zaten meth deposu bagajda daha iyi olur güzel bi paslanmaz malzemeden ayak yapıp dikey vaziyette kenara köşeye bi yere koymakta fayda var
Printable View
zaten meth deposu bagajda daha iyi olur güzel bi paslanmaz malzemeden ayak yapıp dikey vaziyette kenara köşeye bi yere koymakta fayda var
Tesisatı da soldan devam etsin sağda transponder ve tesisatı var :)
bugun tatıl yolunda uzun sure 225-230 cıvarı seyrettım zırıldama tarzı bi ses oluşdu sanki eksoz zırıldıyomus gibi nedir bunun çözümü gencler sankı normal suratde bır muddet sonra ksıldı gıbı ama emın deyılım
Trubonun üst koruması aynı zamanda karter ısıtıcısı o zırıltı yapıyorsa karterde de vibrasyon olabilir..
Sesi iyice tespit etmek lazım.
bugun sehir icinde duyamadım kesılmıs gıbıydı sankuiuzun sure yuksek suratden sonra olusdu gıbı buda egsozla ılgılılı olabılırmıs gıbı geldı
Aaa evet böyle deyince anladım. Uzun yolda bende de oluyor. Bana orta susturucu gibi geliyordu sesin kaynağı. Dışarıdan duyulmayan içeriden de herkesin ayırt edemeyeceği türden bir zırıltı..
arkadaşlar şu an servisteyim, bu ses aracından gelen varmı tekrar soruyorum? çalışma prensibi olarak bu cik cik ötmesi normalmi? motor sıcakken ve sadece rölantide ötüyor. garantiden kayış değişti ses dahada arttı. stop ederkende ciiik diye ötüyor!!!
naman dostum birazdan şase numaramı pm olarak atıyorum...
Evet PM'i aldım. Yine söyleyeyim, aracı bizzat görmeden söyleyeceklerimin %100 doğru ve net olarak yorumlanmaması gerekir. Videoya ve anlattklarına nazaran tahminde bulunuyorum diyelim..
Aşağıdaki foto senin şase no.na ait olan foto..
http://img687.imageshack.us/img687/927/capturehg.jpg
Benim bu konuda yaptığım araştırmalarda fotoda işaretlediğim parçanın değişmesi gerekiyor. Sağdaki listede altında RP ile başlayan parçalar güncellenmiş parçalar.. Ve bu 14 numara da güncellenmiş. MINI'de bu sıkıntıyı yaşayanlar bu parça ile sorunu aşmış. Diğer RP parçaları farklı sebeplerden dolayı güncellenmişler olabilir.
Üretim numaradan da 11565 bu da oldukça ilklerden sayılır. O yüzden yeni RC'lerde bu soruna pek rastlanmıyor.
Benim tavsiyem 14 no.lu gergi vidası ve o-ringinin değişmesi yönünde.. Bunu istersen servisinle de bir görüş. Oradaki Teknik Danışman arkadaşla tartışmanızı tavsiye ederim.
Bu arada kayış hiç revize edilmemiş.
Hiç üstünde durmadım o sesin :( her dakka olan bir ses te değil.
Bu akşam enteresan birşey farkettim. KGS yi doldurmaya Ankara Otoyolu gişelerinin oraya gittim. Doldurduktan sonra da yeni GPS yazılımını deneme amacıyla otoyola girdim, boştu, bastım. Öngöremediğim derecede iyi gitti araç. Yokuş yukarı 220de dip gaz yaptığımda hızlanmaya devam etti, gps te bunu teyid etti.
İçime kurt düştü, çünkü bir önceki gün sahil yolunda Bostancı-Pendik güzergahında araba 2-3-4-5'in 5750'sinden sonra güç kaybetmişti, hatta kıytırık bir mazda3 e rezil oldum :)
Otoyoldan çıkıp hemen ayn yere gittim. Bilmeyenler için, eğimsiz, düz, sıfır rakım bir yoldur. Aynı GPS te elimde.. Yine aynı sıkıntıları yaptı motor arızaya girdi. resetledim obd'den.
Tekrar otoyola çıktım hemen. yine aynı yön yine asıldım tık yok aracın rekorunu da yokuş egale ettim = kadranda 240 gps te 236.3 kms.. Eve dönüşte tekrar sahile indim yine cırtladı. Arızaya girmesin diye çok uzatmadım..
Denemelerin arası yaklaşık 15 dk.
Laptopumun pilinin ömrü bitti prizsiz 5 dk da kapandığndan ölçüm alamyorum araçtan. Bir yerden şu Netbooklardan alıp bağlayacağım.
Normalde tersi olması gerekirken bende sahilde kötü gitti ama otoyolda iyi gitti.. O anda aklıma gelmediğinden GPS'ten rakım değerlerine bakmadım otoyolun. Google Earth'e göre 125 m ortalama gibi bir rakım sözkonusu bastığım yolda..
2 faktör buna sebep oluyor gibi geldi bnm aklıma:
- Atmosfer basıncı
- Nem(Sahil yolu denizden max 50 m uzak, nem tavanda haliyle)
- Ha belki de hava kirliliği. Sahil yolu şehrin merkezi, otoyol ise ormanlık arazilerin arasında yoğunlukla..
Yarın önce sahil sonra otoyol olarak tekrar deneyeceğim.
Bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar, neden olmuş olabilir. Şans mıdır yoksa var mıdır bir bilimsel açıklaması sizce?
Arabada K&N Kutuiçi ve yazılım var sadece. DV siparişi verdim daha gelmediği için stocktayım.
Diğer araç için birşey diyemem buradan :)
Turbo koruması zırıldaması bende oluşmadı o yüzden onu da bilemiyorum. Zırıldayan korumalı RC de hiç gelmedi bize..
207rc'nin şaseden tekrar parçalara baktım şu turbo koruması ve egsozdaki zırıltı için.
Şikayete sebep olabilecek 3 parça da revize edilmiş :D:D
çift ok olan egsoz zırıltısı sebebi olabilir.
http://img249.imageshack.us/img249/7346/captureln.jpg
71 no.lu vida var bir de belki sadece ondan kaynaklanıyordur koruma zırıltısı
peugeot kendi bir 207 forumu açsa bu kadar dolu ve başarılı olamazdı heralde tebrikler :)
her okuyuşumda 207 alasım gelio :)
Bariz problem olan kuş ciyaklamasını "bu ses normal hepsinden geliyor" diyerek insanı çıldırtan Peugeot'un yetkili servisinden ancak okul servisi olur.Çok Yazık.GT ile RC farkını kestiremeyen,üstelik bu arabalara bakım yapmaya niyetlenen tüm çalışanlarını kutluyorum.
GT ile RC farklarını kestiremeyenler kimler?
Deniz selamlar,
bu 200 THP nin silindir referansları yada pistonları 175 thp ile aynımıdır acaba?
normal istanbuldada benım arabayı gören ustalar gt demıstı artı olarak farlarda leke olusmustu garantiden değişiyim demişştim. bu farların ıcını sızmı böyle yaptırdınız demıstı. orjınalı böyle degıl demıstı. bende sustum bırsey demedım :D servıste devamlı aragaz seslerı ıle yankılanan araba ne olabılır tabiki rc dayanamayıp ıcerı girdim yeter dedıgımde arabanın basında herkez toplanmıs bir sekılde bakınıyorlardı.. işlem bittikden sonra arabanız gercekten basarılı dedi bide :hahaha:
İlk kez servise gelen bir modelin başında toplanılması normal. Sonuçta bu modellerin eğitimi Teknik Danışman'a veriliyor, eğitimi alan TD servisinde eğitimi ustalarına veriyorlar. Tabi hiçbir teorik tecrübe 5 duyunun edindiği tecrübeye benzemez. Başında toplanmaları bakınmaları hafiften kurcalamaları bana göre normal.
Ama,
- Siyah krom farlardan bihaber olmak,
- RC'yi GT sanmak,
- Spoilerden, egsozdan bihaber olmak(bir tanıdığa da bir servis bodykit muamelesi yapmış:))
bunlar eğitimsizlikten kaynaklanıyor. Suçlu aranacaksa o da idarecileridir bana göre ustası değil..
Şu 'başarılı olmuş' muhabbeti bizde de var yalnız ufak bir farkla, biz yorumu kendi içimizde yapıyoruz, müşteriye başarılı/başarısız/olmuş/olmamış demiyoruz :D.. Zaten zannediyorum diğer servislerde de bizdekiyle aynı sebepten, yani 307'den, dolayı bu muhabbet oluştu.
307'den çektiğimiz kadar hiçbir otomobilden çekmedik. Peugeot uygun tamirat ve arıza giderme prosedürleri üretemedi, biz birşeyler yaptık Peugeot kabul etmedi, öyle arızalar oluştu ki tamir edilemez oldu vs. filan markanın kendi servisleri kendi ürünlerinden soğudu.. 307'nin arkasından gelen 407 ve 207'de de 'bunlarla da kesin uğraşıcaz' gibi bir izlenim oldu, inceler olduk arabaları alıcı gözüyle :)
Aynı testi şimdi RCZ'e uygulicaz :) Siz de uygulayabilirsiniz:
http://img69.imageshack.us/img69/962/rczlansman.jpg
Görünen tarihlerde o bayilerde birer RCZ test sürüşleri için sizi bekliyor olacak. Ama 156 lık mı 200'lük mü bilemiyorum. Ayrıca yine o tarihlerde lansman partileri vs yapılacak. Davetiye için bayinizle RCZ ile ilgileniyorum demeniz yeterli. Ben satış kısmını kapattığım için listede yokum.
http://img194.imageshack.us/img194/5703/thp175cyl.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/6160/thp200cyl.jpg
Aynı gibi duruyorlar ama piston A olarak işaretlenmiş ve bağlı olduğu 5 no.lu parça grubunun referansı farklı. En kötüsü yani: Gözle karşılaştırmak gerekir. Ama yüksek ihtimal farklılar..
http://img199.imageshack.us/img199/4...p175cyblck.jpg
http://img693.imageshack.us/img693/5...p200cyblck.jpg
Bloklarda EP6DTS'te zorunlu olmayan bir alternatif var.. 0136.EL önerilmiş mümkünse onu takın derler..
Edit: Normalde bu dökümanı paylaşmam yasak ama önemli olan 3 sayfasını XPS formatında paylaşıyorum. Windows 7/Vista kullanıcıları sorunsuz açabilirler ama XP kullanıcılarının http://www.microsoft.com/downloads/d...1-7649fd37ffee adresinden download etmeleri gerekir.
DOsya: http://ul.to/kcas6k
İçeriği: Neler değişti? sorusunun 1. ağızdan metinsel ve görsel cevabı. Gri parçalar aynen kalanlar.. Geri kalanı bir şekilde değişen(komple, kısmi, revize vb.) parçalardır. Renklerinin farklı olmasının sebebi alt sistem farklılıklarını yansıtır. Örneğin mavi olanı tamamen air intake tesisatını temsil eder.
Dökümanı her an kaldırmak zorunda kalabilirim.