User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
99 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Peugeot GTİ ve RC modellerinin orantısız fiyat artışı

  1. #58
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya biz daha alamadık az bekleyinde yükseltmeyin şu RClerin fiyatını

  2. #59
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi düşünüyorumda 2004 te sıfır 42bin tl ye aldığımız 206 rc yi 2008 de 50binde iken 19.750tl ye satmıştık 1.8 civic hb için

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  3. #60
    Sebring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olaya başka bir yorum getirmek istedim.
    106-206-207 grubunun ülkemiz piyasasına göre çok artıları var.
    -Düşük vergi
    -Basit mekanik
    -Parça bolluğu ve ucuzluğu
    -Gaza az basınca düşük tüketim.
    Özellikle 106'nın,ülkemizde şanlı bir drag geçmişi var.O yıllarda seyirci olan,18 yaş altı gençler,bu yıllarda 106 alabilecek maddi güce sahip,müşteri oldular.(Bu durum Honda için de geçerli tabi ki.) Ezilmemiş,yorulmamış,bakımlı otomobiller yüksek fiyattan alıcı bulmaya başladı.Tabi ki bakımsız araç sahipleri de bu duruma uyarak,ona sattım,bunu ekledim,zarar etmeyeyim derken,herkes 3-5 ekledi derken fiyatlar aldı başını gitti.Az sayıda ithal edilmeleri de,kıymetlerini daha da arttırdı.Maddi gücü olup da alabilen ilk sahipleri içinde de araçlarını pert edip çöpe atanların da sayısı hiç az değildi.Ufak tefek görüp oyuncak zanneden,ana-babasına 'Baba bak küçük araba istiyorum hem az yakar' diye ailesini kandıran onlarca kişi tanıyorum.Alıp 1 ayda duvara yapışan,kaldırıma çıkan,takla atan çok 106-206 biliyorum.Hem de tuning mevzusu ülkemizde sadece filtre ve bodykit ile bilinirken.Düşünün hepsi de stock.Kalanlar da kıymete bindi.O zamanlar bu tarz otomobillerde çeşit çok fazla değildi.Zamanla alternatif çoğaldı.Şimdi ise neler var neler...
    206-207 grubunun ise kıymeti bence çok geç anlaşıldı.306 ise hala sahipsiz durumda.Hele 207 deyince 2 sene önce yüzüne bakan yoktu,şimdi millet birbirini dövüyor.0 km iken 207 RC/Le Mans fiyatları çok uygundu.206 RC ise çok az sayıda geldi diye hatırlıyorum,fiyatı Clio RS'den yüksekti galiba,millet RS aldı,kıymeti bilinmedi,elden ele gezdi,kalan düzgünler ise kıymete bindi normal olarak.
    Zaman geçtikçe,kuşaklar değiştikçe kıymete binen araçlar da değişecektir.Ha düzgün araç 20 sene sonra da para edecek o ayrı konu,ama hakikaten düzgün ise.
    Şimdi moda aşırı besleme.Polo,cupra gibi modeller.Tabi 3 sene sonra sorunsuzluk durumu ne olur bilinmez.Yedek parça fiyatları ne olur bilinmez tabi.
    Geçen düşünüyordum,ileride ne araç moda olur diye,birkaç model aklıma geldi.
    -Citroen DS3
    -208 GTi
    -Corsa OPC,hele Nurburgring altın olacak altın.

  4. #61

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    207 RC'ler 2009 yılında baya uyguna satılıyordu ÖTV indiriminden dolayı, 35 bin tl olması lazımdı fiyatının. Hatta o zamanlar şuanki aracımı alırken durumum elversede bir tanede 207 RC alabilsem dediğimi hatırlıyorum.

  5. #62

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lemans 40 45 milyardı galiba bizim arabayı satıp üstüne para alıyodum , şimdi bizim arabayı satıyorum üstüne para verip lemans alıyorum

  6. #63
    EMO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/Kocaeli(Gebze)
    Mesaj
    206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sebring Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olaya başka bir yorum getirmek istedim.
    106-206-207 grubunun ülkemiz piyasasına göre çok artıları var.
    -Düşük vergi
    -Basit mekanik
    -Parça bolluğu ve ucuzluğu
    -Gaza az basınca düşük tüketim.
    Özellikle 106'nın,ülkemizde şanlı bir drag geçmişi var.O yıllarda seyirci olan,18 yaş altı gençler,bu yıllarda 106 alabilecek maddi güce sahip,müşteri oldular.(Bu durum Honda için de geçerli tabi ki.) Ezilmemiş,yorulmamış,bakımlı otomobiller yüksek fiyattan alıcı bulmaya başladı.Tabi ki bakımsız araç sahipleri de bu duruma uyarak,ona sattım,bunu ekledim,zarar etmeyeyim derken,herkes 3-5 ekledi derken fiyatlar aldı başını gitti.Az sayıda ithal edilmeleri de,kıymetlerini daha da arttırdı.Maddi gücü olup da alabilen ilk sahipleri içinde de araçlarını pert edip çöpe atanların da sayısı hiç az değildi.Ufak tefek görüp oyuncak zanneden,ana-babasına 'Baba bak küçük araba istiyorum hem az yakar' diye ailesini kandıran onlarca kişi tanıyorum.Alıp 1 ayda duvara yapışan,kaldırıma çıkan,takla atan çok 106-206 biliyorum.Hem de tuning mevzusu ülkemizde sadece filtre ve bodykit ile bilinirken.Düşünün hepsi de stock.Kalanlar da kıymete bindi.O zamanlar bu tarz otomobillerde çeşit çok fazla değildi.Zamanla alternatif çoğaldı.Şimdi ise neler var neler...
    206-207 grubunun ise kıymeti bence çok geç anlaşıldı.306 ise hala sahipsiz durumda.Hele 207 deyince 2 sene önce yüzüne bakan yoktu,şimdi millet birbirini dövüyor.0 km iken 207 RC/Le Mans fiyatları çok uygundu.206 RC ise çok az sayıda geldi diye hatırlıyorum,fiyatı Clio RS'den yüksekti galiba,millet RS aldı,kıymeti bilinmedi,elden ele gezdi,kalan düzgünler ise kıymete bindi normal olarak.
    Zaman geçtikçe,kuşaklar değiştikçe kıymete binen araçlar da değişecektir.Ha düzgün araç 20 sene sonra da para edecek o ayrı konu,ama hakikaten düzgün ise.
    Şimdi moda aşırı besleme.Polo,cupra gibi modeller.Tabi 3 sene sonra sorunsuzluk durumu ne olur bilinmez.Yedek parça fiyatları ne olur bilinmez tabi.
    Geçen düşünüyordum,ileride ne araç moda olur diye,birkaç model aklıma geldi.
    -Citroen DS3
    -208 GTi
    -Corsa OPC,hele Nurburgring altın olacak altın.
    Aman hocam ne yaptın,

    206Rc 2004 44.138
    182Clio Rs 2005 50.665

    206nın sayısı clio sayısının 4-5 katıdır.
    Cahille uğraşmak bi nevi zordur,yarı cahille uğraşamazsınız.

  7. #64
    Sebring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EMO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aman hocam ne yaptın,

    206Rc 2004 44.138
    182Clio Rs 2005 50.665

    206nın sayısı clio sayısının 4-5 katıdır.
    Olabilir.Tam emin değilim.Aradan geçmiş 10 sene.

  8. #65

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...96276728/detay

    bu araç 10 gun önce 17k ya satılıktı... tlfda 16 düşmüştü... alan adamda herhalde kendıni kurnaz sanıyor

  9. #66
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gizli devalüasyon yaşıyoruz ama çok iyi gizlediler anlamadık!
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  10. #67
    ErkanCanS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    34
    Mesaj
    622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ortada çok net bir cemiyetleşme var.Her markanın ve modelin grupları falan filan var.Bunlar aralarında anlaşıyorlar mıdır nedir bir anda arabalarını ilana veriyolarlar ve piyasayı şişiriyorlar.Bir nevi arz şoku gibi bişey.Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama bu olay senede en az 3-4 kere yaşanıyor.Misal 30-35k piyasası olan ve ilanların çoğu bu aralıkta olan bir modele 2 günde 4-5 adet çok absürt fiyatlı ilan koyuluyor.Fiyatları dalgalandırıp en az 1-2 k oynatıyorlar.Bu adamların karşılarına dikilip sen john keynes misin adam smith misin nerden geliyor bu ekonomi stratejileri diye sormak lazım
    DÜNYADA İKİ BİLİNMEYEN VARDIR.BİRİ KUTUPLAR , DİĞERİ TÜRKLER.. Albert Sorel

  11. #68
    Mutlu Değerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir/Diyar21
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emi-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısacası yürüyen arabanın fiyatı da alır başını yürür
    şöyle bi durum var, 2011lere kadar böle bi durum yoktu. Ne olduda yükselmeye başladılar ? mesele bu
    Kahpelerle mücadele motorsport.

  12. #69
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutlu Değerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle bi durum var, 2011lere kadar böle bi durum yoktu. Ne olduda yükselmeye başladılar ? mesele bu
    2011 de "ug 206 gti" piyasaya çıktı

  13. #70
    cagataayk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    Trabzon/Kuşadası
    Mesaj
    434
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her zaman otomobillere ilgim vardı,yaşım 18 ama 2 sene öncede sahibinden ilanlarını sürekli takip ederdim.106 gti,civic vti,e30 gibi keyif verici pekte pahalı olmayan(o zaman) otomobillere bakar hayal kurardım.Şimdi ise 18 yaşındayım Allah nasip ederse bu sene araba alma planlarımız olacak fakat bi giriyorum sahibindene 2 sene önce civic 106 gibi hothatch hayalleri kurarken şimdi 106 quik ilanlarına bile bakamıyorum corsa gsi bakıyorum 205 gti bakıyorum.Cidden piyasa sürekli yükseiliyor ve hiç gerileme olmuyor.Allah sonumuz hayır etsin.

  14. #71
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    99 model 7 yıllık 206 gti kullanıcısı olarak yazmak istedim. Yazılanların hepsini okumadım genel olarak bir göz attım. Aracımı satma düşüncem yok ama satsam 20000 civarı fiyat isteyebilirim neden mi?

    0 fiyatları arttı doğal olarak ben bunu satınca 0 almaya kalkınca aradaki makas da artıyor ve 2.el piyasası artıyor doğal olarak.

    Ben aracımı 2008 yılında 14750 ye almıştım pazarlıkla güç belayla. Ve buradan herkesin atladığı konuya geçeyim paranın o günkü değerini TÜFE ye göre bu güne göre hesapladığınızda değer 23648 küsür tl çıkıyor. Gerçekçi olursam 20000 e meraklısına satabilme ihtimalim var mi, bence var. ama aciliyetini var diyelim 17000 e sattım diyelim. Ne oldu 6000 tl zarar ettim ya da amortisman diyelim bu aradaki paraya.

    finanscı gibi yorum yapmaktan ben sıkıldım. Ben o ara vti da bakıyordum o denk gelse ve o aracı alsam su an elimde 30000 liralık araç olacaktı.

    O Yüzden araç fiyatı yorumlarken 0 araçlardaki fiyat artısını, enflasyonu ya da en basitinden duygusal sebeplerden bazı Araçların prim yapabileceği gerçeğini unutmamak Lazım diye düşünüyorum.

    Son sözüm 20000 tl temiz bir 206 gti ya bence fazla değil kesinlikle duygusal yazmıyorum. Bu işler arz taleptir ama ben olaya şu şekilde bakıyorum: 50000 kusur tl ye zor boş symbol alacağıma far sensörlü dijital klimalı silecek sensörlü sunrooflu 206 alırım aradaki 30000 i de Yakıt parası yapar hiç değilse daha keyifli bir araca binerim.

  15. #72
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.915
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende fazla uzatmadan bulduğunuz ve istediğiniz en temiz araçları alın, yükseliş durmayacak gibi.
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  16. #73
    denizcan.T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    Alpullu-turkey
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ggtoker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...96276728/detay

    bu araç 10 gun önce 17k ya satılıktı... tlfda 16 düşmüştü... alan adamda herhalde kendıni kurnaz sanıyor
    Eski aracimi geri aldim.
    Evet bole bi arabanin bu paralara senin gibi yamyamlara gecmemesi icin kurnazlik yaptigim dogrudur.
    Ruhsat sahibi benim ister 50 yazarim ister 60 seni ilgilendiren bi durum soz konusu degil.
    Sinir stres bize gore degil aga

  17. #74
    blow07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Chicago - USA
    Mesaj
    2.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla Bu Turkiye'de hic bir şeye aklım ermiyor ki. Alttan alttan hemen bi anda birseyler degisiveriyor.

  18. #75
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.744
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    99 model 7 yıllık 206 gti kullanıcısı olarak yazmak istedim. Yazılanların hepsini okumadım genel olarak bir göz attım. Aracımı satma düşüncem yok ama satsam 20000 civarı fiyat isteyebilirim neden mi?

    0 fiyatları arttı doğal olarak ben bunu satınca 0 almaya kalkınca aradaki makas da artıyor ve 2.el piyasası artıyor doğal olarak.

    Ben aracımı 2008 yılında 14750 ye almıştım pazarlıkla güç belayla. Ve buradan herkesin atladığı konuya geçeyim paranın o günkü değerini TÜFE ye göre bu güne göre hesapladığınızda değer 23648 küsür tl çıkıyor. Gerçekçi olursam 20000 e meraklısına satabilme ihtimalim var mi, bence var. ama aciliyetini var diyelim 17000 e sattım diyelim. Ne oldu 6000 tl zarar ettim ya da amortisman diyelim bu aradaki paraya.

    finanscı gibi yorum yapmaktan ben sıkıldım. Ben o ara vti da bakıyordum o denk gelse ve o aracı alsam su an elimde 30000 liralık araç olacaktı.

    O Yüzden araç fiyatı yorumlarken 0 araçlardaki fiyat artısını, enflasyonu ya da en basitinden duygusal sebeplerden bazı Araçların prim yapabileceği gerçeğini unutmamak Lazım diye düşünüyorum.

    Son sözüm 20000 tl temiz bir 206 gti ya bence fazla değil kesinlikle duygusal yazmıyorum. Bu işler arz taleptir ama ben olaya şu şekilde bakıyorum: 50000 kusur tl ye zor boş symbol alacağıma far sensörlü dijital klimalı silecek sensörlü sunrooflu 206 alırım aradaki 30000 i de Yakıt parası yapar hiç değilse daha keyifli bir araca binerim.
    iyi diyorsun güzel diyorsun hoş diyorsun da bi arabadan yaşlandıkça kar etmek nedir? 14bin liran 24bin lira olmuş olabilir de her yıl enflasyona göre kullanılmış, arıza yapma ihtimali yüksek, gittikçe eskiyen aracın değer kaybetmemesi mi lazım enflasyon var diye? araba kullandıkça değerini koruması gerekli bir yatırım aracı mı?
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  19. #76
    gan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Kurtköy/İstanbul
    Mesaj
    605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cabrioleter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi diyorsun güzel diyorsun hoş diyorsun da bi arabadan yaşlandıkça kar etmek nedir? 14bin liran 24bin lira olmuş olabilir de her yıl enflasyona göre kullanılmış, arıza yapma ihtimali yüksek, gittikçe eskiyen aracın değer kaybetmemesi mi lazım enflasyon var diye? araba kullandıkça değerini koruması gerekli bir yatırım aracı mı?
    Yazdıklarımdan pek bir sey anlamamışsınız. Ben özetle 3 faktörden bahsettim Aracın fiyatını etkileyen. Tekrar okursunuz. Ben aracımı yatırım aracı olarak değil keyif aracı olarak görüyorum. Başta da demiştim. Aracımı satmayı düşünmüyorum. Ama tekrar ediyorum alan olursa neden 20000 e satmayayım kim aracını Piyasanın altına verir kaldı ki 20000 e satsam yine aracım 3500 TL den fazla değer kaybetmiş olacak.

    Açıkcası piyasayı bilmiyorum cok. arkadasın biri 20000 yazdığı icin o ornegi verdim. Ve yine yazdıklarımı okursanız aracımı 17 ye sattım diyelim diye belirtmiştim o zamanda 6500 lira kaybım olur ve bu kaybı amortisman olarak isimlendirmişim. demek ki 6500 TL Değeri düşmüş az mi? Aracım her halikurda değerini mi korumuş? Bence korumamış o halde siz bana niye böyle bir soru yönelttiniz anlam veremedim.

    Uzun lafın kısası kimisi aracını yatırım aracı görür kimisi keyif. Sizin bunu sorgulamaya hakkınız yok fiyat yüksek geliyorsa almazsınız olur biter

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •