yorucu oldu ama zorda olsa hallettim
Halıyı yerleştirdim.
Ve ikinci zor aşama. Dijital klima kazanını oturtmak ve bağlantılarını yapmak.
Sökerken yıprandığını gördüğüm gaz pedalınıda yenisi ile değiştirdim.
Sıra geldi torpidoya.
Kabloların eski hali bu şekildeydi. Tüm kablolardaki ekleri bulup değiştirebildiklerimi değiştirdim. Diğerlerine lehim - makaron ve sonunda demeti bez bantla sarıp tek parça ve sağlam hale getirdim.
Dicital klimamız.
Göstergemiz.
Ve sonunda davul diye tabir edilen direksiyonumuz. Bunuda EMG kardeşim buldu saolsun. Orjinal derisi ve orjinal dikişleri üstünde.
Öylesine yerine oturttum.
Arabanın en keyifli yeri
![]()
2 aydır marş basmadığım için akü cortladı.
Bu tarz bir cihaz alıp bağlamayı düşünüyorum acaba deneyen ve kullanan var mıdır aranızda ?
İkinici sıkıntım daha büyük aslında.
Manuel kalorifer kazanını söktüm. Tabiki içindeki radyatörde belli bir miktar su vardı. Şimdi aracı çalıştırmadan önce araca ne kadar su eklemem gerekli ve bu suya ne kadar antifreeze koymam gerekli bunlar hakkında bir fikrim yok. Asıl sıkıntım su eklenen yerdeki sensörün kablolarının kesik olması![]()
Yani su bittiğinde bana herhangi bir uyarı verebilecek bir merci yok ne yazık ki. Bu nedenle baya bi tırsıyorum. Tabi su koymaklada iş bitmiyor birde hava alma işi var.Onunda çok zor olduğunu söylediler.
Tabi birde 2 ay yatan aracın yağı ne olur ne zaman değişmem gerekir bu konulrdada bilgi sahibi arkadaşlardan destek bekliyorum.
2 ay yatan aracin yagina hic bir sey olmaz abi.
2 ay boyunca durdugu yerde calistirip kapatmak daha zararli. Yagdaki benzin miktari artar ve yag ozelligini kaybeder bu sekilde.
Uzun donem calistirmamak, calistirip kapatmaktan daha az zararli.
Motor yagi eger tam sentetikse, ayni yag 2 sene kullanilabilir, tercihen 1 senede olabilir fakat 2 seneye kadar bir zarari olmaz (az km yapan araclar icin gecerli). Mineral yag ise 1 sene , tercihen 6 ay. Kisaca, ayni yagi kullanabilirsin abi.
Antifriz konusunda ise, 50/50 antifriz su karisimi yapabilirsin. Turkiye'de hazir karisimli coolant var mi bilmiyorum, eger 50/50 hazir karisimli satiliyorsa onu da tercih edebilirsin abi daha rahat olur senin icin.
ciddi emek var gerçekten gece tek tek okudum. Sabır ve el becerisi olsa bende tt alıp toplamak ıstiyorum ama zor
BMW deyince akan sular duruyor bendeMaaşAllah çok tatlı KOZ 61 kardeşim güle güle kullan kazasız belasız konuyu takipteyim.
Ferhat SEZER
VW Golf V 1.4 TSI 140
Kirmizi kemer olayina bayildim . Maliyeti ne oldu acaba ? Bende mavi renge niyetlenmistim bir ara
yaptığınız çalışma ve uygulamalar aracı sürmekten çok daha zevkli kanaatimce,
keşke kapalı bir yerim olsada sizin gibi cıvatasına kadar söküp takabilsem,
Zevkle takip ediyorum,
Allah yardımcınız olsun.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)