Hayırlı olsun özgür güle güle kullan.
Printable View
Baybars abi alda pistlerde gorelim aleti goremiycez yoksa
@ozgur hayirli olsun knka teslim alda gezek :)
Noldu terakkideki araçlar Hüseyin kardeşim telefonu açmıyotda
Ooo hadi hayırlı olsun bakalım :)
typeR secerecileri şimdi notlarını alıyolar :)
kolaylık olsun diye pandizot bile opsiyon :D
Farkettim de çok insan yeni type r ı hakkıyla kullanılırken pistte görmek istiyor :)
Baybars abi bugün test edecekti galiba Özgür abiyle.Neyde karar kıldı ki herkes merakla bekliyor. :D
Detaylı bi açıklama gelse de bilsek iyice şu makinayı...
Alanlara ve alacak olanlara hayırlı olsun. Pist sezonunun açılmasını sabırsızlıkla bekliyorum.
Geçen sezonun sonlarında bir Golf 7R bolluğu vardı. Bu sezon da Type-R ları görürüz inşallah.
Bugün Özgür sağolsun, gezdik.
Kişisel fikirlerim:
Öncelikle araç muazzammış. Subjektif bir konu ama sokakta araç fotolardan daha yakışıklı geldi.
Dashboard çok iyi, göstergeler falan bilgisayar oyunu gibi. Honda göstergelere kat çıkmış, heryerde birşey var.
Koltuklar spor ve dar, iç trim kalitesi iyi. Araç bir japon için fazla tok, ıslak asfaltta davlumbaz içinden gelen tipik pıtıpıtıpıtı eden japon sesi olmasa aracın japon olduğu düşünülmez.
Kullanmadım ama sağ koltukta aracı dinledim (çakma Niki Lauda takıldım). Forumda bahsi arada geçen egzos sesi konusunda ise, stock araçta egzos sesi yok denemez, sportif bir hava var ancak desibeli düşük; baya norm tutturmaya çalışmışlar belli.
Süspansiyona gelirsek, ilk söylenecek şey: araç aşırı güven veriyor. Son 5 senedir offroad'ta co-pilot olarak yarıştığımda; nerde kopar, nerde tutunur, nerde elham okunur azçok bildiğim söylenebilir. (senede 3 tam takla atmadığımız seneye sene demem ben) Alet, yoldaki gidişinde çizgi ve keskinlik konusunda normal modda dahi baya sapık arkadaşlar.
Özgür R moda aldı -ki o esnada otobandaydık-; hayatımda böyle bir şey pek fazla görmedim, aletin içinden başka bir yaratık çıktı. Limitlerini kestirmem mümkün değil, benim asfalt tecrübemin bayağı üzerinde gibi görünüyor. Al arabayı çık piste, herifler arabayı yapmış ağa. Bundan 5 sene önce böyle bir araç, bu fiyat segmentinde (120 HP Passat'tan ucuz) satılacak deseler ben inanmazdım.
Şahsi olarak hani sadece pistte kullanmak üzere araç alma imkanım olsa, pist için saniye düşünmem. Özgür'ün kafasına sert bir şeylerle vurur orada çalardım hatta.
Ancak, çoğu zaman gece 10'lara kadar çalışan ve bazen fiziken de çalışan (amele mod) bendeniz için bir miktar düşündürücü derecede spor kullanıma sahip. Yürürü oynanmış, sekmeyen ama sert Giulietta'mdan sonra bile bir miktar daha sert geldi. Özetle: R mod şehir içinde direk yalan, normal modu de benim için biraz fazla mı bilemedim.
Kısaca özetlemeye çalıştım. Özgür'e vakit ayırdığı ve hoş sohbeti için tekrar teşekkürler.
Güzel bir yorum olmuş. Elinize sağlık.
Ozgur abı bı ank yap gel bıter rodaj :)
beklerım abı her zaman :)
murat mutlu nun kapısınımı çalsam napsam :)
FK2 Type-R sahiplerine ben de birkaç soru sorayım;
-Şehiriçi-park manevralarında direksiyon sertliği nasıl?
-Debriyaj sertliği nasıl acaba?
Bu 2 sorumu,eğer kıyaslayabilirlerse 106 GTi ve R53 Cooper S ile karşılaştırarak cevaplarlarsa sevinirim.
o video biraz aceleye geldi. o yüzden pek düzgün değil. etrafta çok fazla gürültü vardı. ses net anlaşılmıyor.
hafta içi action go pro camerayı tampona monte ederek bir video çekeceğim. orada daha güzel belli olur. çektikten sonra paylaşırım.
sizde de ep3 mü var?
araca turbo timer koymayı düşünen var mı arkadaşlar?
burdan bursadaki yeni taypar sahiplerine sesleniyorum hafta sonu beni test sürüşüne çıkarabilecek müsait bi arkadaşım var mı
bi bakalım bakam hem hızlı hem yeni hem de konforlu honda taypar nasılmış bi görek :D
Araba güzel olunca yazı da güzel oluyor. Bak bir Tata falan test edelim ne yazdığımız anlaşılıyor mu? :)
Sorulara cevap buldukça yeni sorular çıktı aklımda. Bu hafta bakalım bir karar veririz inşallah.
Bu arada Özgür çok tehlikeli adammış arkadaşlar. Kahve içerken konuya yumuşak yumuşak nerden girdi anlayamadım, GTR saplıyordu valla. Baktım niyeti abdesti bozuyorum, gözlerimi falan kaçırdım konuşurken. Hafif jedi force kullanıyor olabilir, dikkat etmek lazım. Hani sabırsız, gaza gelen arkadaşlar görüşmesin mümkünse, adama böbreği sattırır 458 alır çıkarsınız yanından.
Geçen hafta Özgür Bey'in garajındaki diğer kuzuyu görmek için eşimle beraber garajını ziyaret etmiştik. Ayak üstü otomotiv sektörünün durumu, Bmw piyasası ve araç dinamikleri ile ilgili sohbet ettik. Aracına maşallah şu an hiç aklımda olmamasına rağmen bende Type R bakıyorum :)
Nerede o bana " 90'a verse alırım o Megane RS'i " diyenler, nerede??? :)
Type R megane 225 rs e göre çok ileride bir araba.Hız ve yol tutuş vs olarak. Aralarında 10 sene var. Bi R26R bile boy ölçüşemez o konuda. Ama Trophy çok farklı bir araba. Düzgün fiyatla gelse satılır. Yol tutuş dinamiği vs çok çok iyi. Arkasını istediğin gibi kontrol edebildiğin bir önden çeker başka yok.
Salak olduklarını sanmıyorum. Ama her mühendis her zaman doğruyu yapacaklar diye bir şey yok. öyle olsa her sene bir sürü araç geri çağrılmazdı. bende devre dışı daima o sistem. doğrudur yada yanlıştır bilemem ama bana göre doğrusu bu. bunun bir hata olup olmadığını da zaman gösterecek. büyük lokma ye ama büyük laf etme demişler.
yeni 320ied-520ied bildiğiniz gibi thp motor alt yapısı var. bunlarda start stop devreye girse bile turbo yağlamaya devam ediyor. ki honda bence motor teknolojisi anlamında bir çok firmadan önde. bunu düşünmüşlerdir diye düşünüyorum. ki 170 küsür milyarlık typr da çok gerekli bir olay olsaydı fabrika zaten koyup gönderirdi. bence turbo değiştirilmediği sürece turbo timera pek gerek yok boşuna aracın kontak sistemi v.s kesip biçiliyor. benim aracımda var ama sorsanız çoğu zaman pasif durumda :D çok bastığımda da zaten uzun bir süre kendim bekliyorum.
Trafik yoğunluğu olarak İstanbul dünyanın en kötü şehri yada şehirlerinden. Start stop sisteminin planlanırken çok marjlı olduğunu düşünüyorum ama hiçbir mühendis İstanbul'a göre hesap kitap yapmaz o da ayrı bir konu. Bu sıkışıklıkta turbo devreye de girmiyor da, turbo konusunda oradan yırtıyoruz.
Çok gazlandığında da stock araçta timer'a gerek yok bence de.
Bu araçları 150'ye bırakan bayii varsa ve bunu bilen bi hayırsever de varsa özelden mesaj atarsa çok makbule geçer. Özellikle mavi... :)