8 yıla ben emekli oluyorum hahahha
Printable View
8 yıla ben emekli oluyorum hahahha
Abi maşallah, mat siyah boya kadar güzel bir şey yok. Araç sıfır olana kadar devam edeceksin herhalde
Özellikle koltuklara yapacağın operasyonu merak ediyorum, aynı işi ben de yaptım inanılmaz çetrefilliymiş.
Kan kaynayınca durmuyor bende de diecast olayı aynı, senelerce almam kupon bir model gönderirler hemen yapışırım. Şimdi de araç niyeti olduğu için topyekün tasarruftayım, bu sefer dostlarım için bulup alıyorum onlara veriyorum bağımlılık artık :) Hastalığı kabullenip karşı çıkmamak lazım ne kadar bastırırsak o kadar sert geri dönüyor
Koltukların 3 opsiyonu var. 1. si ön koltuk derilerini revize etmek, bunu yaptırırsam hem maliyetli hem de arka koltuklar ile arada görüntü farkı olacak.
2. si temiz ve orj kılıflarını bulup ( y.dışı) alıp takmak, nispeten daha uygun maliyet ve daha iyi görüntü.
3. sü daha önceki araçta yaptığım gibi araca özel boya yaptırıp onunla deri işini çözmek. Ufak tefek tamir işi var onları da halledebilir gibiyim. Bu yolu deneyeceğim ilkten. DIY ne anlamı kalır yoksa.
Hep sök tak yapacak değiliz arada gezmek eğlenmek lazım, bizi mutlu etsin diye aldığımız arabaların bizi mutlu ettiği bir günden kalanları paylaşalım :)
Günün en güzel karesi ile başlayayım :)
205 e bayıldım, biraz kullandım mekanik hissi müthiş. Hid. direksiyon yok, durduğun yerde bicepc triceps bilimum kol kaslarını çalıştırıyor :)
Oem yağ sıcaklığı varmış dün öğrendim, müthiş bir özellik. Emirhan o kadar güzel bakmış ki kıskandım :) Maşallah diyelim.
https://blogger.googleusercontent.co....14%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(1).jpeg
Yeşil ama o kadar güzel bir yeşil, e30 touring aklımızı aldı. Bu kadar diri bir e30'u canlı gördüğümüz için çok şanslıyız. Kalbinde de güzel bir makina var.
denemelerde rs le birlikte gidiyor ya da rs e30 la birlikte gidiyor. Ama hacimli makina 200 sonrasında çok daha iyi giderdi sanırım.
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....13%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...009.26.13.jpeg
dede torun ikilisi,
https://blogger.googleusercontent.co...009.26.14.jpeg
Keyifli bir gün oldu, böyle günlerin çoğalması dileğiyle. Foto makinsı getirmediğim için de çok pişman oldum :S
Her şey için teşekkürler keyifli bir meeting oldu :)
Hepsine ayrı ayrı maşallah. Keşke uzaklarda olmasak biz de katılabilsek. :)
205 benımde merak ettıgim bi makine ,sahibi forumdan mı ?
bütün araçlara kocaman maşallah kazasız belasız
c5 i aldığımda çift yönlü klima kontrolünün sağ tarafı 21.5 derece takılı kalmıştı.
Aracı almadan önce bu bilgiyi paylaşmıştı satan arkadaş, ben de kısa bir araştırma ile DIY olarak çözebileceğimi görünce dert etmemiş ve satın almıştım.
Yaz ayında olduğumuz için de 21.5 derece de kaldığında ellemedim paneli. Bu gün aklıma takıldı ve halledeyim istedim.
Güzelce paneli söktükten sonra board kısmını çıkardım. İnternetteki bilgilerden faydalanarak arıza tespitini yaptım ve hemen ilgili düzeltmeyi uyguladım.
Panel oldukça hassas, sökerken dikkat etmek lazım.
https://blogger.googleusercontent.co...019.44.29.jpeg
Makro çekim ile kırık ayakları çekmeye çalıştım.
https://blogger.googleusercontent.co...%B1s%C4%B1.JPG
Bu da orj lehimler, bunlar da kırılırsa artık tamir etmeyi biliyoruz.
https://blogger.googleusercontent.co....31%20(1).jpeg
Bendeki lehim makinası bu iş için çok uygun değil, riske de atmamak için telefon tamiri yapan bi abim var götürdüm 2 dk da halletti.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(3).jpeg
Ve mutlu son :)
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(4).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(5).jpeg
Son derece maliyetsiz bir el emeği ile işi çözmüş olduk. Tabi bu paneli sökmek için alet edevat lazım onlar elde olmasa sökemezdik.
Sağ ayna hala kapanmıyor, sipariş ettim ne olur ne olmaz diye. Ama önce tamir etmeyi deneyeceğim bakalım olacak mı.
Yine muazzam bir DIY
Sağ ile sol aynı derece olması İçin sync tuşu yok muydu yav?
Bu arada benim de Sağ ayna otomatik katlama benim de bir çalışıyor bir çalışmıyordu, muhtemelen dişliler gitti
Sipariş ettim bekliyorum tamir takımını :)
Abi selamlar 205 in sahibi burda :) her zaman yardımcı olmaya hazırım.
Kaan abi çok teşekkürler tekrardan herşey için, çok keyifli bir gündü :)
Çevremden bolca linç yiyince gri kısımları siyaha döndüm. Halbuki ben beğenmiştim, sonra bir ara beğenmedim falan derken ortaya aşağıdaki kareler çıktı.
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.29.jpeg
Maskeleme işi baya uğraştırıyor, her derde de mavi poşetimiz yine iş başında.
https://blogger.googleusercontent.co...013.28.33.jpeg
Yayın balığı gibi koca ağızlı bir şey çıktı ortaya. Panjurların hepsi mat siyah olunca baya güzel oldu renk solmaya başlamıştı.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(2).jpeg
Dün kısa bir ist buluşması yaptık, yola çıkmadan önce sunroof ile ön cam arasına ne zamandır aklımda olan folyo uygulamasını yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(1).jpeg
Sanıyorum ön cam 1 ton dah koyu bir filme sahip olsa siyahların birbirini tamamlaması daha iyi olacaktı.
En güncel halimiz şuan bu şekilde, daha da bir yeri boyamam muhtemelen, kendimce denediğim kombinlerin en iyisi bu oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.32.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.33.jpeg
c5 i de unutmadık tabi, kapı açma kolu etrafındaki çerçeveler siyahtı. Bunların üzerinde kauçuk tarzı bir kaplama var, çizilince çok kötü oluyor, bizdekiler de çok kötü durumdaydı. Öncesini çekmemişim.
söktüm, uzunca bir süre zımpara sonrası o kauçuk yüzeyi tamamen yok ettim. Astar attım 2 gün bekledim, güzel bir 600 kum zımpara yaptım sonra boyadım.
Boyadıktan 10 dk sonra da verniğini attım, tek seferde iş çiçek gibi çıktı. 2 gün de kuruması için kenarda beklettim ve montajını yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co...013.29.34.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(2).jpeg
Baya iyi oldu son hali, orj den gri olsaymış keşke.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(3).jpeg
Gelecekte.... c5 in bence büyük bir eksiği olan ayak altı aydınlatma işine bir el atacağım. Gönlümden geçen iç ambiyans yapayım ama modül maliyetleri gerçekten manasız derecede yüksek geliyor. Şimdilik ayak altı aydınlatma ve kapı açma kolu içine smd led uygulaması ile devam edeceğim.
Folyo olayı en az beş sene gençleştirmiş aracı
Emeklerine sağlık üstadım, MRS deneyimlerin özellikle takip ediyorum
RS net güzel bir imalat. Fransızları seviyoruz *****, meg2 meg3 bindikten sonra renault'un fransızlar içinde bana geçen hissiyatı daha iyi araçlar yaptığı yönünde.
psa grubu arabam oldu daha ziyade, renault bi tık daha iyi hissettiriyor.
RS ile 19 aydır beraberiz bu süreçte aşağıdaki işleri yapmışım. Haricinde ufak tefek işler yapıp yazmadıklarımda vardır.
Ama sanılanın aksine dertli bir araç değil, doğru dokunuşlar yapıldıysa ve bilinçli bir şekilde kullanılırsa çok güzel hizmet eder sahibine.
Cooler + dp + enjektör iyileştirmesi + afr si güzel düzenlenmiş bir yazılım ile turbo araç kullanma şartlarına da uyarsan sorun yaşama şansın neredeyse yok.
Maliyetine göre sunduğu fayda oldukça üst düzeyde. Dyno verisi yok ama bilen adamların ortak görüşü benim aracım 260 hp civarında, basınç açsak biraz daha 300 leri alır mıyız alırız. Gerek var mı ? kesinlikle yok.
En kötü senaryo da artık 3rs makinası ( oldukça aynı zaten) koyup vanosları çalışır şekilde yapabilen adamlar var, ve maliyeti yine öyle sanıldığı kadar büyük değil.
İlanlarda görüyorum düşük rakamlara araçlar var ve soruşturuyorsun taklalısı mı dersin, şase ekleneni mi dersin bir ton hadise yaşamış çoğu.
RS e dair sevmediğim detay koltukları, kesinlike oturma pozisyonu memnun etmiyor. Bir de kliması beklentimin altında soğutuyor.
önceki çalıştığım firmada c5 kullanmıştım, çok keyifli yol tutuşu çok beğenmiştim açıkcası.
2 sorunu vardı, ekran çok ısınınca piksel kaybı oluyordu, birde şanzıman vites atışlarında hayata küstürüyordu beni :)
ekranı çözmüşündür mutlaka, şanzıman rahatsız etmiyormu seni ?
ekranda bir sorun yaşamadım hiç, ama yaşayanları biliyorum. Gerçi benim ekranım turuncu arka planlı olandan değil, ex. olanlarda daha iyice navigasyonlu bir ekran var.
Tek kavramalı yarı oto araba kullandım tecrübe edek kadar ( 107 / colt 2 adet / c4 ) Tam oto konforu olmadığını kabul etmekle birlikte kullanma kısmındaki ayağı gazdan çekme konusunu denk getirince geçişler oldukça konforlu oluyor.
Ben aracı aldığımda elimde lexia olmasının da faydası ile durduğu yerde aktüatör alıştırmasını ve sonrasın da da yoldaki alıştırma işlemini yaptım.
1. viteste oldukça hantal bir araba, devir denk gelmediğinde ufak tefek sarsıntılar oluyor. Ama ben olaya biraz da "bozulsa tamir maliyeti" olarak baktığımdan konfor kısmındaki kaybı onarım maliyetinin düşüklüğü ile ikame ediyorum.
Geri viteste fazla gaza basmak gerekiyor o rahatsız ediyor, haricinde ben gayet memnunum.
hız limitörünü iptal etmişmiydin peki?
198 diye hatırlıyorum devamı gelmiyordu, haftada 2-3 kez ankara - istanbul gidip geliyordum ondan aklımda kaldı
birde 2,0 motorlarda aynı şanzımanmı kullanılıyor yoksa bi güncelleme geldimi motor farklı olduğundan acaba?
limit 190, ettirmedim. Hatta otobanda tapagaz giderken 190 da kalınca çok canım sıkılmıştı yazın tatile giderken.
2.0 litre makina olan larda tam otomatik şanzıman var. O bambaşka bir araç kupa aynı.
Motor farklı 163 hp dw10 şanzıman aisin diye hatırlıyorum volvo da peugeot da falan da kullanılıyor. Kodunu net hatırlamyamıyorum. @etc de vardı sattı yakın zamanda o verir görünce kodu.
Ben c5 i aldığım dönemde hemen hemen aynı rakama 2.0 litresi de vardı. Tam oto ve hydractive olduğu için almadım.
Daha önce 2x hydractive c5 tecrübem var, kesinlikle çok güzel araç bu arada. 2.0 litre de çok da güzel donanım geliyor (Deri koltuk + ısıtma + hafıza vs) ama mcp yi x liraya onarıyorsan tam oto da bu rakam en az 3x olur. Hydractive in olası bir arızası üzücü maliyetler çıkaraibilir.
Ben en çok da bir sabah kalktığımda arabanın kafası yere düşmüş görmek istemediğim için 2 litre olanı almadım. Alınmaz mı ? Alınır. Etc (emre) nin araç kondüsyonunda geçmişi belli 2 lt kesinlikle alınır. Ama bunlardan piyasada çok az var. Denk getirmek lazım.
Bir sabah uyandığımda arızalanan silindir yüzünden yere düşen c5,
https://blogger.googleusercontent.co...609%5B1%5D.jpg
Selamlar.
Bendeki 2011 model Euro5 1.6 eHdi (112hp) MCP şanzımanlı C5 göstergede 193 km/s hızda iken limitöre giriyordu.
Yine 2011 model Euro5 2.0 Hdi (163hp) tam otomatik şanzımanlı C5 ise göstergede 212 km/s hızda iken limitöre giriyordu.
İki aracımda da remap mevcuttu ancak ikisinde de limitör iptali yoktu. Özellikle tam otomatik olan 2.0'da şanzıman sıkıntı çıkarmasın diye limitörü kaldırmak istemedim.
Ancak yakın bir arkadaşımda aynı aracın limitörsüz yazılımlısı vardı, düz yolda saatte 240/250 km/s hızları görüyordu. Gruptan başka birinin yokuş aşağı 260'ları gördüğünü de hatırlıyorum.
Şanzıman modeli AW TF80-SC. Doğrudur, Kaan'ın bahsettiği üzere Peugeot, Opel, Volvo, Mazda hatta Volkswagen gibi markaların bazı modellerinde de kullanılan, piyasada yaygın bulunan bir şanzıman. Tamir ve revizyon edeni de çok ancak tork konvertörlü olunca bu işlemler biraz masraflı oluyor günmüzde. MCP'nin baskı balatasını değiştirir, alıştırmasını yapar biner de binersiniz. Açacağı en büyük problem, çok çok zor ya anca aksiyonerin tamir olamayacak şekilde arızalanması neticesinde yenilenmesi gerekliliği olur. Onun da yenisini almak zorunda kalsanız bile tahminim tam otomatik şanzımanın komple revizyonunun yarısı tutmaz.
Bayadır aklımda olan ayak aydınlatma işini bu akşam hızlıca çözdüm. C5 i bu sefer baya baya kapalı kutu gibi yapmışlar, led ler için beslemeyi mecburen tavan lambasından aldım. İyi de oldu aslında hem Manuel hem otomatik olarak çalışacak.
https://blogger.googleusercontent.co...bF6QyF2bCH1Kd0
Şu 4 tane led olan rgb modellerden aldım. Kumandası olması iyi oldu renk değişimi için kablosuz çözüm.
https://blogger.googleusercontent.co...9ZaPJHap0HYxuo
2 tanesini sürücü tarafına 1 tanesini yolcu atak altına koydum.
En güzeli de c5 in torpido kapağının üstüne bakan kısmında U şeklinde bir boşluk var.
Kablolar görünmeden oraya ledi geçirebilmek şahane oldu.
Bu arada araba da ayak altlarında aydınlatma için yerler var ama boş bırakılmış. Kapıya kadar aydınlatma koyan adamların bunu atlaması garip.
Eline sağlık Kaan, aydınlatma eklentilerin çok güzel olmuş.
Exclusive pakette sanırım opsiyonlu bir versiyonun orjinalinde oralarda amber aydınlatmalar mevcut.
https://i.hizliresim.com/dsde2mt.jpg
Sürücü tarafındaki kapağın üstünde de yeri var.
https://i.hizliresim.com/fexc5vt.jpg
Bir dönem servislerden alınabilen orijinal aydınlatma şeritleri mevcutmuş iki taraf için de;
https://i.hizliresim.com/7ruayqy.jpg
https://i.hizliresim.com/aqkop53.jpg
Bir de içerideki kapı açma kollarının içinde de amber aydınlatmalar vardı benimkinde, çok tatlı duruyor. Fırsat olursa deneyebilirsin, yerleri mevcuttur.
https://i.hizliresim.com/n4hqi71.jpg
Ayrıca kapı içi gözlere de aydınlatma koyan gördüm ama o iş bana biraz gereksiz geliyor.
@etc uğraşmaya vakit bulursam kapı kolu için ve ayna altları için bir çalışma yapacağım. Bu kapı kolu için yere bir bakayım, geçeen tutamağın kenarındaki parçayı boyarken bakındım ama göremedim. Tekrar bir inceleyeyim.
28.09.2024 Günceli olsun.
Aracı aldığımdan yaptığım ilk bakımdan bu yana 7500 km civarı bir yok kat etmişiz. 114 gün de 7500 km desek günde 66 km yol yapmışız.
Dizel araçlarda bakım aralıkları uzun tutulsa da ben buna uymayı çok sevmiyorum. Geçmişte de benzer aralıklarla bakımlarımı yaptım her daim.
Parçaları bu sefer parçagönder den aldım. Çok alışveriş yapan arkadaş var sorun yaşamadı hiçkimse, psa ihtiyaçlarınız için bakmanızda fayda olabilir.
https://blogger.googleusercontent.co....01%20(4).jpeg
Bakımı aradan çıkardıktan sonra, atladık gittik muayeneye.
Ne hizmet verdiklerini tam anlamasam da 1800+ tl kadar bir ödeme yaptım, ha bir de kk na fark aldılar o da ayrıca manasız.
Neyse o kısmı da sorunsuz atlattıktan sonra lastikçiye gittim. Zira 607 jantlarını takarken ön lastikleri arkaya almıştık, o esnada lastikçi rot ayarın bozuk lastikleri içten yemiş haberin olsun dedi. Çok anladığım bir konu olmadığı için yer değiştirip devam ettik.
Rot ayarını yapartırdım çıkarken, lastikçi bunlar içten çok aşınmış yolda giderken bir şey olur riske etme istersen dedi.
İçime kurt düşürdü, lastik 1 kere lazım olur onda da işini yapmazsa canından malından olursun. O yüzden üzerindeki lastiklerin aynısından sipariş ettim.
225 55 17 lastik ölçüsü sanırım ara bir ölçü olduğu için rakamlar yüksek geldi bana. Yani RS e aldığım 225 45 17 goodyear asymetric 5 fiyatından daha fazla ödeyerek starmaxx almak enteresan oldu açıkçası.
Lastik işini de tamamladıktan sonra kozmetik işler haricinde eksiği kalmamış oluyor.
Araç durursa eğer 180 bin km civarı triger v kayış bakımı yaparım diye düşünüyorum.
Yağ filtresini tanıdık bildik yer bile olsa şüphe ederek al. Çok fazla çakma filtre sürmüşler piyasaya hava polen neysede yağ filtresi önemli. Kesinlikle orj olacak yada yetkili servisten alacaksın. Aman diyim dikkat et
Kesinlikle haklısın bu konuda, işin garip tarafı yetkili de de sorun yaşayan insanlar geldi kulağıma. Az buçuk sök tak yaparken filtreye aşina olduğum için gelen malzemeyi inceledim bir eksiğini görmedim. Tabi gözle görünmeyen bir kalite kısıtı varsa oradan gol yiyebiliiriz.
Sattığı mala güvendiğim bir kaç yer var onlardan alışveriş yapmaya çalışıyorum. n11 e hb trendyola girip en ucuz filtreyi almıyorum genel olarak.
12.10.2204 günceli bayadır bu kadar detaylı bir temizlik yapmamıştım. Yinelemiş olayım k2 nin ürünleri gerçekten güzel iş çıkarıyor letan ve satina iç aksam için başarılı ürünler.
Motor içinde de satina kullandım plasitk aksamlara gayet güzel oldu.
https://blogger.googleusercontent.co...008.48.12.jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....12%20(3).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....12%20(2).jpeg
Garaj hala istediğim gibi değil, çok fazla malzeme vs var. Bir takım dolap çalışması yaptım ama kondüsyon olarak istediğim seviyede değil halen.
https://blogger.googleusercontent.co....12%20(4).jpeg
Eline sağlık Kaan :) K2 güzeldir şu zamanda fp anlamında iyi ürünler...
28.10.2024 günceli olsun,
bol sisli ve keyifli bir 200 km lik yolculuk sonrası triger değişimi için RS grubundan arkadaşların yanına ulaştım.
https://blogger.googleusercontent.co...010.01.54.jpeg
Yolda da sis oldukça devam etti, cc ile 90-100 arası hızlarla devam ettim. Yol müthiş boştu ist da dün kimse kalmamış hem giderken hem dönerken trafik çilesi çekmemiş olmama ayrıca mutlu oldum.
https://blogger.googleusercontent.co...010.02.33.jpeg
Rs grubundan arkadaşlar da gelince ortam şenlendi hem arabayı yaptık hem bol bol güldük eğlendik.
https://blogger.googleusercontent.co...010.02.32.jpeg
Ortamda bi anda rs ler 5 oldu :) Yer gök RS nerdeyse. 205 GTİ kardeşiliğinden Emirhan da sağolsun atladı geldi sohbet ettik.
Onun Austral ini inceledim, gerçekten çok güzel bir araç yapmış renault.
Bizim RS soğurken Aytu aga misafir bir RS in yazılım işini hallediyor. Adam all in one resmen remap var mekanik var sohbet gırgır şamata var :)
Nerdeyse 2 senedir whatsap grubundan tanışıyoruz ama dün yüzyüze ilk defa tanıştık, aşırı eğlenceli bi adam. Karnımıza ağrılar girdi günün sonunda gülmekten.
https://blogger.googleusercontent.co....53%20(4).jpeg
Başına geleceklerden habersiz bekliyor yavru :)
https://blogger.googleusercontent.co...010.01.33.jpeg
Malzemeler açılsın sökülmelere başlansın,
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(1).jpeg
Mekanik işler yapan kimseler bilir ki mutlaka can sıkıcı bir durum yaşanır. Bizi de es geçmedi bu durum.
Krank'ı sabitlemek için bloğun alt kısmında bir e soket cıvata var. Bu cıvatayı sökmek sente ayarı için hayati önem arz ediyor.
Daha önce bu cıvatayı birileri yarınlar yokmuş gibi sıkmış. Lokma ile sökülmeyince devreye kabakuvvet girdi, çekiç + keski ile söktük.
Tabi buna ulaşmak için emme manifoldunu da sökmek zorunda kaldık.
Cıvatanın son hali bu. Yerine metrik kafalı yeni bir cıvata taktık tertemiz oldu ve tabiki insan gibi sıktık.
https://blogger.googleusercontent.co....53%20(3).jpeg
İşi kendim yapmadığım için temizlik kısmını bu seferlik es geçitk, zaten baya alet edevat lazım + teknik bilgi de lazım beni 1 tık aşan bir işlemmiş.
Eski triger kayışımız, durum kötü değil çatlama vs yok. Sanayi işi "ustam bi 30 bin daha gider" esprileri eşliğinde kendisi ile vedalaştık.
https://blogger.googleusercontent.co....53%20(2).jpeg
Geçmiş triger değişiminde sıkma işini ciddi abartmışlar, kasnak somunları saplamalar ile birlikte çıktı.
Diplerini güzelce loctite layıp yeniden torklayarak sıktık.
https://blogger.googleusercontent.co....53%20(1).jpeg
Egzantrik kasnaklarını kilitlemek için özel yapım aparat. Triger değişim öncesinde emme tarafında 2-3 derecelik bir kaçıklık vardı, aparat tam olarak oturmuyordu. Yeni triger ile aparat zorlanmadan girip çıkacak şekilde triger montajı tamamlandı. İnce detaylar ama hayati önem taşıyan detaylar bunlar.
https://blogger.googleusercontent.co...010.01.53.jpeg
triger kapakları ile şase kolu çok yakın, o dar alanda değişim yapmak gerçekten zor oldu.
Kulağı sökünce motor altına kriko vurarak sağa sola çektirip bir şekilde kayışı taktık.
https://blogger.googleusercontent.co...010.01.52.jpeg
V kayışı ve gergisini de değiştirmek istedim ama gergi parçası hatalı geldiği için değiştiremedik. Üzerinden çıkanın durumu da oldukça iyi olunca onunla devam ettik.
Tabiki olmazsa olmaz total glacelf auto supra turuncu antifiriz ve distile su ile de soğutma sistemini kurarak günü tamamladık.
Sonrasında artık can ciğer olduğumuz eski megane 3 ümü alan kardeşim Murat ile bi bahariye kdıköy turu yaptık ve dağıldık.
Gecenin sonuna doğru bir f10 nasibini alarak bizi eğlendirdi sağolsun. Yaklaşık 17 saatlik yorucu bir günün ardından kafamız rahat yastığa başımızı koyduk.
Abi kasnakları acil değil.. Katil kasnak başa bela..
Dün triger işleri yapılırken 3. bobinin kablosu soket içindeki pinden kurtuldu.
Eve gelene kadar idare edece şekilde tutturduk, hatta belki uzun zaman sorun bile olmazdı böyle bıraksam ama içime sinmedi.
Hazır tatil günü boştayım hava da güzel atladım motora sanayi de 2-3 yere sora sora doğru adresi buldum.
Diğerleri beyaz yeni soket siyah olacak, çok mesele değil bence.
https://blogger.googleusercontent.co...017.19.31.jpeg
Bu soketler daha önce de revize görmüş, sanırım oem olanlarında sorun vardı.
Kablo boyu da biraz kısa kalmış. Manifoldu sökünce haliyle sağa sola çektik kablo demetlerini, yeşil kablo pinden kurtuldu.
https://blogger.googleusercontent.co...017.19.32.jpeg
Bu işlerde en güzel çözüm bence lehim + makaron. Lehimli makaronlarda var ama henüz ben denemedim.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(1).jpeg
Lehim sonrası, kopmyayacağına emin olacak kadar tüm çevresini lehimledim.
https://blogger.googleusercontent.co....32%20(2).jpeg
Sanayi işi şaşırtmayan montajlar bunlar. Dola ve bırak. Dolama kalitesi 1 tık iyi hakkını yemeyelim yapanın.
https://blogger.googleusercontent.co...017.19.33.jpeg
Sonra söke söke 1. silindir bobinine kadar geldim oradaki lehimsiz olan tüm kabloları lehimleyerek topladım.
https://blogger.googleusercontent.co....33%20(4).jpeg
Kablolar yarıklı spiral hortum içinden geçiyor, ben üzerine ekstra bez bant ile takviye yaptım.
https://blogger.googleusercontent.co...017.19.34.jpeg
Külbütör üzerindeki tesisat tutucuların hala araç üzerinde olması ayrı bir güzellik :)
https://blogger.googleusercontent.co....34%20(1).jpeg
Sonrasında külbütör den çıkıp emmeye giden Forge yazan bir boru vardı o takıldığı yere göre hafif boldu, gazladığımda külbütör üzerindeki borularda yağ buharı
görüyordum.
Ona da 2 kelepe alıp sıktım, test edeceğim bakalım netice alabilecek miyim.
Gözlük ve cüzdan detayı önemli :D
Kablo eki yapmak ciddi bir iş esasen. Sanayide sallayan yok tabi ama. Özellikle uç uça eklemede dikkat etmek lazım. Sen her türlü lehim yapıp makaronluyorsun zaten. en temizi.
Şöyle bir video var. Uç uca eklemede iyi bir örnek ve çözüm. Tabi lehim ve makaron şart.
https://youtu.be/-SVDuz2E-NE?t=130