golften pişman olunmazda vag grubu sesleriyle meşhur bu 4. vag aracım serviste hep sesle ilgili sorunlarım oldu bazıları bulunamıyor bile.
buda onlardan bitanesi http://www.techturkey.com/forum/yol-...tml?highlight=
sesleri duymamak engüzeli seviyorsan katlancanhayırlı olsun.
Şirket arabası spec midline boş+boş golf 7 aldık mutluyum, alternatif leon düşünmüştüm onada çevre iller dahil elimizde yok 15 güne gelicek 1 aya gelicek denilince golf'ü aldık gayet memnunum, ama tabii insan arada bi sis farı falan arıyor![]()
En cok aradigim konulardan bitanesiydi cok mutlu oldum icimi dokucem artikBen Volkswagen Braunschweig - Hauptwerk (Almanyada ilk kurulan Fabrikasidir) kalite kontrol ve , cesitli montaj islerinde calisiyorum benim sehrimde senelerdir tum araclarin metal parcalari cikiyor bantta monte olunup (Wolfsburg) 35km arac icin montaja gidiyor , 20 km uzaklikta (Salzgitter) motorlari ise bu sehirden cikmaktadir ufak civatalar civiler yada clipsler (Fransa , Italya , Cek Cumhuriyeti , Polonya) bu bolgelerden gelmektedir ilk sorun bu ulkelerin calisanlari yada makinelerden dolayi surekli parcalar hasarli yada yamuk yumuk gelmekte ve burada daha iyi parca montaj etmekten ise maaliyetinden dolayi tamir edilmekte (ki inanin alman iscilerinin kesinlikle el becerileri cok zayiftir benim gordugum kadariyla) ve araclara monte edilmektedir kalite kontrol ettigim donemlerde (fren ekipmanlari , akslarin cesitli parcalari) cogu yuksek calisanlarca gelip arada kontrol edilmekte hatali bir parca var ise vidalarin girecegi kisimlar cok genis yada pasli yamuk v.s (Das ist kein problem) bu problem degil denip montaja yola cikiyor artik oyle bir duruma geldiki bende tik olmustu 20 saniyede kontrol edicegim parcalari 2,3 dakika kontrol ediyor uzerinede azar yiyordum
tamam gecer problem degil yapilir gibi herzamanki volkswagen isleri bilincsizce araclarin cogunu monte etmekte ve cogu biten araclar en son kontrollerde ulasilmicak bolgelerde hata cikarmaktadir ve cok arac 0 halde sokulur ne yapildigi ne oldugu belirsiz kisilerce tekrar eski haline dondurulmeye calisilmaktadir.Esim Wolfsburgta aracin bittigi yerde belirli bolgelere (on arka camlar jantlar) folyo ile kaplayip park yerine goturuyor basindan gecen bir olayi paylastiginda ordada hic bi sekilde araclarin nasil gittiginin onemsenmedigini anladim bir golf 7 sol kapi diregindeki gocuk ve boya topalanmasindan dolayi oradaki usta tarafindan cekic turu bir aletle tamir edilmeye calismasi ve yamadan dahada ote bi sekilde araca bitti damgasi vurulup teslimata gitmesi gibi degisik sekillerde cikmasi cok garip ve marka adina cok cok profesyonelsizlik konumunda maalesef. keske ben calisaydim esimin yerinde cunki araclarin hangi ulkeye gidecegi kagitlarinda yaziyor ona gore gondermeye calisirdik
Volkswagen maalesef Volkswagen Pkw, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Scania und MAN gruplarinin bunyesidir ancak kendi kalitesini genisletemeyen tek markadir
![]()
Bitane daha patlatayim o halde2013 Tarihinde Passat CC (leasing) kiraladik 4000 km otobanda 130/kmh hizla normal sekilde giderken motor sanzuan kilitlendi arac cekildi bayiiye (volkswagene bagli bi kac firma var marka adina calisiyor) araca bakildi ve motorun komple bittigini soylediler 2,0TDI 170ps 0 motor takildiktan sonra kalan sureyi kullanip araca tekrar teslim edildi yani volkswagen firmasindan cesitli sekillerde arac kiraliyorsunuz misal
En az 6 ay olmak suretiyle (8.000 , 10.000 , 12.000 14.000) km kadar kullanabiliyorsunuz aylik odemesi mesala golf 7 tdi comfline navi 320€ tabi bu sadece volkswagen iscilerine gecerli bir uygulama 2,3 yildir devam ediyor
bu sene tekrar Passat CC R36 aldik 300ps highline v.s turkiyeye daha gelmedi biliyorumaraci buyuk ekran navigasyonlu istememize ragmen optional ekran geldi sag arka kapisindada resmen yan sanayi havasinda kapaniyordu fazla kafaya takmadan tekrar suremizi kullanip arabayi teslim ettik..ve buda bir soru bizim icin 60,000 kisi calisiyor sadece wolfsburgta ve bunlardan en az yarisi leasing arac kullaniyor yukaridada yazdigim gibi ancak bu araclarin ( Hepsini kiraliyabiliyorsunuz ) ve daha sonra ne oldugunu kimse bilmiyor buda bir sir gibi saklaniyor..
Olaya bak beDök hocam içinde kalan ne varsa dök ortaya
![]()
"Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir."
Vw bu şekilde böyle arabalar yapıyorsa takdir ediyorum kendilerini![]()
@Jayvtec su anda Almanyada otomobil firmalarina hatta vw grubunun %100'une korozyon onleyici sistem ureten firmada staj yapiyorum(herdecke/delta mks).Civatalar,somun ve klipslerden bahsetmisiniz.Vw agirlikli olarak Norm Civatadan VWe uretilen vidalari kullaniyor,Norm civata kalitelidir ve burdaki konusmalarimda cogu Italyan ve Polonyali ureticiden daha iyi olduklarini soylerler hep
Klipslere gelince,o klipsler neredeyse en zor korozyon kaplamasi yapilabilen malzemeler.Dip-spin denilen yontemle kaplaniyorlar(sprey veya dip-draw cok maliyetli) bazen birbirlerinin icine gecebiliyorlar hatta ve hatta 2. Kat katlandiginda bile tam kaplanmadigi oluyor.Bunun ureticiside piyasi elinde bulunduran "Mubea" dir.Ayrica parcanin montaj esnasinda acilmasi/takilmak icin esnetilmesiinden dolayi kaplama yuzeyi ciddi geriliyor
Normal Din otomobil standartinin tuzlu sprey testi 600 saat iken vwninki 720saat idi 2 hafta once bu standarti 800+ saate cikardilar hatta.Sadece vidada degil fren kaliperlerinden tutun,emniyet kemerlerinin icindeki metal aksama,porschenin arka aksinda ,kapi icindeki koruma demirine kadar MKS urunleri kullaniliyor
Kaldiki vwnin kendi kaplama merkezide var(korozyon),burda neredeyse hergun her vida ve somunun kaplama kalitesi kontrol edilirken,hatta ufak bir kismin gene kalite acisindan burda kaplanip teet ediliyor.
Alt tarafi civata ve klips icin bile burda bu kadar ter dokuldugunu gordukten sonra,VWnin icinde boyle birsey olmasi cidden sasirtti beni
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Telefondan yazdigim icin bayagi devrik olmus bazi yerler kusura bakmayin duzeltmede yok malesef
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Bana 1 ay once alman uretimi (ismini bilmiyorum) civatalar geldi aks icin bu parcalari kontrol ederken muhendisler geldi basima ve izlediler nasil kontrol oldugunu elimde ise onlarin tasarlamis oldugu bir adet metal kalite kontrol unitesi el ile civatanin buyuklugunu kucuklugunu kontrol ediyorsun 2 cizgi mevcut ve 1 cizgide bu parcalar montajda problemsiz sekilde geciyor bunu biliyorum simdi 2 cizgiye gelince burda civatinin bir zorlanmasi oldugunu goruyorum buyuk geldigini iste bu problem! yolla diyorlar ok (in ordnung) duzenli. Peki yollandi Wolfsburga orada ne oluyor? Arac bittiyor ve en son tirlara yada trenlere yuklenmeden son cikisa gelindiginde makine hata gosteriyor aracta bu hatalardan cogu somun ve civata hatalari motor kisminda yada alt takimda ee bu parcalar neden duzenli olarak kalite kontrolunden gecemiyor? cunki basimizdaki muhendislerden dolayi o arac geri gidiyor eger motorun icinde ise problem motor sokuluyor yada aksta bir civatada problem varsa orasi sokuluyor ve koltukta yada elektrik tesisatinda problemi varsa ici komple paldir kuldur sokulup tekrar yapilip 0 olarak yollaniyor..
golf 7 0 km olarak wolfsburgtan cikti 2 km sonra cam acalim derken cam mekanizmasi parcalandi.. tekrar 0 arac yolladilar.. milyonlarca olay anlatabilirim bunlar gibi yani hepsi benim cevremdekilerin mi basina geliyor yada benim calistigim yerlerdemi kontrol yada montaj ettigim bolumlerdemi bilmiyorumancak cogu kisi burada rahatsiz
-Cok ilginc, dediginiz kontrol mekanizmasini biliyorum.Ilk korozyon onleyici tabake 4-6 um kalinliginda oluyor.Zaten hepsi bu testi geciyor cuk diye oturuyor civatalar yerine.Ikinci kat atildiginda ise 8-10 um kalinliginda oluyor ve ikinci ufak disliye tekrar denenerek rahat girip girmedigi test ediliyor.Malzemelere gore bu test olayi degisiyor tabi
-Burda kullanilan malzemede onemli uretim esnasinda hidrojen kirilganligi olacak kadar isiya ihtiyac duyulmuyor ama bazi civatalarda ilk katmanda bile gecmedigi(kalitesiz birkac marka varmis hic denk gelmedim) oluyormus denk gelmedim hic.Burdaki hergun yapilan isleri gorseniz kalinligin 10um nin ustune cikmamasi icin ne kadar ugrasmalari...
-Lakin diger yandanda ne kadar vurdum duymazlik olmasi ilginc gercekten
-MQB ilemi boyle oldu?Yoksa hepmi boyleydi uretim asamasi?Seytan kulagina kursunda sanirim sanliyim mk7den yana![]()
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Sıfır km aldığım Passat CC'nin bagajı değişen çıktı 2 ay önce. Gidip sıfırıyla değiştirdik sonra![]()
Hala daha korelilere kör bakılıyor maalesef marka fanatikligimiz çok büyük
www.kaymaz.com.tr
"Bir saniyesine bile hükmedemediğimiz bir hayat için bu kadar fırıldak olmanın alemi yok"
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)