40lt, 2seans arti 320km yaptim.
40lt, 2seans arti 320km yaptim.
Ben de çok fazla tur atmadım ama aklıma gelen birkaç noktayı paylaşayım. Öncelikle aracın gerçekten piste hazır olması gerek. "Balatam bitmek üzere pist sonrası değiştireyim"," lastikler kötü ama idare edeyim" gibi düşünceler çok tehlikeli... Sahil yolunda gezer gibi pistte dolanmayı düşünmüyorsanız aracı güzelce kontrol ettirmenizi öneriyorum.
İkinci olarak, tabi ki apexi tutturup dönmek isteyeceksinizdir ama örneğin 8. virajı oluşturan virajları dönerken öncelikle ilk iki virajı dıştan değil ortadan dönmeyi, sadece en sondaki virajda sağa doğru dışa açılmayı, böylece sola dönüşte içte kalmayı öneriyorum... Bunun dışında ben 11. virajı full throttle dönmeyi başardım Z3 2.8 otomatikle ama diğer araçların dönüp dönemeyeceklerini direksiyondakilerin deneyip görmesi gerekiyor
Son olarak da virajları nasıl dönerseniz dönün tabi ki nerede fren yapacağınız çok önemli ama asıl önemli olan viraj çıkışı nerede gaza basacağınız... Ben yine otomatik araçta bu konuda çok çektiğim için konunun önemini çok iyi biliyorumGaza oturmanız gereken yerde oturmadığınız taktirde büyük zaman kaybınız olacaktır...
Bu disk ve balatalara imzamı atabilirim heralde![]()
ben ortalama yarım depo benzin yakmışım
bakırkoyden gidiş pistte 20dk dolanma geri donuş 70tl civarı 160 km toplam yol![]()
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Her aracin optimum cizgisi farklidir. Pistin fiziksel dogru cizgisi var,onu tutturmak onemli.
Her aracin her viraj giris-cikis hizlari farkli olucagi gibi her pilitun ayni aracda yine farklidir.
Fren ve gaza oturma noktalari aracin mekanik durumuna gore,pistin ogunku tutunmasina gore farklidir.
İst park in trik noktalari cok var. Benim ilk video ve son video cizgi-fren ve gaz noktalari farkli. Cunku sartlar farkliydi.
Yahu zaten 458 yada ss'ler için sormadım aşağı yukarı binek otomobillerde belli olur merak ettiğim için sordum![]()
benim de baskıya ihtiyacım var. yarı bronz çakabilecek yer var mı istanbul'da ? ya da sıfır satan var mıdır e36 m3 için ? varsa alayım yoksa çakalım geçelim.
M. The most powerful letter in the world.
Ben 458 icin yazmadim ki,genel bilgi,her arac icin.
S/f duzlugun sonundaki viraja standart bir aracla 100 ile giremezsiniz![]()
Ben zaten kesin şu hızla girersiniz diye bir yorum beklemiyorum.Bir hız aralığı olur aşağı yukarı ona göre girilir bu binek araçta 80 olur spor araçta 90-110 olur vs, neyse aldım ben cevabımı diğer arkadaşlardan
Ayrıca sorum direk kişilere yöneltilmişti,kaç km hızla girilirdeğil kaç km hızla giriyorsunuz yani ben şu arabayla şu hızla girdim denmesi yeterliydi..
Cok iyi yol tutan Gti tarzi arac ile max 100 ancak cok iyi pilotaj,dogru fren vs...
Ancak 80-90 arasi guvenli sinir diyelim.
Fakat iki ayni arac,farkli surucu ile bile 10-20 km fark olur. Yada aracin durumu,pistin o gunku durumu,hatta lastik havasi bile....
Güzel bir konu açmışsınız.
Çıkacağınız aracın ilk evvela fren balatalarına dikkat edin.Eğer performans tipi bir kit kullanmıyorsanız en azından race tipi balata takın derim.EBC nin blue yada orange serisini yada feredo nun 2500-3000 serisini kullanın yada daha iyi ısıya dayanıklı balata bulabilirseniz alın.Normal balatalar birkaç tur sonra çok ısısnıp yanmaya hatta kömürleşmeye başlıyor ve fren bitiyor.
Mümkünse amartisörleri coilover yada race tipi amartisör kullanın.viraj demiri kullanmanızı tevsiye ederim.lastikleriniz daha az aşınacak ve çok daha iyi yol tutuşu sağlayacaksınız.Normal amortisörler 1-2 tur sonra hamur gibi yumuşayacağından lastiklere virajlarda çok daha fazla yük binecektir.
Mümkünse fren hortumu ve dot 5 ve üstü fren yağı kullanın derim.Bunlar hem güvenliğiniz hemde keyfinizi artıracaktır.
Mümkünse en iyi lastiklerle çıkın hatta semi slic lastik alabiliyorsanız alın.lastiğe vereceğniz paraya üzülmeyin aracınıza vereceğiniz en küçük zararla lastiklerin bedavaya geleceğini unutmayın.
Soğutma sistemi çok önemli.mümkünse aracınıza şanzuman ve motor yağı radyotörleri taktırın.motora vereceğniz zarar bunlara vereceğiniz paranın yanında çok cüzzi olacaktır.
Eğer bunları yapamıyorsanız çok dikkatli ve temkinli kullanmanızı öneririm.çünkü normal araçlar track day ler için üretilmediğinden size sorun yaşatması kaçınılmazdır.
Team PAŞAOĞLU
MAGIC Performance
Lastik havalarını normalden yüksek mi yoksa düşük mü basmak lazım?
Men plan God laughs...
I have reset it....Aal izz well....
Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)