Komple yok. Yerlnde düz boru var
Printable View
Bu linkte vw modellerinin servis manual leri var, sol dan kategori seçip istediginiz teknik bilgiye ulaşabilirsiniz.
http://workshop-manuals.com/volkswagen/
yukarıdaki manual linklerinde şanzıman oranları var her aracın, kurcala bak istedigine.
Önce kaputu kaldırıp şanzıman kodunu öğreneceksin, o kodla oran arayışına girebilirsin
5-6 ileri olayı ise model ve çekişe göre değişiyor.
4 çeker modellerin hepsi ve passat (105 hp) 6 ileri iken, golf, leon vs de 5 ileri. sanırım yurtdışındaki manuel a3 ler de 6 ileri.
bugün şanzııman koduna baktım ama tam emin değilim 02OR veya 026J böyle bişi yazıyordu aracın altından bakamadım kar yağıyordu
Altta değil , üstte olmalı..
3 harfli
HDS
JWC
FSM
gibi
http://i.hizliresim.com/oA3Z6q.jpg
CAYC motorla konu takip ;)
http://vag-codes.info/files/options/...tion-codes.pdf bilgi niteliğinde olabilir
0A4300047KX 5-speed manual transmission; 62/17; MWW MQ250
gearbox 5 speed manual
top gear ratio 0.63
final drive ratio 3.65
Vites vites detay bulamadım biraz karıştırmak lazım.. Mehmet Mert bulur çıkartır biyerlerden..
çok çok sağol abi çok teşekkür ederim bende bir link buldum
http://www.partsbase.org/vw/golf-var...0-001-gearbox/
Abi downpipe ve egzozu yazılımdan önce mi sonramı yaptırmalıyım?
Abiler biraz araştırdığım kadarıyla edindiğim bilgileri yazacağım 1.6 tdi ile 2.0 tdi alt kısım farklarını
conrod crankshaft flywheel farklılıklar var (parça kodları farklı) (Flywheel in farklı olmasında 4 çeker 5-6-7 ileri değişik şanzımanların kullanılması)
hoşuma giden bir şeyde 2.0 tdi ile geri kalan parçaların aynı koda sahip olmaları
inşallah yardımcı olabilmişimdir :)
1.6 clh tdi şanzıman oranları
1. vites 3.777
2. vites 1.944
3. vites 1.185
4. vites 0.815
5. vites 0.625
Beyler peki rakım farkından kaynaklanan çekiş düşüklüğü için ne yapabiliriz? Araç 2012 Passat 1.6 TDI CAYC, normalde 77kw (105hp) ve şuan 80.000kmde. 41.000km de iken Ankara'da Megachipsde hafif bir yazılım yapılmıştı, 135-140 hp civarı imiş. Chip dışında araçta hiçbir değişiklik yapılmadı. EGR, DPF falan hepsi faal, filtre orjinal. Ve hemen hemen ayda bir DPF temizlemek için uzun yol yapıyorum, onun tıkanık olduğunu sanmıyorum. Mazotu Opetten, pahalı olanından alıyorum.
Geçen sene ağustosa kadar arabamı sıfır aldığımdan beri rakımı 300 metreyi geçmeyen bir yerde kullandım, Eylül ayında 800-900 derken 1900 metre rakımlı bir ile (Erzurum'a) geldim ve burada yaşamaya devam edeceğim nasipse. Tabi bu arada yüksek rakıma çıkınca ciddi bir performans düşüklüğü söz konusu oldu, düşük devirlerde isteksizlik başladı.
Geçen ay Ankara'ya(800-900m rakım) bir haftalığına gittiğimde aracın performansının eski haline döndüğüne şahit oldum. Tabi geriye 1900'lü rakımlara çıkınca geriye performans düştü. VW servise sorduğumda yapacak birşey olmadığından söz ettiler (veya başlarından savdılar, anlamadım.)
Sizce bunu nasıl çözebilirim? Oksijenim az mı geliyor acaba? :)
Ayrıca "carbon clean" önerir misiniz? İstanbul-Ankara'da kaça yapıyorlar, bilen var mı?
RAkım yükseldikçe basınc düşer,
biraz basınc acılcak..
Sonunda bugün hayırlısıyla yeni aracımı aldım 2012 golf 1.6 tdi 105'lik hava filtresi seçimim hangisi olmalı açık hava filtresimi kn kutu içi filtremi herkes kn kutu içi kullanıyo yanlış bilmmiyosam
hava filtresi dizelde fark ediyor mu ? before after dynosu varmı kullanların.
Polo 1.6 tdi icin 2.el kn kutu ici filtre ve temizleme soreyi isteyen bana pm ulasabilir
bence bu konuda bir eksik vardı o da MOTOR YAĞI hakkında bilgiler
motul 8100 xclean + 5w30
teknik özelliklerine bakılarak en akışkan yağ
mobil1 esp formula 5w30
teknik özelliklerine bakılarak en yüksek parlama noktasına sahip yağ
castrol edge professional longlife III 5w30
teknik özelliklerine bakılarak standart 1.6 tdi orjinal servis yağı motul ve mobil e göre 100 derecede ki akışkanlığı düşük
liqui Moly toptech 4200 5w30
diğer ürünlere göre sülfat oranı yüksek
Bu arada konu dışı ama, İstanbul Avrupa yakasında vag com özellikleri açtırabileceğimiz güvenilir yerler var mıdır?
Bu arada size ilginç bir bilgi daha, Passat'ımı sıfır alıp geldiğim ülkede servis aralıkları 30.000-60.000-90.000 diye gidiyor, araç menüsü de o şekilde uyarıyor, ama TRde 15.000 kmde bir servis sanırım. Avrupa'da aracıma Castrol Edge Professional longlife III 5w30 koyuyorlardı, bakımlarını uzun ömürlü bakım olarak yapıyorlardı. Fakat ben de aradaki 15.000 kmlerde bir özel serviste motor yağı ve filtreleri değiştirdim. Şimdi Erzurum şartlarında yağ olarak hangi markanın hangi yağını tavsiye edersiniz?
0. km Araç alındı,
17.000. km özel serviste yağ-filtre vs değişti.
30.000. km VW yetkili serviste uzun ömürlü bakım yapıldı.
41.000. kmde Megachips soft yazılım,
45.000. km özel serviste yağ-filtre vs değişti.
60.000. kmde VW yektili serviste uzun ömürlü bakım yapıldı.
Şu an 70.000kmde.