User Tag List

Sayfa 6/7 İlkİlk ... 4567 SonSon
130 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakkında???

  1. #96
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oksıjen sensorunu su yuzden sordum.seneler once fıslerı aynı dıye bı aracımda ladanın o2 sensorunu kullanmıstım sadce uzerındekı parca numarasında bır ıkı rakam farkı vardı dneyım dedım ucuz dıye. fakat araba gıtmıyordu sora paraya kıyıp servısten orjınalnı aldım duzeldı fakat merak edıp olcmustum ıkısınıde ayrı ayrı o zman gordumkı sensorun ıkısıde bosch oldugu halde ladanın sensorun response tıme ı cok yavas orjınal sensore gore.hassas degıl yani.

  2. #97
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ecu bellı bır tps (kelebek açısı) devir ve load(emmedekı basınc degerı dıyelım) dan sora chıpındekı yazılı avans ve puskurtme harıtasını uygular buna open loop denır.close loop ıse bunlardan oncekı (sakin kullanım dıyelım) yıne kendı harıtasını kullanır ama oksıjen sensorunden gelen verılere gore duzeltme yaparak afr yı 14.7 lerde tutmaya calısır bunada close loop denır.
    o da ok.. de benim bu egzantrik mil sensörünün işi ne olacak....

    bi osiloskop bulmaya çalışıyom bulduğum anda iş çözülecek... tabii inşallah...

  3. #98
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    osıloskopu kullanmayı bılende olması lazım.eger bulursan cam ve crankı aynı anda baglat aynı ekranda gor yani.

  4. #99
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bulursam inşallah

    ama bü defa sensörlerin çalışıp çalışmadığını bile anlayan birini bulamadım ki bu ikisini aynı anda bağlayıp ikisinin senkronunu anlayacak birinin alnında öpmek lazım

  5. #100
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Uploaded with ImageShack.us

    bak mesela bu resımde hondanın sıstemının sınyalerı gorunuyor.

    en usttekı 1.sılındır ust olu nokta sınyalı 360 derece bır pulse verıyor

    ortadakı egzantrık sensor sınyalı 1.2.3.4.sılındırlerın ust olu noktalarını gosterıyor.360 derede 4 pulse verır boylece ecu her sılındır sırasını bılıp sequentıal atesleme puskurtme yapabılıyor

    en alltakıde krank sensoru hondada 24 dıs kasnak vardır 360 derecede 24 pulse verır.

    bu hondanın sıstemı senınkınde farklıdır olabılır.

    bazı arabalarda karbıratorlu motosıkletlerde sadec krank sensor olur fakat onunda sılındırın pozısyonunu ecunun anlaması ıcın krank tekerınde bos dis vardır sensor bos dıste farklı bı pulse gonderınce ecu sılındır pozısyonunu anlar ve sıralamayı yenıden yapar. bu kadar ısın ıcıne gırmısken resımlı bı ornek olsun

  6. #101
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ve olay yavaş yavaş çözülüyo.. çalıştığım üniversitede elektrik elektronik mühendisliğinde bi öğretim görevlisi arkadaş Allah tan bi mani çıkmazsa pazartesi osiloskop la sensörlerin ikisini birden takıp ölçecek... grafiğe bakacaz bakalım... yani onu da buldum sonunda

    bu sorunun cevabı gelmedi hala: sensörün fişi bile çekik iken araçta hiç bi değişiklik olmadığına göre bu sıkıntıyı çözünce ciddi bi değişiklik olacak mı çekiş anlamında benim arabamda...? yoksa orjinal alıp taksam bile bişey değişmeyecek mi??

    yada bi başka soru: araç şu an safe mode da çalışıyo ise ben sensörün yenisini takar takmaz kendisi çıkacak mı bu safe mode 'dan????

  7. #102
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz bakındım
    3.18is m42 motorlarda bosch motronic 1.7 beyin kullanılmış ?

    alfaromeolardan biliyorum, aynı beyin kullananlarda cam (kam açı sensörü) sensörü yoktu.
    Tek sensör olan crankshaft sensöründen hesaplanıyordu enjeksiyon ve ateşleme sırası.

    dolayısı ile merrusenin dediği olabilir, o sensör kullanılmıyordur belki gerçekten
    peki neden takılı araç üzerinde derseniz? onu bilmiyorum .

    mesela burada ecu pinout şeması var, öyle bir sensör yazmıyor
    ECU Pinouts - E30 Zone Wiki
    tam olarak ecu nun üzerindeki bosch numarasına bakmak lazım sanırım
    belkide usa versiyonları farklı üretilmişte olabilir
    o kadar varyasyon varki


    birde bu eculara test soketine led takılarak hata kodu okunabiliyor olması lazım
    atıyorum, led şöyle yanarsa lambda hatası 4.4.2.1 gibi...
    yani peş peşe 4 kere - 4 kere - 2 ve 1 kere yanıp sönerse.
    bu arada ecu bu numarası da üzerinde yazıyo...


  8. #103
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ve olay yavaş yavaş çözülüyo.. çalıştığım üniversitede elektrik elektronik mühendisliğinde bi öğretim görevlisi arkadaş Allah tan bi mani çıkmazsa pazartesi osiloskop la sensörlerin ikisini birden takıp ölçecek... grafiğe bakacaz bakalım... yani onu da buldum sonunda

    bu sorunun cevabı gelmedi hala: sensörün fişi bile çekik iken araçta hiç bi değişiklik olmadığına göre bu sıkıntıyı çözünce ciddi bi değişiklik olacak mı çekiş anlamında benim arabamda...? yoksa orjinal alıp taksam bile bişey değişmeyecek mi??

    yada bi başka soru: araç şu an safe mode da çalışıyo ise ben sensörün yenisini takar takmaz kendisi çıkacak mı bu safe mode 'dan????
    bu sorunun cevabını dha once basına gelmıs ve sorunu cozmus bırı cevaplayabılır.cok ovunen servısler bıle bole hayalet problemlerı cozemeyebılıyorlar yanı bazen teorıde olması gereken seyler olmuyo bı sekılde baska yerlerden cıkıyo sonunda problem. belkide senın problemının crank a veya cam la hıc alakası olmayabılır .hatta onarla ugrasırken baska yerlerede zarar verenler bende dahıl oluyo.
    safe moddan resetlemeden veya sılmeden veya akuyu cıkartıp takmadan sılıncenı sanmıyorum.uzmanlık alanı bmw olanlar daha ıy bılır

  9. #104
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok yeni ve olumlu bi gelişme daha oldu..

    arkadaşlar bugün benim sanayideki arkadaşımla beraberdik ve geçen o elektrikçi ustaya gittiğimizde ben arabanın içindeydim onlar da sensöre bakıyodu.. ben bi şeyi yanlış anlamışım.. sensöre gelen üç uçta da hiç ceyran gelmiyomuş yani hepsi de çalışırken de eksiymiş... ve elektrikçi usta dışardan hariri bi yerden artı vermiş sensöre önve olmamış sonra yerlerini değiştirmiş ve sensör okumuş bi ara sonra gene gitmiş...

    yani aslında benim sensöre giden kablolardan ceyran gelmiyo sensöre birinci sorun bu...

    ikinci sorun da inşallah o usta ceyranı verince sensörü yakmamıştır..

    şimdi pazar günü tesisatı kontrol edecez bizim arkadaşla ama bana Bosch DME 0-261-200-175 Software version 1.7 (US details) in pin outları lazım.. wiring ya da.. bu konuda kim yardımcı olabilir...??

  10. #105
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende bu var, onda da pinout lar yok ama başka işe yarar sonra
    BMW TIS Online Repair Manuals

  11. #106
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    internetten bi e30 repair manual buldum Maxi.. bi de sebib daha önce göndermiş olduğun e30cone linkinden çıktı aldım karşılaştırdım çok küçük farklılıklar var... artık kontrol ederken bakacam..

    şöyle bişey var: egzantrikle ilgili bi giriş var 16. pin "Cylindir ID sensor" diye geçen egzantrik mil sensörü olması lazım bi kaç yerde daha karşılaştım repair manual i araştırırken.. sorun şu bu sadece "input" yanlış yarumlamıyorsam gelen sinyal girişi... bu sensöre gelen artı ve eksi girişleri başka bi şeyle ortak olabilir mi??

    bide hava akışmetreden aldığım 5 voltluk akımı sensöre verirsem eksi ile birlikte -şayet sinyal kablosunda bi kopukluk yoksa- sensörü çalıştırır sinyal alırım sanırım böyle bi denesem ne dersiniz sonuç nasıl olur???

  12. #107
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    44. pin de cylindir ID input muş yeni fark ettim ama hala bi ground veya output yok.. ikisi de input kafam karıştı bi yorum getiren olursa çok mutlu olacam...

  13. #108
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Camshaft Sensor (Hall Effect) Waveform Notes
    The camshaft sensor is sometimes referred to as the Cylinder Identification (CID) sensor and is used as a reference to time the sequential fuel injection. The signal waveform can be either a permanent magnetic sine wave or in this particular case a digital square wave.

    The Electronic Control Module (ECM) needs to see the signal when the engine is started for its reference; if absent, it can put the ECM into 'limp-home'.

    The characteristics of a good Hall effect waveform is clean, sharp switching and as with all other Hall units has 3 electrical connections.

    Alıntıdır:

  14. #109
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer yoksa ecu limp-home mode a geçer diyo yani acil durum modu arkadaşlar.... her bi taş yerine oturuyo.. yihuuuuu.. az kaldı

  15. #110
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öbürüde bu sanırım pin 74 = Crankshaft Speed signal TD

    linki bi daha verelim : ECU Pinouts - E30 Zone Wiki

  16. #111
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya siz niye bu kadar sensöre artı veya şase vermeye meraklısınız ?
    her sensörde şase olmalımı?

    o sensörde 2 tane uç var ya işte onların ikiside canlı, yani ikiside sinyal
    ölçerken iki uç arasını ölçeceksiniz
    (o sensör için öyle)

    daha öncede söyledim dışındaki şase örgü, koruma için parazit almasın diye kullanılıyor
    sinyale bir etkisi olmaz (shield)


    16 ve 44 numaralı uçlara CID yani cylinder ID sensör demiş
    aynı olmasa bile çok benzer mantıkta kullanılan bir sensör
    acaba uçlar bu pinleremi gidiyor ?

    birde 74 numaralı uç var ona baktınızmı ?

    önce kontrol etmeniz lazım
    sensörün uçları ecu da hangi pinlere gidiyor

    kafanıza göre +12 volt verip durmayın sağa sola
    beyinler öyle bozuluyor işte

  17. #112
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    +12 değil yaa akışmetreden alıyım dedim onun ki de 5 volt

    o shield olayını çok iyi anladım da ben soketten vermeyi düşünüyorum kesip açtığım yerden diğil....

    bu durumda bu girişleri de sensörün şeması var ya sol taraf 0-5 v sinyal orta eksi (shield) sağ taraf da normal 5 volt girişi olarak düşünüyorum..

    ve veee bu sensör beyine bağlı iken değil fişini çıkarıp girişleri verip sinyal alırsam sonra ecu ya bağlamayı düşünüyodum kandimce sağlam gidiyom yani garanti alarak

    ama tabi bu 16-44 ve 74 numaralı pinleri zaten kontrol edcem onlarda bi sıkıntı olmasa zaten sensör takılmadan önceki sokete elektrik gelir...

  18. #113
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    magnetıc sensorun dısardan beslemesı olmaz 12v veya 5v beyını bozacaksınız.

  19. #114
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    magnetıc sensorun dısardan beslemesı olmaz 12v veya 5v beyını bozacaksınız.
    peki o sözde elektrilçi usta sışardan verince beslemeyi ne oldu bizim sensörde veya beyinde?? bi ara sinyal geldi gitti demiş...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •