User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
99 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: optimum olarak en guzel b16a setupi

  1. #39

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki başgan bunun bize maliyeti ne olur? Mecburen yazılım yapılacak ve enjektör değişecek, birde benzin pompası ve regülatör sanırsam.
    istersen hiç biri değişmez...tamamem bolt on takabılırsın...ama dedıklerını yapmam mantıklı olur...jackson racınga satılıyormu hal bılemıyorum başkan..ıkıncı el benım eskısı dolanıyordu bı ara sımdı bırısı takıyor başkada turkıyede yok sanırım sıfır alman lazım...

  2. #40
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu yazılım ücetlerini merak ediyorum bende bayadır.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  3. #41
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #42

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla hiçbirşey değişmeden 200hp yapabiliosak süpper olur. Zaten supercahrgerda sanırım en fazla 1500-2000tl aralığındaydı.
    biraz daha yuksektir başkan...

  5. #43
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende şeyi merak ediyorum.
    B16 blok 1.9 stroker
    B18 blok 2.0 stroker
    B20 blok.

    Hepsininde sıkıştırma oranı aynı olduğunu varsayarsak hangisi neden tercih edilmelidir. Fiyat ikinci planda kalırsa. Bu ülkede her örneğinden gördük bu setupların. Kah atmosferik kah aşırı besleme.
    b16 blok 1.9 stroker için,

    84x84.5
    84x87.2
    84x89

    r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
    ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.

    b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.

    en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
    bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.

    daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.

    Failure is not an option.

  6. #44
    goldbergbrk
    Misafir
    konuyla alakalı olarak bir soruda izniniz olursa ben sorayım stock vti aem filtre dc 4.1 headers 60lık borular son susturucu hks şunlar totalda kaç hp verir.

  7. #45
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @B.Aktepe

    Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #46
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.810
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    b18a oluyor teg'den çıkan..
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  9. #47
    chiefkadir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    8.521
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla c20xe ye bile 2000tl harcadinmi 200hp ye yaklasiliodu
    Tago benim c20xe ile göbeem çatladı dünyanın parasını döktük 177hp olduk Şuanda 2000liraya beyin işini anca halledersin

  10. #48
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    b16 blok 1.9 stroker için,

    84x84.5
    84x87.2
    84x89

    r/s ratio hepsinde değişiyor, çevireceğin devire göre kullanacağın yere göre kendin seçebilirsin stroker kitini.
    ama en ideali b16a blok için 84x84.5, hem r/s ratio 1.60 hem de kare oluyor bore-stroke.

    b18 ile b20 blok boyları aynı, ama b18c1 veyaz c5 ise b18 dediğimiz, onlar zaten vtec olduğu için dışardan yağlama yapılması gerekmiyor, oil jetleri var, main gridle var vs.

    en iyi seçenek, b18c1 gsr bloğu, 89mm krank, darton mid sleeves ile birlikte 84mm piston çapıdır bana kalırsa.
    bu setup ta da custom olarak kol ve piston pim yüksekliğini ayarlayıp r/S ratio arttırırdım.

    daha fantezi olucaksa, b18c1 gsr bloğa, deck plate ile birlikte 92 yada 95mm krank, 86 mm sleeve ve piston, custom kol yine. B serisi max ları bu şekilde.

    peki bu örnekte devir dönmek sakıncalı olmıycakmı?stroke baya artıyo koldan sıkıştırmayıda ayarladık tamam bu mantıkta tork artmıyomu?devir dönülmiycekmi bu stupta sadece güçmü alıyoruz benmi yannış anlıyorum?

  11. #49
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu örnekte devir dönmek sakıncalı olmıycakmı?stroke baya artıyo koldan sıkıştırmayıda ayarladık tamam bu mantıkta tork artmıyomu?devir dönülmiycekmi bu stupta sadece güçmü alıyoruz benmi yannış anlıyorum?
    Tam tersine bu islem ile r/s ratio yu iyilestiriyoruz blok boyunu yukselterek kullanacagimiz kolun boyunu uzatabiliyoruz
    Failure is not an option.

  12. #50
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @B.Aktepe

    Çok teşekkürler. Ama bloklara yabancı olduğum için Integra'dan çıkma bulabileceğimiz B18'ler hangisi oluyor. Birde B20'lere değinmemişsin. Bu motoru uzunlamasına arkadan itişli bir araca takıcağımız ve devir çevirmek istediğimizi var sayarsak hangisi daha mantıklı. Yada hangisi ufak feragatlar ile daha ekonomik olur. Birinin stoker kiti atıyorum 3000 dolardır da diğeri 5000 dolardır felan gibi.
    B20 bloklar b serisi icindeki en zayif gomlek malzemesine sahip bloklardir. Devir cevirmeye yonelik tr den temin edebilecegin en mantikli setupta ise B18A( integra ls) blok alip , darton mid sleeve ile 84mm bore kullanman olucaktir. 84x89 kullanip, custom kol boyu ve custom piston imalati ile r/s ratio ayarlaman gerekecektir. Cunku orjinal r/s ratio 1.54
    Failure is not an option.

  13. #51
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tam tersine bu islem ile r/s ratio yu iyilestiriyoruz blok boyunu yukselterek kullanacagimiz kolun boyunu uzatabiliyoruz
    benim anlamadığım şu ozaman stroke veya bore hangisi artınca devir dönemiyoruz?hangisi tork hangisi devir için ben tamamen yannış biliyorum ozaman

  14. #52
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim anlamadığım şu ozaman stroke veya bore hangisi artınca devir dönemiyoruz?hangisi tork hangisi devir için ben tamamen yannış biliyorum ozaman

    Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,

    Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
    Piston kolu / krank stroke orani.

    Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.


    Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
    Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
    Failure is not an option.

  15. #53
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devir donmek icin alt blok bilesenlerinde dikkat etmen gerek belirli unsuar var,

    Krank stroke olcusune bagli piston hizi,
    Piston kolu / krank stroke orani.

    Bu 2 oran devir kabiliyetini belirler , tabi malzeme kalitesi, balansi, hafifligi vs gibi cesitli olcutlerde var.


    Tork beygir olayina bakarsak, krank stroke arttikca guc ve tork artar devir kabiliyetin azalir. hacim artar.
    Piston capi buyudukce, hacim artar, krank stroke ve kol boyu degismedigi icin devir kabiliyetin dusmez ama gucun artar.
    sağol bilal hiç mekanik ve motor okumadan bilgi bu kadar oluyo işte.ama öğrenmeye devamaslında bunula ilgili bi konu olsa iyi olurdu.sitede coğu kişi tak su kolu pistonu egzantrik su olsa bu iyi bu olsa kötü edasında marka odaklı konuşuluyor.kimsenin ölçüyle capla ilgili pek bilgisi yok hangi egzantrik kaç derece bore nedir stroke nedir kim yay takar kim takmaz bununla ilgili bi konu olsa baya iyi olur

  16. #54
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim

    stage2 eksantrik yay şapka---1500
    ince conta----250-300
    itr yağ pompası----300-350
    termal conta----contacıda kestirlir 50tl
    emme -------500
    walbro---150
    port polish-----250-300
    p28 ----250--300
    headers ----500 diyim 250-300e bulunur
    cai----custom yapılır hks mantarla 250yi geçmez
    baskı balata volan ---1500 bu biraz tuzlu oldu volan alınmaya bilir ozaman fiyat 650ye iner
    4.785 600

    tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz

    ince conta iş görür abi çok agresif bi egzantrik takılmaz yani 190 görür ben dynoda gördüm inanmaz kimse diye yazmamıstım

  17. #55
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim bu biraz iyimser olmadımı5 liraya olurmu bunlar bide piston olmadan egz işi pek yaramaz zannedersem hesabını bidaha yap istersen.

  18. #56
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tarkan abi motor durumunun iyi oldugunu varsayarsak 5lira limit diyelim

    stage2 eksantrik
    yay şapka
    ince conta
    itr yağ pompası
    termal conta
    emme
    walbro
    port polish
    p28
    headers
    cai
    baskı balata volan
    4.785

    tahminen 180+ üstü olursun çokta keyifli olur düzgün kullanılırsa hiçte kırılmaz
    Alt blok standart kalıyor yukarıdaki bolt on parçalar vede üst kapak malzemeleri 5000 tl tutuyor mu ya ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #57
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha fazla tutar aslında

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •