DIY King yine döktürüyor. Sessiz ama derinden takipteyim :) Tıgranın rengi vs çok güzel bu arada.
Printable View
DIY King yine döktürüyor. Sessiz ama derinden takipteyim :) Tıgranın rengi vs çok güzel bu arada.
Eyvallah, gelişiyor yavaş yavaş bir şeyler. Bu sefer komple fren bakımı yapıyorum. Hortumlar yolda perşembeye kadar gelir.
Senin konuyu da gördüm konuya yeni turboyla 2 bar da bir video yakışır artık :)
Akşam inst da bu renk tigraları inceledim, boyası bakımlı olanların rengi cidden iyi duruyor.
Tavan ve direkleri boyatmak yerine folyo mu yapsam siyah olarak acaba bilemedim.
Eline emeğine sabrına sağlık abi,
Bigün ziyaret etmek isterim çalışma yaparken :)
Çıkan fren disklerinden ince bir spacer yapılabilir, bildiğim kadarıyla etli kısım 7.5 mm falan :)
12.10.2021 Günceli olsun,
Jantların verniğini attım, o ıslak parlak görüntü oldukça hoşuma gitti. Yapanlar bilir en zor işlerden biri vernik atmak, bir jantta ufak bir akıntı dışında sorunsuz tamamladım.
https://blogger.googleusercontent.co...W3Ka=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...gSgT=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Y6xG=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...AHf5=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...CI1x=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...u3jZ=w640-h640
Çıkma ayna almıştım 2 tane, yan sanayi ayna 600+olunca 200 TL ye 1 tane tam sayılabilecek bir tane de camı, dış gövdesi ve motoru mevcut ayna aldım.
Kargoyu açtım karşıma çıkan görüntü bu, ayna üzerinde 2 kg kadar hızlı yapıştırıcı var.
https://blogger.googleusercontent.co...z81o=w640-h640
25-30 dk çaba sonucunda üzerindeki katmandan kurtuldum.
https://blogger.googleusercontent.co...Sl1Z=w640-h640
Aynanın orijinal olması güzel, bir miktar onarım ile kendisine gelir, evet çok kötü duruyor ama hallolmayacak bir durumu yok. Ayrıca açılıyor ama ben takarken sabitleyip takacağım, gerek yok açılmasına.
https://blogger.googleusercontent.co...Sl1Z=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Kgyo=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...4EfJ=w640-h640
Motoru da söktüm dişliler sağlam, elektrik verdim motorlar da çalışıyor. Soketi de sağlam görünüyor.
https://blogger.googleusercontent.co...ug23=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...-e-a=w640-h640
Ayna kapağı da benim araç üzerindekilerden daha sağlam.
https://blogger.googleusercontent.co...-V-W=w640-h640
Utanmasa yapan metrik 10 cıvata atacakmış, nasıl bir kasaplıktır ben çözemedim.
https://blogger.googleusercontent.co...MZLQ=w640-h640
Son olarak o kadar yapıyorsun git fren hortumlarını da değiştir diyen @mikelazi Gökhan abi sayesinde fren hortumlarını da aldım bir gazla.
https://blogger.googleusercontent.co...7DSW=w640-h640
Hatta direksiyon körüğü de yırtık ve yağlıydı sökmüşken değiştireyim diye onu da aldım. Hatta sonra gittim viraj lastiklerini de aldım.
Tigranın alt takımı corsa / vectra / combo ile ortak. Çok parça üretildiği için bu tür parça maliyetleri oldukça düşük. hortumlar-körükler ve viraj lastikleri 200 TL tutmadı.
Hafta sonu işleri bitirip yürür hale getirmeyi düşünüyorum ekstra bir durum çıkmaz ise.
O aynaya 200tl mi istemiş. Terbiyesizlik...
Çıkar motorunu sat 200'e yine Ok ama bu ayıp resmen.
Parçalar saçma sapan pahalı,
Ayna komple 700 civarı, motoru 350 civarı sadece cam da 200 civarı. Ben onarabileceğim için kusurlarına çok takılmadım.
Ama satan arkadaşa göre tamamen sağlam idi :D 2x cam 2x motor 1 x de gövde = 200 TL bence iyi rakam hala.
Ama ben satıyor olsam sağlam demezdim açıkçası. Bunu tamir edip takacağım, üzerindekini de yedek yapacağım, dursun kenarda.
Abi yine bulabilmişin.Bana da sadece motoru lazımdı.200 tlye zor almıştım 2 sene önce.Ayna zaten hakgetire.Yedekli olması çok iyi olmuş.Orijinal camın görüntüsünü hiç biri vermiyor.
abi çok sabırlı adamsın , Allah dahada versin.
3 yıldır yatan bir 91 miatamız var saniyede.
elektrikle ilgili problemi var dedikki sıfır tesisat yaptıralım.
abuk subuk röleler şaklıyor maklıyor kendi kendine...
sanayide yatan başıboş arabaları gelip topluyorlar arada , haber geldi sizinkide kapıda diye , gidip güzel bir yere aldım ,
biraz bakındım ettim zerre enerjim yok elimi sürmeye :D
güzel brandaladım paketledim kaldırdım köşeye :)
senin uğraşına hayranım...
kolay geLsin :heyoo:
Boya işi sabır işi gerçekten, havalar da soğudu, kuruma işi sıkıntı.
Garaj izoleli olduğu için hep 20+ derecelerde oluyor geceleri, bu da kuruma işi için çok fayda sağlıyor bana.
Gönder onu bana bir de *hayness bul ben yapayım. Yürüdükten sonra 3 ay binerim ama :D
* Search | Haynes Manuals
hahahaha :) evet abi insanın senin gibi kendi yeri olunca insan bir tık daha hevesli olabiliyor.
haklısın boya dert , zımpara dahada dert :)
ama ben jantlarının verdikten sonraki halini çok beğendim , sen kendine 10/8 demişsin ama bence net 10/9 - 10/9.5luk iş
fotolarda bir hata göremiyorum çünkü.
abi geçen yıl başladık miatanın elektrik işine , hatta her kabloyu uzattık herşeyi gizledik çamurluk içine.
şu wire tuck olayını yapalım dedik ;
google : wire tuck - Google Search
ama elektrik işi acaip gıcık abi ,resmen insanın sinirleri ile oynuyor.
benzin döküp yakmadan bir elektrikci ile anlaştık komple tesisat yapıcak :) yaza hazırız inşallah :D
Hayalimdeki komşusun resmen :D
Jantları arabaya taktım, aldığım haline göre oldukça iyi bir güncelleme oldu araba açısından. Göze hoş geliyor.
Ama rengi beğenmedim bitmiş halini, bir tık koyu boyayacağım, bizim boya işimiz bitmez bu gidişle.
Gun metal kodu atın gençler. @mikelazi Gökhan abi den lb7w geldi ama bunun 1 tık koyusu olsa güzel olur.
https://blogger.googleusercontent.co...0MF3=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...IcRi=w640-h640
Kapaklardaki logo iptali çok uğraştırdı beni, ufacık alan ama macunu zımparası derken bi ton dert. Bitmiş hali logosuz bence güzel oldu ama yoruma açık tabiki, beğenmeyen de olabilir.
https://blogger.googleusercontent.co...O6gF=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...J24a=w640-h640
1 saat arabanın altında aziyet çekmemi ve boynumun tutulmasına sebep olup 2 gündür yamuk yumuk dolaşmamı sağlayan fren hortumu.
Bu hortumu sökmek tam bir eziyet. diğer tarafını 10 lokma tutuyor ama yalama oldu, gittim ayarlı pense aldım bu yüzden. Onunla zar zor sökebildim.
Şuan aracın üzerindeki 4 fren hortumu da sıfır olarak değişti.
https://blogger.googleusercontent.co...j1Cz=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...g1NX=w640-h640
Hortumun üst kısmında metal alanda bir oluk var, oraya u şeklinde bir parçayı sokup sıkıştırmak gerekiyor.
Parçanın ucu dar, oraya sokmak için oldukça sağlam uğraş gerekiyor.
https://blogger.googleusercontent.co...qx8H=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...unF7=w640-h640
Bu arada arabayı söktükçe daha da beğeniyorum, arka alt kısımda da her şey plastik klipsinden yakıt borusuna kadar fabrika dan çıktığı gibi. Alt şase bağlantıları vs ip gibi.
Bu arabayı alırken ekpsere sokmadım zaten üçotuz para verdik 98 model demiştim ama söktükçe iyi bir ticaret yaptığımı anlıyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...q6Ka=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...4O-2=w640-h640
Bi ince kandırıldığım (fotolara aldanıp aldığım) stoplardan sağ olanını kullandım. Bunlara hafta sonu araçla birlikte pasta cila yapacağım sanırım o zaman biraz daha iyi hale gelecekler.
Stop'u sökerken arka çamurluk ve panelde de işlem olmadığını gördüm o da sevindirdi.
https://blogger.googleusercontent.co...gIAF=w640-h640
Sökünce 23 yıllık tozu gördüm resmen :)
https://blogger.googleusercontent.co...FyPZ=w640-h640
Temizlenince ne de güzel oldu,
https://blogger.googleusercontent.co...fYx8=w640-h640
Eski stop'u bi hatırlayalım,
https://blogger.googleusercontent.co...mj7C=w360-h640
Bu da yeni stop,
Arkanın görüntüyü toparladı. Pasta cila boya bakımı vs sonrası sanırım araç bir tık daha göze hoş gelecek.
https://blogger.googleusercontent.co...4hMH7Bv=s16000
Uzun zamandır ihmal ettiğim üvey evlat muamelesi gören c2 nin 3 fren lambası çalışmıyordu. Söktüm ama yuvasındaki orj ampül yerleri erimiş ve çok kötü durumdaydı. 2-3 senedir kenarda duran bir şerit ledim vardı kim bilir ne için aldım zamanında. Onunla stobun içini revize ettim.
Güzel bir led dağılımı oldu bence. Araç üzerinde de güzel durdu.
https://blogger.googleusercontent.co...iplW=w640-h640
Deneme çalıştırmasında ışığın yansımasını beğendim. Çok güçlü bir led kullanmadım, kodunu tam hatırlamıyorum ama düşük aydınlatan bir led.
https://blogger.googleusercontent.co...keyI=w640-h640
Aracı bi aldığımda yıkattım sanırım, pek vaktim olmuyor tigra ile uğraşmaktan böyle siyahtan griye döner bir renkle dolaşıyoruz.
C2 ye de yavaş yavaş zaman ayırmaya başlayacağım, zira tigra da çok fazla iş kalmadı.
https://blogger.googleusercontent.co...bWXw=w640-h640
Uçan tigra ve konan c2
https://blogger.googleusercontent.co...WDR4=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...8q6D=w640-h640
Heh fren demiştik dimi, 2 defa Tigra'nın frenlerinin havasını almayı denedim ama başaramadım.
O yüzden bu sabah frensiz şekilde ( El freni ile) yavaş yavaş erken saatte sanayiye bıraktım arabayı. Gün içinde yapılır akşam alırım artık.
Sonrasındaki kafamdaki işlemler,
1-) Pasta cila
2-) Aurdunio ile yağ ve motor suyu sıcaklığı göstergesi yapmak ( Aurdunio çalışıyorum resmen :D)
3-) Araç altında birkaç paslı nokta var KA dan kalan hammerite boya ile onları boyamak.
4-) Arka kampanaları boyamak.
5-) Rotları ve z Rot ları değiştirmek, sonra ön takım ayarı.
6-) Sunroof bakımı ve detaylı iç temizlik ( Bol sökmeli takmalı)
7-) Daha sonra 30 mm eğer bulabilirsem spor yay takmak.
adam boş duramıyor.helal sana kaan
https://pbs.twimg.com/media/EmFC8-8XgAESuJy.jpg
en sonunda sanayiye gitti be bugünü not alın ağalar :)
Eyvallah abicim cansın,
Sorma içim yanar yanar şarkısı eşliğinde, takıldım bir tırın arkasına el freni ile 5km kadar yol gittim. Allahtan yolda eğim yok, dura dura gittik.
Sorsan hortumu ters takmışım, ama bence tersi düzü yok hortumun.
Neyse 150 TL cik sıkışmış boruların arasına, öğlen gidip alacağım arabayı, iyi tarafından bakmaya çalışıyorum şuan.
Birde bu açıdan bak :D
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...EZGzw&usqp=CAU
valf mi varmış hortumda, ulan şu sanayideki yalan bi kuaförde konuşuluyordur başka yerde bulunmaz.
Bu valften aldım ben fren sistemini boşaltırken: Aluminyum Yakıt Cekvalfi 8 mm Fiyatları ve Ozellikleri güvenemedim tabi yine birini oturttum koltuğa pompala bas yaptırdım son kontrol için.
Yahu yok, yalan dolan harbiden. Berber de herkes tff başkanı, sanayide de herkes edd china zaten.
Sordum gidince özellikle, neymiş dedim derdi, merkezlerin yerini değiştirdim dedi. Hortum düz hortum içinde valf vs yok.
Öyle bir şey olsa frene bastığında balatanın geri gelmemesi lazım, müşteri nasıl olsa bilmiyor ya yersen kırşen şekli.
Neyse aldım arabayı frenler ok, hortumların faydası olmuş. Pedal daha altta tutuyordu ve daha yumuşaktı, şuan fren noktası yükselmiş ve pedal daha sert.
Ön balata ve diskler çok yeni olduğu için biraz alışması lazım. Netice de artık yürüyen bir tigra kendileri :)
Geçen sene KA'yı temizlerken içiden 10 bin TL bozukluk çıkmıştı. 1 tane de altın yüzük.
O yüzüğü bozdurup arabaya parça almıştım ahhahah. (Sahibine sordum tabi bizim değil dedi)
1998 Yılı 10 Bin Lira CCT TCM1436 - - 10.000 Lira
vauv tigra artık yürüyor :)
tebrikler, DIY'te cok ileri seviyelere gidiyorsun!
jant zimparasi gibi yuzey islemleri icin neden makine kullanmayip kendine eziyet ediyorsun? bir suru powertool & zimparalari mevcut...
Sırada alınacak ilk ekipman zaten zımpara :) Sonra da gravür seti.
Şöyle jantları sökmeden önce üstten bi göz attığımda çok işi yok gibi duruyordu, ama söküp detaylı inceleyince düzeltilecek yüzey oldukça fazla çıktı.
Jantları bir sonraki boya yapacağım zaman zımparayı da alacağım. Şimdilik çok fazla boya işim kalmadı pek.
senin kadar ugrasan adama sunlar sart;
- rotary tool (=? gravur seti)
- power wrench
- ultrasonik temizleme cihazi
- (amator seviyenin uzerinde) hava kompresoru
(ingilizce icin kusura bakma, turkcesinden emin degilim, ama mesela makita wrench diye arastirirsan aninda cikar).
power wrench görsellere bakınca somun sıkma olduğunu anladım.
Bundan mevcut şuan garajda. Elektrikli olanı aldım, hatta jantları sökemedim boşa mı aldım acaba dedim.
Ama meğerse lastikçi de bijonlara çekiçle vurarak sökebilmiş.
Gravür setini alacağım en kısa zamanda bir de sıcak hava tabancası ucuna aparat alıp plastik kaynak elektrotu almam lazım.
Ultrasonik cihazı inceledim gayet güzel bir aletmiş, daha önce görsem de gözümden kaçmış sanırım. Paslı olan her şeyi temizliyor sanırım bu alet.
Bu arada Tigra ya sanırım kendi nazarım değidirdim, Araç eşimde iken su akıtmış bir yerden ve çalışmamış.
Uzaktan ilk tespit devirdaim'in bozulduğu ve kaçırdığı yönünde. Umarım büyük bir şey çıkmaz....
salt somun/bijon olarak dusunme. tum vida & somunlar icin, en az 2 gucte (buyuk somunlar ve kucuk vidalar icin) power wrench cok iyi olur. otomasyon=hiz=verim.
plastik kaynak da cok iyi olur. maalesef bilmedigim bir konu.Alıntı:
Gravür setini alacağım en kısa zamanda bir de sıcak hava tabancası ucuna aparat alıp plastik kaynak elektrotu almam lazım.
ultrasonik temizleme endustriyel bir islem; salt pas icin dusunme. evrensel bir islem. plastik parcalari da temizler. elle temizleme & suda bekletmenin kat kat uzerinde temizler. istersen saatinin metal kayisini da temizlersin, sifir gibi cikar.Alıntı:
Ultrasonik cihazı inceledim gayet güzel bir aletmiş, daha önce görsem de gözümden kaçmış sanırım. Paslı olan her şeyi temizliyor sanırım bu alet.
arabayi full dagittigin icin muhtemelen her parcayi temizlemek istiyorsun; ultrasonik temizleme isin kalitesini arttirir.
valla plastik kaynak alırsan sana gelebilirim :)
Arabaya kendi nazarım değdi sanırım...
Devirdaim parçalanmış trigeri sıyırmış. Söküldü subaplar yamulmuş.
Haftaya kapak rektefiyeciye gidecek son duruma bakacağız.
Fotoları yarın yükleyeceğim.
Kırılıp triger sıyırtan devirdaim.
https://lh3.googleusercontent.com/-v...77515989-2.png
Kapağı açmadan önce trigeri takıp bi ihtimal kapakta bir şey yoktur umarım diye denediler ama nafile.
https://lh3.googleusercontent.com/-x...73373076-3.png
Kapak açıldı mecburen.
https://lh3.googleusercontent.com/-r...69693836-4.png
Subaplar hayata gözlerini yummuş maalesef.
https://lh3.googleusercontent.com/-_...64931279-5.png
Cumartesi günü kötü haberi aldığımız saatlerde c2 nin de Muayenesi vardı.
Muayene öncesi 14 jant lastiğe geçtim
Dünya varmış resmen. Arabanın üzerinden yük kalktı gerçekten. Daha rahat ivmeleniyor ve konfor şaşırtıcı derece de iyileşti. 16 ları da birisiyle anlaştım sattım gibi. Eğer almaz ise ilan açar link paylaşırım.
https://lh3.googleusercontent.com/-A...11965284-0.png
Jant kapağı aldım gelsin, fotoları güncelleyeceğim.
https://lh3.googleusercontent.com/-2...06625175-1.png
Sabah erkenden garaja indim, arka plaka lambaları çalışmıyordu, araç üzerinde sis lambaları vardı ama onlar da çalışmıyordu.
Önce plaka lambalarını yaptım. 560kohm direnç ile sönük yanacak şekilde modül led i ayarladım. Orj plaka lambaları yok. Bi elim gitmedi almaya. Lambaların olduğu yere pleksi kestim. Üstüne de led leri taktım. Hatasız!!! C2 miz de (satıcı arkadaşın söylemi) kırmızı butonlu bagaj açmamız da var.
https://lh3.googleusercontent.com/-V...90324087-4.png
Akşam bakamadım ama ışıklar iyi oldu gibi.
https://lh3.googleusercontent.com/-M...84346577-5.png
Sonra araçtaki amerikan park ı söktüm. Sis için bağlanmış röle vs hepsini söktüm. Sıfırdan kendim dizdim.
Olması gerektiği gibi röle bağlantıları.
https://lh3.googleusercontent.com/-q...77951947-6.png
Ve çalışan sislerimiz.Çok kullandığım bir şey değil sis ama lazım olursa diye çalışır olması iyidir.
https://lh3.googleusercontent.com/-z...43625200-8.png
Daha sonra 2 3 saat kasar beni uğraştıran şeyler yaptım.
Fotolar yok ama kısaca bahsedeyim.
Klima Soketine giden kabloyu koruma altına aldım.
Altını vurmuşum bir yere ya da Benden önce vurmuşlar altta bir ince sac parça vardı onu düzelttim.
Hava filtre kurusundan çıkan blok saplaması boyutundaki cıvatayı çıkardım. Daha insani boyutta be olması gereken yerlerine yeni cıvata lar taktım.
Marş motoruna direksiyon altından bir kablo çekilip röle bağlanmış. Söktüğüm de araç çalışmıyor. Röle yi ulu orta bırakmışlar sallanıyordu. Röle ye orj ayağına bağlanacak şekilde yer buldum. Marş + sına gelen kabloyu ark yaptırdım bi aklımı aldı aha dedim ecu yu falan aldık şimdi elimize. Ama şükür röle yi bağladım kablolarını revize ettim. Motor arka kısımda kalan tesisatı biraz elden geçirdim. Yer çok dar maalesef. Araç altından müdahale de pek edilemiyor, olabildiğince yolda kalmayacağımız şekilde düzenledim.
https://lh3.googleusercontent.com/-r...39012999-9.png
Bu arada bagaj kapağının iç parçasını söktüm temizledim.
O arada aracın orj kauçuklu klips lerinden almıştım, geri toplarken bununla ve elimde kalan köpük malzeme ile hem kapağı hem altındaki kabloları sıkı şekilde oturacak biçimde topladım. İşlem öncesi tir tir titreyen ses yapan malzeme hiç boşluksuz ve hareketsiz şekilde yerinde duruyor şuan.
Yalıtım yaptığımda sanırım c2 ile ilgili memnuniyetim ziyadesiyle artacak.
Sac jantlı hali kapaklı halinden daha iyi c2 nin :)
Eğer alt kısımda bir sorun yok ise, piston segman vs değişmeyecek. Üst kapak revize edilip Subaplar supab lastikleri vs yenilenecek, Kapak silinir muhtemelen zira hararet görmedi rolanti de koptu bu triger. (aynısı clio sport varken de olmuştu) en az zarar ile atlamayı umuyorum.
Tigra jant boyama işine yeniden girecekseniz bej, krem tarzı düşünebilirsiniz. Astar renkli halı ufaktan spoiler verir size. Koyu füme, gunmetal renkler jantın modelini yutacaktır olduğundan daha az dikkat çeker ve ufak gösterir, araçta koyu renk zaten aracı tümden boğabilir diye düşünüyorum. Keşke göbekler logolu olsaydı hem sizi ugrastirmazdi hem de görüntü açısından daha iyi olurdu.
Yorum için teşekkür ederim. Astarlı hali bence de fena değil ama araçta nasıl durur bilemedim. Şimdilik boya işi bir süre iptal. Önceki sayfaya yazdım ama görülmemiş olabilir. Triger kayışı devirdaim den dolayı sıyrıldı ve Subaplar deforme oldu. Alt kısımda bir hasar yok gibi duruyor ama net bilgi gelmedi. Üst kapak yarın kapakçıya gidecek ve eğer olur ise Subaplar vs yenilenecek.
bende yeni corsa c aldım 1.4 uğraşıyorum senin ki kadar olmasa da, kapı içlerine yalıtım yapacağım abi sen hangi ürünü kullanacaksın
Bu firmadan alacağm ben ürünleri 1000-1500 TL arası bir maliyet çıkıyor sadece malzme olarak, ama baya iyi bir iş çıkar ortaya.
araç zeminine önce bu,
dBmat Xtra Ağır Bariyer (Arac oto ses yalıtımı) Bituself db mat Fiyatları ve Ozellikleri
Üzerine de bundan kullanacağım,
dBpad Arac Karavan Kapı,Tavan Yalıtımı (Arac ses yalıtımı) db pad Fiyatları ve Ozellikleri
Davlumbaz içine de bundan koymayı hedefliyorum,
dBrubber Teker Davlumbaz Oto ses yalıtımı firex sunger db rubber Fiyatları ve Ozellikleri
İşçiliği çok bu işin, dışarıda yaptırırsan malzeme kadar belki daha fazla işçilik ödersin. Kendin yaparsan çok iyi olur.