User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
63 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Üst Devirlerde Tork düşmesi

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Üst Devirlerde Tork düşmesi

    arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
    tamamen stock bir araç.
    cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.

  2. #2
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
    tamamen stock bir araç.
    cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.
    bu listeye ek olarak DV de takmalısın ki basınç kaçırmayasın.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbin kısmını büyütmen kayıpları kısıtlamaları azaltman gerekir, büyük çaplı egzoz büyük turbin salyangozu gibi
    körler sağırlar

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar mevcut aracımızın turbosuna filan ellemeden üst devirlerde daha iyi tutunması için ne yapmamız gerekir?ufak turbodan dolayı devir yükseldikçe tork düşüyor.
    tamamen stock bir araç.
    cai+kat iptali,downpipe,spor son susturucu+yazılım ile üstlerde ne kadar fark yapabiliriz eskiye oranla?baska ne yapılabilir.
    basınç göstergen var mı? varsa devirin sonuna doğru giderken basınç düşüyormu? eğer düşüyorsa bi problem var demek olabilir..

    araba std ise, koruması lazım basıncı ve de devir bitene kadar aynı basınçta gidiyorsa, senin hissettiğin motorun karakteristiğinden kaynaklanan birşeydir..

    bu hissiyatı anca egzantrikleri daha yüksek dereceli kullanırsan değişir, o zaman güc bandı alt-orta değilde, üst-orta olacak şekilde yukarı kayar..

    cai+kat iptali vs. yapsanda orta devirler güçlenecek sonlara doğru gene düşecek torkun (orta devirlere kıyasla)

    her kazancın bir kaybı vardır tabi, alt devirler daha zayıflayacaktır bu durumda..

  5. #5
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ufacık turbo da üst devirlerde basınç düşmesi normal mesela benim passatta 5000 devirden sonra basınç düşüyor. bizim bravo da da üst devirlerde basınç düşüyor. bu tamamen turbonun büyüklüğü ile alakalı bir durum. sennanın dediği gibi yaparsan böyle bir sıkıntın olmaz.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  6. #6
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ver NOS 'u gitsin

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ufacık turbo da üst devirlerde basınç düşmesi normal mesela benim passatta 5000 devirden sonra basınç düşüyor. bizim bravo da da üst devirlerde basınç düşüyor. bu tamamen turbonun büyüklüğü ile alakalı bir durum. sennanın dediği gibi yaparsan böyle bir sıkıntın olmaz.
    orjinal haldemi? yoksa çipli mi?

    kaç gösteriyor gösterge 5000 e kadar? 5000 den sonra?

  8. #8
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    160k km de 0.5 peak 0.45 cont 5000 den sonra 0.3 e düşüyor.

    arac tamamen standart kat iptali bile daha yapılmadı. zaten yeni aldım aracı.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    160k km de 0.5 peak 0.45 cont 5000 den sonra 0.3 e düşüyor.

    arac tamamen standart kat iptali bile daha yapılmadı. zaten yeni aldım aracı.
    dostum senin turboda yada başka bir tarafda problem olmasın?

    1.8 T daki K03 ler, 6000- 6500 civarı 0,7 bara kadar hava yetiştirebiliyor diye biliyorum, internette çeşitli örnekleri görmüştüm zamanında..

    standart basıncı da 0.6 bar diye aklımda kalmıştı..

    yokmu bizi aydınlatacak audi ci wv ci

  10. #10
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla turbo da herhangi bir problem olsa gidişinden de anlaşılırdı zaten ki passatturbo nickli mustafa kardeşim de passat almadan önce 0.45 basıyor ama herkes 0.5 bar biliyor demişti.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış anlama ama 0.3 bar ciddi çok düşük k03 için bile.. problemi işaret ediyor..

    nette çok örnekleri var k03 redline da 9-10 psi (0,6-0,65 bar) yetiştiriyor sağlıklı bir sistemde..

    bence bi gözden geçirmende fayda var..

  12. #12
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçi lpg iken bu şekilde benzine alıp da bakmadım bide 0.3 ü lpg de 2. vites te 2000 devir gibi bastığımda oluyor. üzerinde zaten b.ktn milano var yakın zaman da prins e geçicem

    gerçi plastik olan orjinal dv de kaçırıyor olabilir. o sıkıntı değil zaten elimde forge 007P Dv var elimde trigerimi değiştirirken onu da değiştircem.
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçi lpg iken bu şekilde benzine alıp da bakmadım bide 0.3 ü lpg de 2. vites te 2000 devir gibi bastığımda oluyor. üzerinde zaten b.ktn milano var yakın zaman da prins e geçicem

    gerçi plastik olan orjinal dv de kaçırıyor olabilir. o sıkıntı değil zaten elimde forge 007P Dv var elimde trigerimi değiştirirken onu da değiştircem.
    benzin lpg çok farketmez diye düşünüyorum basınç seviyesi için..

    ama sen bi kontrol ettir daha çok keyif alırsın sağlıklı arabandan

  14. #14
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150hp 9.5 sıkıştırma oranına sahip k03 kullanan 1.8t lerde stock basınc 8.7psi dır, yaklaşık 0.6bar a tekabul eder. 180 hplik k03s kullanan yine 9.5 sıkıştırmalı 1.8tlerde stock basınc 11.5 yada 11.6 psi olmalı oda yaklaşık 0.8bar dır.

  15. #15
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    milano da araç kösülüo tamamen gelsen kullansan anlarsın benzinde ok gibi gerçi triger değişirken forge dv + hks mantar + kat iptali olucak o arada para ayarlayabilirsem turbo map li prins gelcek
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  16. #16
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wastegate ile oynanabilir. Ayarsızsa yenisi takılabilr.

  17. #17
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    servisten öğrendiğim kadarıyla (iş çıkışı gittim)kaçak kuçak warmı diye herşey normal dediler (vagcom'a da bağladılar) ayrıca k03 olan passatların basıncı 0.5 tavan 0.45 de cont. olduğunu 1750 devir de turbonun açtığını ve 2500-3000 civarı dolduğunu ve ayrıca 5000 devirden sonra basıncın düştüğünü söylediler. (Ankara doğuş oto). 5000 den sonra basıncın düşmesinin nedeni turbonun küçük olması imiş.

    k03s 180 hp olan ların ise 0.6 bar olduğunu ve k03'ten çok az daha büyük bir turbo olduğunu sölediler.

    Not: serviste bütün sensörler ve n75 ve tüm basınç hortumlarını kontrol ettiler. hiçbirinde herhangi bir patlak çatlak bozukluk olmadığı ortaya çıktı.

    Umarım bazı arkadaşlara yardımcı olur (k03 lü passatlar hakkında)

    onur kusurabakma konu biraz p.ç oldu ama.. idare et
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vagcom la elektronik arızaları görebilir ancak, basınç altında kaçıran dump valve i yada hortumdaki kacagi soyleyemez.. Ayrica soledikleri de yanlis basincla ilgili.. Servisteki çok bilmis adamlardansa Google a güvenmeyi tercih ederim.. Sen surekli 0.6 bar goremiyosan bi problem var demek..

  19. #19
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onca vw ci benim dediğimi diyorsa demek ki birşey var. ayrıca serviste mühendis wardı yetkili. normal bir usta değil. almanya'daki vw fabrikasında çalışıyormuş. burda tesadüfen karşılaştık. demek mühendislerden daha iyi bilceksin.ayrıca en ufak kaçak bile olsa hissedersin gidişinden sesinden oyundan buyundan.neyse bişe demiyorum .. zaten uzatmayada gerek yok çocuğun konusu ztn p.ç oldu
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •