golf podefar yapmış :D :D
Printable View
golf podefar yapmış :D :D
Bunu daha once bır kac yazmıstım hatta baska arkadaslarda belırtmıstı.
Man sanzıman olunca daha agresıf kılıt kullanılabılıyor. Otom sanzımanda mutlaka kontrol unıtesı yerlestırmek gerekıyor.
Rekor ıcın dsg opsıyonu olmayan 280'lık aracla kırdılar rekoru ve "resmı"....
Bu 6 ılerı cıddı dayanıklı sanzıman,lamelerını degıstırmeden 500hp cıvarında kadar hızmet edıyor,hos ozamanda balata omru cabuk bıtıyor ama sorun degıl.
Bılmem kacınız pıst kosuyor amator yada profesyonel olarak ama artık teknolojıye karsı gelmek mumkun degıl,o kadar ıyı oldu kı bu cıft kavramakar,tum spor araclar buna dondu. Zaten yıllardır TUM pro yarıs aracları otomatık sanzımanı kullanıyor,en kotu sıralı....
Ozellıkle pıst sartlarında sureklı vıtesle ugrasılıcagı ıcın,hem zaman hemde konsatrasyon kaybı yasatıyor.
Tabı pılotluk beceresını dusuruyor ama tum yetenek dıreksıyona-frene ve yol tutusa aktarılıyor.
Bunun en guzel ve sıcak ornegı,yılların pıst gurusu GT3 pdk ya donmesı,sene 2013...
Cok sorgulanmıstı ama tum onyargılar kullanana kadar dı,hatta defalarca kufur eden Chris bıle,insane! dıyerek ozur dılemıstı.
Onemlı olan ıhtıyaclara cevap verebılmek yoksa teknolojıye karsı gelmek,benım gıbı teknolojı ozurluler ıcın bıle yanlıs....
çok adaletsiz olmuş golf r , golf gti 280 olsa tam olurmuş :D
type-r geç kalkmış ama erken kalksada sonuç değişmeyecek gibi.awd avantajı tabi ki var.ama roll tarzında otursalar gaza belki type-r geçebilir diye düşünüyorum.yok mu rodajı biten.tanıdık golf r ı olanlarla ufak bi deneme yapsalar :D
Dönüyor dolaşıyor konu; İstanbul Park'a çıkan Type R'ın performans kaybına geliyor ve bir araç üzerinden bütün Type R'lar genelleniyor. O araç performans kaybı yaşamıştır, 40 yaşında adam tutup da neden yanlış bilgi versin, bu gerçek ancak o aracı nasıl kullandığı, aracın rodajının bitip bitmediği yada o araca özel bir sıkıntının olup olmadığı bilinmiyor, aracın plaka ve sahip bilgilerini de alalım da sahibiyle irtibatta olalım bizlerde, pistte şişecekse ve motor zarar görecekse baştan girmeyelim. Nedense Cupra ile Type R arasında bir sidik yarışı varmış gibi konuşulması çok saçma. İkisi de iyi ikisi de kötü ne olacak ki? Bırakın da sahipleri konuşsun, konuşamıyorlarsa sizler de alın, nasılsa çok pahalı değil, yapın yorumları. Youtube'da video seyrederek, altında yazan yorumları okuyarak olmuyor bu işler, oldu mu da böyle oluyor. Bu arada İstanbul Park'da hidrolik kaynatan Cupra da vardı değil mi? Abs kitleyen, sonrasında ne oldu acaba bir zarar ziyan yoktur umarım, garantisi filan bozulmamıştır... Objektif olarak yazsın herkes sorunları da bilelim, sadece Type R'a muhalefet adil olmuyor.
aracın rodajı vs gayet düzgün yapıldı merak ediyorsan. Rodaj sonrası yağı da değiştirildi. Bunun dışında istanbul parka çıkan Honda Türkiyenin test aracı da aynı problemleri yaşadı. Yani bizim arabaya özel bir durum değil.
Cupra da murat frenlerde problem yaşadı. O da zaten olanları yazdı. 1 kere girdi problem yaşadı zeki bilmem kaç seans döndü frenlerde 0 sorun yaşadı. Bu kronik demek değil ama ısınma problemi kronik bir problem. istanbul parkta piste çıkan arabalarda oluyor. Ya da gece çıkın otobana deneyin. Çok basit 3 den sıkmaya başlayın 5 ortasında frene sonuna kadar oturun. Zaman kaybetmeden vites düşürüp tekrar tekrar deneyin. 5 dakika sonra ne dediğimizi anlarsınız.
İyi de bunu sık sık yapıyorum, sorun yok. Daha bu sabah işe gelirken 220 de frene oturdum aslantepe yan yolda, sonra sıkıştıra sıkıştıra havalimanına kadar gittim. bir şey olmadı. Düzceye giderken de yaptım, nedense şişmedi, sıkışma olsa zaten direk yazarım, 160 bin liralık araba her tarafı para olsa nolcak, 2. elde satarken adı çıkmasın diye korkan tiplerden değilim. Mal çöpse çöptür, Siz pistte sorun yaşayan aracın plaka ve sahip bilgisini verin de bilelim, sahibiyle görüşelim. Honda test aracı sorununu da direk honda tr'den öğreniriz, sorun değil buluruz birisini konuşuruz. Bir de bunları aracın sahibinden dinleyelim.
Yurt dışında pist organizasyonları veya aracı piste sokmak sanırım daha kolay ve yaygın. Hiç yurt dışı siteler de bu tarz ısınmayla ilgili problem yaşayan type r kullanıcıları olmuş mu? Çünkü arkadaşın dediği gibi belki o araçta bir sıkıntı vardır.
Oo hayırlı olsun Mehmet :D
hayirli olsun sonunda bol bol typer denemesi olucak demekki :D
Ben de sidik yarışından yana değilim şahsen. İki arabanın da kendine göre iyi özellikleri var kötü özellikleri de var tabii ki.
İki arabaya da binmiş biri olarak açık açık defalarca yazdım.
Cupra'nın iyi yönleri: dsg-motor ilişkisi çok iyi, oldukça hızlı, kilit güzel iş yapıyor, fiyat olarak uygun, pist için dsg oldukça kullanışlı, ses sistemi, yakıt tüketimi.
Cupra'nın kötü yönleri: 'bence' sportif olmayan görünüm, mekanik hissettirmemesi, yarış koltuğu haricindeki koltukların desteklerinin iyi olmaması.
Type-R'ın iyi yönleri: çok iyi frenler, iyi yol tutuş, mekanik his, downforce, bildiğim kadarıyla 5 yıl garanti, 'bence' biraz apaçi de olsa güzel görünüm, ikinci el piyasası.
Type-R'ın kötü yönleri: yolda değil ama pistte hot lap'te ısınması (2 araba çıktı istanbul park'a ikisinde de aynı), kabindeki malzeme kalitesi ve kırmızı detaylar, ses sistemi, pandizotsuz oluşu, yakıt tüketimi.
Isınma problemi bu kadar dert edilmesin bence, kolaylıkla çözülür. Sonuçta modifiye yapan insanlarız, takarsın intercooler - oil cooler biter gider. Objektif baktığımı da belirtmek isterim, kendim Renault Sport severim.
Jumbonun İnstagramda gördüm bende hayırlı olsun, plakada ateş ediyor.
Vaaay mehzent hayırlı olsun kardşşmmmm
Az onceki fotoyu Emre oylesıne koymus de bırısı bısey yazmıs adını alamadım gel ben sana sıfa verıyım sıfan bende :) ulan Typer aldık daha ıstanbula gelmeden gerılım oldu :)
Neyse New SUStali :)
http://i1125.photobucket.com/albums/...44EF215BD9.jpg
Pazartesi Ataşehirde bulusuruz ahaha
Hayırlısı olsun... Bi-Xenon sanıyordum ben FK2 leri LED far mı hepsi yoksa sizin araç mı öyle?
Komik misin? Bu konularla alakası olmayan hayatında ilk kez spor araba sahibi olan adama mı soracaksın. Ayrıca adamın bilgisini neden sana veriim. Adam günlük olarak kullanıyor arabasını. Bundan önceki arabası Civic Type S. Adama ayağını gazdan çek demesem anlamayacak yavaşladığını kırbacı vurmaya devam edecekti. Rodajı yaparkende ona ben söyledim nasıl yapması gerektiğini. Pist koşulları ile yol koşullarını hala birbirine karıştırıyorsun. Sürekli olarak 5 dakika boyunca full tapagaz full kaza yapıcak gibi fren yapmana imkan verecek boş ve virajlı yolu nereden bulacaksın. Hadi bizim araba sorunlu. Honda Türkiyenin arabasıda mı sorunlu. Adamlar ilk çıkardıklarında rekor için sabahın köründe çıkardılar. Onda da bir sürü soğutucu spreyler vs den sonra hot lap attılar. Neden? daha önce sorun yaşadıkları için. ilk gelen rekorda da logları alındı. Arka düzlük sonundaki hızı Jeandan ın stage 1 megane rs ile aynı. Bunu da birinci ağızdan pistten bunlarla uğraşan Honda ile taxi yapan utku söylüyor. Haziran ayında sıcaklara piste çıktığın zaman anlarsınız neyin ne olduğunu.
mehmet hayırlı olsun kardeşim. Kazasız belasız güle güle ağız tadıyla bin.
Komik miyim? Bilemem, sadece yazdıklarına cevap veriyorum o kadar. Ancak konunun bu seviyelere inmesi ortaokul dönemi araba muhabbetlerine benziyor.
Kendin yazdın; düz yolda frenle sonra sıkıştır gör bak nasıl yavaşlıyor diye ben de sana cevap verdim, evet bu dediklerini zaten yapıyorum ve araba ısınmıyor, şişmiyor. Demek ki bu dediğin yanlış. Özgür, Hakan, Evren, Onur ve diğer Type R sahipleri de yazsın buraya araç şişiyor mu şekilde. Piste de girdiğimizde orada da görürüz nerede şişiyor, nerede sorun çıkarıyor. Velev ki cidden şişiyor araç, ne olacak? Hiçbir şey... Bizler keyfini sürmeye devam edeceğiz.
Ya öndeki arabaya giderken çok yanaşınca bi uyarı sesi çıkıyo sanki arabadan park sensörüde yok önde başkasının başınada geldi mi sabah bi arkadaşıma şaka yapayım dedim dididit gibi bi uyarı sesi duydum :)
Net bilgi olsun diye belirtiyorum; 19 mph ve altı hızlar...
Bende sana diyorum ki bunu sadece 1-2 kere değil sürekli olarak 5 dakika boyunca yap. Yani yaklaşık olarak 30 kez. Bi de kimse yolda kaza durumu yokken frene allah ne verdiyse basmaz. Sen yolda gazlarken ileride trafigi görürsün ve ayağını frene ona göre basarsın. O arabaların arkasında giderken de araba soğur. Pistle trafiği birbirine karıştırıyorsunuz.
Komik misin kısmı tanımadağın bir adamı arayıp birader senin arabada sorun var git göster mi diyeceksin. Sahibi dediğim adama bunu desen ağır makara yapar seninle.
Pistle trafiği karıştırmıyorum, orasını netleştirelim. Sen normal yolda da sıkıştır anlarsın dediğin için yazdım, yoksa Pistte şişmesine birşey demem, şartlar kesinlikle bir değil. Koşu bandında depar atmakla açık havada depar atmak arasındaki fark gibi, buna ne diyebilirim ki? Hiçbir şey. Aracın sahibini de ben makarasına değil cidden merak ettiğimden sormuştum, hemen hemen bütün type r sahipleri birbirimizden haberimiz var, konuşur bilgi alış verişinde bulunuruz diye istemiştim, problem değil. Senin bindiğin Type R da, honda team'in Type R'da şişsin, benim için sorun değil ben keyif ile biniyorum. Type R'ı alırken Cupra ile yanyanaydı ikisi, daha önceden 2 tane cupra kullandığım için istemedim, tadına varayım diye type r aldım. Hatta Özgür'deki CUprayı da heran alabilirim yanına sırf ikisini eşit karşılaştırayım diye ama hiç heves edemiyorum cupra'ya. Velev ki Type R pistte şişti, bir oil cooler, intercooler çerez parası, alır takarım öyle gazlarım. Turbo araçların çoğu zaten pistte nefessiz kalıyor, bu da kalsın ne olacak? Hiç birşey. Megane, Cupra Type R'dan daha iyi olsun, benim keyfimi etkilemez ki, ben son kullanıcıyım, aldım biniyorum. Bu arada Allah sana da nasip etsin bir Type R yada daha iyilerini, pistte şişiyor vs ama cidden keyifli, tavsiye ederim.
Acy;yazdıkları mı okudun mu? Okumadıysan oku yada sacma yorumlar yazma lutfen.
100 sayfa yorum yazıldı,aynı seylerı 5-6 kez yazdım ama hala saplantı sekılde aynı seylerı nasıl yazabılıyorsun,aklım almıyor....
Honda konusunda gosterdıgın resistansı bırde anlamak konusunda gostersen,sorun cok basıtce cozulecek...
Jason Tahıncıoglu
Utku Uzunoglu. Eger bu adamlar bırbırınden ayrı sekılde aynı seylerı dıyorlarsa.
Benım 1 depo ful gazlayarak test ettıgım arac(8000km de) da yasadıgım artı ve eksıler,Jason ıle hıc daha once konusmadıgımız halde ortak ıse.
Ve bunca ornege ragmen hala ustume alınarak soyluyorum "youtube yorumlarına bakarak yazıyorsunuz" dıyorsan.Sen once kullandıgın aracdan log al defalarca.Aynı yerde ust uste 7-8 kez deneyıp dbn al,ha ınsallahda kısmet olur pıste cıkarsın,bak ozaman tartısırız senınle. Yoksa yazdıkların suya yazı yazma ıle aynı.
Hıdrolık kaynatan-abs kıtleyen cuprada benım ya,hakkatten KOMIKmıssın... Yahu,Allah'ın adıyla oku yazılanlarıda,dedıkodu yazma.....
valla type-r ı bilmesek f1 aracı gibi sadece pistte kullanılıyor sanıcam.ne pistmiş . şişse ne olur şişmese nolur. keyif alınıyorsa binerken ne alâ. olsa da binsek :D
ben yol koşullarında aracımda herhangi bir zorlanma, ısınma, şişme vs görmedim Allaha şükür şu ana kadar. He pist ortamını bilemem. Aracı kullanan pilota göre değişir belki de bu durum. Benim pist ile işim olmaz. ne diye aracı durup dururken yorayım. benim için önemli olan yol koşulları. basmak istiyorsam çıkar otobana basarım ki öyle yapıyorum zaten.
bu arada Cem'in yani ACYV'nin de dediği gibi pistte şişse ne olacak. Sanki her gün pistte turluyoruz. :) Araçların keyfini sürelim. Önemlisi bu.
Yanı su arac hakkında yazılanlar neden bu kadar alınganlıkla karsılanıyor,anlamıs degılım.
Golf R ı roll da gecıyor,hala denensın gorelım denıyor.
Yol tutusu ıyı denıyor,neden kotu yol tutuyor dıyorsunuz denıyor.
Frenlerı zamk gıbı,muthıs dıyoruz,neden begenmıyorsunuz denıylıyor.
E bırde ustune sısıyor,oerformansı dalgalı yada 8.vırajda ısık yakıyor dedıgımızde,kıyamet kopuyor...
Demekkı bu aracın kalıtelı yakıta ıhtıyacı var,yurtdısında 98+ benzınler oldugu ıcınde,gayet sorunsuz yuruyor demekkı araclar...
Tekrar edıyorum ve sahsım adına yazıyorum;Ben hıc bır aracı kotulemek yada ovmek ıcın maksatlı yazmam.Cıktıgım her aracda ne yasadıysam yazdım. Bu senede neyle cıkarsam onu yazarım....
Sısme denılen sey,aracın kendını korumaya alıp,100-200km 11 sec yururken bırden 18 seclere dusmesı degıl.
2 boy ondeyken,2 boy gerıye dusmesı 5-6. Roll'da.
Bunuda sureklı aynı aracla denerken yada PBox baglayıp,sureklı aynı yerde,gazlayarak alıyabılırsınız. Bu tıp yavaslamayı hıssetme sansınız yok.Ya yanınızda referans arac olmalı(Ben 14 den fazla roll yapmıstım) yada Pbox ıle dbn....
Honda'ya karşı bir direncim yok Murat Bey, sadece konu hakkında yorumlarda bulundum. Youtube yorumları'nda da sizi kastetmedim, google chrome ile çeviri yapıp sağda solda okuduklarını kendi yorumu gibi yazanlara bunu söyledim, sizin üzerinize alınmanızı gerektirecek bir durum görmüyorum, çünkü sizin deneyimleriniz sonucu yazdığınızı düşünüyorum ancak her yazdığınızı da evidence based olarak kabul etmiyorum. Ampirik sonuçlar yazıyorsunuz ve tamamen değişken şartlara bağlı bir çoğu. Yazdıklarımı okursanız, araç şişse de sorun değil keyifle biniyorum diye yazdım, sanırım daha açık ve net yazamam. Bu arada evet araç sizinmiş, geçmiş olsun. Bu arada Allah'ın adıyla oku vs konularını bu foruma taşımayın lütfen, ortamın seviyesi Allah'ın adına yakışmıyor.
Utku ve Jason, araba sorun yaşadı diyebilir, olsun benim için sorun değil, sonuçta Honda da bunu illa çözer; ben keyifle biniyorum. Sıkılırsam veririm parasını gider alırım daha pahalısını,iyisini çözümsüz değil yani. Şahsınıza da bir şey alınmayın, sizinle ne gibi bir problemim olabilir, otomotiv camiasından biri de değilim, kendi halinde bir armatörüm ben.
Cem'in sölediklerine birebir harfiyen katılıyorum,en baştan beri okuyorum,öncelikle aracın koltuğuna bindiğinde sana pozitif enerji veriyorsa zaten yola 1-0 önde başlıyorsun demektir.Bunu illa rolling kalkış pist olarak algılamayın,araba bana sürüş esnasında zevk veriyor,oturma pozisyonu olsun vites geçişleri olsun.Gerisinin hikaye olduğunu düşünüyorum..Aracı test drıve yapanlardan çok araç sahipleri artıları veya eksileri hakkında bilgi paylaşımı yaparsa kendi adıma söylüyorum okumaktan ve yazmaktan daha çok mutlu olacağım..herkese keyifli sürüşler
Yahu zaten amac keyıf alak degıl mı?
E keyıfde alıyorsunuz,mısss...
Sadece yasanan ve bırebır tecrube edılen seylere kaytsız sartsız resıstans gosterınce garıp oluyor. Tekrar edıyorum;defalarca almak ıstedıgımıde soyledım.Bu kadar kotuyse neden almak ısteyım?Daha bu arac yenı,eksıkler zamanla gıderılıcektır.Sanırım yakıtımız sorun,ondan yanma odası sıcaklıgı cokk yukselıp kesıyor.Bırde yakıt pompası 8. vırajda yetıstıremıyor.Bunlar asılabılıcek seyler kı,benzınden kaynaklanıyorsa,Honda bu konuda TC ıcın yapıcak bırseyı yok.Cooler takılsına ama bu fayda etmıyecektır,yanma zamanlamasının elden gecmesı gerek,oda maharetlı yazılımcılarla cozulur....
Ben yasanılan herseyı yanı Cupra'nın pıstte yasattıkları-Honda ıle yasadıklarım-Honda cupra roll'u vs,herseyı acıkca ve makınanın verılerıyle paylastım...
Merak ediyorsan söyliim Type R ı bayaa km kullandım test ettim. Ne olduğunu ne olmadığını biliyorum. Type R kadar hızlı Megane ım vardı merak ediyorsan. Megane rahatlık olarak Type R ın yanında mercedes gibi kalırken bile bana rahatsız edici ve yorucu gelmeye başladığı için sattım. Bi daha hothatch alıcak olursam o araba Golf R olur başkası olmaz. Type R kötü araba değil bende çok beğendim ama benim kriterlerime uymuyor. Trafikte kaldığım zaman ızdırap çekeceğim araba istemiyorum. İstanbul artık akıl almaz seviyelere geldi trafik konusunda. İstanbuldan ciddi anlamda taşınmayı düşünüyorum. İstanbul trafiğinde hızlı araban olsa ne olacak. köprü geçmeye kalksan 1 saat min. İsterse altında P1 olsun gene 1 saat. O nedenle benim bu şehir için kriterim rahat geniş az yakan konforlu bir araba. Yürümesede olur.
Tekrar söyleyeyim, yazdığınız yorumlara saygı duyuyorum ama hepsini gerçek olarak kabul etmiyorum, bunun neresi resistance, çünkü yorum bunlar, realite değil. Sadece sizin deneyiminiz.
Yanma odası sıcaklığı, intake sıcaklığı, yakıt vs gibi şeyler için illa çözüm bulunur. Bu araçlar gündelik kullanım için üretilmiş binek tipi araçlar gündelik kullanımda sorun yaratmaz.
16 yıldır gemiler ve gemi makineleriyle iç içeyim, arabalarda yaşanılan sorunlar bizlerin gemilerimizde yaşadıklarımızın yanında çok basit kalır. Bunların hiçbiri çözümsüz değil, ne belalar gördüm çözümsüz duran ama gereği yapılınca çözülen. Herkes cuprasına, type r'ına , arabasına ağız tadıyla binsin keyif alsın.
konfor konusunda oldukça haklısın, type r çok sert kalıyor İstanbul içinde ama ben yine de gittiği kadar kullanmaya çalışıyorum. sıkıştığım yerde f10 520 var, golf 7 var, c3 var, mustang var ,range Rover'ım var, onlara biniyorum ama yine de type r ile yol yapıyorum. Megane'ı bilmez miyim, kardeşime almıştım, ama bi type R değil. eskinin güzeliydi. belli bi yaştan sonra konfor ön plana çıkıyor, hele bir de fıtık vs var sa belde/boyunda...
Megane tabii ki type r değil. aralarında 10 sene var. Benim arabam sağlıklı olarak type R kadar hızlıydı sorunsuz sıkıntısız biniyordum ama fren vs olarak boy ölçüşemez ve yormaya başladı trafikte. Gittim A6 2.7T aldım huzura erdim sandım o da yakıt tüketimi konusunda can sıkmaya başladı. Benzin 4.2 tl iken ben km de 1.2 tl yakıodum. Şu anda emektar Volvoma döndüm. Yakın zamanda da izmire yerleşirsem golf r yok istanbulda kalırsam Jetta TDI alıcam. İkisi de bana yeterli gelir bana.