User Tag List

Sayfa 14/25 İlkİlk ... 4121314151624 ... SonSon
457 sonuçtan 248 ile 266 arası

Konu: Pist dönecek araç önerisi

  1. #248
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi söyleyeceğim süreler videolarlada kanıtlı ve nettir sayıyorum sırayla.Full stock ve takılı megane rs conti sport 5 lastik ve hr yayla ilk pist deneyimi 2:46.Ardından 2 haziran hava daha serin lastikler nankang semi slick yağmurda 2kişi 2:47 döndü.Öğlen sonrası kuru seansta tek kişi 2:39 döndü.Frenlerde standart sadece diskler balatalar ve hidrolik yeni ilk yarışa göre.Buradan çıkan sonuç zaman lastikte yapılan iyileştirme frenlerde yapılan en azından orjinal haline geri ulaştırma ve artan tecrübe ile aşağı çekilebiliyor.Ammaa bu bir dahakine 2:30a iner demek değil en fazla ineceği 2:36-37ler belki.Daha aşağısına inmeye motor ve ağırlık atma geliştirmesi ister herşeyin bir limiti var.Bu rakamlar belki yapılan geliştirmelerin neler getirdiği hakkında fikir olur diye yazdım.

  2. #249
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kalın marker ile işaretlediğim kısmı yapmak için biraz değil baya tecrübeli yarış pilotu olup ciddi risk ile ben bu süreyi yapıcam diye inanmak lazım. Standart süspansiyon yada standart süspansiyon üstüne yay ile olacak bir iş değil o. Ayrıca tam slick lastikli araçta daha sert yay ihtiyacı kesinlikle hissedilecek. O kadar sert yayıda OEM amortisör ile uyumlu çalıştıramazsınız. Her halukarda sadece slick ve fren takviyesi ile 2:30 gibi bir süre bence imkansıza yakın.
    Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum ancak bir noktayı yanlış anlamışsın, düzeltmeden edemeyeceğim. 2:30'lu süre kavramını 2:3xlu rakamlara inmek olarak belirttim, 2:39 gibi. Başka bir deyişle 2:40'ın altı.

    Sadece yay ile, süspansiyon geometrisini bozmaktan başka bir şey yapılmaz, bu konuda hemfikiriz.
    Daha fazla sürtünme sağlayan bir slick (semi-slick)'in kullanımı çok daha fazla dikkat gerektirir, bu da doğru.
    Ancak iyi bir yol lastiğinin yaratacağı yanal ivmeyi aşabilecek limitlerde üretiliyor OEM amortisör ve yaylar. Amortisörün ne zaman tamamen kapanacağını güvenli virajlarda test edip (spin atmayı göze alabileceğin, etrafının boş olduğu virajlar), daha sonra bu limitlere dikkat ederek zaman kovalanırsa bahsettiğim rakamlara inilebileceğini düşünüyorum, Stock+Fren+Slick ya da Semi Slick lastikli bir VTI ile.

    Bütün bunları söyledikten sonra dostça bir tavsiyede bulunma ihtiyacı hissettim:
    Henüz piste çıkmamış ve ileriki zamanlarda çıkmayı düşünen arkadaşlar; Pist çok zevkli ancak oraya bir seansta 40 araç birlikte çıkıldığı da unutulmamalı. Aracınız yoldakinden çok daha üst seviyelerde performans sergileyecek ve bunun nereye kadar devam edeceğini merak edeceksiniz. Limitleri zorlarken, yanınızda, arkanızda, önünüzde başka araçlar olabileceğini lütfen aklınızdan çıkarmayınız. O piste çıkan diğer araçların hepsinin zaman yapmaya çalışmadığını, kimisinin sadece pist ortamında gazlamak, pisti görmek, farklı bir haftasonu aktivitesi denemek için pistte olabileceği unutulmamalı.

    Konuya dönmek gerekirse, her ne kadar yukarıda VTI'ın sahip olduğunu düşündüğüm potansiyelinden bahsetsem de, piste adanmış bir araç olarak VTI'ı önermiyorum. Satın alma fiyatı daha düşük olan, yedek parçası ve ustası bol olan araçlar değerlendirilmeli.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  3. #250
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı aakdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün bunları söyledikten sonra dostça bir tavsiyede bulunma ihtiyacı hissettim:
    Henüz piste çıkmamış ve ileriki zamanlarda çıkmayı düşünen arkadaşlar; Pist çok zevkli ancak oraya bir seansta 40 araç birlikte çıkıldığı da unutulmamalı. Aracınız yoldakinden çok daha üst seviyelerde performans sergileyecek ve bunun nereye kadar devam edeceğini merak edeceksiniz. Limitleri zorlarken, yanınızda, arkanızda, önünüzde başka araçlar olabileceğini lütfen aklınızdan çıkarmayınız. O piste çıkan diğer araçların hepsinin zaman yapmaya çalışmadığını, kimisinin sadece pist ortamında gazlamak, pisti görmek, farklı bir haftasonu aktivitesi denemek için pistte olabileceği unutulmamalı.
    Ali, çok teşekkür ederim.

    Yukarıdaki cümleleri herkesin hatırlaması gerekir.

  4. #251
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vti ile ek9 type-r arasında nasıl bir fark var acaba zira pistte ikisi de baya farklı işler yapıyor.Vti ı imkan dahilinde ek9 potansiyeline ulaştırarak belki pistte varolan bir araca çevirebiliriz.

  5. #252
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İbrahim Erdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vti ile ek9 type-r arasında nasıl bir fark var acaba zira pistte ikisi de baya farklı işler yapıyor.Vti ı imkan dahilinde ek9 potansiyeline ulaştırarak belki pistte varolan bir araca çevirebiliriz.
    Hatırladıklarmı sayayım:
    - Yayları daha sert, önde ve arkada aynı sertlikte yaylar var.
    - Fren diskleri daha büyük, Master Cylinder da (Türkçesi fren merkezi olması lazım) biraz daha büyük olabilir ama emin değilim.
    - Direksiyon kutusu farklı, tur sayısı daha az.
    - Anti-Roll Bar'larinin çapı daha büyük.

    Edit:
    - Motorları varklı. B18'in de-stroku olan b16b motor var. VTI'a göre 20 BG daha güçlü ve daha çok devir dönüyor.
    - Şanzumanı farklı. Oranlarından emin değilim ama 1 ve 2. vitesler çift senkromeçli ve araçta fabrika çıkışı LSD var.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  6. #253
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Direksiyon tur sayısı az, hafif, 2. elde uygun SC kiti ile pist üzerinde kendini kanıtlamış olan Fiesta ST en mantıklı seçenek bence.

  7. #254
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aakdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Söylediklerine sonuna kadar katılıyorum ancak bir noktayı yanlış anlamışsın, düzeltmeden edemeyeceğim. 2:30'lu süre kavramını 2:3xlu rakamlara inmek olarak belirttim, 2:39 gibi. Başka bir deyişle 2:40'ın altı.

    Sadece yay ile, süspansiyon geometrisini bozmaktan başka bir şey yapılmaz, bu konuda hemfikiriz.
    Daha fazla sürtünme sağlayan bir slick (semi-slick)'in kullanımı çok daha fazla dikkat gerektirir, bu da doğru.
    Ancak iyi bir yol lastiğinin yaratacağı yanal ivmeyi aşabilecek limitlerde üretiliyor OEM amortisör ve yaylar. Amortisörün ne zaman tamamen kapanacağını güvenli virajlarda test edip (spin atmayı göze alabileceğin, etrafının boş olduğu virajlar), daha sonra bu limitlere dikkat ederek zaman kovalanırsa bahsettiğim rakamlara inilebileceğini düşünüyorum, Stock+Fren+Slick ya da Semi Slick lastikli bir VTI ile.

    Bütün bunları söyledikten sonra dostça bir tavsiyede bulunma ihtiyacı hissettim:
    Henüz piste çıkmamış ve ileriki zamanlarda çıkmayı düşünen arkadaşlar; Pist çok zevkli ancak oraya bir seansta 40 araç birlikte çıkıldığı da unutulmamalı. Aracınız yoldakinden çok daha üst seviyelerde performans sergileyecek ve bunun nereye kadar devam edeceğini merak edeceksiniz. Limitleri zorlarken, yanınızda, arkanızda, önünüzde başka araçlar olabileceğini lütfen aklınızdan çıkarmayınız. O piste çıkan diğer araçların hepsinin zaman yapmaya çalışmadığını, kimisinin sadece pist ortamında gazlamak, pisti görmek, farklı bir haftasonu aktivitesi denemek için pistte olabileceği unutulmamalı.

    Konuya dönmek gerekirse, her ne kadar yukarıda VTI'ın sahip olduğunu düşündüğüm potansiyelinden bahsetsem de, piste adanmış bir araç olarak VTI'ı önermiyorum. Satın alma fiyatı daha düşük olan, yedek parçası ve ustası bol olan araçlar değerlendirilmeli.
    Bence çok pozitif düşünüyorsunz. Eğer gerçekten çok iyi bir yeteneğe sahipseniz ve limitlerinde zorlamak maksadı ile piste çıkarsanız belki bu süreyi yapabilirsiniz bilemiyorum. Ancak onun dışında sadece ortalama üstü bir performans kullanıcısı ile bence otomobilden beklentiniz çok yüksek.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #255
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  9. #256
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence çok pozitif düşünüyorsunz. Eğer gerçekten çok iyi bir yeteneğe sahipseniz ve limitlerinde zorlamak maksadı ile piste çıkarsanız belki bu süreyi yapabilirsiniz bilemiyorum. Ancak onun dışında sadece ortalama üstü bir performans kullanıcısı ile bence otomobilden beklentiniz çok yüksek.
    Haklı olabilirsin, fazla optimist rakamlar olabilir.
    Kendi yeteneğimi değerlendirmem de doğru olmaz zira ben her zaman bir geliştirme gerekiyorsa önce kişinin kendi tekniğini geliştirmesi gerektiğini savunurum. Dolayısı ile kendimi hiçbir zaman "çok iyi yeteneğe sahip" olarak değerlendirmem.
    Limit zorlamaya gelince, evet, limit zorlamayı seviyorum. Bir tur içerisinde bana ciddi zaman kaybettirecek bir hata yaptıysam o turu fire verdiğimi düşünerek, daha fazla zaman kaybetmeyi göze alarak, spesifik viraj ve düzlüklerde hız ve fren limitlerimi test etmeyi tercih ediyorum.

    Bütün bunların dışında, pist kültürümüz yeni yeni gelişiyor. İstanbul Park uygun fiyatlara kullanıma açılalı daha 2 organizasyon oldu. Tecrübeli ve tecrübesiz birçok kişi aynı anda pist üzerinde tur atıyor. Bu organizasyonlar devam ederse bundan 1 yıl sonra pist üzerindeki kullanıcıların tecrübesi çok artmış olacak. Daha az hata yapılacak, daha doğru çizgilerden gidilecek, daha geç frenler yapılacak ve daha iyi süreler ortaya çıkacak. Bugün imkansız olduğu düşünülen süreler bunan 1 yıl sonra erişilebilir olarak görülecek ve hedef olarak belirlenecek.

    TaGo nickli kullanıcıyı da, pist kültürünün gelişmekte olduğu bu dönemde, piste adamak üzere bir araç hazırlamak niyetinde olduğu için takdir ediyorum. Benim de bu hobi için ayıracak benzer bir bütçem olsa, ben de aynı yöntemi uygulamayı tercih ederim. İşe gidip geldiğim ya da hafta sonu keyif için kulandığım aracımı pistte hırpalamaktansa, pist aracımı, pist koşullarına uygun, dayanıklı hale getirip, vaktim yettiğince her organizasyona katılmayı tercih ederim.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  10. #257

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu islerde motor modifiyesi gibi, bastan guc almak kolay sonra logaritmik olarak guc almak zorlasiyorsa, sure iside ayni sekilde. fiziksel limitlere yaklastikca 1-2 sn icin bile ciddi emek gerekiyor.

    birde hersey sure deil. direksiyon tepkileri,handling ozellikleri wheelbase,agirlik dagilimi kullanim keyfini etkiliyor, bir clsde sure yapabilir ama keyif vermez demek istedigim o.
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  11. #258

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayli yaysiz arac konusunda ise, yayli arac agirlik merkezi dustugu icin yuksek hizda daha stabil ve koptugunda toparlamasi daha kolay olur, agirlik transferi azalacagi icin, ama demek deildirki viraja 3-5 km daha hizli girer, sacma sapan yay deilse iyilestirir her halukarda..
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  12. #259

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/Istanbul
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu islerde motor modifiyesi gibi, bastan guc almak kolay sonra logaritmik olarak guc almak zorlasiyorsa, sure iside ayni sekilde. fiziksel limitlere yaklastikca 1-2 sn icin bile ciddi emek gerekiyor.

    birde hersey sure deil. direksiyon tepkileri,handling ozellikleri wheelbase,agirlik dagilimi kullanim keyfini etkiliyor, bir clsde sure yapabilir ama keyif vermez demek istedigim o.

    Uzun yoldan anlatmaya calistigimi ozetlemissin, tesekkur ederim. Amortisore sadece sert yay diye bakmayin. Bunun reboundu var, sertligi, yumusakligi var, on arka hangisi yere ne kadar daha yakin olacagi var ( optimum ayar yapmak istiyorsaniz ).

    Sureler hayal degil, olabilitesi var fakat demek istedigim sadece lastik+frenle bu kadar asagi alamazsiniz. Fren upgrade i, BBK lar bir tur zaman cikartmak icin takan olursa cok gereksiz para harcar. Sahsen adam gibi BBK vs duzgun bir fren sistemim olsa direk super sportlara cikar 1 saat gazlarim. (Almazlar beni SS e gerci )

  13. #260
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BurakCengizhanoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamın apex çizgisine hayran kaldım hiç bozmadı yahu

  14. #261
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26668317/detay

    Bu araç dışarıdan aygır gibi gözüküyor ama baktığın zaman 1335 kg. ağırlığı var.
    3000cc ve 225hp+

  15. #262
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26668317/detay

    Bu araç dışarıdan aygır gibi gözüküyor ama baktığın zaman 1335 kg. ağırlığı var.
    3000cc ve 225hp+
    Ve Tarkan abinin bütçesinin 3 katından fazla

  16. #263

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/Istanbul
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26668317/detay

    Bu araç dışarıdan aygır gibi gözüküyor ama baktığın zaman 1335 kg. ağırlığı var.
    3000cc ve 225hp+
    Clio V6 lara takmistim fakat kontrolu inanilmaz zor, arkasi bir kere geldi mi kurtarmak icin Colin Mcrae yi cagirmaniz gerekebilir Fakat yinede kafayi kirmistim, gidip konsolu tamamiyle normal clio oldugunu gorunce araba bitti gozumde.

  17. #264
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Clio V6 lara takmistim fakat kontrolu inanilmaz zor, arkasi bir kere geldi mi kurtarmak icin Colin Mcrae yi cagirmaniz gerekebilir Fakat yinede kafayi kirmistim, gidip konsolu tamamiyle normal clio oldugunu gorunce araba bitti gozumde.
    Motorun arkada ve çok güçlü olması arkadan kopması için büyük neden zaten.
    Ama fiyatlar makul olsa çok güzel pist canavarı yaratılabilir. Dediğin gibi 100k'lık aracın konsolu 15k'lık sümbül ile aynı..

  18. #265

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    ist-ank-denizli
    Mesaj
    4.975
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  19. #266
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 lirya 106 gti alıp 10bin harcasak megane rs lerin içinden geçeriz diye düşünüyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •