Tanberk bu aracın mazisini bile bile zaten acayip niyetleniyorum genede. Maksat yürüyen ve motoru sağlam olsun. Boşaltıp zaman koşmaya değer duruyor.
Printable View
Tanberk bu aracın mazisini bile bile zaten acayip niyetleniyorum genede. Maksat yürüyen ve motoru sağlam olsun. Boşaltıp zaman koşmaya değer duruyor.
Turbo fwd arabalarla kafadan kayma çok olacağından, tercihim clio RS 172 olurdu. Mevcut kilosu daha da hafifletilir ve daha keyfli olur.
Aklıma takılan bi durum var, ***** piste çıkacaksınız ağırlık dengesi vs. aracınızın viraj dengesi için çok önemli. Aracı hafiflettiğinizde bunu nasıl tekrar sağlamayı planlıyorsunuz, 150-200 kg gibi bir hafifletme olduğunda ( drag haricinde ) pistin tamamında süre kasacak araç için sıkıntı olmaz mı? Hem yükleyip, hem hafifletmekten bahsediyorsunuz çünkü. Aklıma takıldı sormak istedim.
Örneğin, 200 hp, 1200 kg bir aracı, 300 hpye çıkarıp, 150 kg attığınızda, o araç viraj girişlerinde ağırlık farklılığından, çıkışlarda hem dahagüçlü hem de daha hafif olmasından performans kaybı yaşamaz mı? :confused:
Yaşamaz. ara hızlanmalar olarak tabir ettiğimiz hem viraja girerkenki yavaşlama tepkisi hemde viraj sonrası çıkış hızı tepkisi artacağı için faydası olacaktır.
Hafifleyen bir aracı çok çok daha rahat dururabilir, çok çok daha efektif hızlandırabilirsiniz çünkü.
d=mv2/r formulundende anlayacağımız üzere. Hafif araç aynı virajı daha yüksek hızlarla dönebilir.
4 çeker iyi olur hatta bomba olur:)
Tarkan emin ol Clio ile istanbul parkta zevk alamazsın. Performansı yetmez. Ya 4WD ya da RWD. İnan çok zevkli olur.
Aracin hafifletildiginde dengesinin bozulacagina katiliyorum, birebir yasadigim olaylari anlatayim.mazda ile arka koltuklar ve komple doseme sokuk 'kendi capimda' denemelerde gordugum kadariyla cok cok dengesizlesiyo arabanin arkasi.keza alfadada oyleydi ozellikle arka koltugun sag kuleyle sol kuleyi birlestirdigi icin arka tarafin virajda stabilitesine katkida bulundugynu gozlemledim ki bitane 207 videosu vardi ordada sökuk 207 doludan daha dengesizdi ve pistte neredeyse 2saniye yavasti
b16crx.. japonyadaki pist videolarında nsx'lerle birlikte dönüyordu. hem ucuz araç
bence subaru impreza gt alınıp vf35 turbo - şanzuman - fren ve coilover ile boşaltılıp gayet iyi iş çıkarır...
Abi dediğin ss works crx de bir parça listesi varki o parayla neredeyse nsx alırsın.crx alıp b16 swaplansa bolt on birşeyler yapılsa parkta yine yetmeyecektir.
Bütçeyi aşmıyorsa şuna bakılabilir aslında
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26016467/detay
TME ler evolar arasında en hafiflerdendir bu arada.
Buda bonus (biraz uğraşmak lazım:D)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26768377/detay
bütçe 30 bin tl
Haklılık payı var. FWD(polo) araçla 2 kez, 4WD(impreza) araçlada 2 kez çıktım FWD araçla pist bitmiyordu ahengide yoktu bence. İmpreza ile farklı bir pistemi çıktım acaba dediğim oldu. şimdi birde RWD ile çıkacağım kısmetse ilk iki org. kısmet olmadı bunlada bambaşka geleceğinden eminim.
Turbo Volvo'lar ve ya 2.8 Quattro A4 zevkli olabilir,birde şöyle bir ilan denk geldi.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...91697881/detay
+Ford Mustang GT
Fwd ile performanslı fazla tur atamazsın abi. pozitif ve negatif güç aktarımı hep ön tekerde. çok çabuk ısınırsın. understeera diğer aktarma organlarından daha çabuk maruz kalmaya başlarsın.
Bence ilk önce nasıl bir sürüş tekniği istediğin ile bağlantılı aktarma cinsine karar vermen.
Halen turbo deniyor bana gore pistte sc is yapar turboyu unutmak lazim
Abi bu arada bütçenden daha düşüğe rover 220 turbolar var amasyada bitane mavi gözüme çarptı 300+ beygir sahibindenden ilanı var bence kalan parayıda aracın bakımlarına güçlendirmeye harcarsın
Fwd için çok yorum var ama anlamadım neden beğenilmiyor.Biz kilitsiz rslerle viraj içi asıla asıla dönerken rwd bir araçla nasıl dönmeyi planlıyorsunuz mesela,yada rwd araçla kafadan kayma veya lastikte aşırı ısınma olmayacak mı?Çok güçlü değil çok iyi yol tutan ve 300hp 1300kilo civarı fwd bir araçla mükemmel şekilde dönülür istanbul park.Hatta kilo 1100civarına çekilir ve tork aşırıya kaçmazsa o zaman işte asıl bomba olur.
abi aslında biraz para harcansa volvolar çok iş yapar
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26181735/detay
http://bringatrailer.com/wp-content/...ear_resize.jpg
aynı şekilde nissan primera veya ford mondeo 2.5 v6 olanları sc ve hafifletme ile olabilir çok beğendiğim araçlar
Bütçe 40 ın biraz üzerine çıksa çok güzel Leon çupralar evolar sti lar var. Ancak o çıta benim yani ağırlıklı pist için kullanacağım araç için yüksek.
Bir alt çıtada megane rs ler, 2260 lı pd 1.9 tdi lar var.
onların bir altında impreza gt ler var, ancak herkes o şanzımanın iş yapmayacağını kırılacağını bilir.
en alt çıtada clio rs, pug grubu ve hatta 1.7 yüklü çorsalar mevcut.
Alt gruplar küçük pistlerde üst gruplar kadar iş yapar. Ancak üst gruplarda istanbulparkta affetmez. Buğra sezon tarihlerini açıklarsa bende süprizimi yapmayı düşünüyorum.
minik bir açıklama; burada d ile gösterilen merkez kaç kuvveti. yani sizi virajın dışına iten kuvvet. m kütleniz(aracın kütlesi), v hızınız, r ise virajın yarı çapı. virajı pastanın bir dilimi olarak kabul edin. siz o dilimin en ucundan(en dışından) gidiyorsunuz.
yani kütleniz az olursa veya hızınız az olursa size etkiyen merkez kaç kuvveti de azalır. bunun yanında virajı ne kadar geniş alırsanız r yi büyütmüş olursunuz ve yine size etkiyen merkez kaç kuvveti azalır.
ben olsam mx5 veya 180sx alirdim
mx5 e yazin ustunu acar binersiniz 200sx ilede bi suspansiyon setuoi degistirip drifte katilirsiniz :)
aslinda corsa gsi yazilim egzoz coilover ve swaybarlarla fln hafifletilirse cok guzel pist kosuluyo.
su tarz http://www.ukcorsa-d.com/forum/attac...2&d=1355179942
konusuda burdahttp://www.ukcorsa-d.com/forum/showt...ghlight=atkins
Çok teşekkür ederim.
Pazar günü çok gergindim. Kırmızı bayrak molasında sizin yanıma gelip söyledikleriniz gerçekten hem içimi rahatlattı, hem de çok mutlu etti beni.
Arkasından çıkıp tur zamanımı 15 saniye birden düşürdüm.
Daha tenha bir pistte görüşmek üzere.
(meydan okuma değil, emniyetli ve keyifli olması açısından)
200sx s14 tevsiye ederim, ağırlık merkezi yere yakın, iz genişliği fazla yumurta kasa coupelerden değil; ebayda ayarlı salıncak, sway bar gibi parçaların fiyatları uygun, istediğin zaman istediğin spec ayarlar pist drift tüm aktivitelere kullanırsın,
vakit harcanarak çok güzel şeyler çıkabilir aslında
tam projelik http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26912047/detay
tek sıkıntı otomatik bide şanzıman masrafı var :)
http://www.racecarsdirect.com/photos...uring_car_.jpg
Gc8 olabilir :)