Bana reçete yazar mısın ne alayım ?
Nette (robotistan) bir sürü başlangıç seti var, toplu mu almak iyi yoksa tane tane şunu al gibi bir reçete yazılabilir mi ?
Printable View
Hocam setler genelde öğrencilere hitap eden cinsten oluyor. Ancak yine de alabilirsiniz. Şu seti alın gibi bir tavsiye vermek yerine size şunu önerebilirim. Arduino ile ne yapacaksınız? Örneğin sıcaklık ölçme ve onu ekrana yazdırma üzerine ilerlemek istiyorsanız bir veya bir kaç tane LCD ekran (farklı modeller özellikle), sıcaklık sensörleri (yine farklı modeller olabilir, DHT11 NTC vs) ve bir arduino (uno, nano fark etmez) edinin. Devreyi kurmada olmazsa olmaz dupont kablolar ve breadboard edinin. Bunlarla başlayın. Bir sonraki aşamada ne yapmak istiyorsanız ihtiyaçlarınızı ona göre belirleyin.
Yazılımda belli başlı olmazsa olmaz yapılar var, onları bu elemanlar ile yaparak öğrenmeye çalışın.
Far modifiyesine devam ediyorum, proje ağır ilerliyor zira aldığım gravür cihazı ilk 5 dk içnde bozulnca garantiye gitmesi gelmesi derken 25 gün geçti.
Far içi için kayar led li sinyal ve gündüz farı almıştım ama maalesef ürünü yanlış yerden kestiğim için kulanılmaz duruma geldi.
Alternatif ararken elektronikçi de aşağıdaki neon ledi buldum ve kendi angel eye larımı yaptım.
Öncelikle farın içinden çıkan mercekleri çöpe atmakla başladık, yerine valeo nun merceklerini aldım. h11 ampul kullanıyor.
merceğe ayar yapabilmek istediğim için orj ayaklara bağlamam gerekiyordu.
Bu yüzden plakalık parçasından merceği oturtabileceğim 2 tane ayak yaptım ve bunları pattex in epoksi yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Ürün müthiş başarılı.
https://blogger.googleusercontent.co...ftMQ=w640-h640
Mercek zarar görmesin diye alıştırma aşamasında kapladım.
https://blogger.googleusercontent.co...orzN=w640-h640
Far 3 katma, 1 katman kasa, 2. katman orta kısım, 3. katman cam.
https://blogger.googleusercontent.co...SWZx=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...7WbO=w640-h640
Merceği oturttum,
https://blogger.googleusercontent.co...YsOs=w640-h640
İnce ayar kısmı biraz zorladı.
https://blogger.googleusercontent.co...Bujj=w640-h640
Ayakları farın kendisinden kullandığım için sağ sol ayarı yapabileceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...Szqz=w640-h640
dıy angle eye ın çıkış noktası neon ledimiz.
https://blogger.googleusercontent.co...SRcH=w640-h640
ölçtüm biçtim ve yapıştırdım.
https://blogger.googleusercontent.co...GE0L=w640-h640
büyük kısım için bitenin denemesi,
https://blogger.googleusercontent.co...i6je=w640-h640
Aydınlıkta görüntüsü,
https://blogger.googleusercontent.co...9Kra=w640-h640
Ürünü ben çok beğendim, metresi de 22 TL, nette angel eye 100+ civarında.
https://blogger.googleusercontent.co...rs4s=w640-h640
uzun far tarafı da tamam.
https://blogger.googleusercontent.co...DwXq=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...o8eO=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...0w5j=w640-h640
Karanlık ortamda da görüntü böyle oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...oI-O=w640-h640
Bu arkadaş da yaz aylarında keyif odaklı binmek için aramıza katılan yeni bineğimiz.
Bununda sök tak işlerini paylaşacağım, zira baga + lastik+ bando kayış aldım, ilk fırsatta monte edeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...o8Uj=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...qs3-=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...7vrR=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...JPEb=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...65jO=w640-h640
Aydınlatma enteresan, led far var.
https://blogger.googleusercontent.co...aWHf=w640-h640
Kasklar için @Dragger'a özel teşekkür.
https://blogger.googleusercontent.co...MEFI=w640-h640
Abi yine döktürmüşsün valla. :bravo: Eline emeğine sağlık.
maşallah elinizden her iş geliyor,c2 istediğim araçlardan biri.Hepsine maşallah kazasız belasız iyi günlerde kullanın.
Bazen önlü arkalı işe giderken c2 nin fren lambalarının yetersiz olduğunu gördüm. Bu yüzden basit ama işe yarayacak bir fikir geldi aklıma, stopların da fiziki yapısı uygun olunca malzemeleri 2 hafta önce aldım ama uygulamak ancak bu güne kısmetmiş.
Stopları sökmek basit 10mm bir lokma yeterli.
https://blogger.googleusercontent.co...n9W8=w640-h640
Stopların dışı da bakım istiyor, onu da hallettim sonuç iyi oldu. Fotolar aşağıda.
https://blogger.googleusercontent.co..._A-O=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...oKo_=w640-h640
Stopların lambaları tutan kısmı kolayca dışarı geliyor, araç üzerindeyken + ve - leri belirledim.
Deneme olarak fren ile birlikte yanacak olan led'i test ediyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...1ZUb=w640-h640
Duyları tutan parça bu şekilde, 1 tanesinde şase kablosu soketteki yeri bozulduğu için böyle bir kablo eklemişler. O kabloyu tabi ki dolayıp bırakmış ustamız.
Ben onu terminal + makaron yaparak daha iyi bir hale getirdim.
https://blogger.googleusercontent.co..._d5u=w640-h640
Elimde park sensörü montajı için panç vardı onu kullandım, ölç biç deldim stobu.
https://blogger.googleusercontent.co...c4Gt=w640-h640
Daha sonra vida yerlerini açtım.
https://blogger.googleusercontent.co...vCRi=w640-h640
Stop içine su toz almasın diye (ki stobun kendi orj'i de içine toz vs alacak şekilde maalesef) sıvı conta sürdüm altına.
https://blogger.googleusercontent.co...NcLN=w640-h640
Sonra montajı yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...MEpK=w640-h640
Tezgah üzerinde takmadan önce bi deneme fotosu çektim.
https://blogger.googleusercontent.co...04JL=w640-h640
Sonra araca monte ettim.
https://blogger.googleusercontent.co...zfzs=w640-h640
Monte ettikten sonra da 1000-1500-2000 sulu zımpara ile stopları zımparaladım.
Sonra elimde plastx vardı onunla pasta yaptım. Üzerine de farecla nın cilası vardı onu uyguladım ve sonuç ilk haline göre çok iyi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...2235=w640-h640
Bir çift yeni stop almış gibi hissediyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...DHF4=w640-h640
Nasıl yandığına dair foto çektin 1-2 tane ama gündüz olanlar çok belirgin değil.
https://blogger.googleusercontent.co...dZg1=w640-h640
Havanın karardığı vakitte çektiğimde kamera kaynaklı çok iyi olmadı.
https://blogger.googleusercontent.co...pcRs=w640-h640
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________________________________
Tigrayı bir süre kullanmayacağım için valide nin garaja götürdüm, ***** kar var, karın altında kalmasın diye.
Ama götürmeden önce bir süredir monte edilmeyi bekleyen ısı ve hararet müşürünü monte ettim.
x16xe ile ilgili yeni yeni tecrübe kazanıyorum. Araç sürekli arıza yakıp tekliyor, yürümüyordu. Bobin-buji değiştim ama olmamıştı.
Isı ve hararet müşürünü değiştirdim ve bum, araba ne arıza yakıyor ne tekliyor ne de saçma sapan davranıyor. Bu 2 müşürün böyle bir arızaya sebep olacağını hiç düşünmemiştim.
https://blogger.googleusercontent.co...JNCM=w640-h640
Yeni gelen ısı müşürünün soketi üzerinden çıkan ile aynı değil, ben de soketi kesip yerine sallansa da çıkmayacak şekilde bir bağlantı yaptım ve taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...i3Qi=w640-h640
Uzun zamandır binmiyordum, arızası da düzelince keyif aldım.
__________________________________________________ __________________________________________________ ___________________________________
Garajda ekipman arttıkça yeni yer tasarrufu yöntemleri geliştiriyorum. Malzeme dolabının üzerine kaskları asarak tasarruf ettim, bir de kasklar sağa sola düşmüyor çizilmiyor o açıdan da bir fayda sağladık.
https://blogger.googleusercontent.co...QUhd=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...czt0=w640-h640
__________________________________________________ __________________________________________________ ___________________________________
Sonra sıra geldi motorun kayış ve bagalarını değiştirmeye.
Kayış olarak bando ve baga olarak da 6.5 Gram ürün almıştım, vakit olunca onları da takayım dedim.
Hayatımda ilk defa bir motorun kayış kapağını açıyorum. Ama araç üzerinde tecrübe olması bu tür işleri gerçekten kolaylaştırıyor.
Mekanizma da zaten çok karışık değil, otomobil ile kıyaslanamaz bile.
Bagaların içinde bulunduğu kasnağı söktüm,
https://blogger.googleusercontent.co...MV4H=w640-h640
Kasnağın önünde duran (kayış var arasında) parçayı da söktüm.
https://blogger.googleusercontent.co...lVO6=w640-h640
İlgili parçanın temizlenmiş hali,
https://blogger.googleusercontent.co...Aqzk=w640-h640
Kayışı ve diğer aksamları kapatan kapak (Adını bilmiyorum)
https://blogger.googleusercontent.co...JS12=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...aBrp=w640-h640
Temizledim bu parçayı da.
https://blogger.googleusercontent.co...6KCW=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...ecUA=w640-h640
Sonra aldığım bagalar ile üzerinden çıkanları yan yana koyup bir kare fotoğraf aldım.
https://blogger.googleusercontent.co...rwOq=w640-h640
Yap boz gibi, sökerken takarken keyif aldım.
https://blogger.googleusercontent.co...orQc=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...ro73=w640-h640
Kapağı kapattık ve bagalar artık içeride hapis.
https://blogger.googleusercontent.co...9FvZ=w640-h640
Motor tarafı sökük hali.
https://blogger.googleusercontent.co...muBH=w640-h640
Toplarken hareketli ve gres sürülen yerlere ısıya dayanıklı tutukluk önleyici gres sürüp kapattım.
https://blogger.googleusercontent.co...Zolg=w640-h640
Toplarken bir görüntü,
https://blogger.googleusercontent.co...H1SX=w640-h640
Her şey tamam dedim kapağı kapattım. Ama ustayız ya hani aşağıdaki parçayı artırmışım :D
Nereden çıktığına dair de en ufak fikrim yok tabi, tekrar söktüm kapağı, marş dişlisinin karşısında yeri varmış. Zaten milimetrik olarak oraya oturunca başka yerde aramadım açıkçası.
Enteresan şekilde ayak marşı çalışmıyor, çok da ihtiyaç duymadığım için kurcalamadım. Ama bunu bir araştırıp çözüme kavuşturacağım.
Bir de motoru 80cc ye yükseltirken şahane ustalar 2 tane saplamayı takmamış, ben mevcut cıvatalardan 1 tane uydurdum ama 1 tane eksik kaldı.
Cıvatalar da oldukça dandik, aynı boy daha kaliteli saplamalar alıp kapağı yeniden sıkacağım. Böyle biraz binelim, kayış bakımında yaparım bunları da.
https://blogger.googleusercontent.co...nsvi=w640-h640
__________________________________________________ __________________________________________________ ____________________________________
Uzun zamandır devam eden far projesinde biraz yol kat ettim. En son merceği oturtmuş angelları yapmıştım. Angel da kullandığım led hoşuma gidince gittim turuncusunu aldım.
Son hali böyle oldu, sanırım 1 aya kadar ilk farı bitirmiş olurum :)
Truncular sinyal olacak, sinyal olan yeri de amerikan park yapacağım.
https://blogger.googleusercontent.co...4N5c=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...aIqT=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...S34x=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co..._ATu=w640-h640
Farlar ile ilgili tek sorun, camları çok iyi durumda değil. Sulu zımpara + cloroform ile bir nebze kendine geldi ama yakından bakınca camın içinde çatlakvari durumlar var.
https://blogger.googleusercontent.co...bW7Q=w360-h640
https://blogger.googleusercontent.co...CVwf=w640-h360
Bu hafta sonu da bunlarla geçti, zaman buldukça far işine devam edeceğim.
@EmreBC c2 sıradan bir araç, tek iyi yönü az yakıyor olması. 16 jantlı hali bana hitap etmedi kullanım konforu açısından. Ama 16 jant + basık cilalanmış c2 baktırıyor kendine oda bir gerçek.
Kaan çok güzel gidiyorsun yine. O farlar C2'de hiç beğenmediğim bir model aslında ama seninki çok güzel olacak gibi.
Sinyal olarak kullanacağın turuncu ledler yanarken güzelmiş ama sönükken de turuncu olması göz tırmalıyor gibi, onlara siyah cam filmi gibi bir şey kaplasan mı acaba ya bu kadar parıl parıl turuncu olmasın en azından açık tonda film de olur sanki :)
Ellerine sağlık
Elimde termal macun ve oraya yapıştırabileceğim aluminyum var aslında, ama bu kısım sadece fren ile çalışacağı için o kadar ısınmaz diye düşündüm, biraz da üşendim aslında yalan yok :)
Katkı için teşekkür ederim.
Ben ufak tefek işlerler bir şeyler yapmayı seviyorum onu fark ettim, daha iyisi , çook daha iyisi yapılır. Verirsin stopları prof bir firmaya istediğin tasarımı yaptırırsın ama o tarz uygulamalar beni cezbetmiyor. Benim kurcalamam, icat çıkarmam lazım :)
sıradan değil bence abi birşey var psa grubu kendine çekiyor estetik olarak iyi araçlar tabiki bir wv değildir ama fiyat performans diyelim kimi sevmez hayatta almam der ama 206 dedinmi mesela gözüm başka arabayı görmüyor :D son güncellemelerde iyi olmuş amerikada kendi garajında aracını tamir eden kişiler gibisin abi maşallah ustalık var :)
Motor için 1 sayfa önce yaptığım baga işi elimde patladı :)
Bagaları zaten ters oturtmuşum, o yüzden kapak kapanmadı. Baktım beceremedim orj bagaları takım.
Sonra motoru güya topladım, marş yaptım garajdan çıktım 30 metre gitmeden motor çalışmaya devam etti ama arka teker dönmemeye başladı.
Döndüm söktüm bir de ne göreyim varyatörü düzgün oturtmamışım, vidayı düzgün sıkmamışım (elle sıktım) havalandırma fanını bozmuşuz.
Bir de ayak marşı çalışmıyordu, onu da netten aldım. Monte ettim. Şuan sorunsuz çalışıyor. Perf. bagaları da taktım, teste çıktım sorun gözükmüyor.
Şuraya bir video bırakıyorum, çok sakin konuşmuşum 1.25x de izleyin bayılmamak için :D
https://youtu.be/xDNioiOSTvM
Vallahi baştan sona okudum, bayıldım. Böyle DIY konuları okumaktan çok keyif alıyorum, tüm araçlar için emeklerinize sağlık. Eski bir C2 sahibi olarak ben de kendi aracımı keyif alır hale getirene kadar (sizin yaptıklarınızın yanından bile geçmeyecek işler tabi ama :)) bir miktar uğraşmıştım.
Abi yaptığın işlerin hepsi için ellerine kollarına emeğin sağlık. Önce ki Mondeo konusuna ve bu konuya ara ara girip baştan sona okuyorum. Resmen her okuduğumda hayallerimi tekrardan depreştiriyorsun. En güzeli de herkesin bakmayacağı arabaları yapıp onlara sahip çıkman. Tekrardan eline emeğine sağlık. :)
Teşekkür ederim, konuda da bir kaç defa yazdım, ben bu işleri yaparken dünya dertlerinden sıyrılıyorum, müthiş bir motive ile söküp takıyorum.
Bizim de hobimiz bu, hem el becerimizi geliştiriyoruz hem de her seferinde farklı araçlar üzerinde bir şeyler yapıp tecrübe kazanıyoruz.
Tecrübe çok kıymetli bir şey.
:) Mondeo da da oldukça emeğim var gerçekten. Onun elektrik ve mekanik işlerinde ciddi tecrübeler kazandım. Benzinli araçlar sök tak daha basit ve sorunsuz geliyor.
Turbo ve dizel araçlar da özellikle turbo kaynaklı sağda solda yağ akması görünce çok sinir oluyorum. Tigra mesela gram yağ yok sağında solunda, c2 nin kaput içi, sanki birisi eline yağ kabını almış özellikle sağa sola döküp gitmiş gibi. Mondeo niş bir araçtı ama güzel bir araçtı, yeni sahibi umarım sorunsuz kullanıyordur.
Tüm bu işler butik garajım için emekleme adımları, bir yandan yeni tecrübeler bir yandan yeni ekipmanlar derken yavaş yavaş hobim farklı bir yere doğru evrilmeye başladı.
Kira ödemeden 2 araç + ufak da olsa ofis olarak kullanabileceğim bir alan ortaya çıktı.
Bu sene olur mu bilmem ama olmazsa seneye garajı oraya taşımayı ve hafta sonları eş dost aracıyla başlayıp daha profesyonel işler yapmayı planlıyorum.
Arabanın içinde bir süredir anlam veremediğim bir uğultu vardı, gün geçtikçe arttı. Garajda aracı kaldırdım ve tahmin ettiğim gibi arka teker rulmanlarının ömrünü tamamladığını gördüm.
Rulmanları sipariş ettim, kodlar dursun bir gün birinin işine lazım olabilir.
SNR marka olarak kodu: Snr Fc 12025 S09 Oem: 3748.39
Nette 130 TL ye kadar var ama ben sanırım burada biraz fazla ödeyerek çiftine 500 TL ye sahip oldum.
Bunları kendim değiştirecektim ama o ara çok yol yaptığım ve uğultu arttığı için hem vakitsizlikten hem de kitlenme durumuna karşı yolda kalıp rezil olmamak için sanayi de değiştirdim.
https://blogger.googleusercontent.co...FHCH=w640-h640
Arka balatalar kötü durumda değil, usta temizledim dedi ama açıkçası ihtimal vermiyorum, umarım temizemiştir.
https://blogger.googleusercontent.co...YSl9=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...WC3b=w640-h640
Çıkan rulmanlar gerçekten kötü durumdaydı. Bu rulmanları sipariş ettiğimde araç davlumbaz ve bagaj zemini için dbfloor'un şu ürünlerini de aldım, ama henüz montaj yapma fırsatım olmadı. Rulman montajı sonrası arabadaki uğultu kesildi ama sağdan soldan gelen sesler arttı haliyle.
Gönül isterdi komple yalıtım yapayım ama malzeme fiyatları gerçekten can yakar konumda. Bir de az sonra bahsedeceğim bir durumdan dolayı yalıtımx2 kadar süspansiyon'a para harcadım.
dBrubber Teker Davlumbaz Oto ses yalıtımı firex sunger db rubber Fiyatları ve Ozellikleri
dBfloor Bagaj Zemin Kaplama (arac oto ses yalıtımı) db floor Fiyatları ve Ozellikleri
Araç lifte kaldırılınca dedim şunun altına sağına soluna bakayım. Ön tarafa gelince coilleri bir elleyeyim dedim, coiller'in alt kısmında 2 tane punto kaynağı yapılmış yer var.
Bu 2 nokta dan 2 coil'in de kaynaklarının attığını fark ettim. Süspansiyon da custom işlere zaten genel olarak karşı bir insanım, ama bu aracı aldığımda coiller üzerindeydi, arka yaylar da presliydi.
Evet bu alete 16" jant + basıklık cidden yakışıyor. Ama benim kullanım şeklimde bu şekilde yürütmek gerçekten zor. 5 ay olmuş alalı 10 bin + km yapmışım.
Ülkede yolların durumu da *****. Dükkan önünde duracak etiket arabası olsa basardık ama bu basıklık zaten beni yoruyordu, coillerin de durumunu görünce bi gazla ön takım süspansiyon parçalarını sipariş ettim. Parçaları doğrudan b2b üzerinden amcaoğlunun dükkana giriş fiyatından aldım, o kadar da faydası olsun :)
Şu coillere bi bakalım,
işaretlediğim alanlarda punto şekilde kaynak yapılmış. Ben de biraz sert dönüyorum virajları kırılmasında katkım illaki vardır.
https://blogger.googleusercontent.co...UI3j=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...lGdr=w640-h640
Gelen ürünlerin fotosunu kodlarını ekliyorum, yine alacak olan olur kod vs aramakla uğraşmasın.
ARKA HELEZON :ST 106043R
ÖN HELEZON :ST 106043F
SAĞ/SOL TABLA SET :5031.F2
AMORT. YATAK TAKOZU :MEHA MH13401
TOZ KÖRÜKLERİ :5254.35
ÖN AMORT. SAĞ :SACHS 315 336
ÖN AMORT. SOL :SACHS 312 420
https://blogger.googleusercontent.co...pdol=w360-h640
Tabi bunların montajı için istenen rakam bana çok geldi, biraz da kendimiz yapsak mı diye düşünürken, akşam garajda elimde somun sökme ile amortisör kulesindeki cıvatayı / amortisörün teker tarafındaki cıvatalarını sökmeyi denerken buldum.
Deneme başarıyla sonuçlanınca yay ları amortisöre geçirmek için lazım olan yay çektirmeyi almak farz oldu. Verecek olduğum işçiliğe acıyorum ama garaja dahil olan bir ekipmana pek acımıyorum. Atla deve bir para da değil zaten.
Ürün dün teslim oldu,
https://blogger.googleusercontent.co...m2F0=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...uQyb=w640-h640
Tabi malzeme gelmiş hemen denemek lazım, akşam iş çıkışı daha eve girmeden tezgahı kurdum :) Benim rakı balık masam da bu sanırım :)
Arabanın altına girip çıkmak için custom ofis sandalyesi tekerli zımbırtımın üzerine malları koydum :)
https://blogger.googleusercontent.co...TY1z=w640-h640
Çektirmeler işini gayet güzel yapıyor, yayın açık hali ile sıkılmış hali arasında 15 cm far var neredeyse. Bu işi yaparken çektirme 1-2 defa kayar gibi oldu, bi tırsmadım değil.
Dikkat etmek lazım bu tarz işlerde.
https://blogger.googleusercontent.co...8iBh=w640-h640
İlk amortisörü başarıyla topladım. Toplam 4 somun sökülüyor bu işlem için.
1. kule üzerinde görünen, 2. takoz üstünde, 3. poryaya bağlı olan , 4. Z rot'a bağlı olan. Yarın toz körüklerini de alıp montajı yapacağım.
Cupra lip almıştım onu da aradan çıkartırım. Davlumbaz içlerini de temizleyip pas / boya atan yer varsa oralara da antipas boya süreceğim.
Bir de paçalık aldım heves edip onlar da bu gün gelirse takabilirim. Hafta sonu full terapi var kısacası :)
Yarın aracı yapacağım için toz körükleri acil lazımdı, öğle arası 1 tanesini buldum ÜÇEL marka,
1 tane de servisten sipariş ettim akşama alacağım. Yarın için bir eksik görünmüyor şimdilik.
üçel olan 50 TL servis malı 91 TL (rakamları ileride konuya baktığımda parça fiyatlarını karşılaştırmak için yazıyorum)
https://blogger.googleusercontent.co...9Vd8=w640-h640
Detay foto video haftaya ekleyeceğim...
Valla helal olsun
Elinize sağlık.
C2'de 15" teneke jant, plastik Citroën jant göbekleri ve paçalık kırmızı çizgimiz. :D
https://i.hizliresim.com/qmys15g.jpg
Tamirat Tadilat KÖROĞLU :D
Bu bir başarısızlık hikayesidir :) Ama bol tecrübe içerir.
En son 4 üst mesaj da tırtıklı bir kauçuk vardı toz körüğü içeren. Cuma akşam saat 20 gibi daldım garaja, arabayı kaldırdım eşeklere bindirip tekerleri söktüm.
Ben sanıyorum ki kuleyi sök, porya üzerindeki ve z rot üzerindeki somunu sök amortisör hop kucağında, kazın ayağı öyle değilmiş. En azından bende durum bu kadar kolay olmadı.
Gece 11 e kadar falan bam güm vura vura ittire kaktıra sağ amortisörü söktüm. Dedim sabah servisten gidip şu bulamadığım körüğü alayım, davlumbaz takmak için 1 tl lik klips yerine şaseyi delen yampeçlerin hatalarını düzeltelim klipsleri de alayım diye sanayiye gittim.
Ha bu arada sağ amortisörü sökünce (tecrübesizlik) orayı öyle bıraktım solu sökmek için uğraşırken bir de ne göreyim arabanın altı ful yağ, meğer aks şanzıman tarafından boşlayınca yağı salmış.
Böylece 2 LT kadar Motul'un motylgear 75w90'ı hanemize hayırlı oldu, manayla şanzıman yağı nasıl değiştirilir onu da öğrendik.
Bir şey yaparken olmadığında ve ekstra şeyler de çıktığında ciddi geriliyorum. Bu yüzden cumartesi apar topar arabayı topladım sanayiye götürdüm.
Ekstra yapacaklarım da vardı zamansızlıktan yapamamıştım onları da yapacak şekilde anlaştım usta ile, cuma akşamı alacağım arabayı.
Yapılacaklar, yağ bakımı ve yağ filtre değişimi. Ön amortisörler arka yayların değişimi.
Kaput altında ciddi yağlanma mevcut, yağ eksiltecek kadar yağ atıyor bir yerlerden onlar için külbütör kapak contası, emme manifoldu o ring leri, enjektör keçe pul o ring leri değişecek.
Karter sökülecek yeniden sıvı conta ile montaj yapılacak. Gerekli ise söküldüğünde yapılması gereken şeyler yapılacak.
Davlumbazları da sökmüştüm, sağ marşpiyel içinin çamur dolduğunu gördüm, onu temizlerken maşpiyelin de maalesef çürümüş olduğunu fark ettim, bu tür esktraları hiç sevmiyorum.
Bu çürüğe ve çamur dolmasına sebep olan şey 1 TL büyüklüğünde bir deliğin açık bırakılması, aynı delik sürücü tarafında var ve kapalı. İçi tertemiz....
biraz sökülmüş coil fotosu,
https://blogger.googleusercontent.co...JJjcQBUz=s2992
30 DK boyunca çekiçle dövülmüş ama 3 mm den fazla çıkmamış coil fotosu,
https://blogger.googleusercontent.co...TwQd=w640-h640
Şuradan şunu sökemedim ya, nasıl söküyorlar bunu merak ediyorum, pratik bir yolunu bilen varsa bir zahmet yazsın.
https://blogger.googleusercontent.co...om4g=w640-h640
Yapı gereği pes etmeyi pek seven biri değilim ama bu sefer pes ettik. Yüklendim ne varsa doğru sanayiye.
Pes etmeden önceki son foto,
https://blogger.googleusercontent.co...RkLz=w360-h640
https://blogger.googleusercontent.co...hT2U=w640-h640
c2 için şanzıman yağı dolum ağzı tam akü nün altında kalıyor.
Bunun için aküyü ecu yu ve akü tutucu plastiği sökmek gerekiyor.
İçinin 15 mm çapında olduğunu tahmin ettiğim bir dolum borusu var üzerinde bir plastik kapak duruyor. Kapağı söküp yağı koyabiliyoruz. Yağ hacmi 2 LT
https://blogger.googleusercontent.co...-YTx=w640-h640
Marşpiyelden çıkanlar can sıkıcı detaylar. Şu deliği kapatmamışlar ve içerisi full çamur dolmuş ve marşpiyeli çürütmüş çamurları çıkarmak için marşpiyeli delmek zorunda kaldım. Nasıl olsa parça kaynatılacak bari içeride ıslak çamur kalmasın dedim.
https://blogger.googleusercontent.co...G3u-=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...d2WK=w640-h640
Hiç dikkatimi çekmemişti, arabanın altına girince fark ettim sisler de hayata küsmüş. Led far takacağım diye iptal edilen kapaktan içeriye giren su tasların içini mahvetmiş.
Arabayı sanayiye bırakmadan önce sisleri söktüm. Sisleri 1 tane 10MM cıvata tutuyor. Bu arada kopan tampon altı dili de çıkardım.
Asıl amacım sisleri kurutmak ve kapak yapmaktı, daha önce sis camını sökmeye çalışırken kıranlar oldu. Sökme yöntemi (c2 Depo sis farı için) şöyle,
Sis camının plastik kapakla birleştiği yerden falçatayı içeri sokup 3-4 defa çeviriyoruz, içerideki silikon böyle ce kesiliyor. Sıcak hava tabancasıyla da ısıtıp camı çekiyoruz ve çıkıyor, gerçekten basitmiş.
Bir şey yazmıyorum buna, görüntü ortada.
https://blogger.googleusercontent.co...rQJU=w640-h640
Kapak ne uydururum buna derken rafta duran spray boya kapakları gözüme çarptı, ufak ittir kaktır dan sonra tam oturdu yerine.
https://blogger.googleusercontent.co...DLKw=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...eGXF=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...pf-L=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...yrbe=w640-h640
Vidalamanın ucuna tel fırçayı taktım iç dış temizledim. Aydınlatma beklentim olmadığı için nikelaj vs bakmadan spray boya ile içini dışını boyadım.
https://blogger.googleusercontent.co...KbDa=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...rEZj=w640-h640
Camları da iç dış pasta ile temizledim parlattım. Ufak taş izleri ıvır zıvır izler var ama ilk duruma göre daha iyi oldular.
https://blogger.googleusercontent.co...ACOF=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...aJK-=w640-h640
Şurada o ıvır zıvır izler az da olsa belli oluyor.
https://blogger.googleusercontent.co...BOwP=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...2jv5=w640-h640
DIY Angel da koyalım bunun içine nasıl olacak derken, neon led'in kesim noktası yukarıdan bakıldığında belli olmayacak şekilde denk gelince hadi dedim yapayım.
https://blogger.googleusercontent.co...6ucO=w640-h640
Yanarken böyle duruyor,
https://blogger.googleusercontent.co...Zr7Z=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...AALf=w640-h640
Daha sonra ikisini de topladım, tas'ın oluğunu tam dolduracak şekilde silikon sürdüm, falçata ucu ile düzelttim ve camları üstüne oturttum. Üzerine de bir ağırlık koydum kurumaya bıraktım. Arabayı cuma akşamı alacağım sis leri en erken 2 hafta sonra cumartesi monte edebileceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...MFMH=w640-h640
Sonra aylardır kenarda duran açılmayı bekleyen diğer farı da açayım dedim, merceğinin ayaklarını yaptım (foto çekemmişim)
Farları da astarladım ve içlerini siyaha boyadım. Kromlu bir kısmı kalmadı, bence güzel olacak ama olmayabilir de tam kestiremiyorum şuan :)
Far normalde bu,
https://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABAD
Astarlamaya başladığım zamandan 1 kare,
https://blogger.googleusercontent.co...9BJb=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Spks=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...CM4P=w640-h640
Renk mat siyah olacak, ama boyayı ilk attığımda çıkan renk böyle ıslak gibi duruyor. Kuruyunca gelir kendine.
https://blogger.googleusercontent.co...Fqs9=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...TIJO=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...mhhS=w640-h640
Son olarak arabayı götürürken davlumbazları takmadım, onları da güzelce iç dış yıkadım.
Elimde bagaj zemini ve davlumbaz için yalıtım malzemesi var, onları da müsait zamanda takacağım.
Bu arada bir 407 hevesi aldı gidiyor, daha önce takas yapıp araba aldığım düzgün bir galeri esnafı arkadaş da 407 var kafamı kurcalıyor.
Eğer istediğim rakama c2 yi alırsa verip geçebilirim.
Para verilerek vakıf olunamayacak bilgiler öğrenilmiş. Evet efor ve maddiyat olarak zorlanmış olabilir ancak bu bilgiye ulaşmanın başka bir yoluda yok maalesef.
Gelecek planları arasında bir garaj açmak varsa çok işe yarayacak ve pek kıymetli bir bilgidir bu.
İşin içinden yüzünün akı ile çıkacağına eminim ki gidişatta onu gösteriyor. Zaman imkan kısıtlığında yapılan her iş değerlidir.
Kesinlikle para ile satın alınamayacak şeyler kazandık. Daha sonra araştırdığımda bunu sökmek için porya dahil aşağı alıyorlar ve zeminde ittir kaktır çıkarıyorlar.
Ben de alabilirdim poryayı aşağı ama aklıma gelmedi açıkçası. Bir de lift gerçekten büyük nimet, ne kadar kaldırsan da ayaktaki gibi çalışma imkanın olmuyor.
Ne güzel söylemiş atalarımız "Alet işler el övünür" diye. Kira maliyeti olmayan bir yerim var artık L şeklinde, Yaklaşık 50 M2 falan,
Tavan yükseliği sedan bir aracı 80-100 cm arası kaldırmaya müsade edecek kadar yüksek.
Mekanik bakım vs yapılabilir, detay işleri yapılabilir, ufak tefek elektrik işleri yapılabilir. İçeri 2 araç rahat sığıyor. Durumu netleştirirsem oraya yatırım yapmaya başlayabilirim açıkçası.
Biraz daha zamana ihtiyacım var bu konuda.
:) Az önce sanayi den geldim, şase ile ekrandan bakıp sipariş ettiğimiz kod ile gelen parça hatalı. Şimdi takoz bilya setlerini yeniden sipariş ettik, 100 TL farkla büyük seçim yaptık.
Amortisör getleri de lazımmış onları aldık 200 TL de ona verdik, ha bir de avuç içi kadar bir pul var ona da 180 verdik :)
Sol salıncak rotili bozukmuş, onu da aldık. Bitmedi amortisör işi, işin değişik tarafı da usta yağ kaçakları için bunlar gitmez muhtemelen dedi hiç masraf etme yıkatsan 15-20 güne yine aynı olacak dedi. O iş de kaldı öyle :D
Bir bahtsızlıktır gidiyor.
https://blogger.googleusercontent.co...1lMU=w640-h640
https://blogger.googleusercontent.co...2nG2=w640-h640
Konuyu güncellemiştim ama forum bi gitti geldi, bir daha güncelleyelim :)
En son farlarda kalmışız, farın 1 tanesini bitirdim, içini siyaha boyayarak güzel bir şey yapmışım bence.
https://blogger.googleusercontent.co...VWqT=w480-h640
Far camları için farklı şeyler denedim, kloroform / pasta vs, ama farın kendi yapısı içinde zamanla oluşan kılcal deformeler var onlara bir çözüm bulamadım. Far camı harici satılmıyor, satılsa alırdık aslında.
https://blogger.googleusercontent.co...jCA7=w480-h640
Mercekleri ayarlamadım ama garajı kapatım tamamen karanlık ortamda yaptığım denemede sonuç güzeldi. Araç üzerindeki halojen lere göre iyi en azından. Mercekler auristen çıkma valeo, tasları gayet iyi durumda.
https://blogger.googleusercontent.co...fKz3=w480-h640
Kapaklar yoktu, elimde bir sürü sprey boya olunca kapakları denedim, tam oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...T-6q=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...DDlS=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...3utl=w480-h640
Bagaj düğmesi aldığımda modifik edilmişti, ben de benzer işlemi yapıpbas bırak yaylı bir buton taktım. Sadece buton üzerine kauçk bir muhafaza yaptım ve su dan etkilenmesinin önüne geçtim.
https://blogger.googleusercontent.co...iXF6=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...G9si=w480-h640
Somunu da yapıştırdım, gayet güzel oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...iuQl=w480-h640
SÜspansiyonu yapınca arka sağ amortisörün de bozuk olduğu ortaya çıktı, almıştım ama değiştiremedim yine. Amorisör burcu saplamaya kaynamış.
Arka tarafı temizleyip izolasyon yapıp kapattım. Usta yolu göründü yine.
https://blogger.googleusercontent.co...ohnS=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...-r9M=w640-h480
Baya toz pislik çıktı yine,
https://blogger.googleusercontent.co...0b9m=w640-h480
2-3 tur temizledim iyi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...eSWI=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...xt3a=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...Lqyn=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...XeJB=w640-h480
Sonra arka rulmanlarımızı değiştirmiştik. Genelde bu rulmanları kapatan kapaktan su aldığı için zaten bozuluyor rulmanlar.
Orayı da düzelttim.
https://blogger.googleusercontent.co...1_V6=w640-h480
Sıvı conta ile etrafını sıvadım yerine taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...pUGg=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...Iv_z=w480-h640
Sonra kampanayı boyadım.
https://blogger.googleusercontent.co...aWay=w640-h480
Çamuruk içinde bu bölge de temizlik sonrası matkap ucuna takılan fırça ile temizlik yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...GW2b=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...OLY0=w480-h640
Sonra temizlediğim kısımlara dayson sürdüm ve sıvama yoluyla paslı alanların üzerini kapattım. Burada hammerite boya ya da pütür de kullanabilirdim ama üzerine yalıtım kaplayacağım için pütür vs uygulamadım.
https://blogger.googleusercontent.co...PXWY=w480-h640
Forumda Aykut kardeşimden arka hoparlör almıştım onları da taktım.
https://blogger.googleusercontent.co...0R-K=w480-h640
Hoparlör etrafına kauçuk pencere bandı yapıştırdım öyle taktım. Klipsleri yeniledim, ses yapan yerlere sünger uyguladım, trim sesi oldukça azaldı.
İleride komple iç yalıtım yaparsam daha iyi olacak.
https://blogger.googleusercontent.co...vsum=w640-h480
Elimde davlumbaz ve bagaj zemini için yalıtım vardı, arka sağ davlumbaz içini yapınca o gazla hadi bagajı da yapayım dedim.
https://blogger.googleusercontent.co...uElx=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...nrde=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...K16M=w480-h640
Sonra uzun zamandır temizlik görmemişti, iç dış temizledim. Bir de tripod almıştım onunla da foto çekme isteği bu temizlik için ek katkı sağladı.
İstediğim kareleri hala yakalayamıyorum, o görüş açısı yok bende muhtemelen.
https://blogger.googleusercontent.co...lb_M=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...Ckcc=w640-h480
Angel sis ler bence güzel oldu, cupra lip'i 3 cm kadar yamuk takmasam daha iyi olurdu.
Flaplar kanayan yara onları tammponu söktüğümde boyayacağım, o kısım yaz aylarını bekliyor.
https://blogger.googleusercontent.co...V6x_=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...uLfX=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...zWi1=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...d7QQ=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...NFqr=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co..._E21=w640-h480
Şuradaki sanat eseri gibi duran 2 tane akıllı !!! vidamız var onları da çıkartacağız. Tampon braketlerini tamir edeceğim.
https://blogger.googleusercontent.co...ltdR=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...6w69=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...QEjX=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...oS2H=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co...zgUR=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...8Wfo=w640-h480
https://blogger.googleusercontent.co..._QVZ=w640-h480
Koltuğun sol kısmı çok iyi durumda değil, döşemeci işimiz var biraz da olsa.
https://blogger.googleusercontent.co...tDwR=w480-h640
https://blogger.googleusercontent.co...VEXu=w480-h640
Daha yapılacak çok işimiz var, havalar biraz düzelse tamponu söküp davlumbazları söküp altına pütür atacağım.
Cooler'ı takıp külbütör kapak contasını, karter contasını ( conta yok, sıvı conta olacak) çıkarsa eğer enjektör pul ve keçelerini değiştirip yağ bakımını yapacağım.
Şimdilik bu kadar, işimiz çok. Aracı satıp 407 alma kararım vardı ama yakıt fiyatları sonrası servis kullanmaya başlayacağım için, bildiğim arabayı verip üstüne para verip üstüne yeni masarfalara katlanmak istemiyorum.
C2 yi tamir etmeye devam edeceğim. Tigra ile ilgili kafam karışık satabilirim de durabilir de netleşmedim kendi içimde o konuda.
farları merakla bekliyorum, yapılan işler süper
Konu dışı ama şu video da birsürü hurda tigra var.Şoför abide otomobil camiasından galiba ralli videoları fana var.belki işine yarayacak birşeyler bulunur.
https://www.youtube.com/watch?v=PgCHBD4aBsM
:) Bu arkadaş opel tigra camiasında baya ünlü ve bilgili bir arkadaş, profesyonel olarak zaten garajı da var. Unicorn servis ti diye hatırlıyorum garajın adını. Baya baya tr nin farklı illerinden arabalar gönderilir yaptırılır, gördüğüm işinin ehli bir arkadaş, yaptığı işleri de beğenirim hakkını vererek yapıyor ama üslubunu sevmediğim için çok zorlanıyorum izlerken.
Zira kötü üslup güzel sözün katili olabiliyor. Yedek parça / çıkma parça da satıyor ama fiyatları bana hitap etmiyor, 1-2 ilanında gördüğüm rakamlar benim bütçemin üzerindeydi.
İlgi için tşk ederim. Bu arada küçük bir ekleme olsun konuya, farları bitirdim, camları kapama işi ve elektrik işleri kaldı ufak ufak yapacağım onları da.
Nisan sonuna doğru diğer işlerle birlikte arabanın üstünde yerini almış olacaklar.
https://blogger.googleusercontent.co...317_185410.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...317_185405.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...317_185402.jpg
Far camlarında zımpara kloroform vs çok işe yaramadı, çok da takılmadım zira artık araçla olan münasebetim "lazım oldukça" binmek seviyesinde olduğu için, yatan arabaya da masraf etmek istemiyorum.
Konu biraz hareketlensin, buraya foto eklemekten çok yazmayı sevdiğimi fark ettim bu gün. Fotoları blog'a yüklerken yazacak olduğum cümleleri kafamda tasarlıyorum :)
2 teker işini çok sevdim ben, geçen hafta sonu cumartesi günü lastikleri anlaş torunee ile değiştirdim.
İlk defa motor sahibi oluyor ve ilk defa motor lastiği değiştiriyorum bu yüzden fark konusunda yapacağım yorum çok muteber olmayabilir
ama daha yumuşak lastikler ve frenler daha iyi gibi geldi. Tamamen uyduruyor da olabilirim tecrübeli arkadaşlar yazar bkz: mikelazi,
lastikleri araştırıp aldım ürünün iyi olduğuna dair güzel yorumlar vardı.
Üzerinden çıkanlar 2000 km de çıktı, her işi kendimiz deniyoruz, dedim dur, lastikleri de değiştirirsin sen bi gazla söktüm.
Sibopları da söktüm ama gel gelelim çap ufaldıkça lastiğin jant'a oturan kenarı çok daha sert oluyormuş. Böyle bir değişimi evde yapmanın imkanı yok.
Attım arabaya gittim lastikçiye, zar zor değiştirdi, onun da ekipmanı normal jantlar için olunca uğraştık biraz. Jantları sonra yıkadım temizledim, güzelce anti seize sürdüm ve taktım.
Bu arada somunları elle çıkarmak zor, somun sökme makinası hayat kurtarıyor bu işlerde.
https://blogger.googleusercontent.co...326-WA0036.jpg
Sonra eşim bisikletle göl turu yapıcam gelir misin dedi, dedim olur onlar bisikletle ben motorlar sakarya e5 den izmit, oradan da sapanca tarafından dönüp yaklaşık 70 km yol yaptık.
Onlar pedallarken ben de 1-2 foto çektim.
https://blogger.googleusercontent.co...327-WA0024.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...327-WA0025.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...327-WA0026.jpg
Sonra vakit bulunca bu hafta da bakımını yaptım, elimde ölçü kabı yoktu. Hatun'un gözden çıkardığı bir kap varmış ona çöktüm :D Yağ bakımını da çıkardım aradan.
https://blogger.googleusercontent.co...330_202451.jpg
Sonra c2 den çıkan coilleri söktüm dağıttım temizledim, bir yanım sat diyor, diğer yanım dursun.
https://blogger.googleusercontent.co...326-WA0018.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...326-WA0021.jpg
Sonra arabayı babama verdim, geri geldiğinde lip ve plakalık kırıktı, manayla plakalıkları değiştireceğim.
Uzun zamandır tamponu boyamak istiyordum bu durum vesilesi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...331_234134.jpg
Bu arada arabanın karter contasını yenilemek için bir hışımla karteri söktüm, karteri sökünce yağ süzgecini de söktüm.
Karterin yüzeyinde yamulmalar vardı bir miktar çekiç darbesi ile o işi hallettim. Yüzeyini düz yüzeyde test ettim sıvı contalarını ve karter içini temizledim arabaya taktım.
Yağ süzgecinin içinden içinden çıkanlar pek hoşuma gitmese de süzgeci temizlemiş olmam kesinlikle iyi oldu.
2 bakım sonra süzgeci ve karteri komple değiştirebilirim duruma göre.
Filtre seti yedekte dursun diye aldım, hava fltresini kullandım sadece.
Sağdaki mann üzerinde bir sünger katman var, yeni olan bosch onda bu katman yok.
https://blogger.googleusercontent.co...401_184921.jpg
Farlar ile birlikte artık şu cooler'ı da takayım diyorum 5 aydır garajda yatıyor cooler.
Onun kauçukları geldi,
https://blogger.googleusercontent.co...401_190429.jpg
https://blogger.googleusercontent.co...401_190444.jpg
En son junyan farların soketlerini araç üzerinden gelen bağlantılara göre ayarladım, uçlarına / dişi erkek terminaller bağlayıp izole ettim.
2 far da araca takılacak durumda, sadece soketi tak çıkar yapılacak.
https://blogger.googleusercontent.co...402_173822.jpg
Deneme işleminde sonuç gayet başarılı, hava aydınlık olduğu için çizgi vs fotosu çekemedim.
Mevcut far ve mercek far aydınlatma farkı için 1-2 foto çekmeyi planlıyorum.
https://blogger.googleusercontent.co...402_180817.jpg
Eskisi kadar çok binmiyorum ***** yakıt fiyatları psikolojik sınırları aştı. Ama eldeki alınmış malzemeleri de bir yandan takıyorum.
Sırada cooler montajı, tampon boyaması far montajı ve külbütör kapak conta değişimi kaldı, 3 vakte onları da yaparım artık.
2017de boşanıp mal paylaşımı sonrası clkdan artan parayla işe gidip gelmelik aldığım bi c2 vardı.O ara ounun satılmasını beklemeden sebring cabrioyu aldım.Kasko ucuz çıksın diye babama satmıştım.3. - 4. ayında babanın ticari durumlar karışınca yakalama-satışa engel geldi :):) O yıl bu yıl düzgün km yapamadı semt içi hariç.Geçen hafta borç kapanıp araba temize çıktı.Muayene yapıldı.Herhangi bi ekleme yok , plastik tampondan sac üzeri kapak jantlara kadar zır stock :) Bi süriym dedim.Bendeki eos 1.4 tsi dan daha yumuşak , kullanımı daha rahat , daha seri :) 199k larda almıştım.208k da hafızadan silmiştim :) 220k km civarı şuan.Bugün boyaya verdim.Bu arada aynı iç dış renk kombinimiz.Bu pazar koltukları bi kutu kosla oxi action la , su izi bırakmayacak şekilde yoğun püskürtüp komple bezle sildim.Ciddi kir çıkarıyor aklında bulunsun.Zaten kir dediğimizin çoğu lokal dökülüp kuruyan su lekeleri.Ağzı burnu toplansın , paylaşıcam resimlerini.
Benzer süreçleri yaşamışız, ben de boşandıktan sonra c4 ü satıp clio sport almak zorunda kalmıştım :) c2 de şuan evin ekonomi bakanı olarak hayatını sürdürüyor.
Basık + 16" jantlı c2 göz nuru olsa da beni çok yoruyor kullanırken. Şuan orj süspansiyona döndüm ve gerçekten memnun etti beni.
c2 şu ara çok çok mantıklı bir araba gerçekten. Ben hep lacivert - gri ya da bordo istedim ama, istemeye istemeye siyah aldım :D
Fotoları bekleriz, ihtiyaç yoksa satma sakın dursun :)
İç temizliğini üstten bi yapmıştım, koltuklar çok kötü durumda değil ama yırtık var onu yapamıyorum can sıkıyor.
Sadece tavanı yıkamam lazım o da sarkar diye tırsıyorum ama öneri varsa dinlerim :)
eline sağlık farların bitmiş halini bekliyorum artık yeter.
Son olarak intercoolerdaki yamuk finleri ince tornavida ile düzeltirsen daha çok verim alırsın. Fotolar aldatıyor olabilir ama yamuk finler ben burdayım diyor.
reis coilleri satma bence dursun kenarda, satıp tekrardan sattığın paraya alamazsın ileride ihtiyaç olur
:) Cooler'ın hikayesi enteresan, wh grubunda bir arkadaşın "sorunsuz" kullandığı aracından orj. döndüğü için satılıktı güya.
Cooler geldi bastım içine deterjanı su giriyor diğer taraftan azıcık çıkıyor. Kuruttum sildim vs baktım hava da geçmiyor, bi söktüm, manzara bu.
https://blogger.googleusercontent.co...1DWE=w640-h640
O kütleyi sökerken baya zorlandım, iyi tarafı cooler'ın içinde kanallarda falan yok bu tortu dan.
Muhtemelen arkadaşın arabası turbo dan yağ basıyordu o yüzden cooler doldu ve basınç kaybı olup araç yürümemeye başladı, o da cooler'ı satayı dedi.
https://blogger.googleusercontent.co...lIDv=w360-h640
Montaj öncesi fin leri olabildiğince bir daha elden geçireceğim kesinlikle.
@göktürk doğru diyorsun aslında, ileri de satarken coilleri geri takıp basıp satabilirim.
Ya sorma 17" jant 35 yanak lastik koyuyorlar arabaya, arabaya binmek için değil fotoğraf çekip atmak için kullanıyorlar.
45 yanak lastik ile ben lanet etmiştim, 35 yanakla 1 hafta da araba çöp olurdu sanırım. Bırak adamlar bir de z rot falan söküyorlar, şaka gibi.
Coil'in yapısını da inceledim gayet güvensiz bir malzeme, bendekilerin alt kısımlarının kaynağı kırılmıştı mesela, tüm yük yandaki z rotun üst bağlantı ayağına biniyordu.
Süspansiyon işinde custom işten kaçınmak lazım, ya vericen parayı kaliteli malzeme alacaksın ya da orjinal süspansiyon dan devam edeceksin.