User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
106 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Cantük amortisör REZİLLİĞİ

  1. #58
    Melih-Ö - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Mesaj
    13.917
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    67 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylemek istediğim 60 hp dizel arabadan sürüş dinamiği beklemek değil, 60 hp dizel aracına görsel olarak artısı olsun diye coil alan da var, güçlü bir aracın çizgisi daha iyi olsun diye coil alan da var. Bunu bi açıklayalım önce. 60 hp dizel araba çok deli yol tutsun diyen kimse olduğunu sanmıyorum. Eğer aracı limitlerde basarsan, ağırlık merkezini yere yakınlaştırdığında savrulmanın daha aza ineceğini herkes biliyordur artık heralde. Bunun pist asfaltıyla falan bi ilgisi yok basit bir fizik bilgisi. Eğer aracı limitlerde sertleştirirsen, sekme; fren mesafeni de, dönüşünü de olumsuzlaştıracak hale gelmez. Zira bahsettiğimiz kalite coillerde bir çok ayar mevcut. Alıp da direk en sertine, sen basığına, en camberlisine ayarlayacaksın diye birşey yok. Bütün bunları yok saymak saçma olur, verdiğin değerler de tamamen farazi. Kendi düşüncene göre mantıklı gelen değerler yani.

    Aklıselim basıkçılardan Çağatay.
    Aklıselim basıkçı tamlaması bana bir yerden tanıdık geliyor sanki.
    App plaka ve pleksik plakalık için ulaşabilirsiniz. Ailenizin Plakacısı

    www.instagram.com/kokumerkezi

  2. #59
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    121 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlatmak istediğim şeyi görmeye çalışın, sayılara takılmayın.
    Sert süspansiyonla yolda geçirdiğinizin pek az bir kısmı standarda göre daha güvenli oluyor, genelde zıplamaktan canınızı tehlikeye atıyorsunuz.
    Sert nedir? Neye göre sert, kime göre sert? Ne kadar sert?

    Sarı koniyi orta ayara getirdiğindeki sertlik mi, yumuşak ayara getirdiğindeki sertlik mi, en serte aldığındaki sertlik mi? Coiloverlarda hangi sertlik? Yaylarda hangi sertlik?

    Farazi konuşmaya devam ediyorsun...

    Pist için hazırlanmmış setupı yola çıkarırsan elbette "sekme" yaşanır. Gereğinden fazla sert amortisörü satın alırsan elbette "sekme" yaşanır..

    Ancak sarı bir koni alır, orta-yumuşak aralığında kullanırsan sekme yaşanmaz, yol koşullarının kabul edebileceği sertlik limiti içinde kalınabilir, yol tutuş da artar. Bunun gibi bir çok uygun setup oluşturulabilir.. Ya standart ya da mili kaynatmışcasına sert diye birşey yok... Aralarındaki alanlarda gezmek de mümkün..

  3. #60
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    moruk sende sert suspansiyona takılmışssın

    coilin varsa ayarlı sertlik yumusaklık zaten kafana göre ayarlarsın.orjinal yayları sert zaten poloların(örnek olarak senin aracın) at arabası gibi hatta prokit takarsan yine yumusatırsın ki orjinalinden 55bin kat daha iyi oluyor spor helezonla pololar.

    zıplama neye göre senin geçen gün orjinal yayları olan poloGTİya bindim arka tekerler havada geliyodu en son inandırma kendini böyle şeylere

  4. #61
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dikkat ederseniz ısrarla yay ve coilover diyorum, standart yay ile kullanılan optimum ayarlı koni ile orijinalden her şartta iyi olması muhtemel

    Bahsettiklerim de çoğu yay için geçerli. Kimse az alçaltıyor diye eibach prokit tercih etmezken, şimdi en yumuşak o diye bana onu savunuyorsunuz.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  5. #62
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dikkat ederseniz ısrarla yay ve coilover diyorum, standart yay ile kullanılan optimum ayarlı koni ile orijinalden her şartta iyi olması muhtemel

    Bahsettiklerim de çoğu yay için geçerli. Kimse az alçaltıyor diye eibach prokit tercih etmezken, şimdi en yumuşak o diye bana onu savunuyorsunuz.
    Standart yay ile koni'nin orjinal halinden iyi olması muhtemel ise eibach + koni'nin de çok çok iyi olması muhtemel.

    Prokiti savunmamış dragon, daha yumuşatır taksan demiş. Orjinalinden iyi olur anlamında.

    Boşuna tartışıyoruz artık fabrikasyon olarak coiloverlı yol arabaları çıkmaya başladı bile.
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  6. #63
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her neyse, belli ki sizin asfaltlar çok kaliteli, herkes de amortisörün yayın limitine ulaşmış.. Kusura bakmayın vaktinizi aldım
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  7. #64
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mert1612 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onlarca marka var doğru ama benim arabam için olan en ucuzu 2500 tl den başlıyor 4500 tl ye kadar çıkıyor. zaten en başta ben marka coil alıcaktım ama iş durumları yüzünden para başka yere gidince custom aldımki. almaz olaydım. burda bende pişmanlık duydum

    ayrıca daha önce marka coilover aldım ve 8 ayda ülkeye gelemedi başımdan böyle geçen bir olayda var markadanda patladık kısa yolu seçincede başımıza bunlar geldi
    yaptırma kardeşim o zaman paran olana kadar , dip basık gezmek canından ve sevdiklerinin canından daha mı değerli ? Neyse olan olmuş zaten çok ucuz atlamışsın , geçmiş olsun.

  8. #65
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şehir içinde şaseyi yere yaklaştırma ihtiyacı duyacak kadar gazlıyorsanız arabanızı daha hızlısı ile değiştirin.

  9. #66
    Sezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    custom egzozu anlarımda amortisor nedir ? Onca marka varken piyasada.
    Kesinlikle katiliyorum.

  10. #67
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya işte genel sorun bu. 2500 tl den başlıyorsa ve gücün yetmiyorsa o an yaptırmayacaksın. Orjinal amortisörleri aldığın o dandik custom coillerden 50 kat daha iyidir.

    Tamam arabanıza herşeyi yaptırmak mutlu olmak istiyorsunuz ama gerekiyorsa biriktir paranı öyle yaptırt ha birikmiyorsa da boşverin katil işler yapmayın arabalarınıza.

    İllada yaptırcaksanız bence bide boş mezar bulun üstünü kapatın ki çaktırmadan hacılamasınlar öldükten sonra masraf çıkmasın

  11. #68
    Can's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Caesar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya işte genel sorun bu. 2500 tl den başlıyorsa ve gücün yetmiyorsa o an yaptırmayacaksın. Orjinal amortisörleri aldığın o dandik custom coillerden 50 kat daha iyidir.

    Tamam arabanıza herşeyi yaptırmak mutlu olmak istiyorsunuz ama gerekiyorsa biriktir paranı öyle yaptırt ha birikmiyorsa da boşverin katil işler yapmayın arabalarınıza.

    İllada yaptırcaksanız bence bide boş mezar bulun üstünü kapatın ki çaktırmadan hacılamasınlar öldükten sonra masraf çıkmasın
    Ahahah cok guzel bir yorum olmus
    powered by:
    Can's


    VOLVO C30 d2 ///97 E36 M3 EVO

  12. #69
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence custom coilin zararı ve yararlarını konuşmak yerine, yapılan ayıbı konuşsak daha iyi olur sanki. Burada 2 arkadaşımız yaptırmıştı ama onlar aşırı sekme haricinde ticaret olarak memnunlardı aslında.

  13. #70
    merterkekler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    95
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Utku hemen kızma başından itibaren yazılanları okudum bu arada yarisin bu konuda ki sıkıntılarını bizzat benim dükkanımda çözmeye çalıştık.
    Her neyse
    Yazdıklarında haklı olduğun konular var fakat bu tarz ürünlerin kullanılmasının amacı viraja daha hızlı girmekten mağda aracı limitte kullanırken aracın daha stabil olmasını sağlayıp aracın kıçı başı oynamaya başladığında toplayabilme kabiliyetini arttırmaktır. Ayrıca ağırlık merkezinin yere yaklaşması viraj kabiliyetini belirgin bir şekilde arttıracaktır. Amortisörün veya yayın sert olması aracın viraj kabiliyetinin artmasını sağlayacaktır diye bir kaide yok, belirleyici birçok neden var seninde dediğin gibi asfalt kalitesi bunlardan birisi lastik en önemlilerinden biri, şase yapısı, ağırlık dağılımı, sertlik, alt takım parçalarının şaseye bağlantı şekilleri, fişeklerde kullanılan kauçuk kalitesi, gergiler bunlar hepsi önemli dolayısı ile argesi yapılmadan yapılan her ürün bunlara yeterince etki etmeyeceği için bu etkenlerin içindeki zayıf halka olabilir ve mertin başına gelenler bundan ibarettir eminim cantürk te bir daha ki sefere yaris için coilover hazırladığında bunlar başına gelmeyecektir.
    Zaten ünlü markalar da bu arge çalışmalarını baştan yapıp sorunsuz ürünler piyasaya sürdükleri için ünlü oluyorlar ve markalarını istediği fiyata satabilme lüksüne sahip oluyorlar.

  14. #71
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde şaseyi yere yaklaştırma ihtiyacı duyacak kadar gazlıyorsanız arabanızı daha hızlısı ile değiştirin.
    Tamam öyle yaparız. Her hızlı araba, mükemmel yol tutar çünkü
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  15. #72
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merterkekler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Utku hemen kızma başından itibaren yazılanları okudum bu arada yarisin bu konuda ki sıkıntılarını bizzat benim dükkanımda çözmeye çalıştık.
    Her neyse
    Yazdıklarında haklı olduğun konular var fakat bu tarz ürünlerin kullanılmasının amacı viraja daha hızlı girmekten mağda aracı limitte kullanırken aracın daha stabil olmasını sağlayıp aracın kıçı başı oynamaya başladığında toplayabilme kabiliyetini arttırmaktır. Ayrıca ağırlık merkezinin yere yaklaşması viraj kabiliyetini belirgin bir şekilde arttıracaktır. Amortisörün veya yayın sert olması aracın viraj kabiliyetinin artmasını sağlayacaktır diye bir kaide yok, belirleyici birçok neden var seninde dediğin gibi asfalt kalitesi bunlardan birisi lastik en önemlilerinden biri, şase yapısı, ağırlık dağılımı, sertlik, alt takım parçalarının şaseye bağlantı şekilleri, fişeklerde kullanılan kauçuk kalitesi, gergiler bunlar hepsi önemli dolayısı ile argesi yapılmadan yapılan her ürün bunlara yeterince etki etmeyeceği için bu etkenlerin içindeki zayıf halka olabilir ve mertin başına gelenler bundan ibarettir eminim cantürk te bir daha ki sefere yaris için coilover hazırladığında bunlar başına gelmeyecektir.
    Zaten ünlü markalar da bu arge çalışmalarını baştan yapıp sorunsuz ürünler piyasaya sürdükleri için ünlü oluyorlar ve markalarını istediği fiyata satabilme lüksüne sahip oluyorlar.
    Ben böyle saçma yorum okumadım özellikle son kısmı. Marka dediğin ürününü istediği fiyata satabilme derken KW coillerinin kullanılan malzeme kalitesiyle, Şu yeni piyasaya çıkan 1000 tl lik coillerin bir malzeme kalitesini bir karşılaştır. Hangi basınçlara dayanmışlar vs vs o zaman belki şu marka diye para istiyorlar mantığının sadece Giyim ve kuşamda olduğunu anlarsın.

    BMW ile Renault arasındaki farkda bence marka payıdır sana göre yoksa iç konsol dış konsol motor vs herşey birebir aynı malzeme ile üretiliyor di mi?

  16. #73

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    302
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her neyse, belli ki sizin asfaltlar çok kaliteli, herkes de amortisörün yayın limitine ulaşmış.. Kusura bakmayın vaktinizi aldım
    Bence haklı olduğun nokta çoğunluğun aracın limitlerine değil, aracın güven vermeyi bıraktığı yere kadar gitmesi. Daha önceden de belirttiğin gibi daha az yaylanma daha güvenli hissettirdiğinden kişi daha hızlı gidiyor, aracın daha iyi yol tuttuğunu düşünüyor çoğunluk.

    Ne kadar farkettirdiği aynı şartlarda denenmeden kesin olarak söylenemeyiz, Türkiye'de de bunu deneyecek yer varsa da çok kısıtlıdır diye tahmin ediyorum. Ancak Youtube'da farkettirdiğini iddaa eden bir çok video var. Sadece reklam mı bunlar bilemiyorum.
    Örnek:
    BORKED
    Stock vs. Eibach (HD) - YouTube
    Başka bir forumdaki Tolga abi paylaşmıştı sağolsun.

    Özetle benim düşüncem eğer öncesinde aracınızın yol tutuşu 10 ise, siz 6-7'ye kadar zorluyorsunuz bunu, yay takınca bu 10'da sabit kalsa bile verdiği güven arttığından 7-8'e çıkıyorsunuz. Yanlış anlamadıysam ukku'nun da demeye çalıştığı; bu zaten 12-13 olsa bile o limite çık(a)mayacakken niye para veriyorsunuz. Tamamen atmasyon sayı rakamlardır oran filan yoktur.Limitlerde kullanan, kullanabilecek kabiliyeti, cesareti, aptallığı ya da ne derseniz olan kişi sayısı çok azdır bence. Olduğunu düşünen ne kadardır bilemem.
    Tamamen kendi düşüncelerimdir, kimsenin üzerine alınmaması dileğiyle.

  17. #74
    merterkekler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    95
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Caesar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben böyle saçma yorum okumadım özellikle son kısmı. Marka dediğin ürününü istediği fiyata satabilme derken KW coillerinin kullanılan malzeme kalitesiyle, Şu yeni piyasaya çıkan 1000 tl lik coillerin bir malzeme kalitesini bir karşılaştır. Hangi basınçlara dayanmışlar vs vs o zaman belki şu marka diye para istiyorlar mantığının sadece Giyim ve kuşamda olduğunu anlarsın.

    BMW ile Renault arasındaki farkda bence marka payıdır sana göre yoksa iç konsol dış konsol motor vs herşey birebir aynı malzeme ile üretiliyor di mi?
    Biraz daha dikkatli okursan benim de aynı şeyi söylemeye çalıştığımı anlarsın.
    Bu arada ben KW yi kötüleyecek en son kişiyim çünkü KW ege bölge bayisisiyim

  18. #75
    Er34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul / Bahçeşehir
    Mesaj
    725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fabrikanın yapma amacı dışında araçlarımızı kullanmak için çabalara giriyoruz. Olaylar hep burdan çıkıyor zaten.
    Yukaridaki videoda bmw 3 serisini daha sert ve sportif suspansiyonlu yapamaz mıydı bmw firması yapardı. Ama arabayı yaparken konfor dertleri de var. Ama benim yok. Oyüzden napıyorum. Eibach kit alıyorum misal olarak.
    Alamıyorsam ne yapıorum ? daha çok risk daha az para karşılığında custom coilover alıyorum.
    Sonuçlarına katlanıyorum her aşamada.

  19. #76
    merterkekler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    95
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Er34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fabrikanın yapma amacı dışında araçlarımızı kullanmak için çabalara giriyoruz. Olaylar hep burdan çıkıyor zaten.
    Yukaridaki videoda bmw 3 serisini daha sert ve sportif suspansiyonlu yapamaz mıydı bmw firması yapardı. Ama arabayı yaparken konfor dertleri de var. Ama benim yok. Oyüzden napıyorum. Eibach kit alıyorum misal olarak.
    Alamıyorsam ne yapıorum ? daha çok risk daha az para karşılığında custom coilover alıyorum.
    Sonuçlarına katlanıyorum her aşamada.
    işin mantığı da biraz bu zaten işin özü ne kadar ekmek o kadar köfte

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •