User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
130 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakkında???

  1. #77
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ariza isigi yanmadi demissin.cihazla baktinizmi ariza kodu varmiydi?
    cihazla bakmadık ama arıza kodu olsa da bişey değişmezki.. araba da o sensör olmadan da araba aynı yürüyo çekişte ne bi azalma ne aracın çalışmaması hiç bi sorun yok... ama tahminim muhtemelen arıza kodu vermiştir bu da normal zaten fişi takılı değil...

  2. #78

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer arabanız full sequential falan çalışmıyorsa o sensörün varlığı çok birşey ifade etmez. Dolayısı ile söküldüğünde fark hissetmemeniz doğal diyebiliriz.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #79
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer arabanız full sequential falan çalışmıyorsa o sensörün varlığı çok birşey ifade etmez. Dolayısı ile söküldüğünde fark hissetmemeniz doğal diyebiliriz.
    full sequental çalışmıyo derken tam anlamadım... araç enjeksiyonlu bildiğiniz gibi ve bmw de 1-3 / 2-4 ateşleme var...

    yani anlayamadığım bu sensörün varlığı kendini yokluğu kendini nerde belli edecek??

  4. #80
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz bakındım
    3.18is m42 motorlarda bosch motronic 1.7 beyin kullanılmış ?

    alfaromeolardan biliyorum, aynı beyin kullananlarda cam (kam açı sensörü) sensörü yoktu.
    Tek sensör olan crankshaft sensöründen hesaplanıyordu enjeksiyon ve ateşleme sırası.

    dolayısı ile merrusenin dediği olabilir, o sensör kullanılmıyordur belki gerçekten
    peki neden takılı araç üzerinde derseniz? onu bilmiyorum .

    mesela burada ecu pinout şeması var, öyle bir sensör yazmıyor
    ECU Pinouts - E30 Zone Wiki
    tam olarak ecu nun üzerindeki bosch numarasına bakmak lazım sanırım
    belkide usa versiyonları farklı üretilmişte olabilir
    o kadar varyasyon varki


    birde bu eculara test soketine led takılarak hata kodu okunabiliyor olması lazım
    atıyorum, led şöyle yanarsa lambda hatası 4.4.2.1 gibi...
    yani peş peşe 4 kere - 4 kere - 2 ve 1 kere yanıp sönerse.

  5. #81
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz bakındım
    3.18is m42 motorlarda bosch motronic 1.7 beyin kullanılmış ?

    alfaromeolardan biliyorum, aynı beyin kullananlarda cam (kam açı sensörü) sensörü yoktu.
    Tek sensör olan crankshaft sensöründen hesaplanıyordu enjeksiyon ve ateşleme sırası.

    dolayısı ile merrusenin dediği olabilir, o sensör kullanılmıyordur belki gerçekten
    peki neden takılı araç üzerinde derseniz? onu bilmiyorum .

    mesela burada ecu pinout şeması var, öyle bir sensör yazmıyor
    ECU Pinouts - E30 Zone Wiki
    tam olarak ecu nun üzerindeki bosch numarasına bakmak lazım sanırım
    belkide usa versiyonları farklı üretilmişte olabilir
    o kadar varyasyon varki


    birde bu eculara test soketine led takılarak hata kodu okunabiliyor olması lazım
    atıyorum, led şöyle yanarsa lambda hatası 4.4.2.1 gibi...
    yani peş peşe 4 kere - 4 kere - 2 ve 1 kere yanıp sönerse.
    hıc bır sey fark etmıyorsa ecu 1.ust olu noktayı nasıl goruyor krank sensor tekerınde bos diş olması lazım o zaman.eger oyleyse bu adamlar cam sensorunu nıye koysun cok ılgınc.

  6. #82
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz bakındım
    3.18is m42 motorlarda bosch motronic 1.7 beyin kullanılmış ?

    alfaromeolardan biliyorum, aynı beyin kullananlarda cam (kam açı sensörü) sensörü yoktu.
    Tek sensör olan crankshaft sensöründen hesaplanıyordu enjeksiyon ve ateşleme sırası.

    dolayısı ile merrusenin dediği olabilir, o sensör kullanılmıyordur belki gerçekten
    peki neden takılı araç üzerinde derseniz? onu bilmiyorum .

    mesela burada ecu pinout şeması var, öyle bir sensör yazmıyor
    ECU Pinouts - E30 Zone Wiki
    tam olarak ecu nun üzerindeki bosch numarasına bakmak lazım sanırım
    belkide usa versiyonları farklı üretilmişte olabilir
    o kadar varyasyon varki


    birde bu eculara test soketine led takılarak hata kodu okunabiliyor olması lazım
    atıyorum, led şöyle yanarsa lambda hatası 4.4.2.1 gibi...
    yani peş peşe 4 kere - 4 kere - 2 ve 1 kere yanıp sönerse.
    Metronic 1,7 doğru bu beyin var arabada...

    her ne kadar oskiloskop olmasada gittiğim ustada adam bilgisayarından girdi benim aracın elektrik tesisatı şemasını buldu ve burdan sensörün bağlantılarına yoluna vs baktı.. yani bu sensör bütün m42 motorlarda var...

    bu hata kontrol sistemi dediğiniz gibi sokete led takılarak olabilir bunu duymamıştım ama 4.4.2.1. gibi bi sistem bu beyinlerde var.. kontağı açıyosunuz bir süre bekleyip gaza tam ama 2 saniye gibi basıp çekmek süretiyle arıza lambasının yanma aralıklarından kodu çıkarabiliyosun.. bu sistemi biliyorum ama ben yapmaya çalıştığımda beceremedim...

    bu sensörün araç üzerinde olup da bi işe yaramıyor olması veya etkin olmaması çok uzak bi ihtimal olarak geliyor açıkcası...

  7. #83
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hıc bır sey fark etmıyorsa ecu 1.ust olu noktayı nasıl goruyor krank sensor tekerınde bos diş olması lazım o zaman.eger oyleyse bu adamlar cam sensorunu nıye koysun cok ılgınc.
    ona getirilen açıklama şu şekilde: bazı egzantrik sensörü hatalarında ilk seferde araç hata veriyor ve sonrasında yine çalışıyor ancak kullandığı değerler daha önce 10 birim geriye giderek sensör çalışıyorken ki kaydettiği verileri kullanıyor böylece arac belli oranda yürüyo.. üreticiler bu duruma sensör bozulduktan sonra ne kadar gidebilme izni verdiyse o kadar araç gidiyr ve bu süre sonunda hiç çalışmaz oluyor araba.... ya da bu değerlerle araç mutlu mesut araç sahibi deli olarak yürümeye devam ediyor...

  8. #84
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gönderdiğiniz pineout şemasını inceledim gözüme çarpan bişey: ABS ile ilgili hiçbişey yok mesela 1.7 şemasında ama ben de ABS var.. yani farklılıklar olabilir zannımca....

  9. #85
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gönderdiğiniz pineout şemasını inceledim gözüme çarpan bişey: ABS ile ilgili hiçbişey yok mesela 1.7 şemasında ama ben de ABS var.. yani farklılıklar olabilir zannımca....
    abs beyni farklıdır zaten bu motor beyni

  10. #86
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motronik beyinli araçlarda hata kodu öğrenme:
    (sadece hata kod ışığı olan versiyonlar için)

    vitesi boşa al
    kontağı aç (motoru çalıştırma)
    5 kere tam gaz yap, bırak
    birkaç saniye sonra led yanıp sönecek, ardından kodu gösterir şekilde yanıp sönecek

    hata kodu 4 ana bölümden oluşuyor
    mesela 1211

    1 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
    sonra 2 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
    1 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
    1 kere yanıp sönecek

    tık - tıktık - tık - tık (gibi)


    çok işe yarar cevaplar beklemeyin
    1444 hata yok demek oluyor.

    Motronic Fault Codes - E30 Zone Wiki

  11. #87
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni konu acacaktim ama burdan sorayim.Benzer sorunu bn de yasiyorum, camshaft position sensor arizasi veriyor intermttent diyor. O zmn araba su an kendini rotara cekmis durumda dogru mudur? Arac allroad 2.7 tt yaptirmayi dusunmuyorum kisa donemde, sakincalari nedir?
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  12. #88
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni konu acacaktim ama burdan sorayim.Benzer sorunu bn de yasiyorum, camshaft position sensor arizasi veriyor intermttent diyor. O zmn araba su an kendini rotara cekmis durumda dogru mudur? Arac allroad 2.7 tt yaptirmayi dusunmuyorum kisa donemde, sakincalari nedir?
    yeni konu açın bence
    zaten burası yeterince karışık hepten bulanıklaşmasın

  13. #89
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E30 check engine light stomp test - YouTube

    yapmaya çalıştığımız şey bu videodakinin aynısı da neyse...

    Asıl konuya gelelim egzantrik mil sensörü olmadan da araba aynı şu anki performansında... acep niye ola ki???

  14. #90
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ona getirilen açıklama şu şekilde: bazı egzantrik sensörü hatalarında ilk seferde araç hata veriyor ve sonrasında yine çalışıyor ancak kullandığı değerler daha önce 10 birim geriye giderek sensör çalışıyorken ki kaydettiği verileri kullanıyor böylece arac belli oranda yürüyo.. üreticiler bu duruma sensör bozulduktan sonra ne kadar gidebilme izni verdiyse o kadar araç gidiyr ve bu süre sonunda hiç çalışmaz oluyor araba.... ya da bu değerlerle araç mutlu mesut araç sahibi deli olarak yürümeye devam ediyor...
    10 brim gerıye cekıyo derken 10 derece avansı gerıye cekıyorsa performans dusmesı normal.fakat bu durum senın ecu ıcınde gecerlımı yoksa genel olarak bılgı mı vermıs?

  15. #91
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E30 check engine light stomp test - YouTube

    yapmaya çalıştığımız şey bu videodakinin aynısı da neyse...

    Asıl konuya gelelim egzantrik mil sensörü olmadan da araba aynı şu anki performansında... acep niye ola ki???
    ya bence yenı bı egzasntrık sensoru alıp dnemek en ıyısı yoksa bu konu kafayı yedırtır adama.ımkan yoksa deneye deneye gitcen artık.

  16. #92
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bırde sen gazlayınca duzelıyo yuksek devırler ıyı falan demıssın.burdan ben ecu close loop dayken problem oldugu kanısına varıyorum buda ılk once oksıjen sensorunu kontrol etmelısın anlamına gelır ama sen degıstı dıyorsun.oksıjen sensoru orjınallıyle mı degıstı ?

  17. #93
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bırde sen gazlayınca duzelıyo yuksek devırler ıyı falan demıssın.burdan ben ecu close loop dayken problem oldugu kanısına varıyorum buda ılk once oksıjen sensorunu kontrol etmelısın anlamına gelır ama sen degıstı dıyorsun.oksıjen sensoru orjınallıyle mı degıstı ?
    10 birim geriye olayını bende sordum nedir die.. biz eğitimdeyken bize böyle söylediler bizde sorduk eğitimi verenler de kesin bişey diyemedi bize dedi usta.. ama bi gerçek varki o da beyinin işlevini devam ettirmek için bi zamanlar kaydettiği sensör değeri die düşünüyorum ve ya böyle bi hata da kendisine verilen standart bi değer vardır onla yürüyodur..

    o2 sensörü orjinali ile değişti bosch marka 200 lira verdim

    egzantrik sensörünü araştırdım bosch servis kanalıyla gelmemiş TR ye.. bmw cilere bak dediler dün geç saatte bmw ciye bakamadım... ama almadan önce kesin ondan olduğundan emin olmak istiyorum...

    Benim bütün bunlardan çıkardığım sonuç: araç egzantrik sensörü işlevini yerine getirmediği için enjektörlerden gelen yakıtı doğru oranda ateşleme yapmıyo ve aracın seri olma durumu onun için yok... standart bi ateşleme yapıyo aracın üst devirlere ulaşması da bu durumda geç oluyo.. onun haricinde devir yükselince zaten arabada ateşleme ve püskürtülen yakıt da artttığı için araba yukarı devirlerde daha iyi gidiyo... ama alınması gereken gerçek performans ve gerçek yakıt değerlerinden çok uzak..

  18. #94
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cloose loop nedir bu arada????

  19. #95
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cloose loop nedir bu arada????
    ecu bellı bır tps (kelebek açısı) devir ve load(emmedekı basınc degerı dıyelım) dan sora chıpındekı yazılı avans ve puskurtme harıtasını uygular buna open loop denır.close loop ıse bunlardan oncekı (sakin kullanım dıyelım) yıne kendı harıtasını kullanır ama oksıjen sensorunden gelen verılere gore duzeltme yaparak afr yı 14.7 lerde tutmaya calısır bunada close loop denır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •