askerden sonra ben dşünüorum bir jcw r56 gerçi gp den sonra biraz soft gelcek ama bakalım :)
Printable View
Evet bu işler ile ugraşmakdayız.Bildigim kadarı ile zaten yazıyorum.Mesela Naman demiş turbo basıncını diag ile ölçtüm %100 dogru ölctügüne eminim ben.RC ile cok tecrübem yok.Tartısılan konu 1.3bar üzeri boostcut oldugu ve sizde yanıltarak yazılım yapmayı denemişsiniz cesıtlı aletler var map'ı yanıltmak ıcın zaten dıger ogeler yazılımı yapan arkadasın elınde oldugundan yapılmıs ve sonucda almışsınız veya almamışsınız totalde Alta bu kiti tamamen reklam amaclı satamaz sanki hic geri donusu olmayacakmış gibi.Aracınızda hayırlı olsun.
Ben sizi Göztepe Tarık beyin ordan tanıyorum birkac sene önce konuşmuştuk.
sonuç olarak aracınıza yazılım yaptırmışsınız, burada da bu kadar yazıyorsunuz, eğer varsa tecrübeniz, paylaşırsınız belki diye isim sormuştum... ama yoksa eğer neye dayanarak burada bir takım şeyleri payalaşan arkadaşlara "dediklerinize inanmıyorum" diyebiliyorsunuz ?
ya bişi dicem sen bu adama nie bu kadar kitlendin,adam zamanında herşeyin en kalitelisini alıp herkesten önce arabsını yaptı o turbo ve o şanzıman ile araçtan güzel bir şeyler alınamayacağını anlayıp soğudu sattı
daha önce gece gündüz arabayı yürütmeye çalışmış birisi olarak inanmaması normal
mesela r53 cooper s lerde 1.4-1.5 basanlar var iddia ediolar ama yok öyle bir basınç bende minimi bilen biri olarak bende ona inanmıorum gayet normal deilmi
[/QUOTE]hatırladım üstadım. saygılar. selamlar.
aynı şeyleri ben de yaşadım zamanında. bana o basınçlar mantıklı gelmedi sadece o kadar. tabiki doğru da olabilir. işallah 1.5 barda kesintisiz de yürütün ama ne bilim mümkün olduğunca gerçekçi olalım isterim. varsa belge ortaya koyalım. her duyduğumuza da inanmayalım. nokta ;)Alıntı:
sonuç olarak aracınıza yazılım yaptırmışsınız, burada da bu kadar yazıyorsunuz, eğer varsa tecrübeniz, paylaşırsınız belki diye isim sormuştum... ama yoksa eğer neye dayanarak burada bir takım şeyleri payalaşan arkadaşlara "dediklerinize inanmıyorum" diyebiliyorsunuz ?
baştan okursan eğer kimsenin kimseye kilitlendiği yok; ortada bir üslup sorunu var... bu arada yurtdışında bile bir dolu örneği mevcut olan; ve burada bile milletin büyük turbo yaptığı bir aracı yürütememişse arkadaş; en azında diyebilir ki benim hatam şu idi; ben bu hatayı yaptım siz yapmayın vs... bir diğer konu da, eğer burası bir forum ise yazılan birşeye saygı çerçevesi içerisinde cevap verilmeli diye düşünüyorum...
sen neye dayanarak burada sunulan birşeye ben size inanmıyorum diyebiliyorsun, hadi, sen koy bir belge de görelim... madem buradakilerin bilgilerine inancın yok ,koy bir belge aracına ait... varmı plakalı dyno çıktısı ya da log kaydı? ben sana şöyle söyliyeyim; anlaşılan şey çok net, yapamamışsın,sorun yaşamışsın... adamlar uğraşıp birşeyler yapıyor ve de burada paylaşıyor sen de mundar diyorsun...
Acaba bu mesaja alınmalı mıyım diye düşünürken bir F5'e basasım geldi ...
... ve alınıverdim.
Bu forumda yazmaya başladığım ilk andan beri klavyemden çıkanları kanıtlama gibi bir telaşın içine düşmedim.
Benim bu forumda ve özellikle bu konudaki birincil hedefim bu araçla ilgili kazandığım her türlü tecrübeyi anlaşılabilir bir dille paylaşmak.
Ne kadar izliyorsun bu konuyu bilmiyorum ancak benim yazdığım mesajları filtreleyecek olursan göreceksin ki ağırlıklı olarak ulaştığım güçten ziyade yaşadığım sıkıntıları paylaştım, edinebildiğim en ince ayrıntısına kadar. Bu, yerli/yabancı forumda cesaret ve dürüstlük isteyen bir harekettir. Birçok arkadaşımız gayet doğal olarak aracını kötü göstermek, aracının kötü bilinmesini istemez. Benim böyle bir telaşım da yok ve ziyadesiyle forumdaki diğer RC kullanıcılarından çok daha fazla imkana sahip olduğumdan aracımın her türlü sorununu testiyle ölçümleriyle beraber basitçe yazıyorum.
Benim bir tür kupon araç yapma, efsane araç toplama gibi bir gayem de yok. 65bin km'dir kullandığım aracımla bir kere dahi 3 kornam olmamıştır. Başkalarının aracı benimkinden iyidir veya kötüdür, umrum değil; ben gördüğümü paylaşıyorum. Başkası neyi neden nasıl yapmış veya yapamamış bunları okurum ama benim yapamadığımı yapmış olan arkadaşa da belge göster demem. İlgimi çeken bir noktaysa nasıl yaptığını sorarım, anlatırsa anlatır denerim. Anlatmazsa da saygı duyarım, o başarmıştır ve başarmış gibi yapmaktadır.
Dediğim gibi ilk defa yazdığım birşeyle ilgili direkt olarak inanılmaması gerektiği ve belge istenmesi tavsiyesinde bulunuluyor. Buna anlam veremiyorum ben pek.
Map'leri vermişsin, teşekkürler, atlamışım. Ama keşke okumasını bilmeyen arkadaşlarımız için bir de ufak bir intro geçseydin. Okuması yorumlaması zor bir chart'tır kaldı ki aslında eksik te bir charttır. Bence büyüklük buradadır, paylaşımdadır, Teşekkür butonunun bir manası da budur.
Üslupta ne varki deyip duruyorsun. RC'ON'a sonuna kadar katılıyorum. Durup dururken beni 'yalancı' olabileceğime dair imalarda bulunuyorsun. Bence biraz daha dikkatli olmalısın.
ne demek istiyorsun ya sen aklını mı kaçırdın herşeye inanmak zorunda değilim arkadaşım!
sen burada yokken biz özgürle kafa kafaya verip napabilirizi yatırdık masaya.
ilk dv linklerini kim koydu buraya parça nolarına kadar? ilk jcw bujisini kim taktı? ilk seat i/c ı takan benim hala soruyosunuz nerden bulabiliriz diye. etunersı kim buldu? steliosla kim konuştu? git ilk sayfalara bak. sen daha rc mi alsam acaba diye düşünüp arabana çivi bile çakmamışken ben tem de araba deniyordum. atıp tutacağınıza icraat gösterin
inatla terbiyeni bozuyorsun; ve de aynı çizgide devam ediyorsun... bize diyorsun ama; sen de bir icraat göstersene arabanla ilgili neler yaptın ya da yapabildin? umarım başkasından istediğin belgeler sende mevcuttur yoksa hala da daha boşa yazdığını düşünüyor olacağım...
ilk sayfadan itibaren başla okumaya oralarda görürsün neler yaptığımı.
benim senle bir derdim yok naman. ben sana sordum nasıl olur bana pek mantıklı gelmedi demeye çalıştım. sana yalancı dediğimi hatırlamıyorum.
ama koray can denilen şahıs ın benle bir derdi olduğu kesin. araya girip olayı manipüle etmeseydi bunlar olmayacaktı.
bu yolda çok emek ve para harcadım zamanında. başarılı da olduk başarısız da. bana kimse bişeyi yapamadın edemedin diyemez. emeğe saygı duyun biraz.
2 bar basan var, siz şaka mı yapıyorsunuz??? :) Ha ne kadar efektif ne kadar değil o tartışılır. Mevzu bar da değil flow zaten. Bu borusu uzayınca falan denmiş
, kapalı devre sistemde eğer bir yerden kaçırmıyorsa istiyosan dünyanın öbür ucuna götür. Basit fizik. Bir de mantık denmiş kime göre mantık, neye göre mantık. Matematiksel birşey var mantık yok. Bu arada ben 1.4 leri rahat görüyorum. Bakın o kadar fazla mı, sağlıklı mı, gerekli mi onu tartışalım, o ayrı.
Buradaki çoğu insan yokken Naman ben ve birkaç saz arkadaşım modifiyemde debeleniyorduk. Demek ki bizde sen daha portakal ağacında vitaminken ile başlayan cümleler kurabiliriz artık. Değilmi bilirkişi :)
şu chart ı bir yorumlayınn rica ediyorum
bizim turboların flow chartı:
http://imageupload.org/?di=1612979334884
kaç bar da nasıl yürür bir söyleyin?
Turbo____________Air Flow lbs-min_____ Est. Engine HP______ Wheel HP seen
Stock MCS Turbo________ 21 lbs-min___________ 210HP______________ 210WHP
Stock JCW Turbo ________ 25 lbs-min___________ 250HP______________ 240WHP
ALTA Billet 56 Turbo______ 28 lbs-min___________ 280HP______________ ???
Garrett GT2560R Turbo___ 30 lbs-min___________ 300HP______________ 280WHP
hop hop hopp !! neoluyo ya arkadaslar ? yakısıyomu hiç.. ayıp oluyo ve 302 sayfadır bu duruma hiç gelmedi burdaki dialoglar..
gerekte yok bence ;) ama suda bi gercek rcpower ın denemeleri ve yatırımları aylar önce hatta yıl önce kanıtlı ve ispatlıdır.o günlerde bunlar konusulmus biz neyapsak derken onun denemelerinden yola cıkmısızdır.ve hemen hemen aynı sonuclar alınmıstır,buda denemelrinin sağlıklılıgı ve kanıtıdır bence.üsluba bukadar takınılmamalı ayrıca denedim ve inanmıyorum diyor adam sende dene ve inan hatta benide inandır diyo..bu güzel bence..
asırı ve gereksiz bi hırsla ne kimseyle ne bu alanda kötü olmaya gerek yok..
saygılarımla,sevgilerimle..
dostlar sonucda bızler son kullanıcıyız nanam hem son kullanıcı hem yetkili bayi hepimizden cok imkana sahip ve dataya ulaşma şansı var bütün günde bu işin başında kendi elemanları mekanıklerı ustaları tüm imkanları mevcut gördüğü bilgiyi paylaşmış sonucda 40 yaş cıvarlarında dolanırken genc arkadaşları yalancı cıkarmak gibi bir niyetımız yok :) biz boş vakitlerimizi bu işe ayırıyoruz bende uslup konusunda daha dıkkatlı olunması kanaatındeyim herkeze sevgiler
Arkadaslar sakin biraz...
Ne güzel konu acılmıs bilgilerinizi paylasıyorsunuz, insanlara faydalı oluyorsunuz. Kisisel tartısmalara girmeyelim.
Heyyyt be mod arkadaşlara da yazdırdınız ya uyarı ben ne diyim :p:p
Sevgili dostlar Kıvanç bu konuda hakıkaten çok kafa patlattı,çok zaman ve emek harcadı..
Bence ısrarlı bir şekilde üstüne gidildiği için böyle tepki veriyor..
Deniz Hocam Kıvançla bir sohbetin olsa kötü niyetle yazmadığını anlardın..Kıvanç sadece mantığını anlamadığı yada ikna olmadığı zamanlarda mapi yapan arkadaşları zorladı zorladı oradan da düzgün geri dönüş alamayınca kendince sitemli yazması normal.O da sattı aracını geldi geçti..:rolleyes:
Aracını aldıktan sonra da aktif olarak konuya katılımını rica ediyorum ki biz de bilgilenelim yapacağı uygulamalar hakkında..
Bence (tekrar bence) özür dilenecek bir laf söylememiş.Verilen rakamlar ile alakalı data örneği , screenshot vs istemesi doğal..Sonuçta burası teknik bir forum özünde..Teknik konulardaki tartışmalarda da belge ile konuşmak daha aydınlatıcı oluyor.
Yani anlatarak tabii ikna edici olunabilinir (deniz e ben sonuna kadar inanıyorum misal :icon_tup:) ancak yazılan değerler ile ilgili teknik belge isteyen birine de hemen saldırmak bize yakışmaz diye düşünüyorum..
Ha her isteyene de belge ile konuşmak zorunda da değil kimse :cool:
Herkeze saygılar sevgiler..:icon_tup::icon_tup::icon_tup::icon_tup:
Ama istediğiniz kadar yazın en hızlı RC bende (nazar değmesin ) :D:D:D:D
Sakin olalım gerçekten, sanki aracı üretip satıp ekmek parası kazanıyorsunuz, nedir bu hırs? Gerek yok...
Bu arada RC yürümüyor falan gibi arada geçirmeler olmuş, Audi TTRS ile bile rahatlıkla aşık atıyor otobanda, geçen attım :) son hızlara doğru artık dayanamıyor, o da 210'dan sonra, ama zaten o hızlarla çok gidilemiyor, insaf yani, emeğe saygı, herkese de sevgiler...
Açıklaman için teşekkür ederim. Bunu en başta yazmanı dilerdim. Çünkü nokta;)lı mesajdı sanırım beni biraz rencide etti. :(
İmzamı atarım. Tartışmamız gereken bu. Bar bastırmak pek marifet değil.
Ah be hocam nasıl tırmalardık o zamanlar. SolidWorks'te valf modellediğimi bilirim iddia üstüne :D Daha 'forum' kavramı çok yeniydi o zamanlar. :) Şimdi bir biz kaldık sanırım forumlarda :)
İşte sorulması gereken asıl soru bu dostum. Nasıl yürür?.. Nasıl basabildin değil.. Flying Finish'in dediği gibi abuk subuk P2C'ler elde edilebilir önemli olan verim. Yalnız Alta'nın bu OEM Turbo chart ının doğruluğu ile ilgili çekincelerim var.
Ama Billet 56 ne olursa olsun "al beni" diyor.
Kıvanç arkadaşımla icraatları ve sonuçları karşısında en ufak bir tartışmam vb. olmadı benim. Bir mesajı sadece çok rahatsız etti, onu da açıklamış, tamamdır, problem yok. Kaldı ki bakmayın İzmir yazdığına Bağdat Caddesinde büyüdüm Semiha Şakir mezunuyum zaten :) Muhtemelen oturduğumuz cafenin sahibini çıldırtacak kadar konuşuruz :)
Screenshot belge ne bileyim şimdi turbonun bastığı basınç için belge oluşturmak hiç aklıma gelmedi. He ne zamanki bu basınca rağmen acayip bir performans alırım o zaman HUD'lı chase cam bile bağlarız arabaya ama sonuç yokki elle tutulur :)
Cümleten saygı & sevgi
Antalya da 06 plakalı bir TTrs var beyaz bende bir akşam 100.yıldan hurmaya kadar kovaladım kalkışta direk arayı açıyor ama ben o farkı 190-200 lere kadar koruyabiliyorum karşımdaki araç da 2.0 litre 270 hp 4 çeker bir araç olsun okadar canım..Ama 2.0 tfsi olsun stock affetmem..:heyoo:
abi tt RS stock 340 hp yarış koltuklu filanda deişik bir araba :) türkiyedede hiç görmedim ztn olsada yanına yaklaştırmaz :)
he bu arada tts de 272 hp oda bayağı hızlıdır sanırım bizim kalemimiz 200 hp olanlar :)
çünkü ben 200 hp lik kat iptalli ve ss son susturuculu tt dsg ile denemiştim zamanında eski gp le 230 a kadar yanyana gidiodum ama yazılım yoktu tabi :)
bnm gp de senin 207 den hızlıdır die düşünüorum,keşke burda olsaydında bi deneseydik merak ettim bak şimdi :)
TTS ise bence de TT'den aman aman bir farkı yok. Aradaki fiyat farkını haketmiyor kesinlikle bence. Launch u iyi ama sonradan mesafe aynı kalıyor. İstanbul'da Kızıltoprak şampiyon ışıklarında arka arkaya denk gelmiştik. TTRS bilemiyorum hiç görmedim gidenini ama bence büyük turbosuz camshaftsiz filan zor geliyor bana varlık gösterebilmesi. Farklı bir araba o.
Bu arada 100 km oldu bir sıkıntı yok.
İşeme yok ama işte contaların durumu iyi değilmiş değiştirmişler. Ben İstanbul'daydım hiç göremedim enjektörleri filan. Bana söyleneni yazıyorum. Ve 100 km deyim tık yok şu an. Bir önceki mesajda yanlış yazmışım. 8 contadan içerde kalan 4 tanesi değişmiş ve 4'ü 1 TL imiş. :)
Bu arada BSI güncellemesi ile ilgili birşey daha farkettim: Bende içinde türkçe karakter bulan mp3lerin isimlerini bozuk gösteriyordu o düzelmiş.
Şu yakıt bitik tacizini de sürüş şekline göre değişiyor gibi gelmişti en başta ama diagla çıkınca farkettim. Son 5 lt'de her yarım litre azalışında sesli ve mesajlı uyarıyor.
xplod'un stopları da değişti. Araba önden arkadan komple 2011 GT görünümlü oldu 16 jantlı. Müthiş sessizleşti tabi :)
Evet evet kardeşim TTS yahu ttrs nerden çıktı 272 lik gece eve gelince teknik öz. ne bakmıştım netten..
Kardeşim biz şimdi RC ye binsek İstanbula gitsek gülerler.Ama sizler araçlarınıza binip Antalya ya tatile gelseniz kimse gülmez abi ortam nasıldı vs falan diye anlatırır dururlar bu arada biz de iyi ağırlarız yani..:p:p:p
Dostum 200lerin quattroları var mı bilmiyorum. En yakın arkadaşımda FWD TT DSG var 2.0 TFSi.. Penta'dan ABT yazılımı unuttuğum bir markadan komple 2x2 çıkış egsozu ve ayarlı süspansiyon kiti var. Belki bilen bilir 2 ayda bir folyo kaplamasını değiştirir çift renk dener vs :D gerçek rengi gridir, sabit spoylerli..
Onunla 4 ay boyunca deneştik. Bende o zamanlar sadece pek agresif bir yazılım vardı filtre bile yoktu. Arızaya geçmediğim sürece denk giderdik hata yapan arkada kalırdı. TTS'e de bu süreçte denk geldim ve arkadaşım da sağ koltuktaydı. Dondurma yetiştiriyoduk hızlıydık S'i görünce tabi heyecan yaptık ama arayı Polisi görene kadar açamadığını görünce hayal kırıklığı oldu tabi.
Sadece performans açısından bence aradaki fiyat farkına değmez demek istedim. Ya da biz çok yanar döner birşeyler beklemiş te olabiliriz :)
Sen bana göre GP ile heleki R53 ise 200-210 kms e kadar TT 2.0 TFSI tanımazsın gibi geliyor. Ama TT yolu boş buldu mu 265 e dayıyor yokuş aşağı
alla alla arkadaşınızdaki hemde yazılımlı tt ve yaıkın gidiosanız sizin 207 çok çok aşırı hızlı olması lazım 240 küsür hp lik cooper s i olan arkadaşımızın yanında 1 sn bile yanyana gidemeden açılıp gidiyordu yazılımlı tt hemde düz vites dsg de deil :)
full standart tt yi azda olsa geçerim belki ama yazılımlısıyla denemek için egzantirik,beyin,portpolish filan bunlar olsa belki biraz giderim yanında :)
dediğim sizin arkadaşın tt ya sorunluymuş yada sizin 207 rc felaket hızlı
bu arada 200 lüklerinde quattrosu var onalr biraz yavaş gerçekten
O anki yazılımın MCS'teki dynosu: http://www.allcartuning.com/fileadmi...%20+%20LLK.pdf
100 oktanda sorun yok ama 97 oktanla 5750'de vites büyüttüğün veya 5750-6250 yarım throttle geçtiğin sürece sorun yok ama bu banda full girerse anında LIMP.. Bir tek bu yazılım vardı arabanın üzerinde filtre bile yoktu. Turboyu hiç ölçmedim nerde kaç bastığını bilmiyorum.
quattro 2.0lar için çok kişi aynını söylüyor evet ama virajlarda da FWD lara göre müthiş avantaj sağlıyor. Aynı pistte muhtemelen quattro daha çabuk döner gibi geliyor. FWD ESP kapalıyken arkayı bence erken bırakıyor.
ben oil catch tank merak ediyorum, herkes işe yaradığını söylüyor. bizim rc ye nasıl montajlarız bunu?