User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
50 sonuçtan 39 ile 50 arası

Konu: Turbo sıkıştırma oranı

  1. #39

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heheh aynen 15 yaşımdayken otohaber de yazardı o zamanki bilgimle bile gülerdim yazdıklarına. Hala yazdığına inanmıyorum kesin dergide çalışan biri onun adına yazıodur. Herif o zaman ef civic için birisi d16 enjektör sistemi mi ne sormuştu bu enjektör çok yeni teknoloji yüksek verim alamazsın büyük karbüratör ya da çift karbüratör kullan demişti. Hay dedim senin ustalığına
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hahaha her silindire iki tane olmak üzere 8 tane takabilirsin. Bu ne yaw. Abi tamam şu an herşey varda o zaman da bir sürü dergi geliodu yurt dışından. Yaw benimde bahsettiğim 23 sene önce falan yaw. Adam enjektör yerine çift karbüratör ya da büyük karbüratör daha verimli dedi yaa.
    Muhtelemen aynı zamanlarda aynı şeyleri okumuşuz. Bende okumayı söker sökmez başlamıştım Otohaber Autoshow okumaya. Onno Usta'nın olayı biraz da fiyat performanstır. Yani 5 liraya d16 enjeksiyonuna geçmektense 3 liraya daha büyük veya çift karbüratör uygulamak bundan 23 sene önce mantıklıydı. Üstelik o zaman için konuşursak d16 yeni sayılabilecek ve pahalı bir uygulamaydı. Geçmiş günü bugünün koşullarına göre yargılarsak birçok kural yeniden yazılır.

    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kusura bakmayın ama ben Onno ustanın bu formülü bulacak ya da hesaplayacak durumda olduğunu hiç zannetmiyorum, ilk yazısından itibaren 7-8 sene kesintisiz takip ettim, her yıl bir önceki yıllarda söylediklerini inkar edecek duruma geldiğinde ise eğlence amaçlı okumaya başladım... turbo cinsi, ebadı, manifold uzunluğu çapı vs kaale alınmayan bir formülün geçerli olabileceğini düşünmüyorum...
    Yokuş aşağı inerken boşa atılmaz değil mi? Yanlıştır bu uygulama. Yapanlara cahil denir. Aşağılarız. Bugün BMW 428i'deki yelken fonksiyonu tam olarak bunu yapıyor. Hatta işin daha da ilginci BOSCH manuel şanzımanda bunu yapabilecek bir teknoloji üzerine çalışıyor. Yani bilim kendisini inkâr ediyor. Ne yapalım şimdi?


    Buradan sonrası geneldir.

    Turbo uygulamasında internallerin hiç mi önemi yok? Kullanılan saplamaların dayanıklıkları bile basınç açmak için önemli değil mi? Fakat genel geçer olarak stock internal ile 0.5 bara kadar basınç açılabileceği söylenir. Tabi motorun durumuna göre bu değer artar veya azalır.
    Sıkıştırmanın düşürülmesinin nedenlerinden birisi de malzemenin üzerindeki stresi azaltmak değil mi? Bu sayede uzun ömürlü bir motor elde edilmez mi? Yani kullandığımız otomobillerde güce odaklanırsanız ömürden feragat etmeniz gerekiyor. Veya tam tersine daha az güç üreten ama sıkıntısız bir motor elde edersiniz.

  2. #40
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Yokuş aşağı inerken boşa atılmaz değil mi? Yanlıştır bu uygulama. Yapanlara cahil denir. Aşağılarız. Bugün BMW 428i'deki yelken fonksiyonu tam olarak bunu yapıyor. Hatta işin daha da ilginci BOSCH manuel şanzımanda bunu yapabilecek bir teknoloji üzerine çalışıyor. Yani bilim kendisini inkâr ediyor. Ne yapalım şimdi?

    haa mesela mercedese turbo takılamaması ama mosselmandan başka şans olmaması da teknolojiden dolayı, Golfün Boston modelinin USA versiyon olması da yıllar sonra yanlış anlaşılmış demek ki, yazılabilir chipler yalan dolan olamaz öyle şey, olsa Onno bilir... aaa yazılıyormuş ama sadece Onno yazabiliyormuş...

    ben bu ustanın teknoloji konusuna yorum yapmadım, ticari yararı olmayan herşeyi yalanlayıp, zaman içinde bu işin rantını farkedince çark etmesine takıldım sadece...

    haaa bu arada mkerim hocam, Onnoyla bu kadar yakınsanız, mercedesçilerden mahkemelik olduklarının son durumunu da sorarsınız
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #41
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    YANLIŞ ben 2000 de prototipini görmüştüm o yüzden sendeki kaç model diye sordum.
    Prototip ile yola hazır olan araç çok farklı araçlardır yalnız. Motoru bile olmayabiliyor prototiplerin. Ayrıca yanılmıyorsam meg2 avantime'dan esinlenilerek yapılan araçtı o da patrick le quement imzalı bir araç. Avantime da 1999 da tanıtılmıştı, velhasıl prototip olarak konuşacaksak sizin verdiğiniz bilgi de YANLIŞ.
    .

  4. #42
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu tepkiler biraz abartili geldi bana..

    En basitinden kaba formullere gore turbo ve enjektor hesaplanip seciliyor dimi?

    Aracini yukleyen herkez oturup VE mi hesapliyor veya hesaplatiyor?? ona gore mi turbo seciyor veya enjektor pompa seciyor?

    o formul %100 dogru degil belki ama birkac sikistirma oranina gore turbo basinci hesaplatirsaniz cok da anlamsiz sonuclar cikmadigini goreceksiniz..

    Ve madem aracin ve sine gore turbosuna gore egzantrigine gore secmek lazim bi tane case study yapalim da gorelim dediginiz kadar basit olacak mi sikistirma orani belirlemek.. Yoksa kaba saba formul daha anlamlimi gelecek gorelim.
    O zaman bende her 1 psi manifold basinci icin ateslemeye 1 derece rotar verilmesi lazim diye formule baglasam nasil olur? Buyrun kabaca bagladim forumule, oh mis gibi oldu. Ampirik oldu. Ne guzel di mi? kullanilan yakit filan hic umurumda olmadi; o yakitin hangi sekilde yanma odasina enjekte edildigi ile ilgili hicbir kaygimda olmadi; kapak yapisi, egzantrik duration'i, lifti, overlapi, motor teknolojisi, malzeme mukavemeti, motor yuku, devri, hacmi, yanma odasi sicakligi, egt, cht, afr, vuruntu filan bunlarin hicbirini sallamadim, yapistirdim ortalama formulu gectim. Daha burda sayamadigim bir cok baska parametrede var, bitmiyor ki hangisini sayayim.

    Yok boyle bir dunya, kendimizi kandirmayalim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  5. #43
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu is fazla uzadi
    basit bir formul ile sikistirma tahmini olmaz olmaz. unutalim onu.

    cunku diger hesaplar gibi degil bu.
    yani kaba bir hesapla enjektor takarsin
    cunku beyinden onun ayari senin elinde
    %100 kullanmak zorunda degilsindir.
    ama sikistirma orani degismez.

    hesaplarsin contani bilmem neni ona gore kullanirsin kapatirsin motoru.
    artik onu degistirmn icin tekrar motor indirmen yada kapak acman lazim.
    oyle basit formulle cikilamaz o isin icinden.

  6. #44
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu okuyum dedim bana daral geldi.. Ya rahat bırakın sıkıştırmayın şu turboları kardeşim..

  7. #45
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haa mesela mercedese turbo takılamaması ama mosselmandan başka şans olmaması da teknolojiden dolayı, Golfün Boston modelinin USA versiyon olması da yıllar sonra yanlış anlaşılmış demek ki, yazılabilir chipler yalan dolan olamaz öyle şey, olsa Onno bilir... aaa yazılıyormuş ama sadece Onno yazabiliyormuş...

    ben bu ustanın teknoloji konusuna yorum yapmadım, ticari yararı olmayan herşeyi yalanlayıp, zaman içinde bu işin rantını farkedince çark etmesine takıldım sadece...

    haaa bu arada mkerim hocam, Onnoyla bu kadar yakınsanız, mercedesçilerden mahkemelik olduklarının son durumunu da sorarsınız
    konu dağımasın ama ;

    mercedes değil bmw.

    sen bir dükkana gidiyorsun işim görülsün istiyorsun yada öğreneyim. Ama para vermeyeyim. Sonuçta orasıda bir dükkan.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  8. #46
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizler tuning ile uğraşan ve mühendis kimliğindeki kişiler dahi araç modlarken tüm ama tüm ayrıntıları hesap ederek yapmıyoruzki. Önceden denenmiş ve başarı sağlamış örnekler üzerinden yürümeyi ve iyileştirmeyi tercih ediyoruz.

    Herşeyi baştan sona hesaplayanlar zaten F1 departmanlarında çalışıyorlar ve ellerinde sonsuz imkan var.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #47

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir sürü vardı. hiç birinin hakkını yemeyelim doğru... Alfacı sından başlar ve gider.
    bahsettiğin ustalardan kimleri tanıyorsun bilmem. Performansa yönelik çalışan ustalar bir elin parmaklarını geçmez. şimdiki ustaların bir çoğuda bahsettiğimiz ustaların yanında çalışmış olanlar. Ankarada turbolu arabaları yapanlar vardı. Ne kadar yapabildiklerini tartışırım. O yıllardan denemişliğimiz var yapılan arabalar ile. Yada orada beceremeyip en son çare istanbula gelip arabayı yaptırıp ankaraya götürenlerde olmuştur. Yada yarış otomobili yapan bir sürü usta vardı. Sonuç ortada bak sıralamaya kimin arabaları yarışı bitirmiş. O zaman zaten bu işlerle uğraşan bir kaç kişi vardı. 10 yaşındayken dergi okuyup orada yazanın yanlış olduğunu söyleyen ne kadar doğru söyleyebilir. yada 1993 senesinde yapılmış bir arabaya neden orijinal ecu kullandın ms kullansaydın diyen sence bu işi ne kadar biliyordur. bu arada 1993 de daha doğmamış bu lafı eden. işin en acı tarafı bir hanımkızımız (oto dergisinde yazar veya test editörü ) .... usta sayesinde öğrendim onun dükkanından çıkmazdık dediğinde okuduğun tüm dergilerin bir usta üzerine çıktığını düşünmezmisin. Herkes her şeyi biliyor olamaz. Bazı bilgiler tecrübeye dayandığı için daha değerlidir. yoksa karşındakine sen ne biliyorsun dediğinde o işi yapmış olacaksın yoksa sana da biri aynı cümleyi kullanabilir.
    ustalık ile al tak arasında fark var. bunuda unutmayın derim.
    bahsettiğiniz ustalar olamasaydı bu gün modifiye buralarda olmazdı.
    14 yaşımdayken yazlıkta babam başımızda abimle ben r9 broadyway in motorunu indirip komple temizleyip babam rektifiyesini yapıp motoru yerine atmıştık Assos gibi bakir bir yerde. Bütün arkadaşlarım denizde vakit geçirirken biz onun dıştan takma deniz motoru şunun pancarı bunlarla uğraşıoduk ve sadece sevdiğimiz için.

    Şimdi sen onnoyu savunurken verdiği formülün de geçerli olduğunu mu söylüyorsun onu anlamadım. Bak ne demişim yurt dışından dünya kadar dergi geliodu o zaman. Mlllet zagor okurken ben gibip eminönünde onları kovalıyordum.
    IN BOOST WE TRUST

  10. #48

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya arkadaş vallahi çıldırıcam hala stock internal a 0.6 basarsın 1 basarsın 10 basarsın diyen var. Arkadaş turbon sümüklü böcek kadardır 10 bar basarsın palleri pimi yatakları kaldırıosa ama güç alamazsın. Bizim volvo pentalardaki turbodan takarsın 0.1 de aya kol piston yollarsın. Yaw bunun formülü onno nun dediği kadarr kolay komik olamaz. Hangi internal a hangi turbo ile hangi basıncı basacaksın. Hangilerin hepsi birer değişken. Bu kadar değişkenin olduğu bir problemde ilk önce değişkenleri çözmen gerek. 3 bilinmeyenli denklem gibi. Her birini ayrı çözeceksin ondan sonra ortak bir nokta bulacaksın. Şu internalın sıkıştırma kapasitesi şu. Egzoz manifoldundan şu devirde şu kadar hava tahliye olur. y turbonun ar si şu kıçı bu. Şu devirde şu miktarda hava debisi sağlar şu kadar yakıt gerekir o yakıtla bunun havası bu motorun şu kadar sıkıştırmasında x kadar güç ve y kadar tork verir. bitti mi hayır bu sefer internal ın ne kadar güce ve torka dayanabildiği sorusu ortaya çıkıyor. O yüzden burada o formüllerle fazla kasmayın makine tasarım bölümündeki adamlar işinden gücünden olmasın.
    IN BOOST WE TRUST

  11. #49
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya arkadaş vallahi çıldırıcam hala stock internal a 0.6 basarsın 1 basarsın 10 basarsın diyen var. Arkadaş turbon sümüklü böcek kadardır 10 bar basarsın palleri pimi yatakları kaldırıosa ama güç alamazsın. Bizim volvo pentalardaki turbodan takarsın 0.1 de aya kol piston yollarsın. Yaw bunun formülü onno nun dediği kadarr kolay komik olamaz. Hangi internal a hangi turbo ile hangi basıncı basacaksın. Hangilerin hepsi birer değişken. Bu kadar değişkenin olduğu bir problemde ilk önce değişkenleri çözmen gerek. 3 bilinmeyenli denklem gibi. Her birini ayrı çözeceksin ondan sonra ortak bir nokta bulacaksın. Şu internalın sıkıştırma kapasitesi şu. Egzoz manifoldundan şu devirde şu kadar hava tahliye olur. y turbonun ar si şu kıçı bu. Şu devirde şu miktarda hava debisi sağlar şu kadar yakıt gerekir o yakıtla bunun havası bu motorun şu kadar sıkıştırmasında x kadar güç ve y kadar tork verir. bitti mi hayır bu sefer internal ın ne kadar güce ve torka dayanabildiği sorusu ortaya çıkıyor. O yüzden burada o formüllerle fazla kasmayın makine tasarım bölümündeki adamlar işinden gücünden olmasın.
    zagor benzetmen tarifsiz olmuş yani tam zogor gibi... yıl 1970 zagor dergisi ne ise sen assos da araba toplarkenki zagor da o. Umarım bu konuda hem fikiriz. Yani değişen bir şey yok. Yeni falan yok. Aynı sayfalar.
    Eğer hem fikirsek..........

    onno veya bir başkası zamanında böyle bir yorum yada bir formül vermiş ise o zaman bu günkü kadar çok seçenek yoktu. Turbo almak istedinmi çok az seçenek vardı. Yorumu sen yap. ( debi denen terim bilinmediğinden ben senin derdini anlıyorum ama yapacak bir şey yok.)
    Yada.......
    1993 senesinde 205 e mi16 motoru koyduğumu söylediğimde, bana arabaya neden stand alone beyin takmadın diyen kadar komik olmayacağını umuyorum.
    Anlayışlar bu şekilde gerisi sana kalmış....
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  12. #50
    Emre Ekrem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.718
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye. İnternetin hızı da varla yok arası bir şeydi.
    Abi hoş görünüze sığınarak bu bilgiyi paylaşmak istedim, İnternet'in tarihi - Vikipedi konu sahibinden özür dilerim, imzaya fena takıldı aklım.
    /// PEUGEOT SPORT
    Undertaker

    PSA Brothers

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •