Hayirli ugurlu olsun cc iyidir, 1.4 tsi mi? Dizel mi?
Kalorifer sisteminden degilde octavianin yalitimindan dolayi üşümüşsünüzdür :)
Printable View
Hayirli ugurlu olsun cc iyidir, 1.4 tsi mi? Dizel mi?
Kalorifer sisteminden degilde octavianin yalitimindan dolayi üşümüşsünüzdür :)
Zafer çok ayıp insan dalga geçer mi arkadaşıyla :D Garaja gelirken sana ceza kesiyorum güzel bi tatlı alıp geleceksin :D
Octinin kromlar iyi olmuştu gerçekten :) Gittiği yeri mutlu etsin diyelim. Alan hayrını görsün.
Eyvallah, onu yazmamışız dimi, araba 2.0 TDI 170 lik motora sahip. DGS si ***** 6 ileri.
Evet kesinlikle yalıtım ile alakalı konu, ama skodanın sağ taraf da az üflüyordu, tabi bu araca özel bir durum da olabilir. Bir de gece çıkınca yola bolu gerede sonrası -6 lar falan gördük ekranda.
Götürdüm baktıdım, usta bundan birşey yok dedi. İçim rahatladı. Dedim ustam sen yine de yağını filtresini değiştir. Motul yağ mann filtre kullanıyormuş bu da hoşuma gitti.
Arkadan bir gıcırtı geliyordu onu da eğildi buldu, dik rot değişecek dedi, dedim hallet yarın alırız arabayı.
Maşallah güzel günlerde kullan, çok mantıklı bir değişim olmuş
170 lik motor da 6 ileri yağlı dsg de gayet iyi motor ve şanzımandır ki bu kmlerde D-N problemi yapmasına şaşırdım bile diyebilirim, tahminimce basit bir şeydir.
Bu kasa CC'yi sonrakinden daha çok beğeniyorum, hele stoplar skyline gibi yanarsa enfes olur :)
Hayırlı olsun abi, benzinli 160lik saatli bomba diye biliyorum. En güzel motor seçeneğini almışsın. Octavia hiç sana göre değildi bence de :)
hayırlı olsun zaferle aynı fikirdeyim bu arada :D
tarz + donanım + sınıf farkı olarak aradaki farka net şekilde değer. Arabanın sadece modeli eski skodaya göre, kalan her şeyi daha ileride.
Bu sene 4. satış oldu, 2 si aynı araba (RS) buna her türlü 6. aya kadar biniyorum, durduk yere mükellef olmaya gerek yok. 6 Ay içinde de güzel toparlarım bunu ben.
Hoş sonrasında p/f olarak bakınca vag ın premium u olan audi 6 / 8 / falan geçmek lazım, ona da gerek yok gibi.
Benzinli cc almam kendi adıma çok net bilgi. Sağolasın :)
Sağolasın, sizi tanıştırayım iki mistsubishi sever atlayın gelin garaja yaza doğru.
Değişiklik iyidir geldik 40 yaşına bu heves 5 sene sonra kalır mı, kalsa imkan olur mu, o kadar yaşarmıyız ooo bi ton denklem var. Gün bu gün, beğendik aldık geçtik yarın kim öle kim kala.
Zafer'i tanımıyor olma ihtimalim var mı sence :)
Başkanım yine güzel bir hamle yapmışsın. Eksik gedik her türlü en mükemmel kondisyona gelecektir eminim. Dolu araba keyfi bambaşka oluyor. Güzel günlerde keyifle kullan inşallah...
Bu arada aküsü kaç senelik aracın?
Hem kışa güzel bir hazırlık olur, hem problemin çözümü için ucuzdan başlamak olur diyerek, daha yüksek amperli bir akü takıp şanzımanı gözlemlemeyi tavsiye ederim
Sökülen kaç yıllık bilmiyorum. Ama üzerindeki 4 günlük :) 75ah. Aküyü satışı aldıktan 15 dk sonra değiştim. İnci nin araç marka motor ve modeline göre önerdiği akü ile.
Cca değeri 700 takılanın. Sökülen Akü deki ölçüm 400 cca idi.
@deeperblack :) Teşekkür ederim. Ben donanım seviyorum kesinlikle bunu anladım. Skodadan sonra bunla dönüş yolunda kurcalarken sağı solu çok keyif aldım :)
Tüm engellememe rağmen gittin aldın ya neyse sen İstanbul'a geleceksin elbet o araba ile :)
Gelcez gelcez :) remap için belki seni de alır aytara gideriz :) şase den sorgulayınca servis yazılım güncelleme çıkıyor. Yaptırayım mı ?
Arabanın şanzıman yağını değiştirdik düzeldi gibi duruyor, kendimce hata verdiği andaki durumları tekrar ettim hiçbir sorun yaşamadım.
Çıkan yağ için usta 100 bin km si var rahat dedi, benim yorumum yağ ömrünü doldurduğu için akışkanlığı azladı, mekatronik pistonları da itmedi bunu hataya düştü.
kaan abi bu ne hız skoda sandım konuyu görünce meğersem skoda gitmiş,:D
tekrar hayırlı uğurlu olsun,direksiz makineleri oldum olası severim :)
Üstadım şuan enteresan şekilde hiçbir sorun yok (Aman olmasın) Tekrar ederse çözüm belli söküyoruz kendimiz yapıyoruz mis gibi :)
O zaman bunu geçtik şimdilik. Çok açıldık bu ara 3. gün 20+ oldu parça bakım derken. DP + Remap için 1-2 ay bekleyelim, araştıralım kim yapar kim iyi yapar.
Evet skoda gitti, şanzıman motor kombini iyiydi. Daha dolusu ve daha yakışıklı olana geçtik. CC yi sevdim çok. Malzemeler geliyor ufak ufak tamamladığımda güzel bir DIY günü olacak.
Detayları paylaşacağım elbette.
14.12.2024 günceli olsun.
Sabah bi heves kalktım CC ye aldığım malzemeleri monte edeyim diye.
Yağ filtresini almamıştım hem onu alayım dedim, hem de soğutma sistemi için LM in radyatör temizleyicisini atayım biraz ısınsın araba dedim çıktım yola.
Filtreyi aldım döndüm, tezgahı kurdum hemen.
https://blogger.googleusercontent.co....27%20(2).jpeg
Aşağıdaki fotoda görünenleri değiştirmek ve sıvı bakımı yapmaktı hedefim.
https://blogger.googleusercontent.co....27%20(3).jpeg
Önce fren hidrlik deposundaki eskimiş sıvıyı çekerek başladım işe, eksiği LM dot 4 ile tamamladım.
https://blogger.googleusercontent.co....27%20(1).jpeg
Sonra şanzımanın üzerindeki yağ soğutucusunu değiştirmek için aküyü, akü altındaki tablayı hava filtre kazanını vs söktüm.
Geçmişte bolca fransız kurcalamış birisi olarak şunu net söyleyebilirim akü kısmı çok sade, RS le kıyaslıyorum bir sürü ekstra vardı o bölge de.
Meslea akü tablası daha iyi bir imalat yapılmış bana göre.
Artık adetten oldu her araba söktüğümde garajdaki eksik ekipmanı tamamlıyorum. Bu seferde bu cıvatayı sökecek uygun malzeme yoktu gittik aldık geldik.
Adını da kimse bilmiyor bunun :) malzemeci de numune olmasa derdimizi anlatamayacağız.
https://blogger.googleusercontent.co....26%20(5).jpeg
Yağ soğutucu 3 cıvata ile şanzımana bağlanıyor.
https://blogger.googleusercontent.co....26%20(4).jpeg
Söküp dışarı aldığım soğutucu, Aracı aldığımda ölçtüğüm -17 derece antifiriz olsa da soğutucu içinden pas benzeri birkaç tortu çıktı.
Değişim işi iy oldu. Yanlız soğutucu ile birlikte oringler gelmedi.
Ben de eskileri kullandım. Sonra arabayı topladım marş yaptım ve her yer şanzıman yağı oldu, ki bu yağı 10 gün önce değiştirmiştim.
Ciddi hayal kırıklığı yaşadım o anda.
İşin kötü tarafı ne kadar yağ aktığını bilmiyorum, nekadar koymam gerekdiğini de bilmiyorum.
Sakarya da bir motul bayisini aradım 1 lt dtcf için 500 TL fiyat verdi. Cumartesi dükkan kapama saati fiyatıydı sanırım bu :)
İnternetin gözünü seveyim 1390 TL ye ayağıma kadar 5 LT si gelecek. Esnaf kazansın istiyoruz ama gözümüzün içine bakarken kazıklama çabalarına da katlanamıyorum. Yatsın araba 1 hafta gerekirse.
Neyse sonra gittim oringleri de buldum sanayide, 5 TL lik oring için tekrar sök tak yapacağıma mı yanayım sabah beri uğraştım soğukta ona mı yanayım bilemedim :)
Neyse olacağı varmış oldu. Önümüze bakalım devam edelim.
Oringler aşağıdaki 2 deliğe takılıyor. Eskileri kullanmak hataydı kabul ediyorum. Ama febi nasıl bunları göndermez onu aklım almıyor.
https://blogger.googleusercontent.co....26%20(3).jpeg
Yağı LM 4200 ve yağ filtresini mahle kullandım, mazot filtresini de yine mahle ile değiştirdim.
Hatta mazot filtre üzerindeki torx cıvataların ağızları dağılmıştı garajda bu ölçü de allen baş cıvatalar buldum onları taktım.
Torx alıp değiştireceğim pazartesi günü.
https://blogger.googleusercontent.co...019.45.23.jpeg
Arabanın mazot filtresini değiştirmek çok kolay, PSA nın dizel motorlarında bu işlem daha uzun ve meşakkatli. Özellikle c1 ve c2 de yerleri çok ters.
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(1).jpeg
Yağ dolum kapağını ve yağ filtre kapağını temizlemeden takmıyoruz tabiki.
https://blogger.googleusercontent.co....23%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....23%20(3).jpeg
Araba ara sıra motor arıza ışığı yakıyordu, hata koduna baktığımda coolant sensor 2 hatası diyordu.
Araştırdığımda birkaç farklı arızanın buna sebep olabileceğini gördüm.
İhtimallerden 1 tanesi de müşür üzerineydi, bunu kontrol edeyim derken muhtemel suçluyu bulmuş oldum.
Daha önce soketi değişmiş bu müşürün. Tabi değişirken klasik dola bantla gittiğ yere kadar modunda takılmış yapan usta.
https://blogger.googleusercontent.co...019.45.25.jpeg
Lehim + makaron ile bunu düzelttim.
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(3).jpeg
Hazır sökmüşken müşürün ucunu 2000k zımpara ile temizledim. Aracı test edecek kadar çalıştıramadığım için şuan net bilgi veremiyorum ama coolant sensör hatası almayacağım diye düşünüyorum.
https://blogger.googleusercontent.co....24%20(2).jpeg
Esnafa yine kızıyorum, oring almaya gittim ölçtü 1 tane verdi. Dedim 4 tane alabilir miyim. 4 tane verdi aldım geldim, yerine takmayı denedim 2 tanesini büyük vermiş.
5 TL lik oring için git 10km yol yap şimdi. Neyse ki 2 tanesi doğru bunlar işimizi görecek.
https://blogger.googleusercontent.co...019.45.17.jpeg
Son durum bu, içeride ne kadar yağ kaldığı belli olmayan bir DSG ile başbaşayım :) Çözümü şu, yağ filtresinin kapağını açıp üstten dolum yapılabiliyor.
Araç düz zemindeyken alttan tapayı sökeceğim yağı dışarı alacağım. Sonra 4.6 LT yeni yağ koyup üstten işi tamamlayacağım.
Kaynak olarak güzel bir site: How to DIY DSG transmission fluid change on VW TDI or Audi TDI
Bu arada araştırmalarım sonucu net şekilde emin oldum ki 4.5 lt yağ yetiyor. Filtre içinde 01. LT = 4.6 LT üstten dolum DSG yağ değişimi için ok dir.
Boşu boşuna geçen kafta 5.5k ödemişim üzüldüm.
https://blogger.googleusercontent.co...019.45.21.jpeg
Taşırma kabı değişimi ve lm kfs 13 ün güzel rengi ile son durum güzel oldu. Eski kap sararmış ve kötü görünüyordu.
https://blogger.googleusercontent.co...019.45.22.jpeg
Ne öğrendik peki bu gün ? Söktüğün oringleri yeniden kullanma, üşenme git bul al yenisini tak.
Elinize sağlık. Su kabı kapaksız gelir genelde, eski kapağı kullanırsınız. Kapaklı geldiyse ve yeni kapak taktıysanız eski orijinal kapağı atmayın. Yan sanayi kapaklara güven olmaz, ilk günden basınç tutmayanları gördüm.
Kapaklardaki renk farkı farklı basınçlarda açtıklarına işaret olabilir, bir bilene sormak lazım.
Bakayım ona hiç dikkat etmemiştim. Altında falan basınç değerleri yazıyor genelde bunların.
Farlardaki sarılıkları zımara + kloroform ile düzelttik olabildiğince.
Far kapaklarından 2 si eksikti, solid de çizdim 3d yazıcı da bastım tam oturdu.
Sİyah filament yoktu o yüzden turkuaz, siyaha boyanıp takılacak.
Sinyalleri de sıfırladım. Sis kapaklarını da mat siyaha boyadım solmuştu. Ön kısmı oldukça adam ettik.
Sıra çalışmayan park sensörlerinde.
https://blogger.googleusercontent.co....30%20(2).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....30%20(1).jpeg
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(3).jpeg
Hazır solid öğreniyorum madem bunu kendi lehimize kullanmayalım mı. Kapakların 2 si eksikti, çizdim bastım mis gibi oldu.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(2).jpeg
Direkt siyaha boyayıp takacağım, far arkasında kalacağı için yüzeydeki pürüzlere çok takılmıyorum.
https://blogger.googleusercontent.co....29%20(1).jpeg
senin şu bitmek tükenmek bilmeyen enerjin ve yeteneğin.. mahvettin bizi gene kaan abi öyle imreniyorum ki sana hem el becerin var hem merakın var aynı zamanda da uğraşacak garajın olması bambaşka bir seviye
Yazmışımdır daha önce belki denk geldin belki gelmedin :) ev alırken 2 şeye bakmıştım. 1. si garaj 2. si ayrı mutfak. Bu açıdan tam arzu ettiğim yer denk geldi. Hedef müstakil ama başarabilir miyiz emin değilim, zaman gösterecek.
Diğer taraftan merak ve kurcalamak ile çok şey kazanıyorsun. Bazen de yukarıdaki örnekte olduğu gibi 5 TL lik oring yüzünden 10 gün önce 5.5k ödediğin yağı çöp edebiliyorsun.
Sağlık olsun yağ da oring de yerine gelir, bu tür durumlara kayıp değil tecrübe açısından kazanç olarak bakıyorum. Konu tamamen hevesle ilgili cumartesi günü saat 10 dan 17 ye kadar sokakta buz gibi soğukta arabayla uğraştım, sevmesen yapılacak şey değil. Sevmediğim iş için kılımı kıpırdatmayan ben söz konusu araba olunca akan sular duruyor. :)
Herkes böyle keyif aldığı hobiyi bulur umarım bir gün.
Bu haftasonu kendi kendime dedim. " Köroğlu garage online mı acaba ? diye sorayım.. Sonra havaya baktım. Dedim bu soğukta evde keyif yapıyordur belki. Ama anlaşılan Köroğlu garage onlinemış
Foto çekemesek de CC yi akşam yürüttüm. DSG üstten dolum şeklinde yağ değişimini kısaca tarifleyeyim.
1. Si işlem gerçekten kolay korkulacak bir şey yok.
2. Si aracın düz zeminde olması lazım, ben 3 kriko ile bunu sağlayabilidim, bir de su terazisi lazım oldu.
Su terazisini aracı kaldırdıktan sonra şanzıman tapası üzerine gelecek şekilde tutarak alttan teraziye aldım.
Dağa sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı.
3. Sü 24mm lokma ile şanzıman yağ filtresinin kapağını söktüm ve yağ filtresini dışarı aldım ( Filtre 1 hafta önce değiştiği için onu değiştirmedim)
4. Sü Roney Suzgecli Huni : Amazon.com.tr: Mutfak linkteki huni şanzıman yağ filtresinin içindeki deliğe sıkı sıkıya oturuyor, 4.5 LT Motul DTCF koyuyoruz. Tabi delik ufak olduğundan yağın gitmesi bi 25-30 dk sürüyor.
5. Si yağ filtresini koyuyoruz ve filtre kapağını 30nm ile torkluyoruz. Sonra akü tablası ve filtre kabinini geri takıyoruz.
Akü tablasında 3x 10mm lokma var. Bir de hava filtre kutusu bağlantısında sıkmalı bir kelepçe var. AKü kutup başları da 10mm lokma ile sıkılıyor.
Şanzıman Yağ soğtucusu değişimini de tarif edeyim.
1. Si FEBI 38787 kodlu yağ soğutucusunu alıyorsunuz dq250 için uyumlu (şase no ile teyit etmekte fayda var) Ben ya kaybettim ya kutudan çıkmadı ama 2 tane oring lazım. (Çapları ölçüp güncelleyeceğim daha sonra)
2. Si hortum kelepçesi ile soğutucu üzerinde 2x kelepçe var onları alıyorsunuz. 3 tane 12diş cıvata var bunları sökmek gerekiyor.
Şu şekil: https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.h...BoCUvYQAvD_BwE
3. sü sağa sola bir miktar yağ su akacak bol bez lazım etraf batmasın.
4. sü 2 oring i yerine koyup üzerine soğutucuyu sağa sola hareket ettirmeden (oringler yerinden çıkmasın diye) oturtuyoruz.
5. si ve en önemli kısım cıvataları öncelikle 20NM ile sıkıyoruz. Ben sıktıktan sonra 15dk bekledim. Ve sonrasında
90 Derece çeviriyoruz. Sıkarken ben kopacak edecek diye bi korkmadım değil ama sorun olmadı. Ha kısa tork kolu ile yaptığım için çok zor sıktım gibi gelmiş olabilir bana.
Olay bu kadar.. Biraz alet edevat lazım ama yapılmayacak iş değil, meraklısı için tarif. Daha detay merak eden varsa yazsın cevaplayayım.
"Daha sonra 14 torx ile dış tapayı 8 torx ile de iç seviye plastiğini söktüm. Zaten benim yağın bir kısmı dışarı aktığı için araç içinden oldukça az yağ çıktı."
Üstadım, 8,10,12 diye giden o uçlara/vidalara sıçandiş, farediş diyorlar sanayide. Torx biraz daha farklı, altı çıkıntılı.10-15-20-25 diye gidiyor. Doğrusu nedir bilemedim. :)
Yine mest ettin bizi eline saglik, cc iyidir zevklidir tdi candir. Yanlis hatirlamiyorsam o mazot filtresinin kapaginin ustundeki borulardan biri zamanla eskiyip yirtiliyor onunla ilgili bir aksiyon olabilir. Yirtilinca Mazot oluyor her yer.
Şanzıman alt kısmında aslında allen ler var ben torx derken hata etmişim. Hatta yararlandığım kaynaktaki görseli de ekleyelim o kısmı netleştirelim.
https://www.myturbodiesel.com/d2/ima.../dsg-fluid.jpg
Şanzıman soğutucu sökmek için lazım olan tam da bu ürün,
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/s...p8stA&usqp=CAE
Eyvallah birileri okurken keyif alıyorsa ne mutlu bana :) CC yi sevdim aradığım herşeyi bana sunuyor açıkçası. Tasarım olarak güzel, motor + dsg kombini iyi çalışıyor.
İçi geniş, dcc çok güzel çalışıyor (bu kadar iyi çalışan bir sistem olacağını düşünmemiştim)
Daha önce roof olmayan bir araçla anlaşmıştım iyi ki o olmamış, hoş bundaki de roof değil ama kafayı kaldırınca camdan dışarıyı görmek hoş ve kocaman + olarak roofdaki gibi ses yok. RS de mesela yüksek hızda o ses baya rahatsız edici oluyordu.
yay vs koymadan da çamurluk teker aralıkları tam istediğim gibi. Doğuştan alçak ve yüksekliği de az bu da beni memnun ediyor. Hani dönüp baktığımda bir bütün olarak güzel. Bu hissi daha önce SLK da yaşamıştım oda iyi hissettiriyordu.
işimiz var tabi hala gelecek günlerde şunları yapacağım vakit buldukça.
Plakalık sipariş ettim takılacak,
APP yaptıracağım onlar gelecek,
Ön panjurda dıştan tampon boyarken düzgün maskelenmediği için siyah kısımlarda özellikle boya tozlanması olmuş onu boyayacağım.
Sis kapaklarını boyadıktan sonra orta alt panjur resmen sönük kaldı onu boyayacağım.
Ön park sensörleri çalışmıyor ona bakacağım, arkada sonradan takılma bir sistem var onu yenileyeceğim.
Arka soldan geldiğini düşündüğüm bir lıkırtı var, bagajı boşalttım acaba stepne ve avadanlık mı yapıyor diye ama değilmiş, muhtemelen arka süspansiyon kısmında bir şeyler aşınık tekeri söküp bir tespit yapayım ona göre malzeleleri alıp işe koyulalım.
Arka kısımdaki ses yalıtımını sevmedim, c5 bu konuda oldukça iyi mesela. Havaların ısınmaya başladığı bir dönemde komple kapı içleri dahil yalıtım + ses sistemi yapacağım.
Kapılara yaptığınız ince siyah yalıtım çok işe yaradı mi
:) Önleyici bakım ve zararları adlı yazıya hoş geldiniz :)
Arabanın yağ su bakımını yapıp kafamız rahat binelim dedik mal.um. Soğutma sıvısı ve taşırma kabı değiştirmeden elimde olan liquimoly nin radyatör temizleyicisini Liqui Moly 300 ML Radyator Temizleyici Fiyatı ve Ozellikleri Kampanyaları & Fırsatları - Teknosa belirttiği doğrultuda uyguladım.
Aracın antifirizini distile suyunu vs koydum çalıştırdım, akan yer yok. Havasını falan aldım güzelce gayet güzel çalışıyor. Neyse hafta sonu 50 km bir mesafeye gitmem gerekti, o da nesi...
Kalorifer sıcak üflemiyor. Neyse dedim dönüşte bakarız. Kaputu açtım kalorifer hortumlarına bakıyorum el değmeyecek kadar sıcak. Araç suyuna bakıyorum 89-92 derecelerde geziyor orada da bi sorun yok.
Sonra aklıma geldi, soğutma suyunu koyduktan sonra muhtemel oluşan tortu vs ne varsa kaloriferi açıp havasını almaya çalışırken peteğe doğru gitti ve tıkadı.
Yenilenmiş olur manayla diye kalorifer radyatörünü sipariş ettim. Bu akşam değiştireceğim neticeyi yarın paylaşırım.
Güzel tarafı radyatör için torpido komple sökülmüyor, alttan söküp alınacak şekilde bir montaj demontaj şeması var. Çekebildiğim kadar foto çeker anlatırım ileride birine yarar sağlar belki.
https://blogger.googleusercontent.co...013.59.20.jpeg
Ürün kodu:
https://blogger.googleusercontent.co....20%20(1).jpeg
İlk cümleye imzamı atarım :hehe: