rolling için gayet önemi var.ben 2 50-2-60 basıyorum.2 60 basarsam 4000 rpm e denk geliyor.araba büyük boru çekince üstlerde fena bi fark olmuyor,elbet bi üst vitese attığında 4500 devirlere iniyorsun.70 lik boru takınca araba üstlerde vtec açar gibi gitmiyor sonuçta.o zaman 70 lik neden çekiliyor direk en büyüğü neyse ondan yaptırmak lazım.back pressure her türlü gerekli demekki.turbo araçtada bp gereksiz deniliyor ama hep belirli bi boru çapı verilir ör:aracın sti sa 76 yaptır gibi.niye madem bp gereksiz adam 90-100 mm çeksin varsa.
max üst vitesler max 6 rpm -2-3 6200 rpm dönüyorum vitesine göre.
merruse un yazdığı güç tork olayı bende şöyle oldu katalizörü iptal ettiğimde evet anlık güçlü gidiyorduk peak.ama nefesi çabuk bitiyordu.sanırım geri basınç gereğinden fazla düştü.şu an catback var.back pressure düştü vites aralarında belli ediyor kendi anlık basınç ama katalizörsüz kadar değil.eskisi gibi bitmiyor ama
kime söylediysem turbo araba olmaz diyor ama ben böyle tecrübe ettim.fındık turbolu bi araç turbolu ama.