User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
65 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Karburatör'e turbo ?

  1. #39
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
    bahsi geçen 124çü arkadaş benim.

    karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti
    herkese bi turbo şart.

    benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.

    ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  2. #40
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadasın birisi benim videoyu buraya atmış galiba.
    bahsi geçen 124çü arkadaş benim.

    karbüratör ve turbo olayına neden bu kadar karşısınız anlayamadım.ben 2senedir neden motor kırmadan bindim şaşıyorum doğrusu. 1200cc motor 1.5bar turbo ile hala ve hala inatla biniyorum.turbo taktıktan sonra hayata bakış açım değişti
    herkese bi turbo şart.

    benim size tek tavsiyem, motor kaputunu açınca iyi kötü bişeylerden anlıyorsanız bile girin bu işe.zaten taktıktan sonra keşfetmeye hazır bir dünya sizi bekliyo olacak.

    ama 'ben kaputu açınca bi çuval civata görüyorum' diyorsanız bu işe hiiiiç girmeyin.çok zor bişey değil.
    Videoyu koyan benim. Konuya yazdığınız iyi oldu. Şu önyargıları yıkabilirseniz iyi olur.
    Ben kartalda gördüm aynı sistemi, eski tip lpg+turbo ama karbüratör yoktu. El yapımı emme manifolduyla gaz kelebeği takmış. Turbo emişinden vermiş lpgyi adam yengeç gibi yan yan gidiyordu
    Hava yakıt oranı tuttuktan sonra bence mesele yok. Zaten eski tip motorlar olduğundan günümüz motorlarına göre sıkıştırma baya düşük(8cr gibi). Ateşleme sağlamsa sıkıntı olacağını sanmıyorum.

  3. #41
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Videoyu koyan benim. Konuya yazdığınız iyi oldu. Şu önyargıları yıkabilirseniz iyi olur.
    Ben kartalda gördüm aynı sistemi, eski tip lpg+turbo ama karbüratör yoktu. El yapımı emme manifolduyla gaz kelebeği takmış. Turbo emişinden vermiş lpgyi adam yengeç gibi yan yan gidiyordu
    Hava yakıt oranı tuttuktan sonra bence mesele yok. Zaten eski tip motorlar olduğundan günümüz motorlarına göre sıkıştırma baya düşük(8cr gibi). Ateşleme sağlamsa sıkıntı olacağını sanmıyorum.
    benim sistemde aynısı zaten. tipo mpi emme manifoldu VW 1.8 agu motor gaz kelebeği var şu anda. eski sistem anam babam lpg mevcut.ateşleme sistemim tamamen orijinal.motor içi tamamen orijinal.sadece pistonların üzerini oydurdum o kadar.




    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  4. #42
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende altimaya takıcaktm turbo kimse yanaşmadı karbüratörlü diye... bütün ustalar vazgeçirmişti beni
    SM PERFORMANCE

  5. #43
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki performans karbüratörleri her karbüratörlü araca takılabiliyormu benim karbüratör sizlere ömür orjinaline o kadar para vereceğime granada , taunus veya weber'in performans karbüratörlerini alsam uyarmı usta uymaz dedi ama adamın biri benim arabada olan motoru turbolamış oda weber karbüratör kullanmış.turbo gibi bir niyetim yok zaten gidiyor araç ancak basınç farkları lpgde çok hissediyor lazım olduğunda benzine geçeyim geçmişken araç biraz daha yürüsün istiyorum..mümkünmüdür bu ?

  6. #44

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    06
    Mesaj
    288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben araştırmalar içerisindeydim. Geçen hafta sonuçlandı hazırladık bişiler ama kasa bulalım, ondan sonra paylaşçam ama daha önce Şaşmazda yapılmış karbüratöre turbo; inşaallah benimkide olacak motor hazır serviste bekliyor

  7. #45
    Murat48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbüratörlü çoğu araca turbo takıldığını biliyoruz.Ancak orjinalde turbolu olan karbüratörlü araçların (örneğin R5-9-11 Turbo gibi) karbüratör yapıları yüksek basınç altında çalışması için farklı oluyor.Yukarıdaki 124 sanırım sadece lpg ile çalışıyor Güzel fikir. Turbo uyumlu karbüratörler piyasada pek yok ve parçalarının bulunmasıda aynı şekilde sıkıntı. İleride bende turbolama gibi bir girişimde bulunurum diye aracıma takacağım karbüratörü ona göre araştırıp seçmek istemiştim.En basitinden tüm tofaşların kolayca turbolayıp sıkıntı yaşamadığı Slx karbüratöründe karar kılıp araca taktım.Ama genelinin lpg ile çalıştığını atlamışım sanırım Benzinde normal işini yaparken bile sıkıntılı basınç altında olsa nolur bilemiyorum.Eski sistemler başlı başına dert.Şahsi görüşüm; normalde bile ayar tutmayan bu aletler turboda benzinle binilecekse çok sıkıntı çıkaracaktır.Bu konuda takipteyim

  8. #46
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman stock karbüratöre sıkıştırma yaparsak... piston yada turbo.... kapış pompası ve karbüratörün içi komple dağılır = ) webber yada edelbrock tarzı yüksek basınçlı karbüratörlerden aracımıza uyumluluğunu araştırmak lazım ...
    SM PERFORMANCE

  9. #47
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz.
    ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.

    '''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  10. #48
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz.
    ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.

    '''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
    Üstad, biz şimdi kendi orjinal emme manifoldumu ve gaz kelebeğimi kullanarak bir turbo olayına girebilirmiyiz? benim aracımda da eski sistem lpg var ve karbüratöre hiç gerek yokmuş lpg de sadece kelebek olsa yeterliymiş bunu bütün karbüratörcüler söylüyor eğer gerçekten bu sistem oluyorsa ve benim aracımda bunu kadırırsa 1.4 motora(90hp) turbo olayına girsem kaç bar basarsam sorunsuz bi şekilde binerim ve aldığım güç ne olur bi tahmininiz varmıdır ?

  11. #49
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca bu sizin araçta intercooler varmı yoksa direk turbo olayına girip devam mı ediosunuz ?

  12. #50
    TolgaCtk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Frankenthal - Aksaray
    Mesaj
    515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle evet ben hep lpg'de biniyorum.ancak benzinde de binilir.arasındaki tek fark yakıt ayarı birinde lpg regülatöründen ayarlanır,birinde karbüratörden(memelerden vs) ancak lpg varken NEDEN benzinde binilir karbüratörlü araca anlamış değilim. sonucta s63'e biniyo değiliz.
    ayrıyeten tabiki sonradan turbolu aracın sıkıntısı çıkacak.

    '''ben turbo bi araç yapayım,yolda herkesle oynaşayım,ama hortum patlamasın,hararet yapmasın,knock olmasın,tel kopmasın,şaft bozulmasın,yağ eksiltmesin vs vs vs ''' böyle bişey yok arkadaşlar.malesef yok.ben herşeyiyle kendim ilgileniyorum, tamir ediyorum.benim mesleğimde bu işim de bu aşkım da bu.
    Hocam maliyetini söyleyebilirmisiniz?

  13. #51
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Matnta 400 ler ilk enjeksiyonlu üretilip randıman alamayınca karbüratöre dönülmüştür.Rally lerdede o karbüratörlü halleriyle bayağı bir başarı yakalamışlardır.Karbüratör + turbo gayette olur.Arkadaşın da dediği gibi iş memede bir de yanılmıyorsam karbüratörün boyutuyla ilgili.Mesela 1.4 bir araca 2.0 karbüratörü takmak gerekebilir.
    Bir de sadece lpg ile kullanılan bir araçta karbüratör olmasada olur bu doğrudur ama soğuk havalarda bir aracın direk lpg ile çalışması zor bir iş.Tabi çok soğuk havalarda motor ısınana kadar lpg ekonomik değildir.
    Nadide şeyler değerlidir.

  14. #52
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Matnta 400 ler ilk enjeksiyonlu üretilip randıman alamayınca karbüratöre dönülmüştür.Rally lerdede o karbüratörlü halleriyle bayağı bir başarı yakalamışlardır.Karbüratör + turbo gayette olur.Arkadaşın da dediği gibi iş memede bir de yanılmıyorsam karbüratörün boyutuyla ilgili.Mesela 1.4 bir araca 2.0 karbüratörü takmak gerekebilir.
    Bir de sadece lpg ile kullanılan bir araçta karbüratör olmasada olur bu doğrudur ama soğuk havalarda bir aracın direk lpg ile çalışması zor bir iş.Tabi çok soğuk havalarda motor ısınana kadar lpg ekonomik değildir.
    Memleket adana olunca sıkıntı yok ist. ankara olsa neysede bize heryer miami biliosnuuz

  15. #53
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında Adana da rahat yaptırman lazım istediklerini kardeş.Ama eski usta bulman gerekiyor senin
    Nadide şeyler değerlidir.

  16. #54
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında Adana da rahat yaptırman lazım istediklerini kardeş.Ama eski usta bulman gerekiyor senin
    Adanada bi usta var kasım herkes biliyor aslında tüm avrupa araçları o yaptı ama işte karbüratör olayında iş değişiyor bir danışmam gerek muratjet abimiz yazsaydı bi aslında kafamda az çok şekillenirdi bişeyler..

  17. #55
    d16y4
    Misafir
    tofaşta lpg+turbolu 1.5 sene 10 psi basınçla bindim sadece denemek içinde 1 hafta benzinde bindim o bir hafta tüm 1.5 seneye bedeldi

  18. #56
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad, biz şimdi kendi orjinal emme manifoldumu ve gaz kelebeğimi kullanarak bir turbo olayına girebilirmiyiz? benim aracımda da eski sistem lpg var ve karbüratöre hiç gerek yokmuş lpg de sadece kelebek olsa yeterliymiş bunu bütün karbüratörcüler söylüyor eğer gerçekten bu sistem oluyorsa ve benim aracımda bunu kadırırsa 1.4 motora(90hp) turbo olayına girsem kaç bar basarsam sorunsuz bi şekilde binerim ve aldığım güç ne olur bi tahmininiz varmıdır ?
    Orjinal gaz kelebeğin demek orjinal karbüratörün demek.Zaten mikser daraltıyor senin boğazı.Yani makul olan sadece gaz kelebeği içinse hurda büyük bir karbüratör takmak.Ama gaz teli bağlantısı üzebiliyor.
    Ne kadar basınç uygulayacağın ise pistonları değiştirip değiştirmemene bağlı.Pistonları değiştirmeden üzerindeki karbüratörle ve küçük bir turbo taktığını varsaysak yarım bar bile fazla gelebilir.Ben böyle durumlarda basit atmosferik yüklemeyi tercih ve tavsiye ederim.Eğer rektifiye olacaksa silindir 1.6 ya honlanıp açık filtre egsoz filan daha sağlıklı olur.Ve daha masrafsız.Öbür türlü sağlıklı turbo uygulaması bayağı bir maliyetli olur.
    Aslında 1.6 opel mantaya turbo uygulaması konusu vardı.Sorularına cevaplar orada var.Bir gözatmanı tavsiye ederim.
    Nadide şeyler değerlidir.

  19. #57
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tofaşta lpg+turbolu 1.5 sene 10 psi basınçla bindim sadece denemek içinde 1 hafta benzinde bindim o bir hafta tüm 1.5 seneye bedeldi
    Taktığın turbo küçüktür herhalde.Benim galant 11 psi da oldukça iyi gidiyor.10 psi .75 filan bara denk gelir ki gerekli işlemler yapılmamışsa üzer motoru.
    Nadide şeyler değerlidir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •