Lineada 1.3 cdti oldugu icin egr var ben mehmet abide iptal ettirmistim beyinden
Printable View
Lineada 1.3 cdti oldugu icin egr var ben mehmet abide iptal ettirmistim beyinden
benmde kafamı kurcalayan 1-2 şey var
1-aracım 96 bin km de emme egzoz manifoldunu temizletmek istiyorum bana şuraya git hallet gel yapalım edelim diyebilcek biri varmı ücret ne olur?
2-ortada chiplenmiş 90 lık corsalar var ancak 75 liklerle farkları mazot pompası ve turbo die biliyorum ben aracımdan yazılımla 93-100hp arası bir güç istiyorum bu farklar sebebiyle dayanıklılık yada pompayla ilgili arızalar olurmu
3-turbom da bugüne kdr bldgm hç bir işlem olmadığı bu km yi düşünnce insan kuşkuya düşüyor ancak bu km ye gelmesine ragmen içerde otobanda giderken turbo sesi fln gelmiyor sdc sokak aralarında 2 bin devir görünce camlar açıksa ıslık sesi bariz duyuluyor yazılımdan snr turbo zorlanırmı illa bakıma sokmam gerekirmi durumuna göre en az ve en çok maliyeti ne olur bu turbonun bana?
şimdiden teşekkürler cvplar için
Biraz maliyetli bir iş gibi bu temizlik olayı tamamen işcilik..Araba piyasasında enjektörcü dedigimiz adamlar yapıyolar genelde yada ugrasırım dıyen mekanıkcıler.
multijetde yazılımdan sonra problem oldugunu ben kendım şahsen görmedım mekanık olarak turbonuzuda canlı olarak sadece bu işi yapan birine göstermenızde fayda vardır dıye dusunuyorum turbocuya..problem olabilir ilerde fazla maliyet yaratmaması acısından.
1.3 cdti lerin 120 ye kadar olu var. Tolga abininki guzel yuruyo yaklasik 115 degerlerinde faln olmasi lazim.
Ben corsada hep korkmustum sanki bole heran yarilacak gibi geliodu bana hic guven vermiyodu o motor. O yuzden remap yapmadan sattim. Ama kullaniliosa kesinlikle remap yapilmali araba yerinden kalkana kadar heralde bi tur tavla atarsin :D
aynen hızlanana kdr cd değiştiriyorum istdgm şarkıyı açıorum bi bakıorum 0-100 olmuş:D aslında dayandıkları gttkleri noktaları bende biliyorum ama o bahsettiklerin genelde hep 90 hp olanlardan çıkıyor 75 liklerdende çıkıyor fakat 90 lıkların turbosunun ve mazot pompa nın daha kapasiteli olması kuşku brz bende ayrıca motor 96 bin e geldi:) geçen akşam forumdan ninja250r la denedik düz yol 160 a kdr tırlar boyu yiorum hatta bekliyor beni ama düzde ben alıyorum 160a kdr öle hızlanması kötü canıma tak etti ondan yazılım istiyorum
1.3 multijet ve cdti kullanıcılarına sorum olucak aranızda bilmiyorum bu motorla en fazla km yapan kim var 1-2 sorum olucak ağır bakımı kaç bin km de aracım 98 bin in üzerinde performans lı kullanımdan kaynaklanan triger vs bir sorunu varmıdır bide aracımdan km lerdir gelen bir ses var vuruntu sesimi desem zincir sesimi desem sürekli 1000-1600 dvr arasında tırt tırt die gaz kesme ve ani hızlanmalarda olan bir ses var onuda çözmüş dglm yaşayan tecrübe eden varmıdır ?
1.3 multijetlerde triger kayıs yerine zincir kullanıldıgı icin 150bin'de değişiim diyorlar ama yinede baktırmakta fayda var...
100bin ve 150binde bi ağır bakıma girmeli diye düşünüyorum..
1.3 zincirleri 100 bin ile 200 bin arası oynuyor. ben 130binde değiştirdim orjinal olarak. ses çıkartmaya başlamıştı haliyle
Bildigin zincir sesi geliyor, cıkır cıkır bi ses.
Benim 90binlerde baslamıstı, o zaman degistirdim.
1999-2000 model laguna-volvo s40-mitsubishi carisma 1,9 turbo dizel motorlar ile ilgili tecrübesi bilgisi olan varmı?
renault f8q yada volvo d4192 motor kodu.
1,9 100 hp civarı.common rail değil,eski sistem.
problemli midir,çok yakar mı?
nette ki ilan sahiplerini aradığımda herkes motor yaptırdık yeni 0km diyor.bukadar sorunlumu acaba?
valla megane 1.9 dti yımız var halen faal ve sürekli uzun yol yapar 570 bin km de kendileri yağla ilgili bir problem yüzünden 200 küsür binlerde motoru sıfırlamak zorund akaldık turbo da değişmişti sağlıklı bir 1.9dti bence çogu araca şaka yapar eski tip bir dizel hacimine kanma çok az yakar hatta şehiriçi 1.3cdti dan daha az yakıyor çogu zaman uzun yolda 110-130 krş arası gdp gelir tapa gaz gtsende 200 kuruşu brz aşar genelde direksiyon kutusu ve v kayışı sorundur sürekli kopar atar onun dışında elektrik aksamı yaşa baglı olarak yıpranma dışında motorla ilgli en ufak bir sıkıntı yaşamadık yani eger hor kullanmassan bakımları tam ise çok saglıklı ve dayanıklı motordur
Kanka did ler orjinl 115 bg ondan daha seri sanirm ama bzle ayni motor anlamadm gtti:)
Genel olarak motoru ii bzmki 115 bnde o kayis olayni servste yaptrdk suan tik yok dzgn yapilmassa seste yapar kopabilirde.suan saat gbi massalh:) cipide yaptm yakit dustu fenada gidio.yakit azaldi cnku artk hzlanrken yarim gaz basiorm uzuorm:) vergisini dusunmessen bnzn alip lpg taktiricaksan az km yapms temz dti al derim.bakim olarakta bisiyi yok 5bnde fltre 10 bnde yag arti filtre ole devam.arkadasta dems ztn 200 bn sornsuz kullanmslar enjktrlerde saglam.ki ramo kirsal kullaniodu:DD
Arkadaşlar 1.3 cdti corsa için yarın turbo bakımı ve emme manifoldu temizliğine gidicem. Arabada chip olmasına rağmen gidişi memnun etmiyor. Hazır turbo açılmışken emme pervanesinede el atma imkanımız olabilir. bu multijet ve cdti motorlarda kkk turbo kullanılıyormuş. aynı turboyu kullanan 1.5 renoların pervaneleri daha büyükmüş. mevcut pervane renonunki ile değiştiğinde yazılımlada illaki oynanması gerekir mi?
yada bu kkk turbo için alternatif hangi turbonun parçaları ile upgrade edebiliriz? tavsiyeleriniz nasıl olur?
teşekkürler.
snnki en son yakından gördüğümde kondisyonu iyidi serviste ne yaptırdıysan inş yararlı olmuştur biz altından kalkamadık:D did ler sdc fark 15 hp diil bence kullanıcı olan arkadaşlarım hakikaten gidişte çok fark oldgunu belirttiler kırsal deyip durma kırsal can dır:D hiç değişmedi enjektörler düzgün baktıktan snr prob olmaz cuma burda benm megane buluşma yapak:D
Kanka sn gordugnde yapilydi ztn..arada 15 bg vr gider tabi:) gl smdi bnmkine bin eheh moruk calisiorm ya.ztn deneyp mazotu bosa harcamam onla:P
Arabayi 107 bnde aldk kays eskiydi 20 tl bisi dgsti sanayide bldgmz bi motorcu snra alternatr kafasi ses yapmaya basladi adam yapamadi o arada kays kesti bnde bilemedm suboplari yedik bi guzl.snra topladi lavuk motoru yine kays ses yapio servste tandk vrdi bgn yarn gtrcz derkn baktm kayisin yarisi makranin disinda:) ertesi gn goturuorz yolda kesti hemen stop ettm cikardm kayisi gttim.srvste alteernatr kafasi makara fln bide kayis dgsti gergiyide on numara ayarladilar ne ses var ne bisi allah bozmasin diyim suan:)) o seklde hallettk 5bn rahat yapmisizdr sorn yok ztn adamlar dedi 30 bnde falan bilya ses yapablr ozmn yne degisir
Bnde bi tek chip var dyno ckicaz hafiften turbo acicaz iste duman azalsn die ortalama 125-130 bg arasi sanirm olcaz
He arac bn kullaniorm sehr ici 7lt yazio babam kullansa 6a duser:) uzun yoldada 150 yi
gcmz
sağolun,bugün aldım arabayı 1,9 dizel laguna.serviste v kayışı işini konuştuk.kayışın kasnağı plastik olduğundan kayış üstünü oyup kendine yer yapıyor dedi.sanayide sadece kayış değiştirip o 20liralık kasnağını almazsan oyduğu yerden kayınca yeni kayış o plastiğin sivrilen kenarları kesip atar dedi.çekinmeyin 20tl fazla verin adam gibi olsun:)
Bzmkine metal taktilar galiba plastk goremedm.kayis isini hrrkes beceremior disarda yptrma ver servise yaptr gtsn ztn uzun sure sorn cikartmaz.bn tepretoglnda yaptrmstm hatta brdan biri orda calisioda adimi unuttm.bu arada hyrli olsun kc km kc model arac.bz temz laguna bulamamstk megane buldk aldk:) sanada cipi yapalm hemen bakmlarini hallette:)
gecen gun hesapladım yol bılgısayarındakı verılere gore 210krs yakıo tam :D bı depo ılede 883 km yapmısz oluyoruz 60 ltre mazotla uzun yolda bını gecıyormus ztn sagdan soldan duyduklarıma gore bı kere koye gıtsek rızeye bı depoyla gıdıcez herhalde:D ozaman anlamıs olucam sehır dısını :) 210 krs ıyı ya gercekten gaz taktırıcagıma dızel olsun daha ıyı.sahın vardı daha once o 200 yakıodu bıde bunun kadar gıtmıodu:D
bağdatlılar bakımlı bi laguna.şirket patronu sonrada yönetici kullanmış.196,000de şuan.200,000 bakımından sonra yaptırmayı düşünüyorum eğer satmazsak.o da 1-2 aya tekabül ediyor:D
trigier,v kayışı,mazot filtresi,debriyaj,marş motoru herşey yeni arabada:)şuanki hali bile gayet iyi ama işte kaşıntı:D
ztn o kayıs ses falan yapmıosa elleme :) genlde bak solıyım farların falan kapalıykn ses yapabılır farları acınca duzelıo :D:D bz trıgerı degstırdık adam demıstı sukadr km var ıcımız rahat etmedı degıstrdık adam doru demıs:D sn onları bırakta enjektr krum temızlıgıne gır:) gercı bende gırıcem guya
Evet şuanki haliyle balans makinasına girdiğinde alt devirde hafif balans yaptı. kullanırken ses yok ama.
Şimdi turboya mudahele edilirse bari birazcıkta güç alalım dedim. Daha büyük bir pervane takılsa ona gore bir yazılım atılsa güzel olur.
ama hangi pervane :)
Fiat Punto 1.3 Multijet
Custom Hava Filtresi
Steel Sport Egzoz
CR Powerbox
HKS ssqv Blow Off
Sağlamlık açısından
PD130 mu?
2.0TDİ 140bg mi?