User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
113 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: timing ayarı hakkında

  1. #39
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle birşey var bro dikkat edersen whp olarak hemen hemen aynı hatta savaş abinin yaptığı 2 beygir kadar fazla.. ama ilk ölçümde daha fazla devir dönüldüğü için kayıp daha fazla çıkmış ve bilgisayarda kayıbı whp nin üstüne eklediği için orda sıkıntı olmuş..
    YouTube
    DR.ECU

  2. #40
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen şu arabanın yatak ve segmanlarını bi değiştirsen çok şey değişecekte.. Kompresyon ölçtün mü şu son haliyle ?

  3. #41
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı racing3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçekten çok kaynak var ama çelişkililer, açıkçası benim de çok takıldığım bir konuydu. net bir yaklaşım bulmak zor görünüyor.
    sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  4. #42
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erel 2 ölçüm arasında 10 derece fark var oda etken olabilir belirli bir miktar

  5. #43

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
    dereceli egzn sonrasını soruyor...

  6. #44
    kop42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Dikmen
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok abı ole bısey kasnak kullanmaz o zmn 0 rakımdakıler
    edo nası yanı sımdı denız kenarındakı arabaya avans rötar felanmı yapıosun sen kasnaklardan
    et giren yere dert girmez.

  7. #45
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde anlamadığım GKM garajda yaptırdığım timing de

    aracım 181 hp çıkmıştı ama ivme sok istikrarsızdı

    bakınız..





    Paşaoğlunda yaptırdığım timingde tork da düştü HP de ama daha istikrarlı bi ivme olduğunu görüyoruz ama 5 Hp baya fark etti gibi arabada

    Bakınız Paşaoğlu dyno




    İnternette bende araştırmıştım bu timing olayını nasıl yapılır nedir ne yapılır neye göre ne hesaplanır
    üstteki dalgalı rafikte ortalama tork daha fazla 3-5 nm kadar.yine üstteki grafikte 6000devirden sonra 7400e kadar 200nm torktan 160nm torka düşerken alttaki düz grafikte 6000den 7400 devre kadar 195nm torktan 145nm torka düşmüşün

    yani dalgalı grafik 1400 devirlik bi yüksek devir periyodunda 40nm kaybederken diğer düz grafik aynı periyotta 50nm tork kaybetmiş


    ama benim anlamadığım biri 4 biri 5. viteste denenmiş ve birinde 7800 birinde 7500 gibi kesici var sanki
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  8. #46
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yekta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle birşey var bro dikkat edersen whp olarak hemen hemen aynı hatta savaş abinin yaptığı 2 beygir kadar fazla.. ama ilk ölçümde daha fazla devir dönüldüğü için kayıp daha fazla çıkmış ve bilgisayarda kayıbı whp nin üstüne eklediği için orda sıkıntı olmuş..
    Ona dikkat ememiştim
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen şu arabanın yatak ve segmanlarını bi değiştirsen çok şey değişecekte.. Kompresyon ölçtün mü şu son haliyle ?
    ölçtürmedim satmazsam değiştiricem kızdım valla
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstteki dalgalı rafikte ortalama tork daha fazla 3-5 nm kadar.yine üstteki grafikte 6000devirden sonra 7400e kadar 200nm torktan 160nm torka düşerken alttaki düz grafikte 6000den 7400 devre kadar 195nm torktan 145nm torka düşmüşün

    yani dalgalı grafik 1400 devirlik bi yüksek devir periyodunda 40nm kaybederken diğer düz grafik aynı periyotta 50nm tork kaybetmiş


    ama benim anlamadığım biri 4 biri 5. viteste denenmiş ve birinde 7800 birinde 7500 gibi kesici var sanki
    Nie 4. ve 5. farklılı şanzımandan dolayı bence 2. dynoda araç 5ileri şanzıman vardı.

  9. #47
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen tam olarak neyi soruyorsun.standart araca sente ayarınımı?dereceli taktıktan sonraki ayarın nasıl neye göre yapıldığınımı?
    tam olarak sorduğum şu: eksantriğini değiştirdiğimiz araçta, kasnaktan timingi hesaplanan verilere göre yapılmasına rağmen, dynoda bu derecelerde max verim neden yakalanamıyor? ikinci takıldığım nokta ise yine aynı araçlardaki zaman zaman yaşanan istikrarsızlık. zaman zaman dediğim şu, araç iyi yürürken, aynı hava koşulllarında bir başka gün iştahsızlaşıyor, ya da saat arayla. forumda da örnekleri var, yabancı forumlarda da karşılaştım. atlanan bişeyler var demekki diyorum, ama zaten iyi bilmediğim bir konu ve bi okadar da hassas. nedir bu olumsuzlukların nedeni?

  10. #48
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dynoda max verim neden yakalanmasın? takılan her egzantrik aynı arabada aynı sonucu vermez ki.
    8000 devir çeviren 11 sıkıştırmalı 2" headerlı bir motordaki max verim aldığın güç ve tork eğrilerin ile;
    9000 devir çeviren 12 sıkıştırmalı 2.5"headerlı bir motordaki tork güç eğrileri aynı olmaz ki.
    hepsini geçtim,
    bütün verileri aynı olan bir otomobilde bile r/s ratio ları birinin 1.50 bir diğerinin 1.70 olduğun otomobilde bile tork grafikleri aynı değildir. o yüzden max verimi aynı egzantrikte aynı kasnak ayarları ile alamazsınız. her araca göre dyno üstünde bakılması gerekir.
    bu bahsettiğim sente değil. sentesi yapılmış motorun, egzantriğinin kasnaklar ile fine tune dediğimiz ufak oynamalar ile güç tork eğrisini güç bandına taşıması olayıdır.

    egzantrik aldık diyelim bize yollanan kağıttaki bilgilere göre aracın sentesini ayarlarız. sonradan dyno üzerinde kendi aracımıza göre ufak oynamalar ile istediğimiz duruma getiririz.
    Failure is not an option.

  11. #49
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dyno da max verim yakalamayı yanlış anlamışsınız, ya da ben eksik ifade ettim. hesaba göre yapılan ayarda dyno da atıyorum 140 hp verdi, ama deneme yanılma yöntemi ile dyno üzerinde 142-143 ler görülebiliyor demek sitedim. hadi son rütuşlarla (fine tune) tabiki o kadar artış olacaktır diyelim, ancak kağıt üzerindeki hesap uygulandığında stock halinden daha kötü sonuçlar da alınabiliyor. bunların da ötesinde asıl kafamı kurcalayan ikinci sırada sorduğum istikrarsızlık olayı.

  12. #50
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    istikrarsızlık ile timing in bir ilişkisi yok. hava şartları benzin kalitesi ile ilgili bir durum.
    kağıt üzerinde yapılan hesaplamalarda sonuç olarak fine tune yapılmaz. sentesi ayarlanır ama verilen teknik bilgilere göre. daha önceki yapılan araçlardan örnek alarak ezbere yapılabilir tabi. en yararlı kaynak bu konu üzerinde internet yabancı forumlar teknik forumlar vs. okumak araştırmak en iyisi
    Failure is not an option.

  13. #51
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman okumaya, kurcalamaya devam

  14. #52
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kop42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    edo nası yanı sımdı denız kenarındakı arabaya avans rötar felanmı yapıosun sen kasnaklardan
    ewt +1 deydı benım kasnagım

  15. #53
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar olay tam olarak şöyle benim aracımda d17a2 crower marka stage 2 egzantirik var bunu timing ayarı aşağıda koyduğum kasnağın R yönü 5 derece ama yurdışında bulduğum araçlarda bunlar hep A yönü 4 yada 5 derecede ve bu yurdışında tek bir araç değil crower timing card linkte buna göre yapılan timing adamlar A 4veya5 derece olurken benim aracımda neden 5 derece R yönü bunu bana açıklayacak biri varmı bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????

    http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462


  16. #54
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada açıklayamadığım bir olay daha var aslında, vtec dediğimiz teknolojide avansa manuel olarak müdahale edemiyoruz, zaten tüm ayarı kendisi çekiyor. kasnaktan verdiğimiz dereceye göre elektronik valve timing nasıl tepki veriyor acaba? bizim araçlarda mesela stock halinde iken tüm bu ayarları resetleyerek, motorun o anki mevcut durumuna göre (afr, yakıt durmu, hava sıcaklığı vs) kendisini yeniden düzenliyor ve olabilecek en optimum ayara getiriyor.

  17. #55
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı daredevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar olay tam olarak şöyle benim aracımda d17a2 crower marka stage 2 egzantirik var bunu timing ayarı aşağıda koyduğum kasnağın R yönü 5 derece ama yurdışında bulduğum araçlarda bunlar hep A yönü 4 yada 5 derecede ve bu yurdışında tek bir araç değil crower timing card linkte buna göre yapılan timing adamlar A 4veya5 derece olurken benim aracımda neden 5 derece R yönü bunu bana açıklayacak biri varmı bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????

    http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462

    5 derece, 2.5 mark olarak dimi yıldıray?

  18. #56

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    benimki kasnak üzerinde 2 derece Avans'ta...

  19. #57
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soner abi sen ilk taktığında kasnaktan derece vermeden denedinmi hiç, o derece yani.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •