:) Sanırım öyle valla, mondeo da değiştirdim 2 defa, 607 de değiştirdim, tigra da değiştirdim. Manayla işte iş çıkıyor.
Printable View
25-26.09.2021 günceli,
En iyi egr kör olan dediler. Ben de egr yi körledim ve bağantı ayaklarını temizledim.
https://1.bp.blogspot.com/-S0s9Y8T5i...924_211740.jpg
Şu foto da görünen anahtarları açmak için ek takım almam gerekti. Opele özel sanırım bunlar daha önce hiç lazım olmamıştı.
https://1.bp.blogspot.com/-WGOxadN8N...924_211931.jpg
Ka ya parça üretmek için aldığım dik matkap daha çok tel fırça görevi görüyor. Dönen fırça sabit olunca ufak parçaları çok güze temizleyebiliyorum.
Pis hali
https://1.bp.blogspot.com/-4I1SnmrEN...924_212043.jpg
Temiz hali
https://1.bp.blogspot.com/-VJlg7Edqd...924_212434.jpg
Egr bağantıları vs.
https://1.bp.blogspot.com/-HDzywrNw9...924_212806.jpg
Klima borularını sökmüştüm *****, onları da temizledim. Nasıl yağ kir içindeydiler anlatamam.
https://1.bp.blogspot.com/-Ex8QtvLYz...924_222758.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-vaVmwJ9iw...924_222808.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-3hxYCZOyx...924_224754.jpg
Borlarda fizikse bir bozukluk yok, kırık yırtık gözle görüşür bir delik vs. Basınçlı hava ile henüz test edemedim. Ama sorun yok gibi geliyor.
https://1.bp.blogspot.com/-grj0YOUgZ...924_224840.jpg
Klima radyatörünü de dağıtmıştım onu bi temizledim topladım.
https://1.bp.blogspot.com/-KV-T9_nof...924_225659.jpg
Fan somunları için orta kuvvet bir cıvata sabitleyici aldım, rengi pembeymiş. Marka AKFİX
https://1.bp.blogspot.com/-Bv4hMQ7pt...924_230428.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-OHaSqjCG4...924_230441.jpg
Fanın önünde bir koruma ızgarası var, ızgaranın bir ayağı kırılmış ve ızgara fana sürtüyordu dönerken. Teyp sökme aparatından çok güzel sağlam bir ayak yaptım orj gibi oldu.
https://1.bp.blogspot.com/-qO9WVviVi...924_231957.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-8cf9-I8uZ...924_232002.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-lVIVGs0RT...924_232005.jpg
Fanı toplayıp radyatöre monte ettim.
https://1.bp.blogspot.com/-oyrUfh7P2...924_233925.jpg
Sonra arabaya bakarken termostat yuvasında ısı ölçen müşür gözüme çarptı. Uzun süreli su kullanımından durumu pek iyi değildi. Hayata döndürdüm.
Lütfen arabanıza sadece SU koymayın, sistemi mahvediyor su.
https://1.bp.blogspot.com/-X072-eD3Z...925_002035.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-kFoOK8uRM...925_002040.jpg
Temizlendi zımparalandı, araç üzerinden şuana kadar gm olmayan bi bu bir de bobin çıktı.
https://1.bp.blogspot.com/-8y3GZktor...925_003302.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Q-A5-Bai1...925_003325.jpg
Bu fotonun hikayesi fantastik.
Lastikleri sökmek için elektrikli somun sıkma aldım 300nm tork sağlıyor. Gel gelelim lastikleri sökmedi.
Neyse dedim gideyim bir boru alayım bijon anahtarına takar sökerim. Yol üzerinde bir hurdacı denk geldi boruyu kestirdim aldım.
Çıkarken anahtarlar gözüme çarptı dedim bunlar satılık mı, evet dedi satılık ne kadar dedim. 30 TL KG dedi,
içinden aşağıdaki anahtarları ayırdım 400 gram 10 TL verdim çıktım. 10mm anahtarım kayıptı izeltaş alayım derken kalmıştı 30+ vermek istememiştim. 10 TL Ye 7-8-9-10 takım almış oldum.
https://1.bp.blogspot.com/-j8plFaNNd...925_111855.jpg
Spiral hortum bağlantılarını opel çok iyi yapmış. Genel olarak tesisat anlamında da ford ka ve mondeo dan gerçekten daha iyi.
https://1.bp.blogspot.com/-plx46rZzf...925_115655.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-_sNebY8lF...925_115700.jpg
Malzemeleri nette aradım bulamadım, adını sanını bilen varsa yazsın lütfen. Çok başarılı ürünler.
https://1.bp.blogspot.com/-FTkUbRdwb...925_120828.jpg
Bu şekilde spiral hortumun ucuna takıyorsun, kablolar çıkmıyor dışarıya.
https://1.bp.blogspot.com/-8dioyhTQk...925_120837.jpg
Bir başka örnek,
https://1.bp.blogspot.com/-8K1gc-yPl...925_121354.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-9K451eDG9...925_121401.jpg
T bağlantının spiral üzerindeki görüntüsü,
https://1.bp.blogspot.com/-4gngbTtRX...925_121419.jpg
Koca tesisatta sadece 2 yerde lehim işi çıktı, gerçekten ben bile şaşırdım 98 model araçta enteresan şekilde her şey yerli yerinde.
https://1.bp.blogspot.com/-I4GX7a3Lz...925_122343.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-LVTUF9Tyj...925_124525.jpg
Spiralleri yaptıktan sonra üstünden 1 kat da bez bant geçtim, gayet uzun ömürlü oldu diye düşünüyorum.
https://1.bp.blogspot.com/-wSqajYis3...925_125315.jpg
Kaput açıkken emme man. ile göz göze geldik, işin aslı enjektör tesisatının durumunu görmek istedim. Mondeo da bu tesisat ile çok uğraşmıştım.
Emmeyi de sökerim manayla boyarım dedim.
https://1.bp.blogspot.com/-hdBZvz5MO...926_115951.jpg
Emmeyi söktükten sonra alttan çıkan tesisat çok çok iyi durumdaydı sadece pis ve kablo üzerindeki spiral hortumlar yoktu.
Pis halinin fotosu yok, enjektör soket renkleri görünmüyordu öyle düşünün.
https://1.bp.blogspot.com/-yP1kC0auP...926_124359.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Juo_5qJoB...926_125634.jpg
Egz. sensörüne giden kabloyu ve diğer kabloları izole ettim.
https://1.bp.blogspot.com/-EqDvOgXCT...926_131838.jpg
Sonra dün temizediğim kurumaya bıraktığım malzemelerin fotoğraflarını çektim. Şu direksiyon yağ pompa haznesi yağ tortusu içindeydi. Şimdi gayet temiz.
https://1.bp.blogspot.com/-xu56UiSWk...926_134244.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-yf54BpTVf...926_134250.jpg
Yağ haznesinden çıkan kelepçeleri değiştiririm diyordum ama gm yazsını görünce kalsın dedim.
https://1.bp.blogspot.com/-C296LT-Je...926_134455.jpg
Araç üzerinden çıkan oe olmayan bobin.
https://1.bp.blogspot.com/-EIkB7MaCG...926_141136.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-aHwevKfmZ...926_141348.jpg
Bu arada boğaz kelebeği çok entersan bir konumda, etrafı çok kalabalıktı sökmedim ama yine de temizledim. Foto çekmemişim.
O arada 1512 tane hava hortumundan 1 tanesinin girdiği yeri kırdım :S O biraz uğraştırdı.
Şu muhafazaları yarın sökeceğim 3mm lik amyant sargı ile tüm boruları izole edeceğim. Özellikle klima borularından umutluyum, ileri de sorunsuz bir klima için gerekli. Zira kompresör den çıkan hortum ile egz manifoldu arasında 3-4 cm var ya da yok. O kadar yakın yani.
https://1.bp.blogspot.com/-4ydjQVWIM...926_150405.jpg
Emmeyi sökünce iç dış yıkadım.
https://1.bp.blogspot.com/-7a2tdRY_8...926_144651.jpg
Boya öncesi temizlik.
https://1.bp.blogspot.com/-R0U5MCrq4...926_150412.jpg
Yazıyı boyamaya kıyamadım üzerini maskeledim.
https://1.bp.blogspot.com/-39awHTAJw...926_151248.jpg
Foto sınırına takılmamak için devamı bir sonraki mesajda.
Kapağı yazıya yakın boyayabilmek için maskeledim sonra da yazı üzerinden bantı kestim.
https://1.bp.blogspot.com/-jd5tqqhAO...926_151254.jpg
Astar attım, motip in astarını aldım. Ürünü oldukça beğendim.
https://1.bp.blogspot.com/-XCIqVlzeG...926_152114.jpg
Egz manifoldu ısı kalkanı,
https://1.bp.blogspot.com/-F6tXWI_AG...926_152256.jpg
Fan ayakları, orj ayaklar oldukça değerliymiş, basit parça ama olmayınca kıymetli işte.
https://1.bp.blogspot.com/-e4-0nUjkq...926_152749.jpg
Manifoldun astarı,
https://1.bp.blogspot.com/-Ecfx7Wyu0...926_153553.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-0cFXXU5sI...926_153724.jpg
Genel bir kare,
https://1.bp.blogspot.com/-KRKcdnYkF...926_153730.jpg
İlk astarladığımdan boyamaya başladım.
https://1.bp.blogspot.com/-QN8vT3XVZ...926_154030.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-a-zKmmq9r...926_154035.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-F3-6BfOSC...926_154228.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-bDS5SuEZN...926_154431.jpg
Manifold çok güzel oldu.
https://1.bp.blogspot.com/-TL-wXmWtK...926_154759.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-V8Y087SaX...926_154805.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-FZPz9NytT...926_165952.jpg
Meşhur ayaklar,
https://1.bp.blogspot.com/-e3_V5olp4...926_194559.jpg
İnce detaylar, söktüğüm her vidayı tel fırça ile temizledim parlattım.
https://1.bp.blogspot.com/-dxN3C0Xby...926_194800.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-g1v9Z-xq4...926_194946.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-_5haEOC7t...926_194950.jpg
Manifold için kestikleri klingrit conta çapı manifold deliklerinden daha dardı. Bunu ayarladım. Araç olması gerekenden daha az hava alıyordu kısacası. Mantzel takana kadar böyle devam.
https://1.bp.blogspot.com/-WUkhI-jTc...926_171114.jpg
Kuruduğu gibi araç üzerine getirdim.
https://1.bp.blogspot.com/-OK6oDyIt8...926_171246.jpg
Monte ettim, plastik kapağın sol ön kısmı kırık maalesef.
https://1.bp.blogspot.com/-GisTrIJZ5...926_174531.jpg
Deneme amaçlı tüm boyadığım parçaları koydum, eski haline göre daha iyi oldu.
https://1.bp.blogspot.com/-qGwa5RuII...926_174539.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-4EFIt729p...926_175434.jpg
Plastik kapağı sabitleyen 2 delik var, saçma sapan bir vida vardı, eldeki vidalardan 2 tane kendinden somunlu cıvatayı uydurdum. Gayet orj gibi oldu.
https://1.bp.blogspot.com/-lA7kwEhLM...926_175443.jpg
Ön 2 far tarafında da düzeltme var. Şase de ve panelin alt kısmında bir şey yok ama üst kısım ustacık!!! lardan nasibini almış.
Far üstü panel kısmını delmişler de delmişler. Sinir bozucu.
Neyse far arkasında onarım gören paslı bölgeleri temizledim hammerite denilen pasa karşı etkili boya uyguladım.
Zaten işlem olduğu için ileri de boya olup olmamasını dert etmedim. Paslı olacağına boyalı olsun.
https://1.bp.blogspot.com/-rfrgNBUfs...926_191930.jpg
Daha sonra filmleri sökmeyi denedim, sürücü tarafını sorunsuz hallettim. Yolcu camı hariç tüm camların gm olması güzel.
https://1.bp.blogspot.com/-9yfyJz5Us...926_193241.jpg
Ufak camı sökmek ciddi uğraştırdı. Bu camlara kendim film yapacağım ta 607 de kalan 1 top film var onu tüketeyim manayla.
https://1.bp.blogspot.com/-3ukSPcn2F...926_193249.jpg
Son olarak gelen radyatörü açtım, brazing dedikleri üretim yöntemi kullanılan bir ürün. daha sık su kanalı var ve su kanalı daha dar . Böylece su daha fazla soğuyor.
Saymadım ama sanırım araçtan çıkan dan 10 tane daha faza su kanalı mevcut.
https://1.bp.blogspot.com/-6QJ3ZAlXp...926_195204.jpg
Daha iyi anlaşılabilmesi için daha yakından foto çektim.
https://1.bp.blogspot.com/-uATyE21-F...926_195225.jpg
Yarın amyant sargım gelecek boruları izole ederim. Sonra da artık yavaş yavaş toplamaya başlarım. Daha sonra da artık sırayla kozmetik işlere girişirim.
Oldukça yoğun 2 gün oldu, netice de bildiğim bir araca binecek olmak keyif veriyor. Yaparken yorulsam da binerken keyfini süreceğim :)
kapak yazısına bir çözüm uygulamak lazım ama bilemedim. böyle de çok sırıtmış.
hafta sonu radyatör ve klima fanıyla benimde münasebetim oldu,maçı kazandım ama şuan mabadımda yakıyla geziyorum belden golü yedik :D
Şunu aldım 20x8 cm
Opel Motor Sport Şeffaf Sticker 00686 Fiyatları ve Ozellikleri
Öne eğilerek çalışmak cidden zor, adamı yıpratıyor.
Benim amyant bez daha bu gün geldiği için ancak bu akşam boruları falan izole ederim, en erken yarın akşam toplamaya başlarım.
Cumartesi sabah çıkarabilsem garajdan süper olur.
27.09.2021 Günceli olsun,
Bu modellerde klasik bir soğutma sistemi sorunu varmış, radyatörü sökünce ben de ilk defa görüyor olmama rağmen sorunun olası olduğu fark ettim.
Klima kompresöründen çıkan 2 boru egzoz manifolduna 3-4 cm kadar mesafede duruyor. Kaput içinde zaten el oynatmak zorken o sıcaklıkla bu boruların sağlıklı kalması ya da en azınsan içinden soğuk geçerken dışından ısıtılıyor olması kaçınılmaz. O yüzden bunları takmadan önce amnyant ile sarmak istedim.
Daha önce amyant ile ilgili bir tecrübem yok ama faydası olacağını düşünüyorum.
Önce radyatör alt hortumunun motor tarafındaki kısmı hoşuma gitmedi bu yüzden yenisini almıştım. Eskisi bombe yapmış belki kullanılmaya devam edebilirdik ama riske atmak istemediğim için değiştiriyorum.
https://1.bp.blogspot.com/-F8BM6lhPH...927_184829.jpg
Aldığım amyantın üzerindeki etiket çok ilgimi çekti beni 80 li yıllara götürdü resmen.
https://1.bp.blogspot.com/-j8gF69xBI...927_204016.jpg
25 metre aldım ne olur ne olmaz diye, araç üzerinde hemen hemen yarısını kullandım diyebilirim.
Kompresör çıkışındaki borulara 3 kat daha uzak olanları da 2 kat sardım. Sarfiyat bu yüzden fazla oldu.
Bazı boruların üzerinde içi bez dışı aluminyum sprial hortum benzeri bir malzeme vardı, hepsini çıkardım attım.
https://1.bp.blogspot.com/-Tm4b6ICUd...927_203857.jpg
Elimde ford ka ya ürettiğim parça için aldığım bir sürü kelepçe vardı manayla onları da kullanmış oldum. 16-25 kelepçeler tam oldu.
Bu parça 3 tur sarılmış durumda, umarım faydası olur. Boruların fiziki durumları da oldukça iyi gerçekten.
https://1.bp.blogspot.com/-9Mx8bpM_B...927_205158.jpg
Şurası ulaşması zor bir alanda olduğu için ileride açılma riskine karşı 2 tane kelepçe ile sabitledim.
Tek kişi amyantı sarmak çok kolay değil özellikle parça büyük ise zorluyor. 2 kişi yapılsa çok daha kolay olur.
https://1.bp.blogspot.com/-4AAvuTG-y...927_205205.jpg
Sarmaya devam,
https://1.bp.blogspot.com/-MvOqPrrcz...927_205754.jpg
Kompresörün üzerine takılan parçamız. Dediğim gibi bu parçayı özellikle 3 kat sardım.
https://1.bp.blogspot.com/-75mGUn_Ua...927_210653.jpg
Bu da egz. manifolduna daha uzak geçen borulardan bir tanesi,
https://1.bp.blogspot.com/-WBfJnlyp8...927_213718.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-LRSftZafO...927_213724.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-pPWEWun7w...927_213731.jpg
Bu boru 2 parça aslında ama dışarıda sıktım araca öyle taktım. 2 parça olması hasar anında değişim için güzel düşünülmüş.
Zaten mühendislik olarak opel'in kaput altı yerleşimini de oldukça beğendim. Sadece boğaz kelebeği çok entersan bir konumda.
https://1.bp.blogspot.com/-N5rxJ4HUa...927_214118.jpg
Sarı parçaların hareket etmesi lazım, o yüzden bazı yerleri açıkta bıraktım. Montajdan sonra araç üzerinde bunları yine sarabilirim.
https://1.bp.blogspot.com/-feRj7QojB...927_214123.jpg
Manifoldla olan yakınlığı görmek adına bir iki görsel ekleyeyim.
https://1.bp.blogspot.com/-V8B-txV9N...927_220630.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-e9B4xeWi2...927_220636.jpg
https://1.bp.blogspot.com/--8-YnmvEa...927_221904.jpg
Bu rakoru sökmek için hiç güç harcamadım çünkü gevşekti. Bir umut eğer kompresör çalışıyor ise sadece gaz basarak sanırım klima işini halletmiş olacağım.
Topladıktan sonra ilk iş klima gazı basmaya gideceğim, deneyelim bakalım ne olacak.
https://1.bp.blogspot.com/-0hX-Ny90_...927_220640.jpg
Bu işlemler bittikten sonra klima radyatörünü yerine oturttum. Gerçekten uğraştırıcı bir iş oldu, delmeden ezmeden yerine sokma oldukça zor oldu.
Yeni radyatörü açtım, müşürlerin pullarını ve diplerini sıvı conta yaptım monte ettim. Onlar da bu akşama kadar kururlar.
Radyatörü takmadan önce aracın yağını ve yağ filtresini değiştireceğim. Bir de alt kısımda krank sensörünü temizleyip takacağım o bölge de yılların birikimi yağlanma var.
Motor kısmında radyatör soğutma sıvısı - direksiyon atf si - motor yağı ve tüm filtreler değişmiş olacak.
Ön disk ve balata aldım onları da takarken elimde kalan dot 5.1 (uyumu kontrol edeceğim) ile fren sisteminin yağını değiştireceğim.
Bir de alt kısımda viraj lastiklerimiz bakım ister onları da alıp bakımı tamamlayacağım. Umuyorum ki sorunsuz sıkıntısız ağız tadıyla bineceğiz akabinde.
Ha tabi bir de kozmetik işler var, tampon orta kısımları / ayna kapamaları / tavan çıtaları / kapı kolları siyah kısımları siyah boyayacağım, cam filmi yapacağım.
Bunlardan sonra da sunroof'u söküp dağıtıp o esnada tavana folyo çekeceğim. @TLH hazır ol bana yardıma geliyorsun :heyoo:
Bu günlük bu kadar diyelim, yarına bakıcaz artık.
Kırmızı tulumlarımı giydim aramanı bekliyorum ;) ;) ;)
Güzel işçilik olmuş bravo her geçen gün daha iyi işler çıkartıyorsun. :icon_tup:
Sana bir şarkıyla cevap veriyorum :D Cem Karaca-Tamirci cırağı işcisin sen işci kal. - YouTube
Gelirken şu tornavida takımının kalanını da getir de tek tek çalmak zorunda bırakma beni :D yaşlandım artık uğraştırma abini.
Net bir şekilde yaptıkça gelişiyor. Zamanla ilgili sıkıntı da olmayınca işin kalitesi gerçekten artıyor, sakin sakin yayıla yayıla yapıyorsun. Hem keyifli oluyor hem de çıktısı iyi oluyor.
20 dk sadece klima kompresörünün üzerindeki yağları temizledim takmadan önce, fotolarda görünmeyen o kadar çok zaman alan incik boncuk iş var ki.
Dün gece dükkanı 00.15 de kapatmışım :)
Sanayicinin birinden opel sıcak çalışır diye bi laf duymuştum. Doğru olmadığını biliyordum galiba siz bu işi çözeceksiniz :D
Ben o lafa pek inanmıyorum, mondeo 107 lerde çalışıyordu mesela.
Araçla hepi topu 50 km yapmadan garajda sökmeye başladım. Neyse 95'i geçmiyor olması gerek diye bilgiler okudum nette.
Biraz sıkıştırdım 90 lara çabuk ulaştı, sıkışık trafikte de 95+ çalıştı. Temizlik için zaten sökecektim ama sökünce radyatör kırığını gördüm değiştirdim.
Önceki radyatör ile yeni arasında üretim farkı var, bu işi izmirde iyice yapan bir arkadaş var onun videolarında bahsettiği dar aralıklı ve sık olan radyatör takın diyordu.
Ben de ondan aldım foto da fark belli birinde 13 kanal var suyun geçtiği diğerinde 24 kanal (yeni de 24)
Bence sıkıntı şurada klima fanı çok büyük, aracın su radyatörüne hava gitmesini zorlaştırıyor, bir de egz manifoldu radyatöre çok yakın, onun da negatif etkisi var diye düşünüyorum.
Ben radyatör hortum ve sıvı değişim sonrasında olması gereken değerde çalışacak diye umuyorum bakalım göreceğiz :)
28.08.2021 Günceli olsun, Her şey yerli yerinde muntazam şekilde duruyor, en sevdiğim.
Akşam deneme amaçlı su koydum araca ama marş yapmadım. Zira direksiyon hidroliği 2 farklı üründen az az vardı karıştırmak istemedim, bir de tarihi eskiydi ikisinin de.
O yüzden bu gün hidrolik alacağım. Yağ tapası kare şekilde enteresan bir anahtarla açılıyor onu da sökemedim canımı sıktı, bu gün gidip bulayım alayım onu da.
https://blogger.googleusercontent.co...rbv-=w640-h640
Bundan lazım sana :D
https://cdn.shopify.com/s/files/1/02...5016_1296x.jpg
Ben yazarken şimdi bakınca yanlış ifade ettiğimi fark ettim, tapa yuvarlak ama içeri doğru kare şeklinde deliği var.
Şunun çok benzeri,
https://st3.myideasoft.com/idea/ay/2...ion=1530346922
Ben de gittim şunu aldım öyle olunca, 2 taraflı 8mm ve 10mm. Henüz denemedim ama tapayı ölçtüm 8mm gibi duruyor.
https://mcdn01.gittigidiyor.net/57076/570762428_0.jpg
gözlerim yeni mesajlarda hep bu konuyu arıyor klima umarım çalışır benim kompresör bozuk çıktı moralim sıfır sıfır sıfır :)
Önce yağ filtre bakımını yaptım. Hava ve polen filtresini henüz takmadım.
Hava filtresi yeni olduğu için değiştirmeyeceğim.
Daha önce kendi yağ bakımımı yapıp yağı kontrol ettiğimde, 4-5 bin km sonra bile atmosferik motorda yağ renginde sadece hafif bir koyulaşma olurdu.
3 bin km önce değiştiği söylenen yağın simsiyah oluşu kafamı kurcaladığı için yağı ve yağ filtresini değiştirdim.
Hunim yok almadım da açıkçası, Asperox sprey kabını kestim huni niyetine :)
Elimin ayarı pek yok çok dökerim sıvı şeyleri. Motora da yağ damlayınca toz toprak oluyor bu yüzden karton kesim etrafına.
https://blogger.googleusercontent.co...vymu=w640-h640
Aldığım tapa anahtarının 8mm olan kısmı tapayı söktü bu arada.
Daha sonra yakıt filtresini değiştirdim. 1-2 görsel ekleyeyim. Filtre den çıkan tortu çok şaşırttı beni, kim bilir en son kaç km önce değişti bu filtre.
https://blogger.googleusercontent.co...ByHW=w640-h480
Filtreyi takarken klipsler var kutudan çıkan, onlardan 1 tanesini kırdım :S allahtan araç üzerindeki klipsleri kırmadan söküp yeniye aktarabildim.
https://blogger.googleusercontent.co...LA8X=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Obz6=w640-h640
Sonra gittim arabayı yıkadım. Aldıktan sonra ilk defa su gördü, bol fırça darbeli kostikli bir yıkama oldu, üstten bi sildim.
Sildikten sonra renkle ilgili tüm söylediğim kötü şeylerden tövbe ettim. Renk iyiymiş cidden.
Ön sol çamurluğu boyayan arkadaşın katarakt olması ve bana göre ufak sayılabilecek (98 modele göre çok normal) kozmetik kusurlar dışında duruşu fena değil.
Zır orj bir beklentim hiç olmadı bindiğim araçlarda netice de dışarıda duran başına her türlü kaza bela gelen nesneler. Çizik olsa ne olmasa ne.
https://blogger.googleusercontent.co...Jke7=w640-h640
Önden yaşanmışlıklarımız var, panelin üst tarafında düzeltme vs var, çok kötü durumda değil ama fabrika orjinalliğinde de değil.
Tampon çıkma takılmış öncesi lacivertmiş, plakalığı takarken fark ettim. Bolca akıllı vidamız var maalesef.
Tamponun siyah kısmını ve lip'i ben boyayacağım, hatta siyah kısım için foto geliyor birazdan.
Sürücü tarafındaki far da ayar motoru var ve çalışıyor, enteresan ama çalışıyor.
Yolcu tarafında yok maalesef. Far motoru fiyatlarına baktım ve gereksiz yüksek buldum.
300 TL + vermem ufacık malzemeye, kimse kusura bakmasın :)
Sürücü tarafı farı yerine tam oturtamadım, şimdilik biraz açık kaldı, ayarlamaya çalışacağım onu. Göz tırmalıyor farkındayım.
https://blogger.googleusercontent.co...jMwP=w640-h640
Kaputu düzeltirken arma üstünde elips benzeri bir çizgi var onu macun marifetiyle yok etmişler sağolsunlar.
Enteresan şekilde kaput altı izolesi eksiksiz şekilde yerinde duruyor.
https://blogger.googleusercontent.co...zFDu=w640-h640
Bu ton farkını arabayı yıkayınca fark ettim :) Ekspere sokma gereği duymadığım için raporumuz yok, olsaydı bunu yazarlardı sanırım.
https://blogger.googleusercontent.co...i_wu=w640-h640
Mahalleli veletlerin (Ben almadan önce) picasso olmadan önceki son evrelerinde yaptıkları sanat eseri, arka sol çamurluk deneysel çizim çalışması :)
https://blogger.googleusercontent.co...1qez=w640-h640
Bu arabanın en sevdiğim yeri "poposu" gerçekten bakınca mutlu oluyorum.
Sağ stop'un alt köşesinde 1 tüp dayson olmasa daha güzel olabilirdi.
Sağlam çıkma bir stop buldum aldım yarın kargoya verilecek, salı çarşamba gelir polisajlar takarım.
https://blogger.googleusercontent.co...MnEW=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...8hfW=w640-h640
Böyle dalgalandım da duruldum fotosu olmuş ama, boya işinde kullandığım hışır poşet, kesinlikle tavsiye ederim bu tarz işler için birebir.
Tamponu izole ettim boyamak için.
https://blogger.googleusercontent.co...1T_G=w640-h640
Zımpara yaptım, bi tık kalın yapmışım boya sonrası kum izleri belli oldu ama çok yakından, o kadarını da dert etmedim.
https://blogger.googleusercontent.co...R7To=w640-h640
Tavan çıtaları soyulmaya ve renk kaybetmeye başlamış.
https://blogger.googleusercontent.co...t9Ex=w640-h640
Tampona plastik astar atılmış foto,
https://blogger.googleusercontent.co...234f=w640-h640
Sanıyorum vernik öncesi son foto, mat vernik attım. Boya işlerinde en zor malzeme vernik, bi türlü tutturamıyorum.
Bu sefer yine kötünün iyisi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...Ey-G=w640-h640
Tavan çıtaları dediğim gibi boyaları atmaya başlamıştı. Sökmesi tahminimden kolay oldu, altından silikon dayson vs çıkmaması ise şaşırttı. Tüm klipsler orj yerli yerinde.
https://blogger.googleusercontent.co...67Pn=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...PHmq=w640-h640
Motip'in astarını beğendim. Güzel dolduruyor ve çabuk kuruyor.
https://blogger.googleusercontent.co...68Nm=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...ggl3=w640-h640
Taze boya atmışım fotosu. Astar dan sonra zımpara yapmadım, yapsam iyi mi olurdu bilmiyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...t55n=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...uWXB=w640-h640
Kurumuş halini beğendim,
https://blogger.googleusercontent.co...Pj5f=w640-h640
O eski halinden eser yok şimdi temalı fotomuz, akabinde mat vernik ile son katı yaptım kurudular ve taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...dR4q=w640-h640
02-03.10.2021 Günceli olsun,
Foto sınırına takılmamak için buradan devam,
Sürücü tarafı kapı kolu daha önce boyanmış ama altına plastik astar atmadıkları için soyulmuştu.
https://blogger.googleusercontent.co...-bw9=w640-h640
Plastik astarı atıp kurumasını bekledim, 2 kat astar attım.
https://blogger.googleusercontent.co...qHIX=w640-h640
Daha sonra 2 kat da boyadım üstüne de mat vernik ile son katı attım. Bitmişin fotosu yok onu çekerim en kısa zamanda.
https://blogger.googleusercontent.co...5-jS=w640-h640
Arka cam silecek kolu gözüme battı dur dedim şunu da aradan çıkarayım 2 dk da.
https://blogger.googleusercontent.co...PnAA=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...bOzV=w640-h640
Ve işte o büyülü an geldi, cehennem kapılarını aralatan küfürleri ettiren sürücü tarafı ayna ve ayna içinden çıkan 2 kg silikon.
Aynanın her yerinde abartısız dışarıdan görülecek şekilde silikon vardı, kapağa o kadar çok sıkmışlar ki sökerken 1-2 yeri inceden kırmak zorunda kaldım.
https://blogger.googleusercontent.co...t7lz=w640-h640
Kapaktaki saçma sapan silikonları temizleyince, oturmayan açıkta kalan kısımlar %95 oranda oturur ve düzgün görünür oldu.
Aynalar açılıp kapanıyormuş, ben bunu bilmiyordum. Hareketli kısımlar kırık, toplarken sabit toplayacağım. Orj ayna camı ve elektrik mekanizması çalışıyor.
Isıtmalı ayna olması ise beni ayrıca şaşırttı.
https://blogger.googleusercontent.co...t7lz=w640-h640
Ucube işler,
https://blogger.googleusercontent.co...e8yE=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...ts3s=w640-h640
Ayna kapağı abartmıyorum neredeyse bu kadar açık duruyordu, aynanın kendisi ya da kapağı bilmiyorum çıkma, ama orj çıkma olarak takılmış arabaya.
Şimdi bir soru, bunu takarken jant gri sine boyasam bu yeşil ile güzel durur mu sizce ? Ya da mat siyah mı takayım ? Orj boya yok elimde, onu da yaptırıp boyayabilirim.
Sonra bir süredir üvey evlat muamelesi gören c2 ile de azıcık ilgileneyim dedim.
Ayna kapaklarını söktüm, bunun kapakların altından da bolca silikon çıktı.
https://blogger.googleusercontent.co...BoRz=w640-h640
Sürücü tarafının ayna gövde bağlantısını da boyayacağım, şimdilik kapakla işimiz.
https://blogger.googleusercontent.co...Q0zh=w640-h640
2 kapağa 30-40 dk arası bi zımpara yaptım sonra astarladım. Bunda özellikle gövdeye atılan astarı denedim bakalım kısa vadede atma solma yapacak mı.
https://blogger.googleusercontent.co...LYvX=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...9qdN=w640-h640
Boyadım kuruması için dışarı bıraktım. Ah nerede o 30-35 dereceler, yarım saatte kuruyordu neredeyse.
https://blogger.googleusercontent.co...xvcT=w640-h640
Şöyle araç üzerinde bir son foto ile bitireyim,
Astarlı kurumasını beklerken kızım aa baba ne güzel olmuş diyerek parmak izini bırakınca sağ kapağa mecbur 2. defa zımapara ve astar yapmak zorunda kaldım. Çok da iyi olmadı ama eeeh diyerek boyadım geçtim.
https://blogger.googleusercontent.co...wKLW=w640-h640
Sırada soğutma sistem sıvısı değişimi
Fren hidrolik değişimi ve ön disk balata değişimi,
Yolcu kapısı kapı kolu boyama, sunroof tamiri (deneyeceğim en azından) jant-kaliper-kampana boyama vs vs işler var.
1 ay kadar oyalar bunlar beni sanırım.
Eline sağlık abi.
Bence tigranın ayna kapakları arabayla aynı renk olsun.Ayrıca tigra komple boyansa efsane olmaz mı :p hatta bir açık , koyu renge böyle tadından yenmez valla :cool:
kapakları boyama yada siyaha boya sonra komple boyatırken aynı renge boyat orjinal olsun bence
Griyi isteyen bi ben oldum, ama kimse istemedi :D o yüzden siyah yapacağım. Hatta gidip boya bastırıp orj rengi de deneyebilirim aslında kararsızım şuan.
Bu hafta aynalardan gidiyoruz :) solu sökmüştüm, gittim sağı da söktüm.
2 aynanında dış uç kısmında kırık vardı, önce pattex'in epoxi yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Ürün aşırı iyi cidden böyle bir yapıştırma yok.
https://blogger.googleusercontent.co...v3SO=w640-h640
Sonra üzerine zımpara yaptım boşluk kalan kısımları doldurmak için de macun kullandım. Plastik macunu almıştım onu uyguladım.
Zımparası kolay ve sonuç gerçekten çok iyi oldu. Sadece karışım oranını tam ayarlayamıyorum o da zamanla el alışkanlığı olacak sanırım.
Sağdaki zımparalı soldaki zımaparasız, macunla gelen ragle çöp olduğu için düzgün şekilde süremedim maalesef. Sağdakinin üzerine 1000kum ile son zımparayı da yaptım ama fotoda yok. Dokunma hissiyatı süper oldu. Boyanınca orj gibi olacak.
https://blogger.googleusercontent.co...Mt0h=w640-h640
Sağ aynanın camı kırık, cam kesmişler üzerine, buraya kadar tamam. Aynanın önünden silikon basma fikrini kim düşündüyse silkonsuz kalsın :)
https://blogger.googleusercontent.co...44Y0=w640-h640
Kenardaki kırığı da sun-fix ile doldurdum 1 kat zımpara yaptım. Tam istediğim gibi olmadı üstüne 1 kat daha sun-fix uyguladım zımpara yaptım.
2. zımpara da parça kırıldı, ama kalıp olarak çıktığı için onu da epoxi ile bir daha yapıştırdım, baya sağlam oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...44Y0=w640-h640
Kabası,
https://blogger.googleusercontent.co...PmmU=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...IsTc=w640-h640
Biraz bol kullandım malzemeyi zımparası zor oldu o yüzden, böyle bir şey yapıyorsanız daha az kullanın.
https://blogger.googleusercontent.co...AuyR=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...V_LW=w640-h640
Sonra merakıma yenildim yine ve ayna motorunun da içini açtım nasıl bir zamazingo var içinde diye, tipik oyuncak araba motoru :) ve dişli sistemi.
Bu arada sağ aynanın da motoru çalışıyor test ettim araç üzerinde.
Hazır sökmüşken ön fren pimlerini yağlamak için aldığım 1200 dereceye dayanıklı ve sıkışma önleyici kremi dişlilere sürdüm.
https://blogger.googleusercontent.co...w2H_=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...9TIF=w640-h640
Planladığım takvimin gerisinde kalıyorum çünkü incik boncuk dediğim işler daha çok uğraştırıyor. Şu aynalarla belki 5-6 saat zaman harcadım.
En azından 2 sinin de motoru sağlam ve iç kumanda dan kontrol edilebiliyor olması 98 model araç için güzel.
ustam kolay gelsin böyle böyle kafanın dibini sıyırcaz :) benim de akşam aynanın başına bi musibet geldi hep aynı konulardan ilerliyoruz bir ayna bir de kapak ihtiyacımız mevcut neyseki kırık kapak düştü :]
Aynalara da ben çok kılım ya.
Babam sağolsun aynayı kırıp benden habersiz tamir ettireyim derken motorun dişlerini kırmıştı. Çıkma motor bulana kadar neler çekmiştim.Ayna dediğin çalışmalı :)
ayna demişken konunu baltalamayayım whatsapp'tan yolluyorum.
Ne aynaymış arkadaş, arabanın önün komple söktüm topladım bu kadar uğraşmadım :)
Neyse bunları boyadım, ama boya 10/7 oldu. Bir tık daha büyük kum zımpara yapsam daha iyi olurmuş.
https://blogger.googleusercontent.co...cb_6=w640-h640
Boya öncesi fotolarını atıyorum, akşam montajlı hallerini de atarım muhtemelen.
https://blogger.googleusercontent.co...0zga=w640-h640
2-3 defa sun-fix yap kurumasını bekle zımparala falan derken zaman aşırı uzuyor. Ön izleme tadında olsun bu fotolar.
https://blogger.googleusercontent.co..._kVS=w640-h640
Bu onarımla birlikte silikon dayson vs basılmış, sabitlenmiş ( Sağ ayna) saçma sapan onarım görmüş aynalardan kurtuldum.
Olması gerekene yakın şekilde duran ve ikisi de çalışan aynalarımız oldu. Ayna kumanda panelini de sipariş ettim o da yarın gelir muhtemelen.
Onu da taktığımda oldukça iyi olacak. Sadece sağ ayna camını bulamıyorum, corsa b ile ortak diyor ama çok ortak gibi gelmedi bana.
boya öncesi astar,üzerine 800 sulu zımpara sonrasında boyama ile genelde iyi sonuç alıyorum bitmiş hallerini görelim bakalım.
Ön silecek ızgarasını satarsan alalım hemen abi :D Maşallah,yine döktürmüşün abi :)
Bu sabah işe geldim ama gündüz gözü fotoğraf çekemedim.
Çok dibine inip kusur aramadıkça aynalar gayet iyi duruyor. Mat siyah beklediğimden iyi durdu araç üzerinde.
Sağ ayna ucunda tadilat yapmıştım, takarken orayı kırdım.
Aynayı hareket ettiren minik parçalar geçmeli, onu da bastırırken güç uygulamak gerekiyor, benim de elimin ayarı yok o konuda :S
Neyse zaten sağ ayna camı kötüydü, whatsap grubundan bir arkadaştan 2 tane çıkma ayna aldım.
Sol tamamen kullanılabilir durumda, sağın da kapağı ve bağlantı parçası yok ama motorları ve orj camı üzerinde. (Motorları da maşallah araba parasıymış dursun kenarda) Yani 1 tam 1 yarım aynayı uygun fiyata almış oldum.
Bu arada stop aldım sağ sol bi ince sapladılar :bravo:
Sol stop'un sağ kısmında kırık var, ortasında da tamir var, yan kısımları da (dışarıdan görünmüyor) bagaj kapağı örtüyor kırıklar var.
https://blogger.googleusercontent.co...JZAF=w360-h640
Sağ stopta da siyah olan bölge de kırık gibi duran inca çatlaklar var, yakından belli oluyor sadece.
https://blogger.googleusercontent.co...RtW_=w360-h640
Bu da şuan araç üzerinde olan stop. Üstteki stopları kargo dahil 450 TL ye aldım dursun kenarda, tanesine 350 den aşağı istemiyor çıkmacılar.
O yüzden çok ses etmedim satıcıya da. En azından soldakinde tamir var deseydi iyiydi.
https://blogger.googleusercontent.co...mj7C=w360-h640
Soldakinde tamir varmış ve arka kısmında kırık var ayrıca. Bunların da detaylarını paylaşacağım, güzel bir hafta sonu bizi bekliyor :)
Kötü de olsa akşam çektiğim fotoları ekleyeyim.
https://blogger.googleusercontent.co...Awle=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...SUvC=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...ejTc=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...1zWZ=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...0BCT=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...drh1=w640-h640
Aynaların yapıştırdığım yerleri maalesef takarken oluşan esnemeden dolayı kılcal şekilde çatladı. Araç üzerinde bunları macun / zımpara / astar / boya / vernik şeklinde tekrar onaracağım.
Bu kadar uğraştık ne kazandık ? Daha güzel görünen tertemiz ve kumanda ile hareket eden sağ aynamız oldu. En az yine bi 3-4 saat işçilik yapacağım bu aynalara.
Dün poleni değiştirirken söktüm o kısmı, enteresan şekilde aşırı düzgün o kısım, cıvatası bile muhtemelen orj. Trim parçaları sıkıntı.
Seni yakalamışken sorayım,
1- obd den 2 farklı cihazla bağlanamıyorum 1. cihaz v1.5 (c2 de sorunsuz çalışıyor) 2. cihaz v2.1 cihazlara bağlanıyorum torq ve car scanner ile ama ecu ya bağlanmıyor.
2- Map'ı ve 2 hortum giren bir parça var onu temizledim rolanti bi tık daha stabil oldu, ama araç hala arıza yakıp söndürüyor ve arada ateşlemeyi keser gibi davranıp patırdıyor.
buji kablosu ve bobin mi alsam.
3-) Ortadaki ekran tamir oluyor mu ? Ya da çıkma hangi araçla ortak corsa b harici ? Bir de orta ızgaralar bulunur mu ?
İçerideki tek eksik bu kısım, kalan şaşırtıcı derece de iyi durumda.
Cevap 1 - Opcom alacaksın abi 1.99 sürüm uyar diye düşünüyorum harici elm vb ile bağlanamazsın.Opcom içinde mümkünse xp kurulu pc lazım.ama opcomda bütün datalara ulaşırsın iyidir.
Cevap 2- Bizde bobin bozulmaya başlar diye bişey yok direk çat diye gider.Patırdama varsa %90 buji,bkr5ek 'dan devam.Arıza söndürmesi lpg varsa ondan veya egr'den yapabilir.Ama opcom bağlamadan konuşmak zor.
Cevap 3- Pixel tamiri yapan yerler var,bende çalışmayan 2 adet tid var parça kullanırım dersen yollarım.Ya da 250-300 tl arası temizini alabiliriz.Orta ızgaralar kronik çabuk kırılır ve biraz zor bulunur idi.Lakin benimopelim'de mevcut olması lazım sağ sol ayrımı olmaksızın aynıdır.Yedek niyetine fazla almanı tavsiye ederim çünkü tid'i sökerken kırma olasılığın çok fazla :D
Arabanın bu kadar güzel rengi varken bence aynaları da gövde rengi yap :) hatta tampondaki siyah yeri de gövde rengi yapacaksın sandım, siyah görünce üzüldüm :D
hepsi bitince sağlam bir pastaya girişirsin, bir de aliexpress seramiklerinden edinirsen hoş olur valla, yansınnn parlasın simler çıksın ortaya :)
ellerine sağlık, güzel okuma oluyor valla
Opcom'u aldım 1.99 şimdi bir de xp kurmam lazım evdeki pc ye, uğraştırdın beni Emir :)
Bujileri söktüm, bkr5ek çıktı üzerinden demekki buji ve bobin değil sıkıntı.
LPG yok ondan kaynaklı olamaz haliyle. EGR nin 4 pinli sanırım bir fişi var boşta duran onu sökmüşler.
Ben de emmeyi söküp egr yi körleyeceğim hafta sonu.
Çalışmayan 2x'i alabilirim eğer atıl durumda ise, 3 ten 2 yaparız belki :) win-win
Orta ızgara için plastik tamir deneyeceğim olmazsa mecbur çıkma alıcaz gibi duruyor. Ama ben yaparım onu :D
Bilgiler için sağol bu arada.
Aynalar gövde rengi de güzel olurdu bence de, ama eldeki boya imkanı ile geçici olarak böyle yapmış oldum. Boyatırken artık seçeceğim renge göre boyanır aynalar da. Tampon kısımları orj den siyah, bence böyle daha iyi duruyor. Boyalı olanları gördüm farklı renklerde çok boğuyor arabayı.
Araçta 3 renk hakim şuan yeşil siyah gri, Sabah alıcı gözle bi baktım fena olmadı son dokunuşlar sonrası.
Hafta sonu için pasta düşüncem var ama önce 2 aracın da soğutma sıvılarını ve c2 nin yağ filtre bakımını yapmam lazım. Yarım gün sürer bunlar fotosu vs derken.
Araçta fazlaca yanık var, spot test yaptım ama nafile o kısımlar maalesef düzelmiyor.
Sunroof'u söktükten sonra tavana da piano black folyo yapacağım. Güzel duracak diye düşünüyorum. Olmadı sökeriz.
09.10.2021 Günceli olsun,
Bu gün aracın soğutma sıvısını değiştirdim sonunda. Sonra da ön disk ve balataları değiştirdim. Çıkan balatalar kötü durumda değildi ama yine de yeni yenidir diyerek değiştirdim.
Önce bijonları kanka olduğum lastikçi de gevşettim, vaktin varsa gel çay demledim dedi, dedim gideyim. Ne ara bu kadar samimi olduk bilmiyorum :D
https://blogger.googleusercontent.co...VpgD=w640-h640
Böyle yüksekte durunca da bi havalı olmadı değil, crossover tigra fikri fena değil sanki :)
https://blogger.googleusercontent.co...WpIg=w640-h640
Diski sökmek içim kaliperi komple sökmek lazım, allen anahtar şart ona da. Bendekilere 2 abanınca ağzı burnu yamuldu. Diğer araba da yoktu aladım velespite doğru sanayiye.
Bir miktar ücret karşılığında solda görünen allen takımını garaj ekimpanlarına katmış oldum. Öyle sıkmışlar ki sökmek baya zorladı gerçekten.
https://blogger.googleusercontent.co...XAVD=w640-h640
Araç üzeridndeki mevcut disk,
https://blogger.googleusercontent.co...jGZo=w640-h640
Eskisi -yenisi,
https://blogger.googleusercontent.co...XLdf=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Ml8I=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...a6ZM=w640-h640
Daha sonra matkapa takılan fırça ile kaliperleri olduğu yerde temizledim. Oldukça toz çıktı üzerinden.
https://blogger.googleusercontent.co...Ibl7=w640-h640
Kaliperim hareketli kısmındaki allen lerin ağzı bozulmuş bunları sökemedim, ama dışarıya alabildim. Bu mil gibi olan kısımlar toz ve tortu şeklinde yağ halindeydi.
Tel fırça ile temizledim ve anti-seize sürerek yerine taktım. Opel'i tebrik ettiğim bir kısım, adamlar bu parçalar su almasın diye üzerine kapak koymuşlar.
Ve o kapaklar yerli yerinde duruyor çok şaşırtıcı.
https://blogger.googleusercontent.co...4Wd1=w640-h640
Kapaklar,
https://blogger.googleusercontent.co...sjL1=w640-h640
1200 dereceye kadar dayanıklı tutukluk önleyici gres,
https://blogger.googleusercontent.co...tdhq=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...N8dN=w640-h640
Temizliği biten ve boyaya hazırlanan kaliper.
https://blogger.googleusercontent.co...-49j=w640-h640
Astarlanmış hali,
https://blogger.googleusercontent.co...-NfE=w640-h640
Boyanmış hali,
https://blogger.googleusercontent.co...pF4A=w640-h640
Astar-boya arasında kurumasını beklerken davlumbaz içlerini de yıkadım.
Pis hali
https://blogger.googleusercontent.co...DX99=w640-h640
Temiz Hali,
https://blogger.googleusercontent.co...ZHuh=w640-h640
Yolcu tarafı temiz hali, pis halini çekmemişim.
https://blogger.googleusercontent.co...jXM7=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...DPpR=w640-h640
Bu aşağıdaki kapak ufak çaplı bir şiddet görmüş, burası normalde tam kapalı olması lazım içeri su vs almasın.
Ama takmaya çalışan içine ettiği için etrafında açıklıklar var. Bende o kısma sıvı conta sürdüm, izole ettim.
https://blogger.googleusercontent.co...KeGw=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...qaTU=w640-h640
Kaliperleri porya ya sabitleyen cıvatalar, bunların yenilerini bulabilirsem alıp değiştireceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...DnLE=w640-h640
Çıkan balatalar, disk'i bozmasın diye bunları takmayacağım. Kenarda dursun.
https://blogger.googleusercontent.co...elup=w640-h640
Kaliperler ısı tabancası yardımıyla da tamamen kuruyunca balataları taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...5Txe=w640-h640
Matkap ucuna takılan tel fırça aşırı işe yaradı, balataların hareket ettiği kısımda ne varsa sildi süpürdü.
https://blogger.googleusercontent.co...dvQH=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...wZCu=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...1UlZ=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...j5gR=w640-h640
Takılmayı bekleyen balatalı kaliperler,
https://blogger.googleusercontent.co...VxVC=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...hPZB=w640-h640
Fren hortmunu sıkmak için ufak işkencelerim var onları kullanıyorum, iş görüyorlar. Ayarlı pense alamadım hala :S
https://blogger.googleusercontent.co...IZbr=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...CdnD=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...jxfJ=w640-h640
2 tarafı da araç üzerine taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...z9aj=w640-h640
Yarın paslı görünen kısımları hammerite boya ile boyayıp uzun süreli koruma altına almış olacağım.
https://blogger.googleusercontent.co...HMIB=w640-h640
En son arka tekerleri de söktüm, KA dan kalan jant ve kaldırım taşlarının üzerine oturttum.
Fren hidroliğini değiştirirken tüm tekerlerin sökük olması lazım, Bir de ben jantları da boyayacağım için tek seferde 4 janta bir den işlem yapmak ve aynı anda boyamak daha kolay.
https://blogger.googleusercontent.co...0Gzj=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...6Ai4=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...1vzn=w640-h640
En son jantların göbeklerindeki plastik kısımları söktüm, Bu kısımda opel logosu var, 2 tanesi var 2 tanesi yok, daha güzel duracağını düşündüğüm için göbekteki ufak delikleri kapatıp logosunu iptal edeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...lQ5z=w640-h640
Yarın jantları temizleyip zımpara macun yapıp astar'ı atarım diye düşünüyorum.
Bol zımparalı bir 10.10.2021 günceli olsun, sabahtan beri zımpara yapıyorum, sanırım bir daha jant boyamayacağım :)
Jantları önce bir tur yıkadım.
https://blogger.googleusercontent.co...R0VM=w640-h640
Sonra sırayla içini dışını zımpara yaptım (80-120-400)
Daha sonra göçük sürtme vs olan yerlere macun çektim. Macunu biraz bol kullanmışım bu bana zımpara süresi olarak geri döndü.
https://blogger.googleusercontent.co...hSGg=w640-h640
Uzaktan bakınca jantlarda çok bir şey yok gibi duruyor ama yakına inince bir sürü doldurulması gereken alan var.
https://blogger.googleusercontent.co...YZTe=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...hj2J=w640-h640
Bu sefer macun ve sertleştirici ilişkisini tam kararında yaptım, tüm jantların macununu sorunsuz sürebildim.
https://blogger.googleusercontent.co...-KBI=w640-h640
Zımparaya devam,
https://blogger.googleusercontent.co...46SS=w640-h640
Bebek poposu kıvamında olana kadar zımparaladım, son zımaprayı 1000 kum ile yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...kZcE=w640-h640
bu jantın zımparası bitti, yıkanacak.
https://blogger.googleusercontent.co..._1eS=w640-h640
Tüm jantların zımparası tamam,
https://blogger.googleusercontent.co...Xoqk=w640-h640
Astar öncesi son bir temizlik.
https://blogger.googleusercontent.co...jbcz=w640-h640
Kapakların ortalarını dolduracaktım ama beklediğimden çok zor oldu bu iş. Bu işi yaparken plastik tampon macunu kullandım, macun sürdüğüm yüzeye güzel tutundu ama zımparası çok zaman aldı. 2 defa macun zımpara yapmak zorunda kaldım, bazı yerler tam dolmadı il sürüşte.
https://blogger.googleusercontent.co...-Qg0=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...EWM2=w640-h640
Zımpara yaptıktan sonra görüntü beklediğim gibi oldu, boya sonrası güzel olacak gibi duruyor.
https://blogger.googleusercontent.co...cFAM=w640-h640
Astarladım ve göbeği geçici olarak yerine koydum.
https://blogger.googleusercontent.co...rZ0B=w640-h640
Maskeleme işi biraz uzun sürdü ama sağlam bir iş çıksın diye uğraştım.
https://blogger.googleusercontent.co...ErLn=w640-h640
Astar hızlıca kuruyor ilk astarladığım 2 jantı boyadım garajdan çıkmadan önce.
https://blogger.googleusercontent.co...g0T0=w640-h640
Ciddi yoruldum ama şu görüntü yorgunluğu aldı desem yalan olmaz.
https://blogger.googleusercontent.co...YlJ5=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...yKmG=w640-h640
Son katı atarken spreyin alt kısmını janta değdirdim, nazarlık kalsın bu da.
15" 4 tane jant için 500 ml astar tam denk geliyor. Yarımdan biraz fazla jant boyası ile de (500 ml) 2 şer kat olacak şekilde 2 jant rahat boyanıyor.
Jantların astar sonrası hali kusursuz olmadı ama 10/8 lik bir iş oldu. Sanırım garaja bir elektrikli zımpara almanın zamanı geliyor.
Bu arada diski değiştirirken ön sağ tekerin fren hortumunu sıkan cıvatasındaki pulu düşürmüşüm ve öyle takmışım :ofk: yağ damlatıyordu.
Bakır bir pul, pul'u bulamadım diğerini söktüm yarın sanayide arayacağım artık bulurum umarım.
Ne güzel uğraşıyorsunuz araçlarınız ile baya imreniyorum size. Kazasız belasız sürüşler dilerim
Teşekkür ederim, çok keyif alıyorum. Belki ileride bu hobiyi butik olarak hizmet sunan bir tamirhane olarak geliştirebilirim. Deneyim olarak 1-2 araç ve daha spesifik onarımlar yapmam lazım.
Araç fiyatlarına baktım da eldekiler satılıp alınacak araba yok. Tigrayı satarsam eğer yerine TT almam lazım o da en az 100k civarı şuan.
2 sene öyle bir atılım yapamam :) Sen arabanı al ben yine yaparım senin işini elimden geldiği kadar.