bu sorunun cevabının ustune bende bi s13 alabılırım :rolleyes:
Printable View
yunusum, o kdr sx aldım sattım, bildiğim,etüd ettiğim şey şu ;
elektrik tesisatı mıncıklı arabadan uzak durmak iyidir, her tarafı kurcalanmış arabadan uzak durmak iyidir, tercihen evveliyatı bilinen bi araba kovalamak en mantıklısı..
bnm aldığım s14 118bindeydi, araba hiç yatmamış, düzenli k ullanılmıştı, 2. sahibinden aldık, ilk sahibi 1 sene, 2. sahibide arabayı 12 sene kullanmış. aldım hiç bir sıkıntısı yoktu, pis benzinden (öyle olduğunu düşünüyoruz) yada benzin pompasından dolayı üst kapak gitti, motor yaptık, snra bide rodajdayken hararet gördü araba, bi kere daha motor yapıldı. sonra tıkır tıkır bindim.
yani kısmet meselesi birazda, mümkün olan en iyi şekilde sıfırlanmış araba almak (görkemin arabası gibi) yada hiç kurcalanmamış araba almak mantıklı.. ama sonuçta bu arabalar eski, her zaman bir potansiyelleri var.
arabayı önceki insanlar kız gibi kullanıp, orjinalliğinden kaçmadan kullanmışlarsa, ve sonraki sahibi alır almaz basınç açalım, göstergeyi takalım , bide şunu yerleştirelim v.s derken, uyuyan şeytanı uyandırıo sonrasında da çorap söküğü gibi başlayan sıkıntılar dizisi başlar ve devam eder.
lafı çok uzatmiyim ;
200sx gönül ile ilgili bişey bana kalırsa. sevmeyen, kafayı takmayan, üzerine uykusuz kalmayan, ordan oraya koşturmayan tabir-i caiz se "arabana en nihayetinde" mantalitesiyle binilebilcek bi araba diil..
eren söledi zamanında 200sx pişmanlıktır diye, evet yorar, üzer, ama farklıdır, ruhu vardır, hastalık yapar, bulaştımı kurtulamazsınız.
"araba araç olmalı, amaç olmamalı" tarzı bi deyim vardır ya hani, 200sx ler bunun tam tersi, "200sx amaç odaklı araba olmalı" derim ben..
aşktır yani.
saygılar ;)
forumda bayağı yazdık kronikleri , araştırırsanız çıkar . ben en az 3-4 defa yazdım yani :)
Bugünümün tamamını maslakta geçirdim. Pek tanıdığım olmadığı için bir arkadaşımın tavsiyesiyle bir ustanın yanına gittim.
Sorun:
Sabah sarsıntılı marş (düşük hararet)(enjektör lerin fazla benzin vermesi)
Düşük rolanti bu sebepten bazen stop (genel bakım)
Düşük hararet (termostat)
Dalgalı rolanti (rolanti motoru)
Yüksek yakıt sarfiyatı(genel bakım)
Çözüm:
Termostat yenilenince düşük hararet uygun seviyeye geldi
Gaz kelebeğinin,hava akış sensörünün,bujilerin,hava filtresinin bakımları yapılınca düşük olan rolanti yükseldi ve yakıt tasarrufunu kısmen sağlik gibi. Aynı zamanda sarsıntılı marş sorunu çözüldü
En önemli konu rolanti motoru aracın rolantisini ayarlayan mekanizma bozuk araç şu anda bazen 1500 bazen 1000 devirde rolantide çalışıyor. Bu sorunu çözmem için yeni bir rolanti düzenliyeciye ihtiyacım var. Ancak gün içinde bulamadım nereden temin ederim bilmiyorum. Bu konu hakkında yardımcı olabilecek olan varsa çok sevinirim.
Çözüm fikri için mustafa ya teşekkür ederim.
Rica ederim , tekrar güle güle kullan.
Idle Control Valve olarak yurtdışında araman lazım.Yada burdaki çıkmacılara bakacaksın ama çok umutlu değilim açıkcası.
sarsıntılı marşın termostatla çözülmüş olması enteresan geldi . bendede aynı problem var 1 aydır , ilk marşa 1-2 dk sallıyor motor sonra düzeliyor. motor kulağı gibi geliyordu bana. aksine benim de termostat bozuldu sarsıntı olmadan 2-3 hafta önce , kıllandım bende şimdi
tamam işte ya 200sx benim için aynen araç değil amaç :) eyvallah yanıt için
wideband varmi arabandanda ? zengin olmasi sadece sogukkenmi oluyordu ?
kronik sorunlara,kronik sorular,
gogo kankacmda güzel yazmiş eline saglik.unutmamak lgzmki bazende şanş kırılmassa kırılmıyor örnekleri 2nizde + (yunus) yaşadınız.o araba 300bin olur 3muzde artk noluruz bilemem :D
araba eğer sürekli 80 derecenin altında çalışıyorsa zengin yaktırır yazılan gibi , beyin avansı 2-3 derece rötara çeker + enjektör çarpanını yüksektir 80C nin altına düştüğünde. termostat sıkıntısı burda çıkar yani araba giderken eğer boşa atıp giderken soğuyorsa evet tekrar geri +80 e çıkana kadar fazla yaktırır.
fakat sarsıntılı marş problemini ben termostatla bağdaştıramadım .
Aynen yurtiçinde böyle bir parça yok ancak ben hiç kredi kartı kullanmadım ve kullanmakta istemiyorum bu beni biraz uğraştıracak birde bu valfin bozulmasına elektrik tesisatında bir problemde yol açmış olabilirmiş önce onu bulmam gerekiyor.
Benim sarsıntılı çalışma zengin'den dolayıydı sanırım bir yerde yanlış bilgi verdim. Termostat açık kalmış onu düzeltince aracın hararetini yükselmesini aynı zamanda tam emin değilim zengin fakir oranını iyi seviyelere getirdi.
Wide band için fiyat araştırmam sürüyor ancak yaptığımız işlem sonrası usta ölçümü yapmaya götürdü ki rolanti valfinin bozuk olduğunu öğrendik.
http://e1203.hizliresim.com/v/9/3c09p.jpg
air regulator dü taktığımız
Benim gaz kelebeğinin altında küçük bir hava kanalı var ancak ucunda hiç bir boru yok bunun hakkında bir bilginiz varmı?
4 yada 5 mm lik bir hortumla canistere gidiyor o boru..
http://img837.imageshack.us/img837/5761/canister.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/6084/canister2.jpg
Hocam ben yanlış bağlantı kurmuşum sarsıntının geçmesi zengin-fakir oranıyla düzelmiştir. Termostat sadece çok düşük olan hararet sorununu çözdü.
Canister yok ancak senin gösterdiğin çıkış hortumda benim dediğim çıkış kelebeğin hemen altında bu gün fotoğrafını çekicem. Beni acil rolanti motoru ve elektrik tesisatın'da bir problem varmı çözmem lazım.
Ben aşık oldum.
http://cdn.mkimg.carview.co.jp/minka...t=a2c3724af238
http://cdn.mkimg.carview.co.jp/minka...t=a2c3724af238
http://cdn.mkimg.carview.co.jp/minka...t=a2c3724af238
http://cdn.mkimg.carview.co.jp/minka...t=a2c3724af238
Bombalar olmamış birazcık.
http://cdn.mkimg.carview.co.jp/minka...t=a2c3724af238
iiymişde icim acıdı :D
Neden acıdı :D
hocam bunun içinde ben 10 yıl mahküm yatarım :)
200sx im satılıktır yorumlarınızı bekliyorum
Nissan 200SX 2.0 Turbo 1997 Model 26.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Lacivert renk - 73255696
Sx sahibi olan birisi olarak öncelikle aracın daha hızlı bir şekilde satılmasını isityorsanız fotolarda güncellemeye gitmenizi tavsiye ederim ve mümkünse
1.sağ sinyali yerine sabitleyin
2. mümkünse eğer rocker cover ınızı ve turbo housinginizi orginal rengine geri dondurun
3. jant lastik tercihini değiştirin orjinale bile döndürseniz daha hoş bir görüntü olacaktir
4. motor durumundan önce üst kısma şasede kasada herhangi bir oynama olmadığnı belirtin
5. xenonları iptal edin
6. tamponun altına lip ekleyin
son olarak aracı bildim bileli aynı fotolar var mümkünse daha alımlı ve düzgün fotolarla aracınızın satılacağını düşünüyorum
kendi düşüncelerim bunlardır umarım saygısızlık veya kötü yorum olarak algılamazsınız umarım biran önce elden çıkarırsınız
dyno videoları var 273 hp cıkıyor
aracın hiç bir yerinde ne alanı ne satanı üzecek bir prablemi yoktur
satma sebebim herkez gibi maddi sıkıntı yoksa ne bu arabayı satmayı düşünmezdim hele bu fiyata asla.
yarıca arabanın yanında sökülen bütün malzemeler verilecektir oem intercooler ve bosuları, termic fan ,davlumbazı , degişen piston ve kolları vs vs vs..........
arkadaslar motorların kodlarını bilmiyorumda b26 det rb25det hangi nissanlarındı şimdiden teşekkürler
rb25 det motor r33 gtsmı diyim ben daha doğrusu
RB25det R32-R33 Skyline GTS'lerde çıkan tek turbolu motordur.
RB25det Neo R34 Skyline GTT modelinde çıkar.
teşekkürler kardeşim senin aracında müptelası olanlardandım sanırım sattı nsende senin ilanda sanırım neo yazıyordu kardeşim
Bu gün rolanti motoru maceramı kısmen tamamlama yardımcı olan mustafa ve barışa teşekkürler.
eskiden cok düzgün bakılan her parçası orjinal duran bi sx di sonra lpg takıldı satıldı en guncel hali onden resimde eklerım yakında. arkada sağlı sollu iki adet anten beyaza boyanmış jantları ve onden arkaya kadar beyaz şeritleriyle.
Yazık edilen V6 sx örneği :)
http://f1203.hizliresim.com/v/d/3g4ry.jpg
Yazik olmus güzel arabaydi önceki sahiplerindede motorla ilgili problemler yaşadılar sanirim.