ALLAH bilir.insallh bisey olmaz. oyle denerken ben 500 usdlik cihazi bozdum. cok riskli elektronik uzerinde denemeler.
ALLAH bilir.insallh bisey olmaz. oyle denerken ben 500 usdlik cihazi bozdum. cok riskli elektronik uzerinde denemeler.
denemez olsun usta işte.. inşallah bozmamıştır... zaten adam kabutun altından kafasını kaldırırken önce buna beyinden bakacaz kablolarına sonra da orjinalini alacaz amma orjinali olacak dediydi.. belki de o da anladı sensörün başına gelenleri ondan böyle dedi.. ama sensörün iç yapısına göre bazen bişey olmayada biliyomuş.. inşallah olmamıştır yoksa hem zor buluuyo hem bi dünya para...
eğer E30 unuzun kontağı açıp 5 kere hızlı hızlı basarak arıza kodunu aldıktan sonra bu kodu nasıl sileceğinizi öğrenmek istiyosanızkod bittikten sonra gaza sonuna kadar tek seferde 10 saniye kadar basılı tutmanız yeterli olacaktır...
insan neler neler öğreniyo... m42club.com sağolsun...
![]()
sona doğru gelirken bi adım daha.. bu gün gittim ve tesisatı kontrol ettik... beyini söktük kablolarını kanotrol ettik.. 16 ve 44 dü sanırım pinler onlarda bi sıkıntı yok... üçüncü pin ise şade diye düşünüyoruz çünkü birden fazla pin ile bağlantısı var.. yani tesisatta bi şey çıkmadı..
parçacıya gittim sensörü alalım die parçacıda bu sensör yok.. ankarayı aradı imaj bmw sanırım orda da yok.. sadece bosch üretmiş sonra bi arkadaş vardı 3.18is i olan onun yanına gittik sensörünü deneyelim die.. kendisi yurt dışından getirtmişyedek varmış.. iyi şanslıyız yanialdık taktık parça numarası aynı... aracın çekişinde beklediğim anlamda olmasa da biraz daha fark etti.. özellikle benzindeyken daha belli ediyo fark...
pazartesi günü elimdeki iki sensörü de osiloskopa bağlayacaz.. bakalım ne olacak...
ama bu sensör de sıfır değil çıkma sonuçta.. aceba tam ölçmeme gibi bi durum söz konusu olabilir mi ki arkadaşlar???
birde beyin de arıza kodu duruyo hala.. bu durum çekişe etki eder mi hala safe mode 'da olma durumu var mı aceba??
1234: speedometer A signal.. yani defransiyelin üzerindeki km sayacı okuyucusu.. bu arıza sebebi olamaz.. durduğu yerde gaz verince çıkıyo.. kodu sıfırlayıp notmal aracı yürütünce vermiyo arıza kodunu.. olduğu yerde basınca veriyo bi kaç kez denedim..
Bugün diğer 3.18is i olan arkadaşın arabasından önce hava akışı söktük taktık sonuç aynı... sonra beyinde mi bişey var die baktık beyini söktük taktık aynı... onun arabasında egzantrik sensörü fişini söktük arabayı çalıştırdık sökük olmasına rağmen çalışıyo...
ama onun arabasının gaza verdiği tepki benimkinde daha iyi.. arada bir ya da bi buçuk saniyelik bi geçikme var bu da bütün devirlere vurduğunda onunkinin daha iyi devirlenmesini sağlıyo.. daha başka ne kaldı bilmiyorum bakılacak ama bu derdin çaresini bi türlü bulamadık...![]()
![]()
![]()
elimdeki bir programa göre (autodata v3.24)
Camshaft position sensor için osiloskop görüntüsü:
motor rölantide olacak, osiloskop ayarları voltaj: 5 v, süre: 20 ms
Crankshaft position sensor için osiloskop görüntüsü:
motor rölantide olacak, osiloskop ayarları voltaj: 5v, süre 2 ms olacak
resimlerde de gözüktüğü gibi AC ölçüm yapılması lazım.
Umarım faydası olur.
kesinlikle çok çok faydası olur yarın ölçüm yaparken.. burda sensörler araç üstünde takılı olacak ve osiloskopa bağlanacak ölçüm yapılırken sanırım..
yalnız böyle olursa beyne giden bağlantı sökülmeden nasıl olacak tam anlayamadım.. çünkü krank sensörünün fişini çıkarıp osiloskopa bağlayınca araba krank sensörü çıkmış olduğu için çalışmayacak.. egzantrik sensörünü çıkartsak da araba çalışıyo sorun yok..
yalnız dünkü denemelerimizden sonra ben bu sensörden de olduğunu düşünmüyorum...
aracın buji ve bujji kabloları yeni... egzantrik zinciri yeni sente yerinde.. akışmetre denendi durum aynı.. oksijen sensörü yeni.. beyin denedik durum aynı... benzin basıncı iyi... gaz kelebeğinin üstündeki sensörü denedik durum aynı..
aracın sıkıntısı: ilk gaza bastığımızda gaz yemesi nazlanarak oluyo... yani arkadaşın aracında gaza dokunur dokunmaz 3000 devirlere rahatça çıkıyo benim araçta 3000 devirlere nazlanarak çıkıyo tepkime yavaş yanii araç yüke de binince bu durum çok yavaş bi hızlanmaya sebep oluyo..
bakacak neresi kaldı bilmiyom artık kafayı sıyırmak üzereyim yaa...
sensör bağlı iken kablolara iğne batır, yada birbirine geçen iki fişin arasına kabloları sıkıştır..
yapılacak iş bir şekilde ölçülecek iki kabloya "T" yapmak ve osiloskobun uçlarını "T" yaptığın kablolara bağlamak..
Ben geçenlerde oksijen sensörünü osiloskop ile ölçtüm kuzenimde vardı osiloskop, iki tane çengelli iğneyi açarak oksijen sensörünün üstündeki fişlerin içine doğru sapladım ve kablo veya metal pabuçlara temas etti böylece kabloları sıyırmadan rahatça ölçüm yapabildik..
Hiç inanmayacağınız bişi oldu ve sorun halloldu![]()
yurt dışındaki forumları araştırırken,
Did we ever figure out the "Hot Start Problem" - Page 4 - M42club.com - Home of the BMW E30/E36 318i/iS
sadece m42 motor kullananların bi forum sitesi olan bu sitede inanılmayacak bi bilgi buldum.
katalik konvectör olan araçlarda bu yuvarlak içine alınan fiş takılı olması edit:değil pardon olmaması gerekiyomuş. amerikan ve avrupa araçlarda katalitik konvektör her modelde çıkmamış yani benim araçta aslında fabrika çıkışı var katalitik ve bu fiş takılı.. ama 20 yaşında bi araç olması sebebiyle kat iptal olunca bu fiş den bi haber olan bi sürü insan gibi kat iptalini yapan ustalar da bu fişi sökmemiş.. araştırmalarım sonucu katalitik konvektör manifolttan çıkan gaz sıcaklığının çok artmasından dolayı yanabilir die böyle bi sistem yapılmış motronik 1.7 de..
fiş takılı olunca ve çıkı olunca arasındaki fark ise: birinde değerleri farklı bi yerden alıyo beyin nerden bilmiyom ve birinde ise CO potansiometer aracılığı ile oksijen sensörü aktif oluyo (bu fiş çıkık iken)..
bunları okur okumaz direk aracın başına gittim ve tesisatı açıp bu fişi çıkardım.. sonuç itibariyle komple eksoz sistemini ben yaptırmıştım ve kat olmadığını çok ii biliyorum... edit: kat yok ama iki adet kat iptali orta susturucu vararaç soğuk ilk çalışmasında hemen aldı ama biraz rölantı sorunu yaşadık 3-5 sn.. sonrasında düzeldi benzinde bi sıkıntı yok ama LPG de araç soğukken ilk gaza basınca yığılıyo gibi oluyo devir iice düşüyo sonra yükseliyo... ama ısınınca o da gitti.. yarın gider bi LPG kalibrasyonu yaparız bundan sonrası hiç önemli değil..
Sonuç fişi söktüm ve aracımın gaza verdiği tepki 1000 devirden başlayarak çok ciddi derece arttı yani alt devirlerden başlayarak her devirde çok daha iyi tepkimeler var.. hele 4500 ü geçince guduruyo![]()
vtecturbo ya ayrıca teşekkür ederim başından beri oksijen sensörü oksijen sensörü demişti.. şimdi taşlar yerine oturdu ama beynin bu fiş takılı olmadığında bilgileri oksijen sensöründen almadığı bilemezdik sanırım çoğu usta da bilmiyo böyle bi durumu...
emeği geçen bütün arkadaşlara da teşekkür ederim ama yarın gene de bu sensörleri ölçtürecem içimde kalmasın topic açtık o kadar tartıştık...
şimdi aceba kat iptali kapan arkadaşların araçlarında böyle bi sistem var mı ki.. eğer varsa araçlarındaki değişikliğe inanamayacaklar...![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)