User Tag List

Sayfa 2/5 İlkİlk 1234 ... SonSon
88 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Motora Saf Oksijen

  1. #20
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah oksijeni bedava verdi de kulu bu gidişle onuda parayla satacak bize

    Saf oksijeni denedi derken yanlış algılanma olmasın. Araç mevcut atmosfer'den hava emişine ilaveten saf O2 verildi
    Bizim düşünce de bu yönde zaten.
    + =

  2. #21
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    NOS da bu işe yaramıyormu zaten? farklı olarak o hayvani bir soğuma da sağlıyor diye biliyorum. güç gelir illaki ama egt ve detonasyon ne olur bilemem.
    çok küçük atımlarla denenebilir eğer imkan varsa.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  3. #22
    TheAce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    1.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nos sıfır yanmaya sahip bir gaz, oksijenle nitrojen dioksit birbirinden farklı şeyler. nos soğuma sayesinde motora giren yakıt hava karışımının daha fazla girmesini sağlıyor.

    oksijen zaten yakıcı bir madde, yanma odasına giren 1 birim benzin için gerekli olan oksijen oranı zaten bellidir, fazla olan oksijen diğer yakıtla birlikte patlayacaktır buda ekstra direnç gösterilmesi gereken durum ortaya çıkarır gerekli ayarlarla belki dışarıdan gelen hava oranı azaltılır ama yakıt en azından standart bir aracın değerleri doğrultusunda sabit kalacaktır.
    arka sislerini yakanlara....

    Psn: theace85

  4. #23

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hiç unutmuyorum polisler yasa dışı bir yarışı basıyorlar bir tane kartalın arkasında 2 tane oksijen tüpü çıkıyodu,borularla motora gidiyordu

  5. #24
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baskan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Amaç %100 saf oksijen ile aracı yürütmek değil zaten konu.
    %21 seviyesini %25-30-40 neyse veya nos kiti gibi düğme ile belirli bir basınçta üst devirlerde anlık koklatma babında olarak. Amaç ticari bir düşünce veya otomobil firmalarını akılsızlıkla suçlamak değil. Sadece bir düşünce he olur, olmaz ne bileyim beyin fırtınası..

    Olayın özeti aslında şuradan çıktı;
    Yazın sıcakta oksijen seviyesinde yoğunluk azalır, kışın soğukta oksijen seviyesi yoğunluğu artar. Bu durum ecu tarafından hava yakıt ayarlaması ile düzenleniyor değilmi ? Şimdi ecu ne kadar hava yakıt karışımına müdahele edebiliyor olabilir ?

    Düşünüyorumda bu araçlar dünyanın aşırı soğuk ve aşırı sıcak bölgelerinde de kullanılıyor, ülkemizin sıcaklık dağılımıda belli olduğuna göre ecunun hava yakıt karışımını soğuk havalardaki gibi maksimum düzeyde (yoğunluktaki) karışım ile aracı çalıştırıp sorunsuz kullanabilmeliyiz.
    Açık filtreyi motora yakın bir bölgeye (Sıcak çeken) koyduğumuzda performansta değişim gözlemliyoruz, neden çünkü sıcak oksijende yoğunluk azalıyor demek istediğim bu.

    Bilemedim kafamda deli sorular

    Şimdi havadaki oksijen seviyesi/oranı sıcaklıkla değişmez öyle. Ortam sıcaklığı düştüğünde hava 'yoğunlaşır'. Aynı hacimde daha fazla kütlede oksijen daha fazla nitrojen vs alırsın motora. Sıcaklık %kaç değiştirir bunu bilemiyorum çok ta önemli değil. Direkt oksijen takviyesi yaptığın vakit iş değişir.

    Nos, yanmaya dahil olmadan girdiği gibi çıkıyor. O yüzden yanma işlemini daha da karmaşıklaştırmıyor. Ancak direkt oksijen bastığında, karışımdaki oksijen %olarak değişiyor. Bu değişimin kontrol edilmesi çok zor bence çünkü, ister map olsun ister maf sensörler 'hava'nın miktarını ölçüyor ve %sel olarak oksijen miktarına geçiyor. Direkt oksijen vermek, ne nos gibi ne turbo gibi nede kompresör gibi oksijen yüzdesi sabit olan toplam hava kütlesinde artış yapmıyor, dolayısıyla yapılması gereken iş farklı. Çözerim bu işi diyorsan kolay gelsin

    Tüp patlamasına da bir örnek :http://www.max-boost.co.uk/max-boost/intake/NOS.htm

    İlk mesajımda neden ciddi bir cevap vermediğim anlaşılmıştır sanırım artık.

  6. #25
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi havadaki oksijen seviyesi/oranı sıcaklıkla değişmez öyle. Ortam sıcaklığı düştüğünde hava 'yoğunlaşır'. Aynı hacimde daha fazla kütlede oksijen daha fazla nitrojen vs alırsın motora. Sıcaklık %kaç değiştirir bunu bilemiyorum çok ta önemli değil. Direkt oksijen takviyesi yaptığın vakit iş değişir.

    Nos, yanmaya dahil olmadan girdiği gibi çıkıyor. O yüzden yanma işlemini daha da karmaşıklaştırmıyor. Ancak direkt oksijen bastığında, karışımdaki oksijen %olarak değişiyor. Bu değişimin kontrol edilmesi çok zor bence çünkü, ister map olsun ister maf sensörler 'hava'nın miktarını ölçüyor ve %sel olarak oksijen miktarına geçiyor. Direkt oksijen vermek, ne nos gibi ne turbo gibi nede kompresör gibi oksijen yüzdesi sabit olan toplam hava kütlesinde artış yapmıyor, dolayısıyla yapılması gereken iş farklı. Çözerim bu işi diyorsan kolay gelsin

    Tüp patlamasına da bir örnek :http://www.max-boost.co.uk/max-boost/intake/NOS.htm

    İlk mesajımda neden ciddi bir cevap vermediğim anlaşılmıştır sanırım artık.
    hocam sıcaklıkla birim kütledeki oksijenin seviyesinin deişmesi yani yoğunlaşma olayında haklısın Ama teknik olarak nos da soğuk bir sistem oldugu için aslında birim kütledeki oksijen miktarını ciddi şekilde arttırmıyormu ? Yapılır mı bilmem ama yapılırsa bence yine filtrenin ucunda veya hemen baglantı borusunun filtre tarafından verilmeli ki maf veya map değeri ölçebilsin yani nos gibi direct port falan sıkıntı olur düşüncesiydeyim Tabi bunlar benim düşüncelerim...

  7. #26
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MCN21 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam sıcaklıkla birim kütledeki oksijenin seviyesinin deişmesi yani yoğunlaşma olayında haklısın Ama teknik olarak nos da soğuk bir sistem oldugu için aslında birim kütledeki oksijen miktarını ciddi şekilde arttırmıyormu ? Yapılır mı bilmem ama yapılırsa bence yine filtrenin ucunda veya hemen baglantı borusunun filtre tarafından verilmeli ki maf veya map değeri ölçebilsin yani nos gibi direct port falan sıkıntı olur düşüncesiydeyim Tabi bunlar benim düşüncelerim...
    Hayır. Şöyle söyleyeyim, havanın sıcaklığını değiştirdiğinde, birim hacminin kütlesini de değiştirmiş olursun ancak her durumda kütlece oranlar sabittir. Yaklaşık olarak havanın kütlece %21i oksijendir. 1kg hava'da 210 gram oksijen var demektir kabaca. Sıcak yada soğuk durumuna göre 1kg yerine 900 gram yada 1100 gram hava soktun say motora. Direk oksijen takviyesi yaptığında kütlece %21'i bozmuş oluyorsun. Motor sensörlerden aldığı bilgiye göre düzenleme yapmak isterse havanın kütlesine göre yapacak ama bilinenin dışında ekstra oksijen kaynağı bağlayınca yazılım yapılırkenki kabullerin dışına çıkmış oluyorsun. Hepten b.ku çıkabilir işin diyorum.

  8. #27

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oksijen yanıcı değil yakıcı bir maddedir. Hava %22 oranında bulunur. Eğer siz motorunuza her hangi bir tüple %100 oksijen verirseniz ona göre yakıtı artırmak zorundasınız yoksa hiç bir fayda göstermeyecektir. Ha yakıt ve oksijen arttı ona dayanabilecek motor ekipmanları almak zorundasınız yeni piston yeni blok vs. kaba hesapla sıradan bir arabanın bu denli büyük patlamaları kaldırabileceğini sanmıyorum. Oksijen oranı kaba hesapla 5 kat armış gibi gözükse de yanma odasında olan patlamaların şiddetleri 5 kattan fazla olacaktır. Ayrıca Motor segmanların da mütiş bir korozyona maruz kalacaktır, Oksijen seviyesinin armasına bağlı olarak. Yapılması mümkündür ama çok fazla maliyet gerektiren bir çalışma olur. Hem patlamaya dayanıklı olacak hem korozyona karşı gelecek hem de verimli olacak zor iş.

  9. #28
    commando06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    43
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    89
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bambam ın mesajına sesli güldüm vallaha
    doğru şeyler yazmış net olarak

    saf oksıjen degılde
    mesela dalgıcların yada bızım ıs yerımızde kullanılan tüplerdekı oksıjen sevıyesını %21 den %35 felan cıkarıp araca bağlasak bence hem rısklerı en aza ındırmıs hemde ciddi ciddi bi performans elde etmiş oluruz

    yalnız araca %100 saf oksıjenı verdiğimiz an altınvuruş yapmış eroinman dan farkımız olmaz

  10. #29
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Uçaklarda neden oksijen maskesi var biliyor musun? Çünkü saf oksijen kafa yapar." Fight Club
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #30
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçekliği ne derece dogru bilmiyorum ama, hastanede oksijen odaları makine yağlarının olabileceği yerlerden uzak yerlere yapılır hep.. şöyle söylenir ; saf oksijen yağ ile tepkimeye girer ve sonucları hasar vericidir.
    Bu bahsedilen yağ, benzindeki mazottaki yağ ile aynı sınıfta ise, yada motor aksamlarından akabilecek damlayacak yağ ile temas edebilecek bir sistemde, sonucları sıkıntılı olabilir, tabi bu veri gerçekse.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  12. #31
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler oksijen neden lazım?

    Motora giren benzinin yanması için lazım. Oksijensiz ortamda ateşleme olmaz.

    Hava filtresi neden sportif yapiliyor? Daha fazla oksijen çeksin diye yapiliyor. Daha fazla oksijen çekildiği zaman ayar ile motora daha fazla benzin gönderiliyor. Böylelikle benzin miktarı artınca oksijen miktarıda arıyor.

    %100 oksijeni napicaksiniz? Bir anda depodaki tüm benzini yakmak gibi bir derdiniz mi var?

  13. #32

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fosil yakıtların saf oksijenle yakılması daha önceden beri yapılıyor, ama piston motorlarında kullanılmasını pek tavsiye etmiyorum. Bu teknolojiyi bire bir uygulayabilirsin: RD-180 - Wikipedia, the free encyclopedia
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  14. #33
    Mythos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla motor icini bilmem de biz insaatlardaki celigi oksijen kaynagi ile kesiyoruz... Bilmem kac cmlik celigi kesebiliyorsa motora napar bi dusunmek gerek

    OKSI YAKIT KESİM
    V8

  15. #34
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladığım kadarı ile tamamen oksijen gönderilmek istenmiyor. Yani emiş borusuna ek bir nozul ile çekilen hava içerisindeki oksijen miktarı arttırılacak. %21 ise %30 a çıktığında aynı oranda benzin arttırılsa gibi bir düşünce. Bence bu şeklide olur fakat çekilen hava oranına göre oksijen gönderilmesi gerekli. Yani bir kontrol ünitesine bağlı olması gerek.

  16. #35
    Mythos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ingilizce bilenler icin bu konu hakkinda yazilmis guzel bir makale buldum, Motorda niye direk "O2" kullanilamayacagini gayet guzel aciklamis

    Why not use Oxygen (O2) injection instead of Nitrous Oxide (NOS)
    V8

  17. #36
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %100 çok fazla bir değer , fakat %21 1 atm x hava akışı ile %100 1 atm x hava akışı
    %60 1 atm x hava akışı 2 kat daha güç verecektir. Tuşa bastığınızda içeri giren oksijen miktarını ölçecek bir sensör buna göre yakıt verecek bir beyin lazım. Nostan bir farkı yok gibi . Bende çok düşündüm lan olur mu diye çok dediler. O2 Azot gibi çok soğukta değil sanırım.

  18. #37
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %100 çok fazla bir değer , fakat %21 1 atm x hava akışı ile %100 1 atm x hava akışı
    %60 1 atm x hava akışı 2 kat daha güç verecektir. Tuşa bastığınızda içeri giren oksijen miktarını ölçecek bir sensör buna göre yakıt verecek bir beyin lazım. Nostan bir farkı yok gibi . Bende çok düşündüm lan olur mu diye çok dediler. O2 Azot gibi çok soğukta değil sanırım.
    peki çok güzel oranlamalarla gitmişsin, sana bir soru; saf oksijeni motora hangi basınçla sokacaksın? ya da sokman lazım? öyle hafif koklasın vs teknik yorum değil benim için...

    benim cevaplarım : saf oksijeni motora sokarken basınçlı sokmak gerekir, yukarıdaki video bu işin top noktası, saf oksijen basınçlı sokulup alev aldığında, mevcut motorlarımızın içi bu ısıya dayanmaz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #38
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki çok güzel oranlamalarla gitmişsin, sana bir soru; saf oksijeni motora hangi basınçla sokacaksın? ya da sokman lazım? öyle hafif koklasın vs teknik yorum değil benim için...

    benim cevaplarım : saf oksijeni motora sokarken basınçlı sokmak gerekir, yukarıdaki video bu işin top noktası, saf oksijen basınçlı sokulup alev aldığında, mevcut motorlarımızın içi bu ısıya dayanmaz...
    Elbette ayar kısmı olacaktır pnömatik zamazingoları, zaten siz bunu benden daha iyi biliyorsunuz , belki titanyum gibi bir malzemeden motor üretilebilir.Zaten daha fazla o2 sokmak için turbo var fantezi işi bu . 0.25 basınç %100 saflıkta oksijen 4 tane nozzle hatta 0.25 basan bir pompa olması gerekir . Uzun uzun konuşmak isterim . Gece gözlerimi kapattığımda saçma sapan şeyler düşünürdüm bunun gibi. Bu arada DH ye üye misiniz sanki gördüm sizi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •