Eğer arabanız full sequential falan çalışmıyorsa o sensörün varlığı çok birşey ifade etmez. Dolayısı ile söküldüğünde fark hissetmemeniz doğal diyebiliriz.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
biraz bakındım
3.18is m42 motorlarda bosch motronic 1.7 beyin kullanılmış ?
alfaromeolardan biliyorum, aynı beyin kullananlarda cam (kam açı sensörü) sensörü yoktu.
Tek sensör olan crankshaft sensöründen hesaplanıyordu enjeksiyon ve ateşleme sırası.
dolayısı ile merrusenin dediği olabilir, o sensör kullanılmıyordur belki gerçekten
peki neden takılı araç üzerinde derseniz? onu bilmiyorum .
mesela burada ecu pinout şeması var, öyle bir sensör yazmıyor
ECU Pinouts - E30 Zone Wiki
tam olarak ecu nun üzerindeki bosch numarasına bakmak lazım sanırım
belkide usa versiyonları farklı üretilmişte olabilir
o kadar varyasyon varki
birde bu eculara test soketine led takılarak hata kodu okunabiliyor olması lazım
atıyorum, led şöyle yanarsa lambda hatası 4.4.2.1 gibi...
yani peş peşe 4 kere - 4 kere - 2 ve 1 kere yanıp sönerse.
Metronic 1,7 doğru bu beyin var arabada...
her ne kadar oskiloskop olmasada gittiğim ustada adam bilgisayarından girdi benim aracın elektrik tesisatı şemasını buldu ve burdan sensörün bağlantılarına yoluna vs baktı.. yani bu sensör bütün m42 motorlarda var...
bu hata kontrol sistemi dediğiniz gibi sokete led takılarak olabilir bunu duymamıştım ama 4.4.2.1. gibi bi sistem bu beyinlerde var.. kontağı açıyosunuz bir süre bekleyip gaza tam ama 2 saniye gibi basıp çekmek süretiyle arıza lambasının yanma aralıklarından kodu çıkarabiliyosun.. bu sistemi biliyorum ama ben yapmaya çalıştığımda beceremedim...
bu sensörün araç üzerinde olup da bi işe yaramıyor olması veya etkin olmaması çok uzak bi ihtimal olarak geliyor açıkcası...
ona getirilen açıklama şu şekilde: bazı egzantrik sensörü hatalarında ilk seferde araç hata veriyor ve sonrasında yine çalışıyor ancak kullandığı değerler daha önce 10 birim geriye giderek sensör çalışıyorken ki kaydettiği verileri kullanıyor böylece arac belli oranda yürüyo.. üreticiler bu duruma sensör bozulduktan sonra ne kadar gidebilme izni verdiyse o kadar araç gidiyr ve bu süre sonunda hiç çalışmaz oluyor araba.... ya da bu değerlerle araç mutlu mesut araç sahibi deli olarak yürümeye devam ediyor...
gönderdiğiniz pineout şemasını inceledim gözüme çarpan bişey: ABS ile ilgili hiçbişey yok mesela 1.7 şemasında ama ben de ABS var.. yani farklılıklar olabilir zannımca....
motronik beyinli araçlarda hata kodu öğrenme:
(sadece hata kod ışığı olan versiyonlar için)
vitesi boşa al
kontağı aç (motoru çalıştırma)
5 kere tam gaz yap, bırak
birkaç saniye sonra led yanıp sönecek, ardından kodu gösterir şekilde yanıp sönecek
hata kodu 4 ana bölümden oluşuyor
mesela 1211
1 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
sonra 2 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
1 kere yanıp sönecek biraz bekleyecek
1 kere yanıp sönecek
tık - tıktık - tık - tık (gibi)
çok işe yarar cevaplar beklemeyin
1444 hata yok demek oluyor.
Motronic Fault Codes - E30 Zone Wiki
Yeni konu acacaktim ama burdan sorayim.Benzer sorunu bn de yasiyorum, camshaft position sensor arizasi veriyor intermttent diyor. O zmn araba su an kendini rotara cekmis durumda dogru mudur? Arac allroad 2.7 tt yaptirmayi dusunmuyorum kisa donemde, sakincalari nedir?
06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive
E30 check engine light stomp test - YouTube
yapmaya çalıştığımız şey bu videodakinin aynısı da neyse...
Asıl konuya gelelimegzantrik mil sensörü olmadan da araba aynı şu anki performansında... acep niye ola ki???
bırde sen gazlayınca duzelıyo yuksek devırler ıyı falan demıssın.burdan ben ecu close loop dayken problem oldugu kanısına varıyorum buda ılk once oksıjen sensorunu kontrol etmelısın anlamına gelır ama sen degıstı dıyorsun.oksıjen sensoru orjınallıyle mı degıstı ?
10 birim geriye olayını bende sordum nedir die.. biz eğitimdeyken bize böyle söylediler bizde sorduk eğitimi verenler de kesin bişey diyemedi bize dedi usta.. ama bi gerçek varki o da beyinin işlevini devam ettirmek için bi zamanlar kaydettiği sensör değeri die düşünüyorum ve ya böyle bi hata da kendisine verilen standart bi değer vardır onla yürüyodur..
o2 sensörü orjinali ile değişti bosch marka 200 lira verdim![]()
egzantrik sensörünü araştırdım bosch servis kanalıyla gelmemiş TR ye.. bmw cilere bak dediler dün geç saatte bmw ciye bakamadım... ama almadan önce kesin ondan olduğundan emin olmak istiyorum...
Benim bütün bunlardan çıkardığım sonuç: araç egzantrik sensörü işlevini yerine getirmediği için enjektörlerden gelen yakıtı doğru oranda ateşleme yapmıyo ve aracın seri olma durumu onun için yok... standart bi ateşleme yapıyo aracın üst devirlere ulaşması da bu durumda geç oluyo.. onun haricinde devir yükselince zaten arabada ateşleme ve püskürtülen yakıt da artttığı için araba yukarı devirlerde daha iyi gidiyo... ama alınması gereken gerçek performans ve gerçek yakıt değerlerinden çok uzak..
ecu bellı bır tps (kelebek açısı) devir ve load(emmedekı basınc degerı dıyelım) dan sora chıpındekı yazılı avans ve puskurtme harıtasını uygular buna open loop denır.close loop ıse bunlardan oncekı (sakin kullanım dıyelım) yıne kendı harıtasını kullanır ama oksıjen sensorunden gelen verılere gore duzeltme yaparak afr yı 14.7 lerde tutmaya calısır bunada close loop denır.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)