User Tag List

Sayfa 12/12 İlkİlk ... 2101112
212 sonuçtan 210 ile 212 arası

Konu: Turbo ford ka & du it yorself

  1. #210
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıcak olacak bir yer ise 3d parçayı basarken PLA kullanma. Yazıcın kapalı kasa ise ABS yada ASA kullan. Açık kasa ise PETG deneyebilirsin.
    fotodaki duy'un üzerine parça basacağım, orası için önce dışarıda uzun süreli bir ısı testi yapacağım tezgah üzerinde.

    petg yi deneyeyim, istediğim randımanla çalışmıyor elimdeki yazıcı bi tur tamir ettirdim. Onu da değiştiricez ilk fırsatta bambu p1s var hedefimde tek seferde kapalı abs basan bir şey alayım istiyorum.

    Olmadı şu ürünü alıp revize edeceğim ama bu rakam çok fazla ödemeyi düşünmüyorum.

    Hepsiburada | Guvenlik
    Konu KÖROĞLU tarafından (15-09-2025 Saat 13:30 ) değiştirilmiştir.

  2. #211
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mercek işini biraz detaylandıralım, birisi yapacak olursa belki faydası olur.

    Haliyle 1 takım mercek 1 takım led ve duruma göre ekstra renklendirme için led kablo vs lazım.

    Online bir alışveriş sitesinden 1 takım 2.5" mercek aldım. Benim farım için bu ölçü uygun, 3" istedim ama sığmadı. Burada mesele tasın yapısı ve farı taktığımız yerin cama olan uzaklığı, bunları ölçmeden mercek almamak lazım. Merceklerin hangi tip ampul ile çalışacağı yazıyor, benim aldıklarım h1. H1 led ampulleri de bir arkadaşımın önerisi üzerine aldım.

    ilk sorunumuz aldığımız merceklerin h1 yuvasına elimizdeki h1 lerin büyük gelmesi.

    Netice de çin işi mercek oem bir kalite beklemek büyük hata olur.



    Led yuvasını ufak ufak dik matkapta genişletiyoruz.





    Bu arkadaş da sellektör yaptığınzda merceğin içinde kendini aşağı doğru çeken bir mekanizma ile çalışan perde.

    Buna uzun farın + kablosu bağlanmalıdır.



    ik adımı atladık, artık ampul merceğin içerisinde.





    Sonrasında sıcak hava tabancası ve çeşitli ittirme kaktırma taktikleri ile far camını zarar vermeden söküyoruz.

    Ben daha zor söküleceğini düşünmüştüm açıkçası 30 dk gibi bir sürede camı deforme etmeden sökebildim. Isı tabancası ile bolca ısıtarak ve elbette aynı noktada çok uzun süre bekleyip plastiği eritmeden ufak ufak kastırarak camı dışarı aldım.

    Sonrasında merceğin far yuvasına takıp somunu sıkmak istediğimde mercek üzerinde bulunan kapak farın tasına temas ettiği için tası kesmem gerekti.

    Tası kesmek pis bir iş, dremelle denedim çok toz kalktı, sonrasında matkapla delikler açıp dremel ile bu delikler arasında kalan parçaları kestim.

    Alıştırma yaparak merceğin hiçbir yere temas etmediğinden emin olana kadar işleme devam ettim.




    2. sorunumuzu da atlatıp merceği far yuvasına oturtup sağa sola dönmemesi için kutudan gelen aparatını da altına koyara somununu sıktım.



    Sonrasındaki işlem açıkçası fantazi bu tamamen can sıkıntısı için yapılan bir adım, bunu yapmasanız da olur.

    Ben far çalışmazken gündüz mercek kısmında da bir aydınlatma olsun istedim. Hatta bunu abartıp kırmızı ve turuncu olarak yaptım. (kırmızı yerine mavi yapsaydım keşke)

    Bunu yapmak için 2 farklı şerit led ile merceği tutan plastiğe delikler açıp ledleri üzerine bağladım.



    Tabi bu renk geçişi için bir anahtar gerekecekti bunu da madem yapıyoruz istediğimizde kapatabileceğimiz bir şekilde yapalım dedim.

    Aşağıdaki 3 yollu anaharı sağ = renk1 sol renk=2 orta=kapalı olacak şekilde lehimledim ve uzun kablo bırakara kapağın arkasına monte ettim.

    Kapak arkası seçimim hem kolay olması hem de far araç üzerindeyken elle ulaşması rahat olsun diye.



    Ka gibi bir araç farında çok detay olmadığı için bağlantılar görece kolay, neticede araç farında

    1 uzun hüzme 1 kısa hüzme 1 park lambası ve 1 sinyal var ( Gündüz farlı olanlar konu dışı kalsın)

    Dolayısıyla bağlantı şu şekilde oluyor.

    kısa farın + ve - uçlarını tespit edip led'e bağlıyoruz. Artık tek lamba ile devam edeceğimiz için 2. bir lambaya ihtiyacımız yok.

    uzun hüzmeli far lamba kablosunu mercekten çıkan siyah / kırmızı kablo dan kırmızı olana bağlıyoruz.

    Mercekten çıkan siyah kabloyu da şase alabileceği bir yere bağlıyoruz ya da yukarıdaki led i taktığımız soketin şase kısmına bağlıyoruz.

    Mercek arkası ledler için de bağlantı şu şekilde,

    3 lü anahtarın sağ ve sol bacaklarına 2 farklı ledden gelen + kablolarını lehimliyoruz.

    Anahtarın orta bacağına ise park lambasının artı kablosundan bir ek çekip ( Park takmayacaksanız direkt kabloyu da kesebilirsiniz) bağlıyoruz.

    led lerden çıkan 2 - kabloyu da birbirine bağlayıp yine bir şase alabileceğimiz yere bağlıyoruz. Ben bu kabloları far içinde konnektörü olan şase kablosuna lehimledim.



    Sonra mercek camı ve diğer aksamları temizledikten sonra farı üzerine takıyoruz, şuan aşağıdaki fotolar camı kapatmadan çekildi.

    Far bütili aldım bu iş için, dyson silikon vs kullanmayacağım.







    Mercek işi 3 aşağı 5 yukarı böyle.

    Aşağıdaki fotolar da söktakmeeting den kalan fotolar,

    205 in elektrik tesisatında iyileştirmeler yaptık, açık kabloları yarıklı spiral hortumladık, ekstra çekilmiş bir röle vardı kablolarını değiştirip makaronladık.

    Oem fanını söktük ve yerine 10" aksiyel fan takıp soğutmayı iyileştirdik. Orj soketlerle işlemi yaptığımız için montaj güzel oldu.

    Yağ soğutucusu bu araçda öndeki diğer fan yuvasında, onun da içini buharla temizleyip kanallarını açmış olduk, keza radyatör için de aynı şekilde buharlı temizlik yaptık.

    208 imizin sarararn ppf ini söktük yıkadık temizledik.







    Güzel bir pazar gününü de dostlarla sonlandırdık.


    Far deneme videosu.

    Konu KÖROĞLU tarafından (Dün Saat 11:38 ) değiştirilmiştir.

  3. #212
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 Farı tamamen bitirdim, bütil mevzusunda boşa gerilmişim. Farı kapatmak çok da zor olmadı.

    Ama far kromları oldukça hassas, en azından ford ka nın depo marka ön farları için bu yorumu yapabilirim ziraz sök tak esnasında bazı yerleri sildiğimde parlak olan kısımda hafif deformeler oldu.

    Buraları çok ellememek ve daha titiz çalışmak lazım. 2. farımız bu açıdan daha iyi olacak.

    Ayrıca yukarıda sinyale çift duy takıp 5w ve 21w şekilde amerikan park yapacaktım ama akşam bundan vazgeçerek farklı şekilde ilerledim.

    Önceklikle sinyal alanı içine şerit ledden kestiğim 3 led içeren parçayı (3 ledde 1 kesilebiliyor) koydum ve ışıkları kapatıp baktığımda parlaklığın çok aşırı olduğunu gördüm.

    Ne yapabilirim derken 3 lü ledin diğer 2 sini makaronla kapatıp sinyal yuvasının üst kısmına matkapla delik açtım ve ledi buraya epoxy ile sabitledim.

    Led'in ömrü kadar amerikan parkımız oldu artık Umarım kısa sürede led arızalanmaz.



    Farları kapatmaya başlamadan evvel tüm bağlantı kontrollerini yeniden yaptım, far taslarını ve mercekleri vs sildim.

    Mercek içine eklediğim ledler farklı kombinlerde yanabilecek.

    ilk olarak yukarıdaki gibi sadece sinyal içi turuncu şekilde yanabilir, ki buna da anahtar bağlayıp kapatabilirim henüz karar vermedim.

    Farklı kombin olarak ise sinyal turuncu- mercek kırmızı ya da sinyal turuncu -mercek turuncu şekilde kullanabileceğim. Bu kısım tamamen fantaziydi yapılabilirliğini görmek adına yaptım.







    Gözle görünene en yakın bu oldu sanırım,







    Bu fara 10/7 veriyorum, içini (fotoda üst kısım) biraz çizdik , kapatırken bazı yerlerde butili az serdiğim için açıklık kaldı dıştan kapattım.

    Hatalardan ders alıp 2. far için daha iyi bir kapatma yapmayı hedefliyorum.


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •