beyler kat iptalinden sonra aracında gaza basıldıgı ve yüksek devirlerde katın oradan bi ses duyan varmı Bende nedenini anlayamadıgım bi ses var
Printable View
beyler kat iptalinden sonra aracında gaza basıldıgı ve yüksek devirlerde katın oradan bi ses duyan varmı Bende nedenini anlayamadıgım bi ses var
Geç gördüm pardon.
Yarın şu DV işini hallediyorum. Tanıdık bir VAG yet. servisinde hallettiriyorum.
Öte yandan şu iridium buji ve Cupra IC olayına da girişmeye karar verdim.
Ancak asıl beni enterese eden http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=167 konusu oldu. Dün oldukça kapsamlı bir araştırma yaptım. Info Flashlara popaş arge ye kadar indim.. Ve aslında canım sıkıldı.. camshaftler bile güncellenmiş. sebep olarak ta hep benim yaşadığım sıkıntı görülüyor direk aynı devirlerde aynı kullanım şartlarında..
İzmir'e dönünce sıkıntı bir çalışma içine gireceğimdir. İstanbul'da şu an sadece IC ve DV işlerini halledicem.
Bujileri nereden bulacağımı henüz bilemiyorum. Bunlarla beraber kabloları da değişecektir diye düşünüyorum. Stock kablolar pek hoşuma gitmiyor. Ancak bujinin resmi görsellerini bulamadım. al bak bu dediklerinde kazık yemek istemiyorum :D
deniz dv işini bende düşünüyorum yorumlarını beklıyorum selamlar
Evet evet.. Bu bujilerin farkı biraz daha ince gibi uçları sadece..
Kablolar değişmedi..:icon_tup:
Tabii diğer farkı da tırnak aralığı bizim stoklarda km yaptıkça (mod lu olanlarda) 2mm e kadar açılma yapıp missfire-ateşleme kaçırması yapması iken JCW lerde öle birşey yok:icon_tup:
Bu arada water/meth kitimi de bugün teslim aldım Hayırlısı ile..Allah ıma şükürler olsun..Gümrükte açılıp bakılmış ama kutunun 4 tarafında Gift diye çıkartma olduğu için ellememişler..
Şimdi tek eksiğim şu an akıbeti belli olmayan 15.05.2010 da kargolanmış olan direk podum..O da gelirse tüm gaugeler (EGT, AFR, Boost) ve meth. kitimizi de takacağız.
Bir de ortayı da iptal edeyim diyorum .Yapıp da egzost u zırlayan var mı aramızda (bana herkez iptal etme çok zırlar,onun zaten yarısı boş,görevi zırlamayı önlemek demiş) elletmemişlerdi..
Stelios u uyarmak lazım GT/RC için tavsiye ettiği 44/35 son dişli revize edilmiş. Referansı vs. farklı..
Görseli ile anlatmak daha kolay olacak gibi;
http://img88.imageshack.us/img88/7798/capturelu.jpg
Bu foto 308'de kullanılan BE4'lerden V serisine ait. Ama diğer serilerde de durum aynı.
Herhangi bir info flash yok RP parçayla ilgili. Bu da ağırlıklı olarak son dişliyi üreten firmanın değiştiği anlamına gelir genelde..
RPO dediği üretim numarasıdır. Bu üretim revizyon numarası olarak ta yorumlanabilir. Araçlarınızın sol kapı içinde bulunan etikette yazan numaralar serisindeki ilk 5 hanedir. Atıyorum üretim no.'su 11645 olan araçta 11644'e göre üretim aşamasında geliştirmeler veya farklı parçalar kullanılmış demektir. %100 aynı araç değillerdir. Servislerde DAM numarası olarak ta bilinir. Eğitimde DAM no diye geçer. RPO ingilizce DAM fransızca kısaltma..
Ekrandaki görüntü 308 e ait olduğundan RPO no'ları kaale almıyoruz.
2344.E2 isteyen arkadaşlar artık görselden de görüldüğü üzere 2344.F3 no.lu son dişliyi ve gerekiyorsa resimde 9'la belirtilmiş 2339.33 no.lu spacer'ı almak zorunda.. Görseli tam yorumlamak gerekirse,
308'lerde üretim no.su 12049 ve öncesi olan 308 için son dişli gerektiğinde hem dişli hem spacer zorunlu, 12050 ve sonrası için sadece dişli yeterli demek. Ama bu parçalar zaten bizim şanzımanın parçaları olmadığından bizde 2344.F3 için spacer gerekiyor mu onun bilgisi yok. Bu da dağılma riski oluşturuyor.
Motor internallerinde millerden biri revize olmuş timing rulmanlarıyla birlikte.. Onun dışında motor içinde bir revizyona rastlamadım.
Aaa bir de alt. kayışının gergisi revize edilmiş muhtemelen 207rc'deki sesten dolayı..
Bu revizyonlar parça geliştirmeden de kaynaklanabiliyor veya sadece üretici/tedarikçi firma değişimden de kaynaklanabiliyor.
Örneğin fren balataları da revize, eskileri ses yaptığı için. baskı revize, kaçırdığı ve yanma yaptığı için. ama egsoz ısı izolatörü de revize sadece üreticisi değiştiği için.
bende sadece orta iptal varken orijinal son'u taktigimda dusuk seviyede sacma bi ses cikiyordu, zirildama denebilir :) kulaga hos gelen bir ses degildi, eger cutout kapaliyken araba daha rahat olsun tatli bi ses ciksin falan istiyorsan..amac nedir tam olarak?
Deniz ben şimdi 2344.E2 istesem yok mu diyecekler?İllaki vardır ellerinde ya?
Ya da bu yeni parçayı 2344.F3 mı sipariş vereceğim?
Şanslısın, buldum :)
Abi cut-out'u koydugun yer bana yanlis gelmisti zaten, katalizatorden once yer yok, olsa oradan ver diyecegim de mevcut durumda en iyisi kat'in hemen ardindan yere vermek bence :) Gazlayacagin zaman son susturucusuz ses zaten yuksek, orta'nin da onune alsan cook fark olmayacak ses olarak ama performans olarak da kayda deger bir fark olur mu bilemiyorum..
beyler en acilinden yardımınızı bekliyorum
kat iptali ve chıp var bugün aracımda gitmeme sorunu oluştu yani turbo verimsiz calıştıgı ve araç nerdeyse 1.4 gibi gidiyordu.
stop ettim bi mühlet kendine geldi, sonra yine aynı durum gerçekleşti.
acaba valften mi kaynaklanıyor bu sorun.
vw servisinden araca uyan valflerden sizce hangisini almalıyım
Arıza lambası yanmadı mı?
Yaklaşık 150'ye yakın arıza kodu var aracı 1.4 müş gibi davranmasına sebep olan.
Ariza isigi yanmadi bi muttet bekledikten sonra tekrar mars yaptik ariza isigi yakti
Kod:P0299
Silindir Düşük(referans değerin çok altında anlamında) basınç neticesinde oluşan timing arızası.. Çoğunlukla anlıktır.. Dolu dolu hızlanmalarda 3-4-5'in son devirlerine doğru nükseder, sallamayıp gazdan ayak çekilmezse sorunun yaşandığı silindirlerin enjektörleri hemen hemen işlevini durdurur(safe mode'un biraz ileriki bir safhası) O zaman bırak 1.4'ü hiçbir şekilde hızlanamaz araba. 1. viteste dahi kaldıramazsın ve rölanti de ciddi sarsıntılı çalışmaya başlar, motor yerine susturucu sesi duyarsın. Bu safhada motor kulakları çok zorlanır.
Tekrar marş yaparak dediğin gibi düzelebilir ama %100 düzelmez RC'den ziyade GT imiş gibi bir performans sunar, lamba yanık kaldığı sürece ve en ufak nüksetmede tekrar safe mode a geçer. Işık sönene kadar -ki bu yaptığın km ve geçen sorunsuz zamana göre değişecektir- sakin kullanmanı, agresif hızlanmalardan kaçınmalı, 5500'den sonra da yarım gaz hızlanmanı ama mümkünse o devirlere hiç çıkmamanı tavsiye ederim. Bir yerde rodaj yapıyormuş gibi yani..
Safe mode tan ötürü zarar vermez ama safe mode olmasaydı çok sert vuruntular oluşurdu.
Tüm bunları serviste 2 tık 1 enter a para vermemen için söylüyorum. Ayrıca şu 25 dolarlık OBDII Interface leri ve düzgün bir PC yazılımı ile arızaları kendin de silebilirsin.
Her gün kullandığını varsayarak ışık bir hafta içinde sönmezse ara ara hissetmesen de nüksediyor demektir, servise gitmelisin. Ama yazılımı görürlerse bıdı bıdı yapabilirler.
PM..
2.0tfsi valfi ile degistirsem sonuç alabilirmiyim
Geçen tırmanma yarışındaki çıkışlarımızdan bir tanesinde (videosu olan) sona doğru muhtemelen bu arızayı verdi Turbo gitti 1,6 atmo olarak devam ettik zorlamadan 2-3 dakika sonra turbo yine geri geldi..Zaten etap da bitmişti..
Işık yanık,turbomuz devrede olarak fazla zorlamadan günü bitirdik..Ertesi günlerde kendiliğinden gitti arıza ışığı..
Ellemedim bende..
aku kablosunu sökup taksaydın turbo yıne devreye girerdi bro :)
Akü kablosunu ellemenizi pek tavsiye etmem.. Sökerseniz de en az 10 dk bekleyin ECU'yu sıfırlicam diye BSI'ye zarar verebilirsiniz.
ben çok fazla mecbur kaldım aküyü söküp söküp takmaya ems bağlarken, hiçbir prosedürde izlemedim. gerçi yemişim BSI'yi göstergeler çalıştığı sürece sorun yok:) göstergeler de çalışmaz duruma gelirse racepack dash alırım:D
Arabanın elektroniğinden benim kadar çeken yoktur ama isteyince herşey halloluyor
Zaten nadir rastlanan bir durum BSI'ın bozulması. Ama cırt cırt yaparken gidebilme ihtimali var. Ayrıca dediğim gibi senin için daha hayırlı olur. Orjinal ECU, BSI her bişiyi söker yerinede bir tane digidash felan takarsın aynen devam. :D
En büyük örneği sensin. Üzerinde büyük garajların çalışıp etüt yapmadıkları bir aracın karmaşık elektroniği üzerine ciddi bir proje yaptın ve Allah'ın izniyle başarıyla yürütüyorsun.
herkes elektronik arızalarda bu kadar şanslı veya bilgili veya sabırlı olamayabilir. neyse uzatmiyim konu dağılmasın.
Fransızlar tasarım yapsın japonlar devre almanlarda şase ;) motoru bi şekilde herkes yapıyor.:)