Sanırım 10 güne dönüyorum. Baya bir liste yaptım zaten ama önce şu güç kaybı sorununa göre güncellenen parçalardan yürüyüp deneyecem. Selenoid valfi de yapabilir deniyor şimdi.. O da kafamı karıştırdı.
Aslında bildiğin BMW'deki VALVETRONIC.. Ama ticari teliflerden ötürü V-Vti gibi birşey kullanılıyor.
Peugeot Türkiye'yi neden eleştirdiğim daha iyi anlaşılıyordur :)
http://www.psa-peugeot-citroen.com/d...1103281940.pdf
Linkteki dosya kaynağın kendinden Euro5'ler hariç tüm Prens motorlarının hikayesini detaylı ve İngilizce olarak anlatıyor. Güzel bir makaledir. Şurdan şu gücü almak için şurda şunu yaptık şeklinde anlatıyor. Sayfa 5 ve 19'un 2. paragrafında belirtildiği üzere ve ayrıca en sonda speclerde yazdığı üzere EP6DT ve DTS'lerde valvetronic yok. Peugeot Türkiye sanırım laf ebeliği yapıyor. Ayarlanabilir intake camshafti sanırım değişken sübap zamanlaması olarak yazıyorlar.
Daha da detaylı bilgiler için:
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/en-gb
adresi çok şahane bir adrestir :)