User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
63 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Üst Devirlerde Tork düşmesi

  1. #20

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    onca vw ci benim dediğimi diyorsa demek ki birşey var. ayrıca serviste mühendis wardı yetkili. normal bir usta değil. almanya'daki vw fabrikasında çalışıyormuş. burda tesadüfen karşılaştık. demek mühendislerden daha iyi bilceksin.ayrıca en ufak kaçak bile olsa hissedersin gidişinden sesinden oyundan buyundan.neyse bişe demiyorum .. zaten uzatmayada gerek yok çocuğun konusu ztn p.ç oldu
    niye pic olsun.. İnsanlar bisiler öğrenmeye çalışıyor.. Ben Google'dan baktim.. Yukarıda spook da yazmış 0.6 bar dir diye.. Servisteki adamlari bana ornek gösterme lutfen.. Cogu kuru gürültü yetkili servis calisanlari.. Hele servis müdürleri

    sen su haliyle memnunsan bence problem yok ama ortada bazı gerceklerde var sonucta.. İnsanlara hatalı bilgi vermemek lazım

  2. #21
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu yetkili servis takıntınızdan kurtulun
    gerçekten çoğu kuru gürültü - balon .

  3. #22
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niye pic olsun.. İnsanlar bisiler öğrenmeye çalışıyor.. Ben Google'dan baktim.. Yukarıda spook da yazmış 0.6 bar dir diye.. Servisteki adamlari bana ornek gösterme lutfen.. Cogu kuru gürültü yetkili servis calisanlari.. Hele servis müdürleri

    sen su haliyle memnunsan bence problem yok ama ortada bazı gerceklerde var sonucta.. İnsanlara hatalı bilgi vermemek lazım
    yaw adam almanyadaki fabrika da mühendismiş. tr ye bir iş için gelmiş o söledi ki zaten ne kadar passatcıya sorduysam aynısını dedi.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  4. #23
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yurt dışındakilerle buradakiler arasında fark olabilir. yurt dışı çoğu forumda 0.6 bar dior aeb ve atw için ama diğerleri için herhangi birşey sölemiyor. bende inceledim onları.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  5. #24

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.


    basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.

    benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
    Batuhan M. Ince

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaw adam almanyadaki fabrika da mühendismiş. tr ye bir iş için gelmiş o söledi ki zaten ne kadar passatcıya sorduysam aynısını dedi.
    tamam abicim dedim ya problem yok sen memnunsan

  7. #26

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.


    basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.

    benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
    şöle bişey olabilir mi acaba? orjinal haliyle beyin üst devirlerde basıncı 0.3 e kadar düşürüyor olabilir..

    çünkü chiplenmiş k03 lü 1.8 t ler, 6000-6500 devirde 0.6 - 0.7 ye kadar hava yetiştirebildiğine dair örnekler var google abide

    ne dersiniz?

    chip yaptırmış ve basınç göstergesi olan 1.8t 150 hp lik motoru olan araç sahiplerini konuya bekliyoruz

  8. #27

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam da aradığım şeyi buldum:

    http://www.passatworld.com/forums/ar.../t-135315.html

    isteyen girip kendi gözüyle görebilir, turboların ne kadar peak basınç oluşturduğu, redline da kaça kadar düştüğünü yazmış bi çok kişi..

  9. #28
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam da aradığım şeyi buldum:

    http://www.passatworld.com/forums/ar.../t-135315.html

    isteyen girip kendi gözüyle görebilir, turboların ne kadar peak basınç oluşturduğu, redline da kaça kadar düştüğünü yazmış bi çok kişi..
    verdiğin linkteki araçların hepsi chipli ona dikkat ettin mi ?

    kimse yanlış anlamasın bende passatlar hakkında tam tamıyla birşey bilmiyorum yeni aldım. Ama dediğimi gibi herkes aynı şeyi sölüyorsa bu işde birşey vardır.

    bilindiği üzere yurt dışındaki araçlarla tr'deki araçlar arasında dağlar kadar fark oluyor.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  10. #29
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    k03 6000 gibi basic kaybi yasar 0,3 bara kadar düser. orjinal basinci ise 3000-3500 devir civari 0.5-0.6 bar olmasi gerekir.


    basic düsmesi icin , manifoltu daha genis kanali olani ile degistir, kat iptali ve downpipe. bu sekilde biraz canlanir.

    benim tavsiyem; bunlara vericegin parayla k04.001 +yazilim tam istedigini karsilar.
    benim artık pek bir güç merakım yok. pasata yapacağım şeyler belli

    yapacaklarımda :

    yazılım + filtre+ kat iptali+ dv başka birşey değil. zaten bunlarla da 200 lere ulaşır oda bana yeterde artar bile.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  11. #30

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın basınc logunu atıyorum.bu stock.yazılımdan sonra benim basıncım 0.200 mbar daha arttı.1680 olan yerde 1880 oldu mesela.5500 rpm e kadar bu log.bunun ötesinde baya bi düşüş var.

    aracımda yazılım yokken içinde 4 kişi varken 4.viteste kesiciye zor geliyordu hatta gelemiyordu
    yazılımdan sonra rahatladı arac kesiciye doğru yanaşmaya basladı kutu içi filtrem bile yoktu zır stock araç sadece remap vardı.yani o 0.200 mbarlık bile fark yapmıstı.
    filtre+60lık downpipe dan sonra basıncım tahmini ne kadar artar?hatta standart son susturucumu da değiştiresim var downpipe dan sonra aracı sıkmasın diye.bunlardan sonra sanırım yazılımım da değişir.ama yazılımlada bir yere kadar denildi çünkü aracın turbosu ustlerde pek üfleyemiyor.benim istediğim atıyorum üst devirde 0.3 bara kadar basınc dusuyorsa bunu 0.6-0.7 lere çekmek.
    birde ustteki loga gore bizim arac kac bar basıyor yani mbar ı nasıl çeviriyoruz?
    bu aracta ufaktan turboyu gıdıklamıslar ama katalizörü üzerinde duruyor.ne dp var ne bişey.
    http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=197
    rev limitte 0.65 bar basıyormus.
    normalde bu araclarda 3000 rpme gelmeden tork duser.ama bunu biraz ileri tasımıslar 3500 rpm e yanasmıslar ve üst devirlerde stock araca gore benim gözlemlediğim ekstradan 20 nm torku var.
    bu da stock aracın grafiği.aem dry flow+remap var.

    bu da linkteki golfün eğrisi.

    sanırım 2800 rpm in 250 nm si ile 3400 rpmin 250 nm torku bir olmaz sanırım 3400 olan daha akıcı olur.devir bandını 600 rpm daha ileri taşımıslar kısacası.

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    verdiğin linkteki araçların hepsi chipli ona dikkat ettin mi ?

    kimse yanlış anlamasın bende passatlar hakkında tam tamıyla birşey bilmiyorum yeni aldım. Ama dediğimi gibi herkes aynı şeyi sölüyorsa bu işde birşey vardır.

    bilindiği üzere yurt dışındaki araçlarla tr'deki araçlar arasında dağlar kadar fark oluyor.
    turbonun hava üflemesi chiple etkilenmez ki abicim ama, o gene redline a yaklaşırken kapasitesi neyse gene o kadar üfleyebilecektir yani.. turbo orta devirlerde biraz daha basınca yetecek hava üfleyebildiğinden chip yapıldığında orta devirlerde basınç artar, üst devirlerde genelde basınç çok artamaz..

    chip yapınca iş değişiyorsa o zaman orjinal hali ile yazılım üst devirlerde basınca izin vermiyor 0.3 le sınırlıyor demek ki.. ki ben buna ihtimal vermiyorum pek..

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın basınc logunu atıyorum.bu stock.yazılımdan sonra benim basıncım 0.200 mbar daha arttı.1680 olan yerde 1880 oldu mesela.5500 rpm e kadar bu log.bunun ötesinde baya bi düşüş var.

    aracımda yazılım yokken içinde 4 kişi varken 4.viteste kesiciye zor geliyordu hatta gelemiyordu
    yazılımdan sonra rahatladı arac kesiciye doğru yanaşmaya basladı kutu içi filtrem bile yoktu zır stock araç sadece remap vardı.yani o 0.200 mbarlık bile fark yapmıstı.
    filtre+60lık downpipe dan sonra basıncım tahmini ne kadar artar?hatta standart son susturucumu da değiştiresim var downpipe dan sonra aracı sıkmasın diye.bunlardan sonra sanırım yazılımım da değişir.ama yazılımlada bir yere kadar denildi çünkü aracın turbosu ustlerde pek üfleyemiyor.benim istediğim atıyorum üst devirde 0.3 bara kadar basınc dusuyorsa bunu 0.6-0.7 lere çekmek.
    birde ustteki loga gore bizim arac kac bar basıyor yani mbar ı nasıl çeviriyoruz?
    bu aracta ufaktan turboyu gıdıklamıslar ama katalizörü üzerinde duruyor.ne dp var ne bişey.
    http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=197
    rev limitte 0.65 bar basıyormus.
    normalde bu araclarda 3000 rpme gelmeden tork duser.ama bunu biraz ileri tasımıslar 3500 rpm e yanasmıslar ve üst devirlerde stock araca gore benim gözlemlediğim ekstradan 20 nm torku var.
    bu da stock aracın grafiği.aem dry flow+remap var.

    bu da linkteki golfün eğrisi.

    sanırım 2800 rpm in 250 nm si ile 3400 rpmin 250 nm torku bir olmaz sanırım 3400 olan daha akıcı olur.devir bandını 600 rpm daha ileri taşımıslar kısacası.
    bu log nasıl alındı? vag-com la mı? durduğu yerde mi giderken mi? ve bu logun devamı var mı 5500 den sonrası?

    şu loga bakarsak mesele çözüldü benim açımdan..

    yanyana iki sütun var requested ve actual olarak yazılmış..

    requested istenen, actual gerçekleşen.. log a baktığımızda istenen ve gerçekleşen aynı gidiyor..

    yani orjinal hali ile bu motor 5500 devirde 0.35 bar basınç istiyor zaten ve oluşan da 0.35 bar.. (1380 mbar , mutlak 1.36 bar a eşit - motorda oluşan basınçta 0.36 bar kabul edebiliriz).. turbonun yetersizliği değil bu, yazılım bu şekilde sınırlıyor basıncı..

    5500 den sonra istenen basınç ne acaba orjinal haliyle?

    ve remap yapıldıktan sonra log var mı elinde? remap ile üst devirlerde beyin tarafından izin verilen basınç yükseldi, bu yüzden 4 cü viteste redline a ulaşman kolaylaşmış olabilir.. sen remapten sonra redline da 0.3 bara düşmüyorsundur..

  14. #33
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam hiçbir şey demiyorum. en doğrusunu biliyorsun. ama şunu da bilmeni isterim. özellikle ne kadar k03 lü passatçı varsa hepsi benim dediğimi sölüyor 0.5 peak 0.45-48 cont. ozaman tüm böyle söleyenlerin araçları arızalı bozuk turşu ...
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  15. #34

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam hiçbir şey demiyorum. en doğrusunu biliyorsun. ama şunu da bilmeni isterim. özellikle ne kadar k03 lü passatçı varsa hepsi benim dediğimi sölüyor 0.5 peak 0.45-48 cont. ozaman tüm böyle söleyenlerin araçları arızalı bozuk turşu ...
    alınganlık yapma hocam..

    onur_26 nın mesajındaki log a bakınca mesele anlaşıldı benim için dedim farkındaysan.. basınç düşüyormuş gerçekten üst devirlerde bu kısımda sen haklıymışsın kusura bakma..

    ama loga bakınca, ki logdaki araç std 1.8 turbo imiş, izin verilen basınç 0.65 hp (continuous), 2880 devirde 0.7 pik basınç olmuş gene loga bakınca.. yani burda senin söylediğinle çelişiyor..

    üst devirlerde, "basınç düşüyor çünkü turbo küçük yetersiz" demek de doğru olmuyor.. aracın beyni üst devirlerde basıncı düşürüyormuş

    eğer chip yapılır da bu engellemeler kalkarsa motor redline da 0.65-0.7 bara ulaşabilir k03 le ..

  16. #35
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukarıdaki log da turbo isteneni sonuna kadar vermiş
    5000 devirde 1500 milibar istenmiş, o da 1500mbar basmış
    demekki o devirde o istenen basıncı turbo karşılıyor
    1500mbar = 0.5 bar

    bunun üzerine çıkıldıkça turbo yeterince hava verecekmi ?
    bilmiyor olabiliriz ama " zaten istenmemişki ? "
    basıncın düşmesi turbonun yetmediğinden değil
    özellikle öyle olması istendiğinden.


    bu arada bu logdan aracın kapalı çevrim "closed loop" turbo basınç kontrolü yaptığınıda görebiliyoruz, yani basınç herdaim ölçülüyor ve istenen basınca göre turbo wg dutysi ona göre tetikleniyor, akıllı yani.

  17. #36
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birkaç şey daha eklemek isterim

    stok yazılım ile fabrika çıkışı olan aracın maximum güvenlikte ve uzun dayanması istenir
    çünkü araca en az 2 sene garanti verilmiştir .

    chip yapan firma eğer doğru düzgün ise
    bu basıncı biraz açtıktan sonra o çipe STAGE1 der ve öyle satar

    ama daha yüksek basınçlar içinde derki kardeşim bak bu STAGE2 chip
    ama bunu takmadan önce hava filtreni, eksozunu ve down pipe nı değişmen lazım
    neden? çünkü adam denemiş ve görmüştür, standart eksoz ile yüksek basınçta backpressure ile aşırı ısınan turbo sonucu motorun egt si artmakta ve motor riske girmektedir .. kimse chip sonrası motor kırılsın istemez ?

    o yüzden yüksek devirlerdeki turbo basıncı belirli bir seviyede BİLEREK tutulmuştur

    * elbette turbonunda br limiti var , bu demek değilki o turbo 2 bar basacak ..

  18. #37

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukarıdaki log 1.4 t audi a3 logu.4.viteste giderken alınmış.cipli halide 0.200 mbar daha acık bende.bu neye tekabul ediyor?
    bu da aynı aracın remaplı logu.not:Arac benim değil.üstteki log alınan aracın remaplı hali.sanırım mapte revo olması lazım.
    benim aracımdada peak 1680 mbardı.remaptan sonra peak 1880 oldu.her devirde 0.2 mbar daha fazla basınc vardı.

    Maxi;
    abi anladım.bu mapte görülüyor requested ve karsılanan.turbo karsılayamıyor sanırım.
    bende downpipe+cai düşündüm.birde spor son susturucu
    araç a3 1.4 turbo ve turbosu mh025
    bunlar yapılırsa o requested karsılanırsa eğer ust devırlerde bile 1700 lü rakamlar bahsediliyor bu arac beni tatmin eder çünkü benim aracım 1500-1300 lere kadar indiği bile oluyor.5000 li devirlerde 1500 lerde dolanıyor tıpkı üstteki gibi.

  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yukarıdaki log 1.4 t audi a3 logu.4.viteste giderken alınmış.cipli halide 0.200 mbar daha acık bende.bu neye tekabul ediyor?
    bu da aynı aracın remaplı logu.not:Arac benim değil.üstteki log alınan aracın remaplı hali.sanırım mapte revo olması lazım.
    benim aracımdada peak 1680 mbardı.remaptan sonra peak 1880 oldu.her devirde 0.2 mbar daha fazla basınc vardı.

    Maxi;
    abi anladım.bu mapte görülüyor requested ve karsılanan.turbo karsılayamıyor sanırım.
    bende downpipe+cai düşündüm.birde spor son susturucu
    araç a3 1.4 turbo ve turbosu mh025
    bunlar yapılırsa o requested karsılanırsa eğer ust devırlerde bile 1700 lü rakamlar bahsediliyor bu arac beni tatmin eder çünkü benim aracım 1500-1300 lere kadar indiği bile oluyor.5000 li devirlerde 1500 lerde dolanıyor tıpkı üstteki gibi.
    bu logdan da şu anlaşılıyor..

    2800-3000 devirde 1 bar basınç oluşturabilen sistem, devir arttırkça basınç kaybetmeye başlıyor..
    en son 5920 devir de basınç 1720 mbar olsun istenmiş yani 0.7 bar, ancak motorda oluşabilen maks basınç 1520 mbar yani 0.5 bar..

    sen remaple 1880 mbar a (yani 0.85 bar) çıkıldı desekte, devir dültükçe basınçta düşüyor ve 6000 devir civarı 0.5 bar oluyor..

    bu da turbonun üst devirlerde ancak 0.5 bar basınç oluşturacak hava üfleyebildiğini gösteriyor.. daha fazla basınç için turboyu büyütmekten başka çare yok..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •