Dacia Sandero 0.9lt Turbo Easy R olmuş 47.000TL. Polo 1,2 Tsi olmuş 63.000 TL. 1,6lt turbo, tüm opsiyonları üzerinde olan ve sürekli 4çeker olan Levorg'un 122.000TL'lik fiyatı bence anormal değil.
Printable View
Çok iyiymiş be tam emekli işi :)
Daha dün kullandım Levorg birtane müşterimizin aracı. Gerçekten bayıldım arabaya. Dış görünümü iç dizaynı hızı, sesi, rengi... Gerçekten çok etkileyiciydi :icon_tup:
Geçen hafta showroom da inceledim. Ne yalan söyleyim forester daha fazla ilgimi çekti..
bugün bir mavi ve 3 beyaz olmak üzere 4 tane gördüm , showroomda incelediğim kadarıyla bana göre iki eksi yanı mevcut , biri dizel gelmeyişi ikincisi kapıların direksiz olmayışı.gerisi mükemmel bir araba 100 mliyar civarına başka dogru dürüst araba göremiyorum ki bu aralar etrafta cok sayıda xv görüyorum , ülkemizde satışları artıyor yavaş yavaş subaruların
Dızelı gelmelı....
Benzın trafıkte yakıyor.
Tam olması gerektıgı gıbı receteye sahıp. Ancak ınsanlar dızel otom statıon lara yonelıyor.bunun artısı 4 ceker olusu. Fıyatıda 100-105 lerde olmalı...
STI geliyormus. Japonya disina satilip satilmayacagi, ya da herhangi bir teknik verisini bulamadim, spekulasyonlar var sadece. Onumuzdeki aylarda belli olacakmis.
Bu otomobilde şu an için dizel seçneği yok. Hoş, karşınızda 1,6lt turbo, sürekli 4x4 ve otomatik şanzımanlı bir araç var ve yakıt tüketimini de oldukça makul seviyede tutmuşlar. Bu otomobile 1.6lt dizel ünite yapsalar rakiplerine karşı 150hp olması gerekecek ve beklentinizde ortalama olarak 5.0lt civarında olacak. Dizel motorların genel anlamda derdi büyük, dpf dolmasın diye devirli kullanacaksın, ısınmasına özen göstereceksin, yakıtına dikkat edeceksin, kısa mesafe kullanırsan dpf dolmasın diye yüksek devirlerde ve otobanda biraz tempolu kullanman gerekecek. Sürekli regenarson yaptırısan, yağ eksiltme durumu söz konusu olabilir.
Ayrıca, bu kadar dizel sevdası neden? Herkes, sizden benzinli ile dizel arasında peşin peşin istenen yüksek rakamları ödeyecek kadar senede minimum 40.000km yol mu yapıyor.
Dediğim gibi dizel ünite koyarlarsa, bu seferde az yakıyor diye diğer markaların yaptığı gibi peşin peşin sizden fazla para istenecek. Yani şimdi 122.000TL benzinli olan modele 15-20bin TL daha ekleyeceksiniz. Dizel seçeneği yok diyorsunuzda dediğim gibi hiçbir marka dizeli size bedavaya vermiyor veya benzinli ile aynı apraya veya daha ucuza vermiyor.
Yahu Allah aşkına birde öyle güzel fiyatlar yazıyorsunuz ki, sanki diğer markaların fiyatları çok makul seviyelerde geziniyor. Yahu bakıyorum, çok affedersiniz (bende de Dacia var) Dacia bile abuk sabuk paralara gelmiş, ne yalıtım var, ne güvenlik var...
Bomboş Renault Symbol olmuş 63.000 TL ne o üzerinde 1.5 dizel motor var. Dizel Renault Captur olmuş 70.000 TL hadi en boş ve en basit motorlu Captur al 63.000 TL. (dikkatinizi çekerim motor 1.0lt bile değil, 0,9 lt) . 70.000 TL dizel Captur'a verene kadar giderim 83.000 TL'ye XV alırım.
Demek istediğim, bomboş bir Symbol'un fiyatı size mantıklı geliyor ise, kendinizi hem güvende hissedeceğiniz, ağzına kadar dolu, sürekli 4 çeker, otomatik şanzımanlı, led farlı, bastınmı giden, bastın mı duran, her yol koşulunda ve mevsimde seni güvende hissettirecek bir Levorg'un fiyatı size mantıklı gelmesi lazım. Bu otomobil 105TL iken Euro, Dolar, JPY neydi şimdi ne oldu.
Abi kızmışsında bu araba bence volvonun v40 ına takılıyor.
Dizel otomatik R
Sen olsan?
aslında boyut olarak v40 biraz küçük kalıyor boyut düşünülmediğinde çok iyi zaten birçok araca tercih edilebilir :) , s60 alternatifi var ama fiyatları subarunun yanında ucuk kalıyor
birde r desing de olsa levorg daki tasarım bu kategoride sanırım hiçbir araçta bukadar spor değil
Yahu yok ne kızması, kendi mantığım ve klavyenin soğukluğu ile bir yazı yazdım. V40 sınıf ve boyut olarak Levorg ile aynı mı bilmiyorum. Ama bana göre V40'ı XV ile karşılaştırmak lazım. Levorg, arada derede kalan bir model. Volvo ile model olarak tam karşılığı olmayabilir. Volvo, benim çok aklımda olan bir marka değil. Ben açıkçası sürekli 4çeker, boxer motor yani biraz teknik seven birisiyim o yüzden de 16 yıldır Subaru kullanıyorum.
Açıkçası Volvo ne kadar sattı bilmiyorum ama ben ne zaman sokağa çıksam heryer Bmw, Mercedes ve Audi. Yani Levorg, XV, Outback veya Forester yerine Volvo'ya yönelen birine daha şahit olmadım.
Senin örnekten yola çıkarsam da önden çekiş V40 R Design'ın parasını gözden çıkardıktan sonra giderim Mazda CX-3 dizel AWD alırım. Onunda bagajı yok, CX-3'ünde bagajı yok. Neredeyse aynı donanımlar var ama biri AWD. Ha diyeceksin AWD çok mu elzem, valla bu memlekette bence elzem.
Ortalama 10lt bu sınıfa cok fazla.
Mesela Leon st 4 motıon 1.6 dızel
Skoda oktavıa 4 motıon 1.6 dızel
Yada reno kadjar kaskay vs ucundan gırer...
Sımdı bu arac 8 lt yaksa ortalama,tamam guzel.
Buarada yukarıda saydıgım araclar 85.000 tl
Levorg fıyatını korumalıydı. 2. Ellerı takıp edıyorum,hepsı ya duruyor yada suresı doluyor.... 100-105 tam rakamı.
85000 e hiçbirini vermezler abi..
1.5 dci önden çeker kadjar 1,5 ay önce 105 000 liraydı orta donanım ki levorg un yanından geçmez ne kalite ne donanım olarak.
octavia 4x4 1.6 tdi ekstrasız fiyatı 94 000 tl, metalik renk + sunroof ekleyince direk 102 000 seviyesine geliyor.
leon xperience başlangıç fiyatı 88000 tl, levorg ile denk donanıma getirdiğimizde 110 900 tl çıkıyor seat konfiguratörden. ki yaptığım donanımda olmayanlar zaten tr ye bile gelmiyor hemen hemen :)
30 km/h ort hız elde edilen şehir içi kullanımda, ist şartlarında akan trafik denebilir 8.5-9 lt civarı yakıyor, 15-20 km/h ort. hız elde edilen dur kalk trafikte de 10.5-11lt ortalama elde ediliyor.. benim gördüğüm tecrübe ettiğim budur levorg un tüketimi hakkında. ki bence 1551 kg boş ağırlığa sahip turbo benzinli araç için makul değerler, seat skoda vb diğer saydıkların 1300kg seviyesinde araçlar. + hepsinden daha yüksek performansa sahip gerektiği zaman.
Canım abicim, görüntüsü ve karakteri sportif bir otomobil ile Kadjar aynı sınıfta mı oldu? Kadjar'ın 4x4'üne Levorg'un donanımlarını ekleyince zaten fiyat 117 oluyor. Üstelik manual şanzıman var. Otomatik olsun dersende kesin Levorg ile aynı fiyata gelir.
Leon ST 4x4- 88.000 TL (manuel şanzıman)- Levorg'daki donanımları da eklersen minimum 102.000 TL oldu. (bu donanımda halen led far yok- arka araç tespit sistemi yok-dsg yok-silecek ısıtma yok)
Octavia 4x4 - 93.000 TL (manuel şanzıman) - Levorg'daki donanımları da eklersen minimum 100.000 TL oldu. (bu donanımda halen led far yok-arka araç tespit sistemi yok-dsg yok-silecek ısıtma yok-diz havayastığı yok-deri döşeme yok-emin olamadım ama sunroof'da yok)
Demek istediğim Levorg'u pahallı görmek isteyince emsal otomobillerdeki baz fiyatlara bakmak yeterli gelecektir. Ama Levorg'daki donanımları eklersen de ya fiyat kafa kafaya gelir ya da çok yakınına düşer.
Levorg'u birde ben 1 hafta isteyeyim, kullanım esnasında kısa kısa videolarda çekeyim bakalım benim kullanım ile kaç litre olacak. Abi gözünü seveyim nasıl 10lt yaptın, gerçi XV'de de 10lt altına zor indim diyenler var ama ben Outback'i kullandığım gibi kullandığımda 6.0lt ile teslim ettim. Yaptığım km'de totalde 60km. (dur kalk- şehir içi trafik,e-5 ve otoban dahil)
Fiyati kadjar'in demedim.
Seat xperience ve octavia.
Daha 1 ay ancak olmustur xperience sorali. 88 hikaye,84.600'e led far-buyuk ekran vs vs vardi.
Octavia 2000 tl daha pahaliydi. Ha liste fiyati 88 ama daha ucuza alirsiniz. Hatta ozaman nisan sonuydu teslim,euro patlamamusti,satilmamistir. Bu paraya alirsiniz. Bana egere semere gelicek arac gerekti(destur gibi) ama otomatigi yok bu 4 ceker motor versiyonunda. Yoksa alirdim,92.000 e mal olurdu otomatik.
Levorg da baktim ciddi ciddi. Tek sorun gazladiginda ucan yakit ve trafikte ki 10 lt.
Hakan,senin ayaginin altinda yumurta var,buna eminim :)
Kadjar kaskay koymamin sebebi kucuk motor otom sanziman secenek az...
Bu otomobil isinden anliyorsam; bu aracin dizel otomatigi olsaydi satisi 4'e katlardi...
2.eli bu kadar agir olmazdi...
Begeniyorumda,belkide alirim ama siz bana kulak verin :)
Edit yok arkadas!!
Ha ne yaptim? Gittim daha fazla para vererek passat variant dizel otom aldim :(
Niye aldim bilmiyorum....
Dizel olsa daha çok satardı tabi ki ama bu hali ile de bence kesinlikle parasının arabası, dizel manueli olsa ben yinede benzinli otomatiğini tercih ederim.
leon 4x4 ve octavia 4x4 bence levorg un yanına yaklaşamaz görsel olarak.
Bence bu aracın önündeki engel hyundai tucson. Aynı paraya hatta daha ucuza hem 4x4 hem jip. Daha yeni benim şirketteki mühendis 2 si arasında kaldı gitti tucson aldı. Tamam kalite ve birçok konuda subaru üstün olabilir ancak insanlar jip tercih ediyor.
Diğer bir sorunda superb 1.4 tsi bu araç için. Şahsen bu paralara ben Skoda alırım.
O zaman tek artısı 4x4 olması oluyor. Bence fiyatı 105 ii geçmemeli. Şahsi fikrim bu yönde.
bu arada bu aracın ben hangi sınıfta olduğunu tam anlayamadım. Bu araç C segmentimi, D segmentimi? Yanılmıyorsam legacy yerine geldi. O zaman direk rakibi passat variant oluyor. Octavia, jetta'nın üstünde konumlanıyor yanılmıyorsam.
Beni anlayan birileri olmasi guzel :)
Subaru'yu seviyoruz ama piyasanin da gercekleri var.
Levorg'un sahibinden.com'daki ilanlarına baktımda 16 ilandan sırf 7 tanesi zaten Bayraktar'a ait kırmızı renkli Levorg'lar. Gerisinin çoğunluğu da bayilerin elindekilerden derlemeler. Öyle bir yazmışsınız ki sanki 3 sayfa satılık ilanı var hepsi de çakıldı kaldı. Hepi topu 16 ilan var. Dediğim gibi 7 tanesi Bayraktar'ın kendi otomobilleri, muhtemelen renginden dolayı satılmıyordur. Diğer ilanlardan bir kaç tanesi şahsi çoğu bayi ilanı.
Neyse, uzun uzadıya bir video çekip youtube'a koymayı planlıyorum bunun içinde test aracı talebinde bulundum. Şu hızlanma ve yakıt tüketimi mevzularına bir cevap vermek arzusundayım. Kendi kullanım stilim ve güzergahım ile bakalım ne tüketecek. (İlk defa kullanmayacağım, daha öncede kullandım ve hiç 10lt görmedim, ama elde sadece fotoğraf var ona da inanmayanlar çıkıyor.)
Hatta Levorg'dan sonra diğer modeller içinde video hazırlayacağım.
Levorg'u ben de seviyorum, Turk otomobil pazarinin kendine has gercekleri var. Petrol zamlarindan dolayi Turkiye'de benzinli arac piyasasi negatif yonde geriledi. Turk kulanicisi dizel olsun istiyor, az yaksin, otomatik olsun istiyor. Dolayisiyla Levorg sadece belirli kesimin tercihi oluyor.
Bu ulkede dizel/otomatigi at arabasina koy, o bile satilir.
Kaldi ki yukarida, her ne kadar ayni siniflarda olmasalar Levorg bazi marka modellerle karsilastirilmis. Ancak gozden kacan bir nokta var ki, o araclarin donanimi Levorg kadar olmasa da, ya da doldurunca Levorg'la ayni fiyata da gelseler sonucta dizel oluyor.
Ha bana kalsa ben dizel secenegi gelsin istemem. Cunku Levorg sahsina munhasir bir arac ve kullanici kitlesi de kendine has insanlar. F10 gibi kizilay dagitmiscasina yolda gormek istemem. :)
Imkanim olsa alir Levorg'u, takarim ldi sistemini mis gibi gezerim. :)
Benim de imkanım olsa TR'de Levorg'a STI swaplamak isterim :)
Hakan,senın kullanımın peygamber sabrı,degerlendırme dısı :)
Bak mavı kırmzı ve sıyah halaa duruyor. Onları favorılere almıstım,passat almakdan cok once. Tamam subaru adamısın ama bunlardan gercek ama. Malesef benzınlı oldugu zaman bu sınıfda sansı cokk zayıflıyor.
Yanı forester outback ne kadar benzınlı satıyor suan? Neden son ıkı subarun dızeldı? Cevaplar burada gızlı...
Bak bu arac tek kapı yada 240+hp olsaydı,benzınlı olurdu. Ama o sanzımanla torpulenen performans ve hıtap ettıgı kesım yuzunden,dezavantajı motor....
Forester Turbo'yu insan gibi kullanmadım hele ki Özgün reflash yapıp üzerine prodive catback, vf35 turbo'dan sonra otomobilin karakteri bambaşka olmuştu bende tadını çıkarmak adına sürekli performanslı kullanıyordum. Dizel Outback gelince Forester'ı gönderdim dizele geçtim. Açıkçası şu an kullandığım Outback'te benzinli seçeneği olmadığı için dizeli tercih ettim. Açıkçası Forester'da benzinli turbo tercih edecektim ama Forester'ın makyaj veya kasa değiştirme durumu söz konusuydu bende haliyle en güncel olan ve en donanımlı ve teknolojik olan Outback dizeli tercih ettim. Yoksa ben şu an için hesaben benzinli tercih etmem lazım.
Levorg'da ben Outback'i aldıktan çok sonra geldi. Şu an bir otomobil daha alacak olsam düşünmeden Levorg tercih ederim.
P.S: Abi benim aslında hiçbir şeye sabrım yok ama gaz pedalına ya 1 ya 0 şeklinde basmıyorum sanırım ondan az tüketim değerleri elde ediyorum. (Video çekmişmiydim hatırlamıyorum ama geçenlerde baktım bir önceki Outback ile 4,8 lt ortalama tüketim değerini yakaladığım fotoğrafı buldum :) :) )
4,8 falan fılan,fabrıkaya gondersen capon arkadaslarım senı davet edıp,o ulke sartlarında 4.8 yaptıysan,burada 3 lerı zorlarson,hadı bıze goster neoluurrr dıye kapına ususurlerrr...
Dızel bu sınıfda malesef gereklı. Ha bende benzınlı sevıyorum. Gt3'u dızel dusunsene... Onun gıbı nerdeyse...
Yoksa bendeıyı subarucuyum bılırısın :)
3lt imkansız gibi birşey, ruhuna aykırı :) Yarım depo ile 550 km gitmişliğim var :) Fotoğraf Subaru Türkiye'de mevcut :) Muhtemelen Japonya'ya veya Subaru EU'ya göndermişlerdir :)
Bu sınıfa dizel şart olabilir ama Levorg için çok da şart değil. Ya birde dizel dizel diye ısrar edip senede maksimum 12.000km yapan biri malesef boşu boşuna dizelde ısrar etmiş olur. Çünkü dpf'e, yakıta, kullanımına, motor ısınma süresine, bakımına ve yağına vs vs vs çok çok özen göstermeli.
Benzinlide dpf, mazot filtresi, geç motor ısınması gibi dertler tasalar yok. Yakın arkadaşımda Levorg var; ağırlıklı olarak şehir içinde kullanıyor ama ona rağmen 8.2lt ortalama ile geziniyor. Benim elimde de katalog verisini yakalar diye düşünüyorum. Test için bende kaldığında değerleri paylaşacağım ona göre yeniden dizel gereklimi gereksiz mi konuşuruz :)
Dediğin gibi abi kesinlike çok zahmetli iş olur. Olup olmayacağı da meçhul. STI dan kastım EJ207 motor artı yürüyen. Yani hem hacim büyütmek hem manuel şanzımana geçmek. Yani Levorg STI. Tabi benimkisi sadece istek :) Levorgun tasarımına bayılıyorum.
Bu yaz Japonya'da çıkıyor sanırım Levorg STI. Türkiye'ye gelmeyeceği kesin gibi, gelse de alacak imkan yok zaten :)
LEVORG×STI ティザーサイト|SUBARU
https://www.youtube.com/watch?v=lhkdSf4-DL8
https://www.youtube.com/watch?v=lhkdSf4-DL8
Altuğ, Levorg STi muhtemelen Avrupa'ya da gitmez. Emisyon normlarını karşılamayabilir veya başka bir nedenle yine Japonya içinde kalır. Keza, sırf emisyon uğruna Forester XT 240Hp olarak geliyor; normalde o makina 280Hp. 280Hp olarak gelseydi Outback yerine ondan alırdım, otobanda da şaka makinası olurdu :)
Abi Forester XT zaten arazide de şaka makinesi gibi :) "i can go ewerywhere fast" modunda bir araç bence :)
Valla çok ciddi aklımda bu araç... 110 lardaydı sanırsam fiyatı şöyle 1 yıl geçsin 90-80 bandına düşsün alıcam sanırsam.. Hem gazlayabileceğim hemde köpeği bindirebileceğim bir araç bakıyordum... Mini cooper aldım 1 kez bile binemedi :) Bu araç benim ilacım... downpipe , intake kit , intercooler , buji bide stage 2 yazılım oh çıtır olur +-250 leri görür tertemiz binecen... Bekleyelim 1 sene bakalım.
Levorg bloğu ne çıkıyor ona bakmak lazım 2 litresi olan bir araç olduğu için aynı blokta sadece krank,kol,piston yüksekliği ile oynayarak 2 litreyi bulabilirsin veya altı ej207 kullanıp kapakları aynı bırakılabilir ama kesinlikle otomatik binerim 2 litrenin hızlanma videolarına bakmıştım çoğu adamı memnun eder tabiki turbo upgrade ve yazılım ile birlikte muhtemelen bir kaç sene içerisinde amerikada bolton kitler üretilecektir levorg bence çok başarılı 80 bandlarına inerse benimde düşünebileceğim m bir araç gerek iç dizayn gerek görseli çok iyi fakat forester gibi tahta üzerinde gidiyormuş izlenimi veriyor bana tek kötü yanı bu
Guc konusurken sanzimanin limitlerinide konusmak gerek. Tork ne kadara kadar kaldirabiliyor?
80 olsa bende alirim tabiki :)
Hımm tam ağzıma layık STi'ın 1.6lt seçeneği bile var. Trim işçiliğine de hayran kaldım :) Getirseler de ölümlü dünyada bir tane STi sahibi olsam :)
LEVORG×STI ティザーサイト|SUBARU
http://www.subaru.jp/levorg/sti/img/img_interior.jpg
http://www.subaru.jp/levorg/sti/img/exterior_levorg.png
Bugün tamamen tesadüfen Levorg'un Eye-Sight'li versiyonunu kullanma şansı elde ettim. Şu ana kadar tek donanım seçeneği ile getirilen Levorg'da 2 donanım seçeneği oldu; ana donanımlara ek olarak cüzdanın ağzını azıcık daha açanlar için aktif destekleri bol versiyon alınabiliyor.
Bu ek donanımların listesi subaru.com.tr'de mevcut değil (güncellememişler) ama bugün aldığım broşürde ek donanımları belirtmişler.
-Eye sight
-Şerit takip sistemi (direksiyona müdahale ediyor, şeritten çıkarsanız, direksiyon ani sayılabilecek reaksiyon ile nazik sayılabilecek reaksiyon arası deresi bir tepki ile müdahale edip aracı şerit içine çekiyor.)
20km boyunca kullandım; ben sürmeden önce gaz pedalını paspastan çıkararak sürmüşler bende bindiğimde yakıt tüketimini düşürme amaçlı kullanmadım haliyle biraz edepsiz bir sürüş stili ile ortalama 10lt gözüküyordu ben motoru stop ettiğimde de 10lt aynen duruyordu.
Netice hatice, bana verdikleri test sürüşü sözü unutulmamış ama ortada test otomobili kalmadığından halen beklemedeyim. Ama, Outback kullancısı olarak özellikle eye-sight'li Levorg beni bitirdi; bastın mı gidiyor, direksiyon net, frenler net, içerisi ferah, istersen aile babası istersen yarış pilotu olabiliyorsun. Ne diyeyim, almak isteyenler bence hiç düşünmesinler. Kur bu kadar yüksek olmasa bu otomobillerin fiyatı daha makul olurdu ama bu haliyle de emsallerinin arasından zaten sıyrılıp gittiği için bence fiyatının karşılığını veriyor.