Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
b16 blok 1.9 stroker için,
84x84.5
84x87.2
84x89
r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.
b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.
en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.
daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.
![]()
Failure is not an option.
konuyla alakalı olarak bir soruda izniniz olursa ben sorayım stock vti aem filtre dc 4.1 headers 60lık borular son susturucu hks şunlar totalda kaç hp verir.
@B.Aktepe
Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
b18a oluyor teg'den çıkan..
Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın
B20 bloklar b serisi icindeki en zayif gomlek malzemesine sahip bloklardir. Devir cevirmeye yonelik tr den temin edebilecegin en mantikli setupta ise B18A( integra ls) blok alip , darton mid sleeve ile 84mm bore kullanman olucaktir. 84x89 kullanip, custom kol boyu ve custom piston imalati ile r/s ratio ayarlaman gerekecektir. Cunku orjinal r/s ratio 1.54
Failure is not an option.
Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,
Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
Piston kolu / krank stroke orani.
Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.
Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
Failure is not an option.
sağol bilal hiç mekanik ve motor okumadan bilgi bu kadar oluyo işte.ama öğrenmeye devamaslında bunula ilgili bi konu olsa iyi olurdu.sitede coğu kişi tak su kolu pistonu egzantrik su olsa bu iyi bu olsa kötü edasında marka odaklı konuşuluyor.kimsenin ölçüyle capla ilgili pek bilgisi yok hangi egzantrik kaç derece bore nedir stroke nedir kim yay takar kim takmaz bununla ilgili bi konu olsa baya iyi olur
tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim
stage2 eksantrik yay şapka---1500
ince conta----250-300
itr yağ pompası----300-350
termal conta----contacıda kestirlir 50tl
emme -------500
walbro---150
port polish-----250-300
p28 ----250--300
headers ----500 diyim 250-300e bulunur
cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
4.785 600
tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz
ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım![]()
kardeşim bu biraz iyimser olmadımı5 liraya olurmu bunlar bide piston olmadan egz işi pek yaramaz zannedersem hesabını bidaha yap istersen.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)