User Tag List

Sayfa 9/11 İlkİlk ... 7891011 SonSon
205 sonuçtan 153 ile 171 arası

Konu: Turbo ford ka & du it yorself

  1. #153
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaan, senin konuya yazarken, yaptığın işlerin kalitesinden ötürü sana akıl vermek gibi bir havaya bürünmekten kaçınıyor insan. Ama o OCT bile çılgın ısı yansıtıyordur emmeye.

    Ben de basit bir elle kolayca bükülebilir ıs kalkanı örneği bırakıyorum. Bunu bile filtrenin etrafına çevirip, yere bakan bir hortumla hava yönlendirsen, özellikle akan sürüşte iat'de çılgın fark göreceğini düşünüyorum.

    https://tr.aliexpress.com/item/1005006076447507.html

  2. #154
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    galiba son iki mesajı Kaan ile eş zamanlı attık

    aradığını buldurmuşumdur sana inş

  3. #155
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaan, senin konuya yazarken, yaptığın işlerin kalitesinden ötürü sana akıl vermek gibi bir havaya bürünmekten kaçınıyor insan. Ama o OCT bile çılgın ısı yansıtıyordur emmeye.

    Ben de basit bir elle kolayca bükülebilir ıs kalkanı örneği bırakıyorum. Bunu bile filtrenin etrafına çevirip, yere bakan bir hortumla hava yönlendirsen, özellikle akan sürüşte iat'de çılgın fark göreceğini düşünüyorum.

    https://tr.aliexpress.com/item/1005006076447507.html
    Abi estağfurullah biz neyiz ki, kendimizi geliştirip birilerine de belki ilham vermek için çabalıyoruz. Her türlü akıl verilmesine açığım her zaman

    Yeni şeyler öğrenmek çok güzel. İşin komiği bu ısı kalkanlarını çalıştığım fabrika üretiyor satıyor ama parasını da verip alma şansım yok

    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    galiba son iki mesajı Kaan ile eş zamanlı attık

    aradığını buldurmuşumdur sana inş
    Aynen ebay daki ürün ile sanırım bu aynı. Bunu bir inceliyim. Şöyle aslında ben 1mm lik düz levha buldum 1000mmx2000mm ama koyacak yer yok alsam ziyan olacak

    Şu pütürlü ürünü de hatırladığım kadarıyla bükmek daha kolay.

    Araştıralım fikirleri görelim

  4. #156
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi estağfurullah biz neyiz ki, kendimizi geliştirip birilerine de belki ilham vermek için çabalıyoruz. Her türlü akıl verilmesine açığım her zaman

    Yeni şeyler öğrenmek çok güzel. İşin komiği bu ısı kalkanlarını çalıştığım fabrika üretiyor satıyor ama parasını da verip alma şansım yok



    Aynen ebay daki ürün ile sanırım bu aynı. Bunu bir inceliyim. Şöyle aslında ben 1mm lik düz levha buldum 1000mmx2000mm ama koyacak yer yok alsam ziyan olacak

    Şu pütürlü ürünü de hatırladığım kadarıyla bükmek daha kolay.

    Araştıralım fikirleri görelim
    Benim attığım linkteki pütürlü olan bükmek gerçekten kolay. linkte bıraktığım yağ soğutucu etrafını, sana attığım linkteki alüminyum ile sarmıştım. yapıştırma gereken yerlerde de acımayıp, dyson basmıştım. şidetle tavsiye olunur yani.

    Track Machine | Gectiğimiz hafta paylaştığım yağ soğutucu eklentisini daha verimli kullanmak adına hava kazanı ve sis farı boşaltmasından esnek hortum ile... | Instagram

  5. #157
    makif84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    3.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şurayla bir görüş istersen sana yakın belki ellerinde kalan artan malzeme varsa işini görebilir.

    bir arkadaş ta şu şekilde bir ürün kullanmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=uHQCglWWvzg

    Tezcan İletişim

  6. #158
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı makif84 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şurayla bir görüş istersen sana yakın belki ellerinde kalan artan malzeme varsa işini görebilir.

    bir arkadaş ta şu şekilde bir ürün kullanmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=uHQCglWWvzg

    Tezcan İletişim
    Yönlendirme için teşekkürler, yerel bir işletme de.

    0.40 mm kalınlığında gofrajlı sac buldum oradan 2 metre alacağım. Kalanı dursun kenarda.

    Şunun aynısı,

    Gofrajlı Rulo 0.40 mm * 120 cm

  7. #159
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorulduk merkez, ama 2 günde isteklerimi istediğim şekilde hatta fazlasıyla hayata geçirdim.

    Hazır yıllık izne çıkmışım ve tekim, malzeme de var üff, hemen daldım KA ya.

    Parçalar hafta içi tastamam ulaştı elime, cmt günü sanayiden montaj için somun cıvata vs aldım sökmeye başladım.

    Ne yaptık onu yazalım önce, ka için intercooler sis leme sistemi + klima radyatörü sisleme yaptım. Ayrıca normal fanda aksiyel 14" 2550 m3/ h emiş değerine sahip fana geçitik.

    Buna solidde bir ayak çizdim hatta kesim ve büküm için gönderdim ama baktım akü kutusunu değerlendirebilirim bu konuda, oradan devam ettim.

    Nereyi nasıl kullanırım derken motor akü kapağı üstüne, röle + zamanlama kart ve kablolar kapak altına, bidon da kutunun yanına.







    7mm anahtarla sıkılan siyah cıvatalar bunlara uygun pul ve somunlar aldım.

    Kapağın üzerine motor ortalayıp monte ettim.

    tabi öncesinde motordan suyu ön kısma gönderecek bağlantıları yaptım.

    6mm pnömatik hortumla kurdum tüm sistemi. Motorun su geçen deliklerinin çapı 5.xx 6mm pnömatik hortumu falçata ile hafif incelterek deliğe girmesini sağladım.

    Sonrasında buradan kurtulmasın diye epoxy macun ile etrafını döndüm.



    Daha önce bu sistemi mini röle ile kurmuştum ama alan müsait olunca otomotiv için kullanılan 40a lik röleye geçtim.

    kapağı açabileyim diye de kabloları uzun bıraktım, kolay montaj içinde pabuç kullandım. Her iş lehim + makaron ile tamamlandı elbette.

    Motor 2.2 amper çekiyor 5 amper sigorta koydum ne olur ne olmaz, tedbiri elden bırakmayalım.



    Akü başlarına bağlanan pabuçlar dahil lehimlendi.



    Hortum bağlantıları için 90 derece dirsekler kullandım.



    kabataslak bu şekilde olacak, sadece 1 tetik kablosu gelecek.



    Bagaj eskidende yoktu, hala yok.



    Manifold üzerinde 2x hava çıkışı var.

    Buradan map sensörüne içerideki göstergeye, bow bağlantılar var.

    Geçmişte 1 tur düzeltmiştm ama istediğim gibi olmamıştı. Sanırım kullanılan borunun yapısı itibariyle 2-3 defa kopan yırtılan borular oldu.

    4mm mavi silikon hortum ile hem hattı sadeleştirdim hemde bağlantıları güncelledim. Boruların girdiği alıcıları da yeniden monte ettim.

    şu sökümüş hali,



    Düzletilmiş ve yeniden bağlantısı yapılmış 2 basınç alıcısı.



    Tane tane acele etmeden bir da sök taka gerek kalmayacak şekilde ayarladım her şeyi.







    Pnömatik boruyu arkadan öne getirip ziyan olmasın diye kesmemiştim, bir yere gitmem gerekti şöyle bir foto çıktı ortaya.

    Serum bağlamışız sanki



    Tabi ben sisleme motorunun hem basınç hem de manuel olarak çalışmasını istediğim için pressuer switch (basınç siviçi) 0.235 bar olandan aldım.

    Bu da sistemdeki yeni boost alıcısı oldu.



    Tabi bunları yaparken arka planda 50 tane şeyi de iyileştirdim.

    Bu kablo + tetik gönderiyor arkadaki zamanlama kartına. izole etmeden takmıyoruz.




    Fan rölesi tesisatında da 1 kabloyu revize ettim.

    Fan müşürüne giren 2 kablo var negatif tetik gönderiyor müşür ilgili sıcaklığa ulaşınca..

    2 tane 2mm2 lik kablo çekmişler 1 tanesi şase. Şase olanı kısalttım panelde bağladım.

    Tesisata bağlanan kabloyu da eklerinden kurtardım güzelce lehimledim. Titreşim vs gibi bir durumdan etkilenmeyecek.



    Karman çorman bir foto



    Aksiyel fanı meraktan taktım, fan 14" ve 2550m3/h emiş verisi var. 10A çekiyor. 12v 120w eski orj fan 80w değerinde ve çok amper çekiyor (Ölçemedim) 2 si arasındaki ilk gözlemim, yeni fan devreye girince rolanti sapıtmıyor.

    Fanı sökmek zulüm oldu, turbo boruları fan ayaklarına denk geliyor, fanı üstten çıkarayım dedim, turboyu komple söktüm ama olmadı.

    En son alttaki bir çok şeyi söküp biraz kaba kuvvet (levye yardımı ile) kullanarak fanı alttan çıkardım. Dar alanda çalışmak zor.



    Fan tam oturdu ama bunu burada tutabilmek de lazım. Oem ürün olmadığından ayak uydurmak gerekiyordu.

    Baktım üst kısımda şöyle bir alan var, hemen sactan bir parça eğdim büktüm.



    Büktüğüm sac parça titreşimden radyatöre zarar vermesin diye makaron ile üzerine 1 kat geçtim.





    üst kısmı tamamlamış oldum böylece.



    Alt kısımda ne yapayım diye düşünürken, radyatör üzerinde şuradaki gibi oem fan otursun diye geçme yuvaları var.

    Kenarda duran bisiklet telinin topuzlu kısmını buraya geçirdim ve gerdirdim.

    Diğer tarafından da geçirip alt kısımda kalan direksiyon pompa borularunu tutan ayağın altına sıktım. Fan üstten ve alttan sabitlenmiş oldu.





    Tabi klima rezistansı için orj fanda yer vardı. Benzer yerde olsun diye bir ayak yaptım.

    rezistans,







    Hem rezistans hem de sabitleme teli.



    Turboyuda sökmedim demem artık



    Saat 21 00 ı geçince günün yorgunluğu ve hızlıca bitirip test etme isteği ile buraları 5x hızlı geçmişim.

    Son halinin fotoları var.





    Sonra çıktım test ettim ama hava sıcak olmadığından yeteri kadar gözlemleme yapamadım.

    Ama ilk hissiyat fark var, özellikle fan devreye girdiğinde arabanın rolanti dalgalanıyordu o azaldı hattta yok oldu.

    Fan gürültüsü daha da azaldı.

    Basınç sivici ve manuel tetik butonu sorunsuz çalışıyor.

    Sisleme işi de güzel oldu kalorifer radyatörü ve intercooler de 2x mevcut. 1 Tane de su radyatörüne yarın ekleyeceğim.

    He bu arada tabi oct nin de yerini değiştirdim, filtrenin etrafındaki evc solenoidi ve avanelerini taşıdım. Oraya cai için gofrajlı alüminyum dan bir ayırıcı yapacağım, faydasını göreceğime inanıyorum.

    Kabin içi sigorta kutusu ve obd soket çevresindeki tesisatı sadeleştirdim 2 3 tane obd cıvatasından alınan şase vardı onları halı altına sabitledim.

    Ekstra bişiler daha yapmışımdır ama hatırlayabildiklerim şimdilik bu kadar.

    Çıktım gazladım geldim, stabil çalışıyor, basıncımız güzel geliyor, egoszda vs kaçak yok.

    Keyifli 2 gün geçirdik KA ile, şimdilik bu kadar.

  8. #160

    Üyelik
    Dec 2018
    Yaş
    39
    Şehir
    Burrsa
    Mesaj
    1.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hay maşallah.... Şiir gibi....
    "...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."

  9. #161
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet gerçekten sıcak hava da deneyimleme fırsatım oldu. Hem fanı hem sisleme işini test ettim.

    Sisleme klima radyatöründe ciddi işe yaradı, ama gel gelelim depo ufak olunca su çabuk bitiyor.

    Bir de pompa sesi çok fazla, alternatif bir pompa bulursam onu deneyeceğim.

    Oraya yeni bir depo yapacağım 5lt lik, bu şekilde daha uzun kullanım ömrü olacak.

  10. #162
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi klima radyatörü için neden yaptın soğutma mı yetersizdi yoksa daha iyi soğutma performansı sergilesin diye mi yaptın.
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  11. #163
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ssamet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi klima radyatörü için neden yaptın soğutma mı yetersizdi yoksa daha iyi soğutma performansı sergilesin diye mi yaptın.
    Soğutma normalde yetiyordu oem fanla.

    Ama çook sıcakta klima açınca soğutma suyu 107+ oluyor. Onun önşne geçmek için yaptım. Faydası oldu mu? Oldu. Ama ist trafiğinde açayım klimamı püfür püfür gezip dolaşayım arabası olmadı.
    Motor içi turbodan ötürü çok ısınıyor. Hızlı makina lar yapan biriyle konuştum bu sıcaklarda normal dedi, soğut a sistemi büytmen lazım. Ona da yer yok radyatör zaten ancak sığıyor kendi yerine.

    Evans vs denenebilir belki. Bir motul mocool deneyim bakayım onu da görmüş oluruz.

  12. #164
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yine ne güzel işler yapmışsın, eline sağlık.

    Yalnız anlamadım; klima açılınca hararet düşer normalde, sende niye artıyor?

  13. #165
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hatalı mesaj

  14. #166
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yine ne güzel işler yapmışsın, eline sağlık.
    0
    Yalnız anlamadım; klima açılınca hararet düşer normalde, sende niye artıyor?
    Her zaman değil Ka nın fındık büyüklüğünde motoru klima çalışınca çok yüke biniyor. Yani klima kompresörü 1000 devir kadar bir güç çalıyor.

    Normalde aracın rolantisi 900 dd civarında, klima açınca jikle ile rolanti 2000 dd olacak şekilde ayarladığımda devir 1000 e düşüyor.

    Yani klima kapalıyken 2000 dd olan devrim klimayı açınca 1000 dd lara iniyor, umarım tam anlatabildim.

    Bu araba normalde 100 de fan açar 95 de çalışır. Üzerindeki müşür 85 de açıp 80 de kapatıyor. Günlük sürüşte gazlamada vs 100 ü nadir geçiyor sıcaklık, fakat klima açınca 107+ lara geliyor.

    kapatınca klimayı düşüyor açınca yine 107+ oluyor. 107 bu motor toleransı içinde bir değer ama bana psikolojik olarak yüksek geliyor.

    Dün hızlı arabalar koşturan bir mekaniker ile görüştüm c4 ü tamire bıraktığımda, inceledik arabayı normal abi dedi soğutma kapasiten düşük su çabuk ısınıyor bu havalarda böyle olur.

    Yapacak bişi yok

  15. #167
    Kutay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst/Bakırköy
    Mesaj
    147
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel güncellemeler eline/zihnine sağlık, kesene bereket.
    Dua et yakın değiliz, kahve demleyip gelip seni izlerdim, birşeyler kapardım ) arada çıraklık da yapardım ama dayanamazdım )
    147 İnsta: Kuti.147

  16. #168
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kutay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel güncellemeler eline/zihnine sağlık, kesene bereket.
    Dua et yakın değiliz, kahve demleyip gelip seni izlerdim, birşeyler kapardım ) arada çıraklık da yapardım ama dayanamazdım )
    Benle benzer hobiye sahip adamlar hep uzakta

    Kafa dengi 2 kişi daha olsa net bir dükkan açardık hem sohbet muhabbet hem lift olurdu, kendi işlerimizi yapardık eğlenirdik.

  17. #169
    Ssamet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Mesaj
    1.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben çırak olarak başlardım abi yanında.Mekanik yaparım da elektrik işlerinden anlamıyorum
    -2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-

  18. #170
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ssamet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben çırak olarak başlardım abi yanında.Mekanik yaparım da elektrik işlerinden anlamıyorum
    Yaptığım çoğu şeyi ilk defa deneyimliyorum. RS'e shortshift taktım, hayatımda ilk defa ss gördüm ve taktım

    C1 aktüatör revize ettim daha önce görmemiştim, mekaniğin belli bir mantığı var bir süre sonra mantık oturunca bağlantıları kurman kolay oluyor.

    Araştırma da yaparsan üzerine gerekli alet edevat da mevcutsa yaparsın.

    Elektrik işi mekaniğe göre çok daha karmaşık. Benim de yaptığım işler çok üst düzey işler değil. Çok daha öğrenmek istediğim konular var mesela,

    ecu pinout okuyabilmek, sıfırdan bir ecu sonrasındaki tesisatı kurabilmek, harici ecu bağlayabilmek vs vs. Zamanla bunlar da olacak.

    Evet 05.08.2025 güncelini de paylaşayım.

    Araba istediğim kıvama geldi an itibariyle, yapacak pek bir iş kalmadı açıkçası.


    Genel bir foto ile başlayayım,

    @rahmitanir dan gelen öneri ile OCT in yerini değiştirdim. Geçmişte iat okurum diye hatalı açtığım somun üzerine sabitledim

    Bu bize ne sağladı filtre etrafındaki sıcaklığı az da olsa azaltmamızı. Haliyle oct yeri değişince emme hattına giden out borusu da değişmek zorunda kaldı.

    Şuanlık elimdeki 16mm su hortumu ile işi çözsem de kaba durdu, onu daha güzel bir hortum ile değiştireceğim.



    oct ve borusuna yakından bakalım.



    Beni en çok uğraştıran kısımlardan birisine geldik, filtrenin altında görünen kırmızı kablolar aracın ana sigortaları, 3 tane sigorta var ve besleme buradan oluyor. Akü bagajda olduğu için arkadan kalın bir kablo gelip buna bağlanıyor, ama ne bağlanma.

    Benim için uygun olmayan bir şekilde olan bu bağlantıyı daha iyileştirdim. Öncelikle akü tablası üzerine 2mm kalınlığında bir parça koydum ve sabitledim.

    Sonra aküden gelen ile sigortaların olduğu kısmı düzelttim, kabloları da filtre altına muhafaza yapmamış engellemeyecek şekilde sağdan soldan sabitledim.

    Fotoda görünen kırmızı plastik DS3 den kalan paçalık KA ya izolasyon olarak hayat verdi.






    Araya bir boya işi girdi, ızgaraları ve silecekleri boyadım taktım.



    Sonra hava filtresi sıcak çekmesin diye baya araştırıp bulduğum 0.40 mm gofrajlı alüminyum malzeme den muhafaza yapmaya başladım.

    Malzeme bu tür işler için çok uygun, ve kilo ile satılıyor. 100x100 1 kilo kadar geliyor ve 220 tl tutuyor. Ka için yaptığım çalışmada yarısını bile kullanmadım neredeyse. Maliyetin düşüklüğünü siz düşünün.



    Bu parça da westinghouse un önüne gelen parça. Karton ile kalıp çıkarıp kenarlardan 1 er cm pay bırakarak kesiyorum.

    Malzeme 0.40 olduğu için oldukça keskin, sağa sola zarar vermesin diye bükerek parça oluşturmak en mantıklısı. Kolayca bükülüyor.




    yılllar yıllaaar önce aldığım perçin tabancasını da sonunda kullandım

    Parçaları dışarıda monte edip buraya takmak imkansız. Dışarıda delip yerine koyup perçinledim.



    Baya iyi işçilik yapmışım





    Turbo üzerine monte ettiğim bir yere açtığım delik,

    Bu parça da turbo ile westinghouse arasına giren parça. Toplam 4 parça ile oluşturdum.






    bu da turbonun araç paneli ile arasında kalan kısmı,



    Netice de ortaya bu şekilde bir çalışma çıktı.





    Filtrenin önünde çamurluk içine bakan bir alan var, buradan bir sistem yapıp daha da soğuk hava çektirebilir miyim bakacağım.

    Gelelim şimdi yorum kısmına.

    Arabayı çalıştırdım fanı açana kadar, fan tabi emiş yaptığından eskiden motor içine, haliyle filtrenin altına doğru sıcak havayı gönderiyordu.

    Fan çalışırken yaptığım muhafaza içine elimi koyduğumda net şekilde bu sıcak havanın buraya ulaşmadığını gördüm.

    Akşam aracı da test etme şansım oldu, arabada 3 kişi olmamıza rağmen ivmelenmesi memnun etti. 150 km/h sonrası nazlanarak hareket eden kadran çok daha rahat şekilde 180 lere geliyor.

    Yaptığın bir custom işin işe yaradığını görmek gerçekten insanı memnun ediyor.

    Ka ya yapacağım çok bir müdahale kalmadı, bi arkadaki su bidonunu değiştireceğim o kadar.

    Sonra yeni sahibine uğurlamak için ilan açacağım. Ordu daki MGF çok aklımda kaldı, biliyorsunuz aklımızda kalacağına kapımızda dursun. Gidip onu alacağım.

  19. #171
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ...
    Ka ya yapacağım çok bir müdahale kalmadı, bi arkadaki su bidonunu değiştireceğim o kadar.
    ...
    Sağ ve sol kapıyla arka çamurlukların tam ortasında her iki tarafta da kordonu bozan (aslında kordon yok arabada ama yüzey panellerinin çok düz olduğu yer olduğu için göze çok batan diyeyim) göçük görünüyor. Bu kadar ilgi alaka göstermişken bir de o iki göçüğe el atsanız çok güzel olacağı kanaatindeyim. Geri kalan kısımlar güzel.

    CAI için böldüğünüz kabinin altına yer var ise punch ile bir delik açıp aşağıdan temiz hava taşırsanız daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.

    Elinize sağlık, şimdiden hayırlı satışlar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •